pokud jsem se mohl dočíst, kromě Hayabusy si Z6 všichni chválí, nejsou to levný gumy, ale nájezd by měl bejt víc než slušnej
já si bohužel nevzpomínám po kolika se měnila
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Jara Cimrman napsal:
Vážení, na mé motorce není přítomen teploměr oleje s na své předchozí motorce VT 1100 jsem koupil do nalevacího otvoru teploměr oleje se závitem do nalévacího hrdla. Ale tady je ten bajonetový uzávěr a bohužel nemůžu nikde nic objevit.
Ahoj Járo,
jestli budeš mít čas a chuť, můžu Tě poprosit o Tvé zkušenosti a dojmy z přechodu na boxera?
Ideálně z Tvého pohledu taky o porovnání s dosavadním dlouho provozovaným čoprkrujzrem?
Díky
Dovi
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Jde o to že se jedná o různé typy motorek a tak začnu u Hondy. V podstatě bezudržbový motor díky hydroštelům, chlazení vodou-žádný problém při popojíždění v koloně, vzhledem k váze trošku neohrabaná, motor má pouze 37 kWcož na pohodovou jízdu stačí ale hlavně slabý brzdy. Je to na courání po krajině a na sportovnější jízdu ji prostě nestavěli. BMW je daleko hbitější a při tom nabízí i možnost pohodlného cestování, daleko citlivější podvozek a dobré brzdy které se nepotápí. U Hondy má člověk pocit že si klekla na kolena což bavorák neudělá a překvapilo mě že si nechá dost líbit i v zatáčkách. Motor u Hondy špatný určitě není ale rozsahu použitelných otáček pro jízdu se BMW určitě nevyrovná. BMW je pro mě daleko zábavnější motorka. Za svůj živou jsem jezdil na Pařezu, Simson enduro, Čz 150, Jawě 250 a Californii 350, měl jsem Jawu 500 OHC, XT 600, VTR 1000, VT 1100 teď BMW. Nelze však objektivně srovnávat protože každá z nich patřila k určité etapě života a i možnostem J.C.
Jara Cimrman napsal:
Jde o to že se jedná o různé typy motorek a tak začnu u Hondy. V podstatě bezudržbový motor díky hydroštelům, chlazení vodou-žádný problém při popojíždění v koloně, vzhledem k váze trošku neohrabaná, motor má pouze 37 kWcož na pohodovou jízdu stačí ale hlavně slabý brzdy. Je to na courání po krajině a na sportovnější jízdu ji prostě nestavěli. BMW je daleko hbitější a při tom nabízí i možnost pohodlného cestování, daleko citlivější podvozek a dobré brzdy které se nepotápí. U Hondy má člověk pocit že si klekla na kolena což bavorák neudělá a překvapilo mě že si nechá dost líbit i v zatáčkách. Motor u Hondy špatný určitě není ale rozsahu použitelných otáček pro jízdu se BMW určitě nevyrovná. BMW je pro mě daleko zábavnější motorka. Za svůj živou jsem jezdil na Pařezu, Simson enduro, Čz 150, Jawě 250 a Californii 350, měl jsem Jawu 500 OHC, XT 600, VTR 1000, VT 1100 teď BMW. Nelze však objektivně srovnávat protože každá z nich patřila k určité etapě života a i možnostem J.C.
Ahoj a děkuju,
víceméně mi potvrzuješ moje zážitky jak s R 1100 GS, tak se Shadowkou VT 750 (o něco slabší a o něco lehčí než Tvoje VT 1100).
Předpokládám, že alespoň teď ze začátku jezdíš na R1100R zhruba stejné oblíbené trasy jako předtím se Shadowkou...
Jestli je tomu tak, potom kdybys porovnal své cestovní rychlosti, řekl bys, že na boxerovi jezdíš zhruba stejně rychle nebo přece jenom o něco rychleji?
____
U mne to bylo tak, že ta 750ccm Shadowka měla své kochací optimum na nejvyšší zařazenou rychlost (na pětku) posazeno cca o 10-15 km/h níž - řekneme tak asi 75 km/h u čoprkrujzra oproti cca 85-90 km/h u velkýho GS Báwa.
A jestli dovolíš, ještě jedna otázka, i když vím, že dotaz na spotřebu paliva bývá v motorkářských kruzích skoro až neslušné tabu...
Předpokládám, že alespoň teď ze začátku Tě spotřeba paliva u R1100R zajímá (nebo zajímala) - jak bys to viděl v porovnání s tou nadlitrovou Shadowkou?
Díky
Dovi
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
co se týče gum měl jsem tam Metzeler Z6 ale koupeny trošku jeté - nebyly love.
teď mám od nova sadu Z6 interact. najeto něco přes 5 tisíc, zadek 9-10 dá, předek tipnu na 15. jezdím sám, kolem komína, necestuju, když mě chytne blbá, je 120-140 ideální road racingová rychlost a tomu odpovídá i spotřeba gum, jezdit výletně tak na tom zadku namotám aj 15 tisíc!
gumy drží, sjeté sou obě ke hraně, neuklouzly ani raz,na vodě taky dobrý, prostě jak na suchu.
za mě na BMW jednoznačně Metzeler, a u Rka jasná volba Z6 int nebo Z8 interact
dodám spotřebu:
svižný přesun (na dálnici ale do 140ti) na Balaton do 5ti litrů.
při blbnutí Tesák / Jablůnka / Valmez / Bystřica p. H. / Otrokovice jede za 6 a nějakou drobnou. takže průměr 5-5,5 litru.
Upravil Ero dne 16.08.2012 11:09
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
na Z6 interact jsem najezdil na zadní 15 000km, předek vydržel 18 000km, ježděno z 80% cestovně ve dvou a s plnou bagaží, drží dobře na suchu i na vodě, jak už se zmínil i "Ero", pokud je budou vyrábět dál, tak jiný gumy na této motorce ani jezdit nehodlám...
a co se týká spotřeby, tak i u mě pokud jí vyloženě nehoním (dálnice jezdím minimálně) se vlezu v pohodě pod 5l a to i plně naložený, ve dvou v Alpách...
Na BMW jezdím určitě o něco rychleji, u Hondy tak 80-90 u BMW 90-120 když je pěkná silnice a na dálnici mi rychlost okolo 130 mi přijde příjemná cestovní rychlost, je to polykač kilometrů a spotřeba je taky příjemná asi těch 5 až 5.5 l , to Honda si vzala těch 6l a když jsem jel po dálnici i víc. Ještě co se týká pneumatik asi na Německou motorku patří Německý gumy. Od doby co jsem ji koupil jsem najel necelý tři tisíce km zatím neznatelný ubytek. Mají zhruba 2,5 mm a možná je letos ani nedojezdím. Zdraví J.C.
Jara Cimrman napsal:
Na BMW jezdím určitě o něco rychleji, u Hondy tak 80-90 u BMW 90-120 když je pěkná silnice a na dálnici mi rychlost okolo 130 mi přijde příjemná cestovní rychlost, je to polykač kilometrů a spotřeba je taky příjemná asi těch 5 až 5.5 l , to Honda si vzala těch 6l a když jsem jel po dálnici i víc. Zdraví J.C.
Jasně, boxer má mj. mnohem lepší podvozek, brzdy a silnější motor, a tak má člověk větší problém ho (u)držet na uzdě - jinak bych v obci i mimo imrvére překračoval povolený rychlosti (po dálnici jsem nejezdil).
Ta moje (menší) Shadowka ale byla i pro mne jako člověka jezdícího kochací pohodové trasy strojem ABNORMÁLNĚ úsporným, a zvlášť vzhledem ke své hmotnosti a velikosti čelní plochy (měl jsem tam velký štít a jezdil trvale s brašnama).
Dlouhodobý průměr (a s minimálníma odchylkama v průběhu času) jsem u tohoto čtvrttunovýho stroje měl pouze 3.5 l/100km, a minimum 3.25 l/100km. Ale to byla už fakt ukázkova kochačka stylem kadla-kadla.
U Boxera už to bylo asi i kvůli trochu větším rychlostem a objemnějšímu a výkonnějšímu motoru zhruba o litr víc (dlouhodobý průměr 4.35 l/100km, maximum 4.57 l/100km a minimum 4.14 l/100km).
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Tak mám dilema jestli koupit Metzeler Z6 nebo Z8. Určitě to nemám na žádný bláznění a jde mi spíš o životnost. Z6 je prověřená a je to určitá jistota ale na druhou stranu o Z8 píšou výrobci jako o kvalitní gumě diky použitým technologiím ale ještě asi moc vyzkoušená není. Výrobce by snad nezačal vyrábět gumu která by byla horší než předchozí model. A teď babo raďJ.C.
Chlapiska, trochu ni přibržďuje pravý přední kotouč a tak jsem se to pokusil rozhejbat ale bez valného úspěchu a tak bych to chtěl rozdělat a vyčistit. Teť se přitrouble zeptám, brzdič je sestaven ze dvou půlek a sešroubován čtyřmi inbusy - Co na mě vybafne kdybych to rozpojil a může se to vůbec rozdělat popřípadě je tam těsnění nebo jiný těsnící material. Díky. Zdraví J.C.
Myslím že rozdělat ho je blbej nápad. Já na 1100GS rozhejbával ty pístky co stlačují destičky ručně s pomocí trošku WDčka. Taky mi to trošku přidrhovalo po výměně desek za nové tak jsem to tímto způsobem rozchodil a bylo to ok.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jara Cimrman napsal:
Chlapiska, trochu ni přibržďuje pravý přední kotouč a tak jsem se to pokusil rozhejbat ale bez valného úspěchu a tak bych to chtěl rozdělat a vyčistit. Teť se přitrouble zeptám, brzdič je sestaven ze dvou půlek a sešroubován čtyřmi inbusy - Co na mě vybafne kdybych to rozpojil a může se to vůbec rozdělat popřípadě je tam těsnění nebo jiný těsnící material. Díky. Zdraví J.C.
Vyndej si celej třmen z motorky a klidně ho rozdělej tak se to dá rozhejbat nejlíp. Těsní to puze o-kroužek a ten by měl být v pořádku. Pak dotahovat předepsaným momentem. Opravdu na tom nic není. A když už to budeš mít rozdělaný tak udělej rovnou i druhej a vyměň brzdovku.
Taky jsem to rozhybavall.Jen poradne ocitit brzdovy valecek,vypumpovat, namazat, zamacnkout.A tohle udelat 10-20x a mas to. A vymenit urcite kapalinu. Delal mi to i zadek a po ocisteni bez problemu.Halvne bacha, at ti valecek nevyjede uplne. Hodne zdaru.
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
Taky jsem to rozhybavall.Jen poradne ocitit brzdovy valecek,vypumpovat, namazat, zamacnkout.A tohle udelat 10-20x a mas to. A vymenit urcite kapalinu. Delal mi to i zadek a po ocisteni bez problemu.Halvne bacha, at ti valecek nevyjede uplne. Hodne zdaru.
Mam teď na R1150R Metzeler Z6 Roadtec a už je nechci.Vrátím se co jsem měl na kawě a to Dunlop Roadsmart.Ty Metzelery jsou jak na vodě tak na suchu daleko horší.I když jsem jezdil taky občas dálnici tak se mi nestalo jako u té Metzelerky abych měl plošku,která pak ovlivní jízdní vlastnosti.Na Roadsmartech jsem najel na kawě předek 18 000km a zadek běžně 13 000km.Co se týče hmotnosti je kawa tak bmw stejné.
Co se týče přechodu z kawy zr 7 na R1150R byl jsem mile překvapen.Kawa neměla špatný motor.Byl pružný a úsporný.Co se týče podvozku,pohodlí a brzd je to úplně někde jinde.Motor nelze srovnávat.Přece jen objem 739 proti 1130...To R je daleko zábavnější motorka a co mě nejvíc překvapilo,že ač měla kawa kapotu byla na ní horší ochrana proti větru.
Upravil Vencar1150r dne 20.08.2012 19:42
Brzdu jsem rozdělal a válečky vyndal a je uvnitž ze starý brzdovky pěknej sajrajt a to i když jsem brzdovku vyměnil tak že zítra budu čistit. Pak rozdělám asi i druhý i když funguje dobře ale bude hotový celý předekJ.C.
Brzdy výčištěné sestavené a vyzkoušené ale ten humus co tam byl, škoda že jsem to nevyfotil, brzdovku snad nikdy nikdo neměnil. A teď zase mám brouka v hlavě s gumamaJ.C.