To je ale uplne normalnii. Proste kdyz das kvalt tak nez se vymezej vule ve vsech soukolich ma kolo hrk... neres to a jezdi.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Prosimte jezdime tam tak nejak pravidelne ted jedenlm na ten sraz do plzne ale odyz bude humus pocas budem v praglu. Nejak se domluvime
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Nemate nahodou nekdo nakres, jak to vypada na vystupu z prevodovky? Na planetovem soukoli u unasece kola je vule minimalni, na krizku u zadniho kola je vule taky minimalni a v prevodovce je vule taky minimalni...I kdyz sectu vsechny tyto vule, tak to ani omylem neda dohromady celkovou vuli pootoceni kardanu pri zarazenem kvaltu. Kdyz uz menim volej v kardanu a prevodovce, tak to chcu zkontrolovat.
Tady máš foto hřídelí z převodovky R1200GS (ročník 2005): http://tonda1200....CN5427.jpg (zleva - výstupní hřídel, předlohová hřídel, vstupní hřídel) - nemyslím si ale, že tam v tvém případě bude nějaký problém - jedna z možností by byla prasklá pružina tlumiče záběru na vstupní hřídeli (ale pravděpodobnost je fakt mizivá ). Spíš bych si být tebou zkusil zkontrolovat vůli v ložiscích na vstupní hřídeli (hřídel s pastorkem) koncového převodu (tam jak je nasunutý kardan). Jestli je tam větší vůle, tak je dost opotřebované jehlové ložisko za pastorkem a nebo prasklá klec AX ložiska - hřídel se potom při akceleraci i deceleraci "vyvrací" - to dělá slušný kovový zvuk. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jenže já mám spíš problém, že je tam velká vůle na pootočení kardanu,
... Nebo-li - zadní kolo má hodně velkou obvodovou vůli, ale jak jsem psal - planetové soukolí na kardanu je v poho, křížek u zadního kola je v poho a převodovka je taky téměř bez vůle..
Jestli je tedy vše v pohodě jak píšeš, tak bude nejlepší, když požádáš někoho z okolí, kdo má se stejnou motorkou zkušenost (majitele stejné motorky nebo servis), aby se ti na ni podíval - takhle "po netu" to asi nezjistíš. Už si zkusil obvodovou vůli kola na jiné motorce? Je klidně možné, že hledáš čerta tam, kde není.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Prave ze jsem obvodovou vuli zkousel i na jinych motorkach a takhle velka nebyla nikde. Tak nevim. Nerad bych se nekde na ceste dockal prekvapeni. A kdyz uz menim oleje, tak to chcu zkontrolovat...
Normálně je nasunutý (a zajištěný rozpěrným kroužkem) na drážkovaném konci výstupní hřídele převodovky (stejně jako u koncového převodu - akorát u konc. převodu není zajištěn na hřídeli rozpěrným kroužkem) - http://tonda1200....CN1280.jpg .
A tady máš foto kardanové hřídele (sice ta na fotce je zničená - protočená v tlumiči záběru, ale na představu to stačí): http://tonda1200....az0831.jpg
Upravil Tonda dne 18.11.2012 20:54
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jo, tohle jsem myslel..tak buď v tomhle spojení, nebo na křížku mám velkou vůli - jak říkám na pootočení zadního kola je to skoro 6cm...
Upravil MartinM77 dne 18.11.2012 21:19
Vůle na křížku u převodovky je možná - občas se to stane.
Drážkovou hřídel na výstupu převodovky jsem ještě nikdy poškozenou neviděl (neříkám ale, že to není možné) - těch převodovek (z různých motorek BMW) jsem dělal fakt spoustu, ale vymačkané drážkování na výstupu převodovky jsem fakt nikdy řešit nemusel. Vymačkané drážkování je běžné na vstupu do převodovky - bývá vymačkáno od spojkové lamely.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...