zmensena plocha kterou to brzdi myslim VUBEC nemusi znamenat snizenou efektivitu brzdeni. Newtony ti zustanou, plocha se zmensi, TLAK stoupne, ze?
btw: zmapoval jsi vubec situaci, jaka je? Treba nova supertenerka ma cca tyhle wavy primo z tovarny:
btw1: to s tou homologaci mi puvodne nedoslo.. jinak kotouce od Brakingu by mely byt homologovane...
Ktere newtony Ti zustanou? Pokud budes brzdit mensi plochou, musis pouzit vetsi tlak, ale ta mensi plocha bude vice zatizena a pobere mene energie. Pak bych rekl, ze je pravdepodobnost zkrouceni vetsi a ne mensi. A za dalsi, lepsiho chlazeni brzd urcite nedosahnes zoubkama na obvode, to je veci spise designu okoli brzd a pripadne dute kotouce a jejich unasece.
Ad Tenere: Chtej se tvarit jako terenni motorka, tak to maji asi kvuli cisteni nebo se tak snazi pusobit.
Jinak brzdy jsou opravdu jen misto, kam ulozis energii kinetickou ve forme tepelne. Pokud mas mensi kotouce, vejde se ji tam min. Koukni na nejake porsche nebo ferrari nebo audi, maji obrovska kola, ktera beze zbytku vyplnuji brzdy, jakekoli zuby by byly zmensenim brzdne polochy a tedy ucinku. U letadel ani nemluvim - lamelove mnohokotoucove brzdy, rozhodne zadne tvary na obvode (max pro uchyceni unasecu).
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner napsal:
Ktere newtony Ti zustanou? Pokud budes brzdit mensi plochou, musis pouzit vetsi tlak, ale ta mensi plocha bude vice zatizena a pobere mene energie. Pak bych rekl, ze je pravdepodobnost zkrouceni vetsi a ne mensi. A za dalsi, lepsiho chlazeni brzd urcite nedosahnes zoubkama na obvode, to je veci spise designu okoli brzd a pripadne dute kotouce a jejich unasece.
Ad Tenere: Chtej se tvarit jako terenni motorka, tak to maji asi kvuli cisteni nebo se tak snazi pusobit.
Jinak brzdy jsou opravdu jen misto, kam ulozis energii kinetickou ve forme tepelne. Pokud mas mensi kotouce, vejde se ji tam min. Koukni na nejake porsche nebo ferrari nebo audi, maji obrovska kola, ktera beze zbytku vyplnuji brzdy, jakekoli zuby by byly zmensenim brzdne polochy a tedy ucinku. U letadel ani nemluvim - lamelove mnohokotoucove brzdy, rozhodne zadne tvary na obvode (max pro uchyceni unasecu).
Alešu mne tohle pride jak spekulace nad necim k cemu ani jeden nameme dostatek informaci.
Tema newtonama myslim silu, kterou pusobi kouzelna vodicka na desticky. Ta.. pokud za to nebudes vic rvat, je stejne.
No a plocha desticky ti tu silu rozklada na na nejakou plochu.. imho cim vetsi, tim mensi tlak.
Jestli to vic brzdi.. O TOM BYCH NERAD SPEKULOVAL.
Podle mne tam je vic promennych... klacek zapichnutej do asfaltu muze brzdit vic, nez vic klouzava vetsi plocha.
Navic si vezmi.. jedes.. vezmes silne za brzdu a nijak extra to nebrzdi.. jedes... zmacknes brzdi stredne silne, za pul vteriny hodne pridas a zapichnes se do asfaltu.
Tj. co chci rict.. imho je to slozitejsi a ja bych ty wavy rozhodne nezatracoval.
---
co uznavam, ze je podezrele, ze to naslaply verze Porsche, Ferrari atd nemaj... ale treba taky muzou mit precizneji vyrobenou brzdu co to cele macka o dost vyssim tlakem? Nevim...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks - ty mas skratka svoju pravdu a nenechas si ju z hlavy vybit ani zbijacim kladivom a radsej budes donekonecna kazdemu argumentovat a verklikovat az kym nad tebou nemavnu rukou...
ako uz bolo napisane - vykusane maju lepsiu samocistiacu schopnost (vhodne pre terenne motorky) + su krajsie... ziaden lepsi brzdy ucinok sa nekona a rovnako nie su odolnejsie voci skriveniu vplyvom tepla vznikajuceho pri brzdeni
a ako si mohol vidiet na obrazkoch tak ani S1000RR ani CBR1000R a vlastne ani kurevsky drahymi komponentami nabita a imidzova Ducati Panigale nema vyhryznute brzdove kotuce... no cim to asi len bude ze ti taliani to tam nedali - asi preto ze Panigale si to zvycajne neprdi cez teren - paňátno dilino?!!
p.s.
GS brzdi prevazne motorem pokud na nem jede 40kilovej duchodce a sam... ve vsech ostatnich pripadech potrebujes PORADNY brzdy, ktery se teda vsem v okoli hrejou Cool
Takze.. koutouce od Brakingu znamenaji JESTE lepsi brzdeni... za stejne penize jako origo?
Jakej ze je duvod to nekoupit?
- chlapce ty si na drogach... brzdny ucinok boxera je ocividny a s tvojou 800 sa to ani porovnat neda... ale ja uz ani necakam ze by si bol schopny sa nad tym zamysliet a nebodaj mi dat za pravdu
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 12.12.2011 16:51
raptor napsal: hicks - ty mas skratka svoju pravdu a nenechas si ju z hlavy vybit ani zbijacim kladivom a radsej budes donekonecna kazdemu argumentovat a verklikovat az kym nad tebou nemavnu rukou...
Raptore, ty id*ote, ja tu neobhajuju do krve wavy... jestli to nejses schopen vstrebat, ze nad tim zcela otevrene spekujuju, tak jdi nekam.
---
a s tim brzdnym ucinkem to zdaleka neni tak jasne... dokonce si nekteri na PRILISNE brzdeni osmikila motorem stezuji.
Ja narozdil od tebe obcas na jine motorce, nez na sve, jezdim.
Upravil hicks dne 12.12.2011 17:09
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Koukám že se to pěkně zvrhlo jde mi oto kdo ty kotouče má na model 08 a byl by ochcoten je zapujčit samo že ne zadarmo kotoučum se nic nestane jen je prostě potřebuju poměřit nic víc....
Servisaku, pomuze ti tohle?
http://www.trwmoto.com/index.cfm/go/katalog.searchresult/mrid/4/hid/12/ccm/1200/typ/0
Joke přiložený následující obrázek:
servisak napsal:
Koukám že se to pěkně zvrhlo jde mi oto kdo ty kotouče má na model 08 a byl by ochcoten je zapujčit samo že ne zadarmo kotoučum se nic nestane jen je prostě potřebuju poměřit nic víc....
Prosímtě díky ale obrázek je mi naprd. tohle mi nepomuže ja potřebuju kotouč jako kus víš , nechám je oměřit na 3D něřícím stroji aby to bylo 100% shodný...
servisak přiložený následující obrázek:
[64.34Kb]
Upravil servisak dne 12.12.2011 17:40
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Koukám že se to pěkně zvrhlo jde mi oto kdo ty kotouče má na model 08 a byl by ochcoten je zapujčit samo že ne zadarmo kotoučum se nic nestane jen je prostě potřebuju poměřit nic víc....
Prosímtě díky ale obrázek je mi naprd. tohle mi nepomuže ja potřebuju kotouč jako kus víš , nechám je oměřit na 3D něřícím stroji aby to bylo 100% shodný...
v pohode, myslel jsem ze ti budou stacit ty rozmery co tam jsou...
Joke
servisak napsal:
Koukám že se to pěkně zvrhlo jde mi oto kdo ty kotouče má na model 08 a byl by ochcoten je zapujčit samo že ne zadarmo kotoučum se nic nestane jen je prostě potřebuju poměřit nic víc....
Prosímtě díky ale obrázek je mi naprd. tohle mi nepomuže ja potřebuju kotouč jako kus víš , nechám je oměřit na 3D něřícím stroji aby to bylo 100% shodný...
v pohode, myslel jsem ze ti budou stacit ty rozmery co tam jsou...
Ne bohužel ne potřebuju veškerý uhle a stupně jak jsou rozloženy ty chladící otvory jaký jsou rádiusy na obvodu prostě komplet vykres....
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Předek má novej 4,5mm a minimum bude tak 4 mm a zadek novej 5mm a minimum 4,5
Upravil servisak dne 12.12.2011 20:29
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Nechci se motat do týhle debaty abych zase nesklouzl do nesmyslnejch argumetnů s jistým individuii.
Ale protoho kdo to chce vyrábět-tak hlavně dejte pozor na použitý materiál,strašně se to liší,kdysi jsem toto absolvoval s brzd.kotouči na Supermoto-(mimochodem kde si myslím že má tohle řešit a ne u GS) a byla to velká alchimie.
Přestože jsme použili druhy ocele ze kterých se dělají brzd. kotouče přímo pro motorky-měli jsme problémy s brzdným učinkem a přehříváním brzdy a sklovatěním brzd.destiček.Docela dlouho trvalo než jsme našli správnou kombinaci materiálu kotouče a výrobce a směsi brzd.destiček.Je pravda že vysledek byl potom dobrej.Nicméně je otázka jestli to za tyhle komplikace stojí u seriové motorky která nejede závody...??
Co se týká Brakingu-moje osobní zkušenost je že seriové kotouče měli lepší brzdyný učinek.Brakingy měli lepší učinek až při použití výkonějších brzd.třmenů-a to hlavně pro to že byli silnější a dokázali absorbovat a odvádět více tepla při zatížení na okruhu.
Při použití na silnici i při hodně agresivní jízdě-výhoda pouze design.
Vyráběné kotouče od ''no name'' bych si na motorku jen kvůli vzhledu nedal,pokud bych měl origo kotouče OK.Pokud KO pak je to otázka ceny a hodně bych stim váhal....ale je to jistý řešení od kterýho rozhodně neočekávat lepší brzdný učinek!!!