[140.58Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jakmile jsme se blížili Aostě, bylo veseleji. Teplota poklesla a hlavně krajina je v létě v Alpách překrásná. Postupně stoupáme, abychom projeli slavným tunelem Mont Blanc. Díky pátečnímu odpoledni měli řidiči aut dost velkou k čekání, ale se nás netýkalo. To jediné, co nás mrzelo byla cena to, že nebylo možné platit polovinu, jak jsme to dosud v Itálii. Polovinu? Jak? No, platíš na autostrádě vždy kartou tam, kde není zaměstnanec. Tam se postavíme obě motorky vedle sebe, jeden zaplatí a při zvednutí závory projedeme oba. Nepovažuji to za krádež, protože v Itálii není rozlišen poplatek za motorku nebo osobní auto, tak jako v mnoha jiných státech, včetně Řecka, Francie a různých tunelů v Rakousku. Je nespravedlivé platit za průjezd Itálií jenom na motorce tolik peněz. Tam kde je rozlišen poplatek, většinou se jedná o zhruba poloviční cenu. My jsme tedy v Itálii platily „po řecku“, nebo-li, nechcete-li nás pokárat za krizi v Řecku díky našemu chování, platili jsme „po francouzku“....
Doc přiložený následující obrázek:
[139.75Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[170.12Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[152.14Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[184.88Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[112.07Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[155.83Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[154.26Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[162.21Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[125.98Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[140.6Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[125.46Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Poplatek v tunelu Monc Blanc byl myslím kolem 16 Euro, zatímco za auto 25, jestli se nepletu. Z bezpečnostních důvodů jsou striktní předpisy a nejenom nabádání na sníženou rychlost, jako třeba v Rakousku 80km/h, ale závora se po zaplacení neotevře dřív, než před vámi jednoucí vozidlo se nevzdálí dostatečně a jedou všichni opravdu jenom tou povolenou rychlostí. A o nedodržení není ani nejenom řeč, ponevadž celý tunel je přísně sledován a sankce obrovské, ale ani to nemá smysl, protože jsou stejně jenom dva pruhy a předjet se prostě nedá. To je pro motorku v létě svým způsobem ale problém, jakmile se dostanete to prvních kilometrů hloubky tunelu. Přes všechny větrací systémy se teplota rychle zvyšuje a dosáhla dokonce 38 st. C (a to přes tu nadmořskou výšku), dost na to, abyste chtěli být alespoň větráni vyšší rychlostí. A za vysokým štítem adve a za nízké rychlosti bez turbulence se rychle zahřejete. Navíc přece jenom cítíte výfukové plyny, další nepříjemná věc. Jet takto po celých nezáživných osmnáct kilometrů je pro jižní temperant jako svěrací kazajka. Tak jsme si to trochu zpetřili vzájemným focením. Zda nás na obrazovkách kontroloři viděli a prominuli nebo se tím bavili nevím, ale Francouzi ke kterým jsme se blížili u výjezdu nejsou zrovna benevolentní na rychlost či jiné přestupky, takže jsme asi měli štěstí.
Doc přiložený následující obrázek:
[144.68Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[146.46Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[142.02Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[142.39Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[131.93Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[154.07Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[140.16Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[154.75Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic