Tady je jednoduchej mod airboxu myslim že tohle v kombinaci s tvojí úpravou sání by byla nejlepší varianta http://www.advrid...523&page=4
Upravil MAKO dne 02.02.2010 12:18
FYYFF
Ano něco podobného mám namysli. Dvě změny oproti řešení co je tam uvedené.
1) Chci to dostat dovnítř airboxu
2) Jejich řešení má technickou vadu. Výdech z téhle hadice není zůžen na dírku 8-10mm. Je to potřeba aby motor "nedýchal" do airboxu. Tlustá hadice tam není kvůli snadnému průchodu vzduchu ale aby se to nezasíralo olejovou matlaninou. To zůžení omezuje pohyb vzduch mezi airboxem a klikovou skříní, který je nežádoucí. Hadice má pouze odvádět přetlak a čmoud zpět do sání.
V případě této vněší úpravy která je jednoduchá bych ještě vyboural tu část uvnitř aby tím původním nátrubkem šel air box vylít.
no i estetický, pachový, vlhkostní, prachový je toho víc do sacího potrubí je to zkrátka vyzkoušené a je to tak už od pradávna. Problém není v tom "kam" ale "jak".
Upravil vlada-adv dne 02.02.2010 20:31
No já jen hledám funkční a jednoduché řešení z minimálním zásahem do moto. V květnu jedeme na čaj za čighischánem tak se to tvé bádání bude velmi hodit. Snažil jsem se něco prostčit přes ten vstup do airboxu z motoru , ale není to volně přístupné a ze zhora tak taky není nic moc vidět??
easyrider> tak už je rozhodnuto a skoro hotovo, použiju kombinaci mojí úpravy sací trubky a vnějšího spoje odvětrání z advrider.com uvedené nahoře. Díru do boxu jsem už vyrobil. Plastové nátrubky použiju trochu jiné, půlku už mám druhou jsem musel objednat na netu. Až to dorazí dám sem foto a typy dílů s místem kde je objenat. Myslím, že tímto je kapitola tonutí 1200tek vyřešena.
Upravil vlada-adv dne 07.02.2010 23:09
Deny: Nemusím složitě vyhledávat to videjko z mé 12GSA, jak ti přede mnou zdechnul motor v brodu na mokrý svíce, přitom 12GSA i TDM v poho projela
Je to hodně o tom, jak tam vlítneš a jakou uděláš vlnu
Pravdou je to, že ty to buď nastartuješ, nebo vyleješ Airbox a nastartuješ a v nejhorším případě vyndáš svíčky, vyházíš vodu a pak nastartuješ.
To já mám tu vodu okamžitě v oleji a jsem v háji *pissed*
Máte to trochu lepčejší, ale my to vylepšíme taky
Upravil Jarda-vopic dne 09.02.2010 23:19
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Hele chlapi, ono to tu už někde zaznělo, jenom nevím kde to přesně je...
Ony ty naše dvanáctky GS/GSA jsou nabité elektronikou. Zalité sání vodou je jednorázovka, která naštve. Ale několikanásobné namáčení kontaktů a štekrů (kabelových zásuvek) je průser možná stejně velký, ne-li větší. Podívejte se, v jaké výšce máte modul ABS, TPS, startér, počítač atd atd. A pro všechna tahle "hejblátka" je voda dost velkej průser...!
Jarda BMW GSA napsal(a):
......Pravdou je to, že ty to buď nastartuješ, nebo vyleješ Airbox a nastartuješ a v nejhorším případě vyndáš svíčky, vyházíš vodu a pak nastartuješ.
To já mám tu vodu okamžitě v oleji a jsem v háji....
Já si myslím, že voda v oleji je sranda proti nasátí vody do válců. Voda totiž na rozdíl od vzduchu stlačitelná není a já už viděl motory s ohnutými ojnicemi po takovém kousku. Dokáží se zkrátit o dva tři milimetry. Olej vyměníš, ale ta ojnice je malér...
Ne ne, myslím si, že dvanáctka zmůže kaluž nebo maximálně tak nějaký mělký potůček, ale ten hardcore brod z videa je tak jako tak průser...
Radosek: Já nemám v žádném případě v úmyslu schválně potápět motorku. Hele stačí vlítnout rychlejš do hlubší louže někde v Rumunsku a motorka začne kuckat ...... v horším případě zdechne motor. Vloni v Maroku byly záplavy a prostě jsme se potřebovali dostat přes vodu, která tekla přes cesty a taky to kuckalo. Jezdit s obavou, že při sebemenším šplouchnutí vody do nasávací trubky v oblasti, kde v okolí 50km nikdo není, natož abys tam někde sehnal olej, mně straší a dokud to nevyřešíme, strašit bude!!!
Upravil Jarda-vopic dne 10.02.2010 13:41
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Tak výsledek je tu. Provedena úprava sací trouby viz. předchozí fotky a přehozeno odvětrání klikové skříně po vzoru z advrider.com viz odkaz výše. Najeto neco přes 1000km v různých režimech od polnice po dálnici. Vše se tváří normálně jede to jako před úpravou jestli tam je nějaký rozdíl je pod mojí rozlišovací schopností.
Radosek> co jsem zatím šáhnul do konektorů tak musím uznat, že veškeré spoje důležité pro chod motorky jsou poctivé ale opravdu poctivé vodotěsné konektory. Elektronika ABS 100% hermetické včetně konektoru (pokud ho někdo nevyndá), počítadlo dtto spojení na alarm dtto, čerpadlo paliva dtto, palubka taky.
V tomhle je BMW o hodně daleko před Japonci. Můžu to porovnat se Suzuki DL650 a je to obrovský rozdíl.
V tomhle bramboře věřím. Kde to nebude dělat dobrotu je alternátor, startér, spojka, tam časté močení do špinavé vody napáchat škody.
Ale kvůli tomu to nedělám, prostě jsou místa kde je výměna oleje naprosto nežádoucí jev a je jedno jestli je to u nás nebo v africe. Navíc 12-ka je schopná si cucnout vodu až do válce velmi rychle a to opravdu nemám rád. Bojím se o ojnice a vnitřek motoru. Mazání emulzí je fakt na houby.
Tak to je super řešení, važně oněm budu taky uvažovat. Když jsme u te vodotesnosti tak me ted zradila takovahle vec. Zapadl jsem do bahna a potoka, ne moc hluboko, tak nad kardan a hlavne zadnim kolem. Snazil jsem se to sam vytahnaut, ruzne prez valec a tak, nepovedlo se. Tak jsem po 2hod zavolal kamarady a vytahli jsme ji. Nastartovano a normalne jsem odjel domu. Tam jsem ji dukladne umyl wapkou, bahno bylo vsude. Druhy den jsem normalne jezdil asi hodku po lese, dalši den jsme se jeli projet a po natankovni asi peti kilometrech zacala chcipat. Vzdy sla nastartovat, cca 30 sekun jela a pak chcipla. Takze ty vypadalo na neco z benzinem a nebo na tu ridi jednotku pal. cerpadla. Sundal jsem nadr, benzin vymenil, prohlidl pumpu. S novym benzinem se to nezlepsilo, tak jsem se rozhodl ze tu ridi jednotku preklenuji abych zkusil jestli to je ona jak jsem ji odmontoval, tak pod ni v tom protoru jak je ten modry konektor byla voda. Tak jsem to vysusil a ted uvidim jestli to tu ridici jednotku odpalilo a nebo se tam nacital diky vlkosti jen zkrat. Ted to jede ale u toto paznechtu nikdy nevim jak dlouho, ze. Muze to ujet 5km a odpojit cerpadlo, to chci vyzkouset dnes. Takze bych jeste doporucil preventivne podmazat tuto malou mrchu ( řidící jednotku) co už způsobila spoutu problemu silikonem a utesnit to důkladne. Zvlašt kdyz budete mit sundanou nadrz. To je 5minut navic.
Jinak ty jednotky co uz se tady nekolikrat resily ted v inveltu maji, v aktuaním počtu 27ks a stoji cca 3 100 s DPH.
Upravil Pardal dne 20.04.2010 09:47
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
provedení:
otázkou je, zda to půjde na GSA a jestli by nebylo lepší to sání vytáhnout nějak nahoru, aby nebylo proti proudu vody
buboGS přiložený následující obrázek:
[172.08Kb]
Upravil buboGS dne 24.06.2010 21:29
BMW GS = stroj na radost
adventure73-pardal napsal(a):
ted jsem se vratil z Rumunska, davali jsme tam ruzne cesticky a brody a pri hlubsim brodeni se motor vzdy zadusil, nemate nekdo zkusenost jak hluboke brody GSA 1200 zvlada a nejde sani vytahnout nekam trochu vys? Diky
pořešil jsem to předěláním airboxu pokud ti nebude vadít trochu hlučnější sání a to že jezdíš na filtr suzuki tak je to ok nezanáší se tak - KNko po 3500km krásně čístý u originálu je pěkně zasrqaný za tuto dobu .
kdyžtak předvedu stejně se tam za tebou chystám mrknout na tve doplnky a výrobky.
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
vlada-gsa, tak ako dopadla tvoja prestavba sania? prave som sa zoznamil s tymto problemom :-( a chcem to "natrvalo" vyriesit. tvoja uprava sa mi paci, ale to dopadlo v praxi.
ma este niekto nieco nove ohladom sania na gs (nie ADV)?
pfilipe napsal:
vlada-gsa, tak ako dopadla tvoja prestavba sania? prave som sa zoznamil s tymto problemom :-( a chcem to "natrvalo" vyriesit. tvoja uprava sa mi paci, ale to dopadlo v praxi.
ma este niekto nieco nove ohladom sania na gs (nie ADV)?
Take by mne to zajimalo, a urcite pokud mas nejake foto tak sup sem s nim at muzu take brodit beze strachu
BMW GS 1200 adventure
s vlada-gsa som si písal. upravil všetko tak, ako sa píše v tomto vlákne(+adriver), najazdil asi 10tkm a žiadny problém. možno to tu napíše aj on a pridá aj nejaké to foto.