[b]hicks napsal:
treba do toho nelejou destilku, nez nam to prodavaj...
To by mohlo být ono, asi jsi na to kápnul
Když tam nedají destilku, tak zbyde vevntiř víc místa a těch ampérhodin se tam jednoduše vejde víc. Jak je to snadné...
V BMW asi zaměstnali Járu Cimmermana...
mne spis napadal nejakej iontovej napoj/red bull
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
[b]hicks napsal:
treba do toho nelejou destilku, nez nam to prodavaj...
To by mohlo být ono, asi jsi na to kápnul
Když tam nedají destilku, tak zbyde vevntiř víc místa a těch ampérhodin se tam jednoduše vejde víc. Jak je to snadné...
V BMW asi zaměstnali Járu Cimmermana...
mne spis napadal nejakej iontovej napoj/red bull
To by taky šlo, ale ionty navíc ?? Hmm, když je teď ta krize, to by stejně někdo seškrtal... Vidím to spíš na tu ušetřenou destilku.
PS: ionty+kofein v baterce navíc budou u další Special Edition Longlife Energy Red Bull maniac v modro stříbrno červeno žluté kombinaci
Upravil buboGS dne 24.11.2011 14:31
BMW GS = stroj na radost
Objednal jsem aku u mistniho prodejce. Mabidl mi a objednal Vartu. Chtel jsem zde na foru doporucovanou YTX14-BS.
Výrobní řada: FUNSTART AGM
Napětí [V]: 12
Kapacita baterie v Ah: 12
Test za studena dle EN (v A): 100
Délka (v mm): 152
Šířka v mm: 88
Výška ( v mm ): 147
Spodní provedení: B00
Řazení pólu: 1
Druh zásuvky: Y5
Omylem mi dodal a ja si toho nevsiml YT14B-BS:
Výrobní řada: FUNSTART AGM
Napětí [V]: 12
Kapacita baterie v Ah: 12
Test za studena dle EN (v A): 130
Délka (v mm): 152
Šířka v mm: 70
Výška ( v mm ): 150
Spodní provedení: B00
Řazení pólu: 1
Druh zásuvky: Y11
Pokud pominu jiny rozmer, vidim u te druhe (spatne) uvadeny vyssi startovaci proud a rozdilny druh zasuvky. Co je ten druh zasuvky?
Bude problem kdyz je zamenim?
Upravil spea - ToM dne 17.12.2011 10:29
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Tonda napsal:
Spea - ToM: Jestli je to do tvé 1100GS, tak je to špatně. YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA.
Ok, takze jsem picus. Njn, Ted uz to vidim. Pro 1100GS je VARTA 51913.
Takze ta moje je tedy k mani a at nezeru za 900,- Kc at se mi doma nevali. Je zcela nove, v moto ani nebyla.Jen nevim jak by to pripadne bylo s poslanim, protoze uz je nalita. Na Prahu bych ji mohl nechat poslat po kamosovi busem, co tam jezdi linku.
Ma ne´kdo zajem????
Zaroven se tedy zeptam na baterii pro jedenctku. Nabizi je zde nekdo a za kolik???
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Tonda napsal:
Spea - ToM: Jestli je to do tvé 1100GS, tak je to špatně. YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA.
Ok, takze jsem picus. Njn, Ted uz to vidim. Pro 1100GS je VARTA 51913.
Takze ta moje je tedy k mani a at nezeru za 900,- Kc at se mi doma nevali. Je zcela nove, v moto ani nebyla.Jen nevim jak by to pripadne bylo s poslanim, protoze uz je nalita. Na Prahu bych ji mohl nechat poslat po kamosovi busem, co tam jezdi linku.
Ma ne´kdo zajem????
Zaroven se tedy zeptam na baterii pro jedenctku. Nabizi je zde nekdo a za kolik???
Jestli tomu dobře rozumím, tak ty ale nemáš YTX14BS na 12GS, ale nějakou YT14BS.... Do čeho teda je?
Exide 100A - EN
Varta 100A - EN
Koyo 190A - SAE
Yuasa 200A - SAE
EN = Evropská norma
SAE = Americká norma
Každá má jiný převod jednotek a jiné značení....je to divný,ale je to tak.
Našel jsem k tomu nějaké vysvětlení:
Metodika zjišťování startovacího proudu dle EN předepisuje ochladit
akumulátor na mínus 18 C a zatížit jej vybíjecím proudem po dobu 10
sekund. Napětí akumulátoru nesmí na konci testu při daném vybíjecím
proudu klesnout pod 7,5V. Pak se odběr proudu na 10 sekund přeruší a
akumulátor se následně zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do
poklesu napětí na hladinu 6V. Dle DIN se vybíjí po dobu 30 s, přičemž
koncové napětí nesmí klesnout pod 9V. Dle IEC se vybíjí po dobu 60 s a
napětí nesmí klesnout pod 8,4V, kdežto dle SAE se vybíjí po dobu 30 s a
napětí nesmí klesnout pod 7,2V. Různé metodiky tak dávají různé, značně
rozdílné, výsledky. Například akumulátor s vybíjecím proudem zjištěným dle
EN o velikosti 100A, bude mít stejnou hodnotu dle metodiky DIN jen asi
60A.
a ještě jedno, které může vysvětlovat rozdílné značení akumulátorů a jejich skutečnou kapacitu:
Doporučuji při
porovnávání jednotlivých akumulátorů zkontrolovat, jak je kapacita
deklarována – mělo by se jednat o tzv. C10 (kapacita při vybíjení proudem o hodnotě 1/10 kapacity) nebo C20 (kapacita při vybíjení proudem o 1/20
kapacity), přičemž C20 bude dávat údaj o mírně vyšší kapacitě, než by tomu bylo v případě hodnoty C10. Pokud tedy vybíráme mezi 2 akumulátory stejné kapacity, přičemž jeden ji má deklarovánu při C10 a druhý při C20, pak dáme raději přednost tomu, jež ji uvádí při C10.
Ham mal som BMW baterku (exide) v mojej poslednej 1150 GSA
vydrzala mi 7 rokov, ale podotykam ze kazdu baterku v kazdej mojej motorke davam aj 2-3x do mesiaca na "inteligentnu" nabijacku
ano... aj po nabiti motorka nestartovala na brnk ale starter musel urobit 2-3 otacky (stratila kapacitu)... po pripojeni motorky cez kable na auto motorka naskočila "na brnk"
tak som si overil ze je to v baterke a v nicom inom
live fast, die young be wild, have fun
Všude se dočítám že YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA. OK do tehle mašiny baterku sháním ale at je to jakej chce výrobce má jen 12V 12Ah, BMW ale v manuálu píše že má být 14Ah ty už jsou ale zase rozměrově větší takže jak to řešíte? Je nějaká co tam vleze nebo jezdíte s těma 12Ah?
wanderer napsal:
Všude se dočítám že YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA. OK do tehle mašiny baterku sháním ale at je to jakej chce výrobce má jen 12V 12Ah, BMW ale v manuálu píše že má být 14Ah ty už jsou ale zase rozměrově větší takže jak to řešíte? Je nějaká co tam vleze nebo jezdíte s těma 12Ah?
priznam sa ze BMW manual som v zivote necital
... podla katalogu baterii Yuasa tam ma ist YTX14BS v zivote som nemal problem so startovanim ani nicim podobnym ale zdoraznujem ze ja sa o bateriu naozaj staram
ak mas dobry alternator a o baterku sa staráš tak tú diskrepanciu asi v živote nepocítiš
live fast, die young be wild, have fun
wanderer napsal:
Všude se dočítám že YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA. OK do tehle mašiny baterku sháním ale at je to jakej chce výrobce má jen 12V 12Ah, BMW ale v manuálu píše že má být 14Ah ty už jsou ale zase rozměrově větší takže jak to řešíte? Je nějaká co tam vleze nebo jezdíte s těma 12Ah?
V Praze pod Nuselakem tam si ji kup,poradi ti tam dobre,nedavno jsem potreboval do 12gsa taky baterku,tak jsem ji tam koupil presne co jsem potreboval,ten borec tam tomu dost rozumi,moc jsem mu neveril,tak jsem to overil u Tondy,mozna i Tonda me tam nasmeroval...
Dva rozmery tam jsou,ale jen proto,ze pod tou mensi baterkou je podlozka,ktera se da vyndat,kdyz budes davat vetsi baterku....
Moje rada zni,vem baterku,zmer vysku a zavolej pod nuselak battery import,ujisti se,ze ji maji a vyraz stoji cca 1500kc
Nebo zavolej Tondu,ten ti poradi....
Přesně na tyhle www sem koukal jen jsem chtěl být o skušenosti ostatních uživatelů bohatší, ale mám v umyslu je po svátcích kontaktovat. Jen jsem si říkal že bych je oslovil už přímo s doporučeným tipem...
wanderer napsal:
Všude se dočítám že YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA. OK do tehle mašiny baterku sháním ale at je to jakej chce výrobce má jen 12V 12Ah, BMW ale v manuálu píše že má být 14Ah ty už jsou ale zase rozměrově větší takže jak to řešíte? Je nějaká co tam vleze nebo jezdíte s těma 12Ah?
priznam sa ze BMW manual som v zivote necital
... podla katalogu baterii Yuasa tam ma ist YTX14BS v zivote som nemal problem so startovanim ani nicim podobnym ale zdoraznujem ze ja sa o bateriu naozaj staram
ak mas dobry alternator a o baterku sa staráš tak tú diskrepanciu asi v živote nepocítiš
Mám moto chvíli a nevím čím si prošla u předchozích majitelů ale je to 2008 a baterka je stále původní a už s tim prostě sotva otočí i po sundání z nabíječky
wanderer napsal:
Všude se dočítám že YTX14BS je baterie pro R1200GS/GSA. OK do tehle mašiny baterku sháním ale at je to jakej chce výrobce má jen 12V 12Ah, BMW ale v manuálu píše že má být 14Ah ty už jsou ale zase rozměrově větší takže jak to řešíte? Je nějaká co tam vleze nebo jezdíte s těma 12Ah?
V Praze pod Nuselakem tam si ji kup,poradi ti tam dobre,nedavno jsem potreboval do 12gsa taky baterku,tak jsem ji tam koupil presne co jsem potreboval,ten borec tam tomu dost rozumi,moc jsem mu neveril,tak jsem to overil u Tondy,mozna i Tonda me tam nasmeroval...
Dva rozmery tam jsou,ale jen proto,ze pod tou mensi baterkou je podlozka,ktera se da vyndat,kdyz budes davat vetsi baterku....
Moje rada zni,vem baterku,zmer vysku a zavolej pod nuselak battery import,ujisti se,ze ji maji a vyraz stoji cca 1500kc
Nebo zavolej Tondu,ten ti poradi....
Battery import největší šmejdi co znám. Doteď u nich řeším reklamaci baterky do traktoru. Chcípáci jedni
Upravil zadanyjan dne 26.12.2014 21:32
Vracím se k tématu.
Po sedmi letech jsem „nevydržel s nervama“ a na jaře 2017 koupil nový aku EXIDE YTX14BS (za 950,- Kč). Ihned mě překvapilo, že studené startování je jen nepatrně lepší, než u původního aku – no nic, asi to tak má být.
V úterý, kdy s druhým aku zahajuji čtvrtou sezónu, první vyjížďka. Těžký start, sotva protáčí, startuje až na třetí pokus. Přijedu, připojím nabíječku. Včera nabíječku odpojím a startuji opět těžce na potřetí.
Neponechám nic náhodě a pořídím tentokrát YUASU. Je sice o 600,- dražší, ale mám s ní dobré zkušenosti u předcházející motorky.
(o aku se starám dost dobře nepřetržitě celý rok s OPTIMATE 4)