E07 jsem měl na dominátoru i na dakaru a nebyly vůbec špatný a ta nová směs (asi od půli roku 2010) je ještě lepší,samozdřejmě na mokru se jede přiměřeně stavu vozovky že, poměr cena /výkon vynikající. to blbý sjetí přední gumy zpravidla dělá podhuštění pneumatiky-osobní zkušenost na dominátoru s E-07 (špatný pneuměřič) při správném huštění problém zmizel.Do E07 jdu znovu i na 800ce
Mitaska není špatná,stará směs měla výhodu,že ji jen tak neojedeš,na mokru opatrně taky zvládala,nová už drží podobně jako tkc,ale trvanlivost,o polovinu dřív se sjede,jinak jsem spokojej nejlépe michelin anakke.nevěřím že pojedeš 50 na 50 silnice terén,většinou jedeš 90 silnice až 95 a zbytek terén.
"Žij svůj sen"
95/5 je taky optimistický... zkus si nekdy zmerit kilometráž kolik bylo onroad a kolik ofroad. Jinak co se týče sjíždění, tak měl jsem na mysli e-08 a to je prostě blbá guma ať ji nafoukneš jak chceš. E-07 se sjížděla nejlíp ze všech tří (e07/08/09).
to mas asi pravdu ze kilometrovo viacej nabeham na ceste neporovnatelne ale ide o to ze na e09 sa da ist aj po ceste a v terene sa da uplne vyhrat ale na e08 sa da ist iba po ceste a v terene to je na**** uplne, asi to vidim na tu e09 a dopredu cosi ine asi
Cidas napsal:
A co se týče e-08, snad někoho neurazím, ale horší gumu jsem na motorce snad nikdy neměl. Tak ****ně se sjíždějící gumu snad nikdo jiný ještě nevyrobil. Na předním kole se ti udělaj zuby jak na cirkuli a vzádu se mi dokonce figury sem tam natrhly
To že se ti natrhly figury svědčí o staré směsi. A pokud se ti pneu špatně sjížděla jak píšeš dělali se ti zuby, hovoří jasně o vybržděnosti předku. Hodně to ovlivní i špatné pružiny v předních vidlích. Poznáš to tak, že i na velice rovném úseku ti zbytečně pracuje předek. Stačí vyměnit za progres. pružiny a hodně si tím prodloužíš životnost pneu. Ale stejně se tzv. pilovatění předku nevyhneš u žádné pneu, míň či víc to udělá každá. Veškerá váha při brzdění jde na přední kolo, kde dochází k deformaci a odbrusu figur. Doufám, že jsem to napsal polopaticky.
Upravil joe dne 21.03.2012 08:45
JardaFGS napsal:
k4lo: tak pokud chceš jezdit jen polňačky tak tam dej tourance nebo anakee 2 a na asfaltu to bude bomba. Jinak k ty moji kombinaci - TKC docela drží i na vodě, E-09 vůbec ne, to hrabe i na trojku v přímym směru. Ale vzadu se to dá ustát, hlavně když drží předek.
Jinak 150 bez problému... jen počítej s tim, že hučej, a sjedou se rychlejc než Tourance.
K těm E-07: spousta lidí je jezdí a nemůžou si je vynachválit, ale já bych je nikdy nenasadil, protože v terénu budou víceméně stejný jak tourance, výdrž taky podobná a když už takovou gumu, tak ať se může člověk svézt aspoň na silnici. A tam jsou Mitasky na hovn...
Nemá pravdu chlapec Od doby co se změnila směs jsem přesvědčil několik zarytých odpůrců mitasek a zatím si ještě nikdo nestěžoval, zatím. Možná bude první Servisák. Zatím nemám žádné zprávy.
No, mně ještě asi chvíli nepřesvědčíš Prostě s tim co např. Tourance vydržej a udržej, se jich budu držet dál.
Jinak proti MITASu vůbec nic nemám, na XRku mám Mitasky A DOKONCE SAMOLEPKU a na GS na cesty typu Rumunsko, Albánie mám Mitasky - E-09.
Ale na normální ježdění po silnici je nechci.
Současná E-08 je srovnatelná s Tourance. Tourance jsem jezdil na Varaderu i 1150 Gs. Na E-08 v nové směsy před uvedením do prodeje pár tisíc km. Na velkém GS i srovnatelný nájezd.
Upravil joe dne 21.03.2012 08:51
Cidas napsal:
A co se týče e-08, snad někoho neurazím, ale horší gumu jsem na motorce snad nikdy neměl. Tak ****ně se sjíždějící gumu snad nikdo jiný ještě nevyrobil. Na předním kole se ti udělaj zuby jak na cirkuli a vzádu se mi dokonce figury sem tam natrhly
To že se ti natrhly figury svědčí o staré směsi. A pokud se ti pneu špatně sjížděla jak píšeš dělali se ti zuby, hovoří jasně o vybržděnosti předku. Hodně to ovlivní i špatné pružiny v předních vidlích. Poznáš to tak, že i na velice rovném úseku ti zbytečně pracuje předek. Stačí vyměnit za progres. pružiny a hodně si tím prodloužíš životnost pneu. Ale stejně se tzv. pilovatění předku nevyhneš u žádné pneu, míň či víc to udělá každá. Veškerá váha při brzdění jde na přední kolo, kde dochází k deformaci a odbrusu figur. Doufám, že jsem to napsal polopaticky.
Problém je v tom, že jsem na té motorce měl možnost sjet všechny tři tipy gum (E07/08/09) a e08 byla naprosto nejhorší, díky tomu sjíždění. Je ale pravda, že to už je docela dlouho. Teď jezdím TKC80/E09. TKC v před se taky trochu sjíždí do pily, ale neni to nic strašnýho. Jak píšeš, zcela se tomu asinevyhneš nikdy.
Jo, na X-Chall. Dobra guma na turistiku, docela i drzi v naklonech. Vydrz ti nepovim, uz tam byli od predchoziho majitele. V suchym terenu na "lehkym" Xku v pohode, asi jako Tourance . Kazdopadne jsou docela dost drahy. A ja tyhle gumy stejne jako treba E/07 proste nemam rad. Na silnici nejsou tak dobry a v terenu jsou za sucha temer srovnatelny. A do tezsiho terenu nepouzitelny.
jardajerman@seznam.cz
Ahoj, od METZELER ENDURO 3 SAHARA, nečekej žádnou extra výdrž, měl jsem je od předchozího majitele na DR650, vypadaly že moc najeto nemají, já najel možná 6tis - převážně silnice. Na vlastnosti si nestěžuju, ale vzorek docela rychle mizel. Koukni třeba i na Heidenau K60 - podobnej vzorek.
Kdysi o tom někdo psal že pak motorka ztratila hravost a ovladatelnost tak sem to ani nezkoušel. Nicméně xchalenge má 140 ale v 18 palcích.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Řešíte nějak tlak v pneu, když bude motorka přes zimu v garáži? Jestli je lepší je trochu vyfouknout nebo to nemá vliv ?
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
Zdravím, měl bych dotaz. Mám Metzeler tourance a na boku je celá popraskaná (drobné trhlinky po celém obvodu) maj najeto asi 4tis jsou rok staré .... Stalo se to už někomu?
BMW F 650 GS Dakar
BMW R 1150 GS Adventure
Ahoj,tak mám taky dotaz,nemohu se rozhodnout.Plán je min.3 týdny Albánie a popř.okolní státy.Letos Rumunsko na 09,jsou super,nemohu si stěžovat,jak na lehký off,tak asfalt,ale nájezd na nich,nic moc.Co by jste řekli na 07??Nebo jiná rada.Nehodlám jezdit žádné bahniště,ani extra terén.Díky moc za každou dobrou radu
Upravil acnats dne 01.11.2012 18:49