Dnes jsem se ptal kamoša co dělá na STK na emisích a celkem se v tom vyzná,jestli neutrpí lambda sonda tím omotáním svodů (zvýšení teploty) a řekl mi že lambda začíná pracovat až od 400 st.C a naopak ta vyšší teplota jí spíš prospěje než ublíží (začne dříve pracovat) a prý je stavěná na teploty až 900st když je potrubí rudý; naopak jí škodí voda vně potrubí a silikon ,např při těsnění sacích potrubí atp ty výpary z toho silikonu jsou pro lambdu prý likvidační;
Hele oni se pronic zanic ty svody nemotají na závodních autech a tak. Potřebujou teplejší svody a taky tam není moc místa tak to i izoluje
... servis a diagnostika BMW Motorrad
jj v zimě jak bude čas tak to omotám; já sice po městě zase tolik nejezdím ale kdo jezdí hodně tak tam to musí trpět (ten altik) věčné stání na křižovatkách kdy svody hicujou na víko a spíše kratší pojíždění než trvalejší jízda kdy se to chladí luftem.
sanko napsal:
Teraz som tej motorke v 40 stupnovom teple v Rumunsku brutálne naložil , bol som tam s poriadnymi expertmi , plný kotol 2000km za tri dni , este ze som zbral motokrosovu prilbu skoro som tam od tepla zdochol.Ja som mal najslabšiu moto ale ma nemuseli čakať A na záver cez celé madarsko rýclostná cesta a čo to dalo. A to mám zmenené prevody na terén !!! Ked sa to drbe od tepla tak už by bolo po nom.
Presne tak, letos po Rumunsku mi take odesel, plne prelozena motorka, spolujezkyne a 40 stupnova vedra 10 dni, pri ceste nazpatky to zaclo na slovensku zlobit a u Hulina v CR me motorka nechala natoceno na tachaci 53 000 Km ... oprava za 20
Jedu i když jízda dále zdá se býti nemožná !
sanko napsal:
Teraz som tej motorke v 40 stupnovom teple v Rumunsku brutálne naložil , bol som tam s poriadnymi expertmi , plný kotol 2000km za tri dni , este ze som zbral motokrosovu prilbu skoro som tam od tepla zdochol.Ja som mal najslabšiu moto ale ma nemuseli čakať A na záver cez celé madarsko rýclostná cesta a čo to dalo. A to mám zmenené prevody na terén !!! Ked sa to drbe od tepla tak už by bolo po nom.
Presne tak, letos po Rumunsku mi take odesel, plne prelozena motorka, spolujezkyne a 40 stupnova vedra 10 dni, pri ceste nazpatky to zaclo na slovensku zlobit a u Hulina v CR me motorka nechala natoceno na tachaci 53 000 Km ... oprava za 20
sanko napsal:
Teraz som tej motorke v 40 stupnovom teple v Rumunsku brutálne naložil , bol som tam s poriadnymi expertmi , plný kotol 2000km za tri dni , este ze som zbral motokrosovu prilbu skoro som tam od tepla zdochol.Ja som mal najslabšiu moto ale ma nemuseli čakať A na záver cez celé madarsko rýclostná cesta a čo to dalo. A to mám zmenené prevody na terén !!! Ked sa to drbe od tepla tak už by bolo po nom.
Presne tak, letos po Rumunsku mi take odesel, plne prelozena motorka, spolujezkyne a 40 stupnova vedra 10 dni, pri ceste nazpatky to zaclo na slovensku zlobit a u Hulina v CR me motorka nechala natoceno na tachaci 53 000 Km ... oprava za 20
Můžeš to zlobení blíž popsat?
Hele nejdrive jsem o tom nevedel, upozornil me kamos na krizovatce ze mi asi bouchla zarovka v zadnim svetle a tak jsem ho ujistil ze tam jsou diody tedy prestalo to svitit, pak jsme zastavili na obed a po obede jsme to natocil uz jenom pres kabely. Po cca km zacinal zhasinat displej na pocitaci a ockomer a rychlomer zlobil, ukazoval spatne rychlost a vypinal se a zapinal. Po km jsme zase zastavil a uz jsme to nenatocili ani pres kabely.. resume servisu: alternator nedava co by mel, zkusit previnout cena 3000 bez zaruky a neosvedcilo se to, a tak prisel novej a cenu vime
Jedu i když jízda dále zdá se býti nemožná !
sanko napsal:
Teraz som tej motorke v 40 stupnovom teple v Rumunsku brutálne naložil , bol som tam s poriadnymi expertmi , plný kotol 2000km za tri dni , este ze som zbral motokrosovu prilbu skoro som tam od tepla zdochol.Ja som mal najslabšiu moto ale ma nemuseli čakať A na záver cez celé madarsko rýclostná cesta a čo to dalo. A to mám zmenené prevody na terén !!! Ked sa to drbe od tepla tak už by bolo po nom.
Presne tak, letos po Rumunsku mi take odesel, plne prelozena motorka, spolujezkyne a 40 stupnova vedra 10 dni, pri ceste nazpatky to zaclo na slovensku zlobit a u Hulina v CR me motorka nechala natoceno na tachaci 53 000 Km ... oprava za 20
Můžeš to zlobení blíž popsat?
Hele nejdrive jsem o tom nevedel, upozornil me kamos na krizovatce ze mi asi bouchla zarovka v zadnim svetle a tak jsem ho ujistil ze tam jsou diody tedy prestalo to svitit, pak jsme zastavili na obed a po obede jsme to natocil uz jenom pres kabely. Po cca km zacinal zhasinat displej na pocitaci a ockomer a rychlomer zlobil, ukazoval spatne rychlost a vypinal se a zapinal. Po km jsme zase zastavil a uz jsme to nenatocili ani pres kabely.. resume servisu: alternator nedava co by mel, zkusit previnout cena 3000 bez zaruky a neosvedcilo se to, a tak prisel novej a cenu vime
ja ho mel jeste v ramci reklamace.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sanko napsal:
Teraz som tej motorke v 40 stupnovom teple v Rumunsku brutálne naložil , bol som tam s poriadnymi expertmi , plný kotol 2000km za tri dni , este ze som zbral motokrosovu prilbu skoro som tam od tepla zdochol.Ja som mal najslabšiu moto ale ma nemuseli čakať A na záver cez celé madarsko rýclostná cesta a čo to dalo. A to mám zmenené prevody na terén !!! Ked sa to drbe od tepla tak už by bolo po nom.
Presne tak, letos po Rumunsku mi take odesel, plne prelozena motorka, spolujezkyne a 40 stupnova vedra 10 dni, pri ceste nazpatky to zaclo na slovensku zlobit a u Hulina v CR me motorka nechala natoceno na tachaci 53 000 Km ... oprava za 20
Můžeš to zlobení blíž popsat?
Hele nejdrive jsem o tom nevedel, upozornil me kamos na krizovatce ze mi asi bouchla zarovka v zadnim svetle a tak jsem ho ujistil ze tam jsou diody tedy prestalo to svitit, pak jsme zastavili na obed a po obede jsme to natocil uz jenom pres kabely. Po cca km zacinal zhasinat displej na pocitaci a ockomer a rychlomer zlobil, ukazoval spatne rychlost a vypinal se a zapinal. Po km jsme zase zastavil a uz jsme to nenatocili ani pres kabely.. resume servisu: alternator nedava co by mel, zkusit previnout cena 3000 bez zaruky a neosvedcilo se to, a tak prisel novej a cenu vime
... zkusit previnout cena 3000 bez zaruky a neosvedcilo se to ...
Co je tohle za zlodějinu? Když už se to opravuje a ví, že to chcípá na teplo tak tam mají dát odolnější materiál. Už sem za život pár věcí nechával převíjet včetně statoru do Aprilie a vždycky sem na to dostal záruku. Pokud stojí nový 20k to už má smysl poptat někde za kolik by ho udělali z materiálu, který to teplo vydrží.
... zkusit previnout cena 3000 bez zaruky a neosvedcilo se to ...
Co je tohle za zlodějinu? Když už se to opravuje a ví, že to chcípá na teplo tak tam mají dát odolnější materiál. Už sem za život pár věcí nechával převíjet včetně statoru do Aprilie a vždycky sem na to dostal záruku. Pokud stojí nový 20k to už má smysl poptat někde za kolik by ho udělali z materiálu, který to teplo vydrží.
udajne NEEXISTUJE odolnejsi material kterym to previnout.
ja bych to tedy take previnul... zvlast kdyz je to evidentne systemova chyba.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
... zkusit previnout cena 3000 bez zaruky a neosvedcilo se to ...
Co je tohle za zlodějinu? Když už se to opravuje a ví, že to chcípá na teplo tak tam mají dát odolnější materiál. Už sem za život pár věcí nechával převíjet včetně statoru do Aprilie a vždycky sem na to dostal záruku. Pokud stojí nový 20k to už má smysl poptat někde za kolik by ho udělali z materiálu, který to teplo vydrží.
udajne NEEXISTUJE odolnejsi material kterym to previnout.
ja bych to tedy take previnul... zvlast kdyz je to evidentne systemova chyba.
Viz. můj příspěvěk č.17 podle jednoho z odkazů jsou tam 200C certifikovaný což je 200°C. Už když jsem chodil do školy tak sme se učili, že pro vyšší teploty se používá jiná izolace, která vydrží přes 300°C. To byl rok 1997 takže minimálně 300stovky se sehnat dají. V dnešní době lepších materiálů to bude i daleko víc.
Edit: Pokud má ten člověk z advrideru nebo odkud to bylo správně informace, protože jestli tam jsou 300stovky a stejně se to pálí tak pak potěš
Mám najeto 45000 a připadá mi že nějak míň dobijí.
Myslel jsem že je v háji baterka, ale s novou to je stejný.
Takže by mě hodně zajímalo co tam tedy doopravdy je použito.
Motorka a rodina není kompatibilní, bohužel...
Môj názor : NIČ
Ak by vinutie /ukryté vo vnútri bloku/ bolo iba z cca 200 C drótu a zvonku ho počas jazdy na 1/5 plochy ohrievajú zvody s teplotou cca 450 - 650 C, tak je ťažko uveriť, že počas jazdy dokáže tento zdroj tepla zvýšiť teplotu vinutia statora nad 200 C.
To by plastový kryt reťazového pastorku alebo plastový šusplech odspodu motora už musel dávno kvapkať na asfalt.
musim projit ten advrider znova.. udajne to dela hodne to teplo vytvarene vlastnim altem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
presne tak. Samotný alt je zdrojom vysokej teploty, je to tak aj u iných moto, ALE na iných moto je lepšie odvetraný priestor altu. U bmw je krásny príklad jednobuch 650.
Keby som vedel ako to primerane esteticky a funkčne spraviť, už mám jednu trubku na motore navyše.
j-fox napsal:
Měřil už někdo co dělá ta omotávka s teplotou?
Mám najeto 45000 a připadá mi že nějak míň dobijí.
Myslel jsem že je v háji baterka, ale s novou to je stejný.
Takže by mě hodně zajímalo co tam tedy doopravdy je použito.
Já jsem přesvědčen že ty omotávky něco pomůžou,když ne k zamezení problému tak k jeho oddálení určitě.
vycházím z toho že ty svody opravdu hicují,když někdy vyjímečně v létě vyjedu jen v kraťasech a chráničích tak je na pravé noze hodně znát jaký z toho jde teplo,skoro to nejde vydržet při stání a to mám nohu několika násobně dál od svodu než je karter motoru,přičteme-li k tomu přirozené teplo z motoru a samotného altu z vlastní činnosti,
(nevím jistě ale dle mne se alt sám nějak extremě nezahřívá alespoň na autech ne ,vím že je tam trochu chlazen vrtulkou ale i přesto...)
Nejhorší kombinace je dle mne jízda po městě (nižší rychlost nižší chlazení kritického místa) s rel.častým stáním na semaforech a v kolonách s běžícím rozpáleným motorem (žádné chlazení tohoto místa -v letních hicech)proto jsem přesvědčen že jakékoli tepelné odstínění svodů je přínos. Např. u zem. tahače ŠT 180 byl azbestovým štítkem takto chráněn spojkový hl.válec který byl asi 20cm od kolena výfuku ,páč jinak by šel brzy do kytek (manžety ,hadice) Tu blízkost těch svodů u motoru bych nepodceňoval.
Podla mna je problém s tým vytvrdnutým maglajzom žo drží to vinutie pokope a nie s izolaciou vodiča. Ten sa teplom vypáli, rozsype / to chvílu trvá /a potom sa mechanicky poškodí izolácia na dráte. Videl som fotky po 10000 a už bolo vidiet poškodenia. Omotávky možno pomôžu ale až novému altu.
Ja si asi od amíkov jeden objednám cca 150 éčok ma nezabije. V zime asi aj vymením a tento si nechám náhradný