vevis napsal:
Tak to je argument.Uznavam.Fakt jsem myslel,ze je provoz ktm drazsi a takovou zivotnost a ceny dilu jsem nepredpokladal.
Když jsem KTM kupoval,byl jsem taky na vážkách,jestli se to nebude sypat,ale po 2,5 letém provozování musím konstatovat,že spousty řečí,které se kolem téhle značky vedou,jsou opravdu jen řeči.Stačí dodržovat servisní intervaly a není problém.
Myslím a podle zkušeností soudím, že KTM je spolehlivá motorka pro ty kdo opravdu neojebou servis u BMW i když servis trošku šidíš tak jede bez keců dál. Co je do terenu lepší je jasné akorát terén není polní cesta Výměna spojky na 12GS (komplet) mě stála 15 tisíc (v BMW Ostrava). Co se týče QWERTa a jeho 100.000 km na lc8 bez potíží se musím To co dělal přes zimu bylo vymetání pavouků, asi? Jinak 120.000 km na 12 GS a stále krásně vrčí.
Mno,nebudu mluvit za Qwerta,ale co vím,tak chtěl nechat preventivně vyměnit rozvoďáky,ale jelikož se po rozebrání zjistilo,že jsou OK,zůstalo jen u normálního servisu,plus zase nějaký ten tunning,ale přesněji se k tomu vyjádří spíš jen on.
Pokud to beru podle sebe,blížím se 76 tisícům km a motorka je pořád v nejlepší kondici,Motor šlape jak hodinky,přestává si brát olej (zajímavá podobnost s BMW) a na servis chodí jen v předepsaných intervalech.Prostě naprostá spokojenost.
Taky jsem ji chtěl, tedy ne R, obyč 990 adv by mi stačila. Už jsem byl trošku z bavorů unavenej.
Pak jsem se na ní svezl, rok 2012, a změnil jsem názor. Kostitřas, od sedla vibrace jak prase-porovnávám s 12GS DOHC, brzdy nic moc, dlouhý chod páčky, krom ABS prakticky žádná výbava, ani palivoměr, jen jakési odpočítávání dojezdu. Sedl jsem zpátky na svoje bávo a hodinu jsem si zpíval radostí, jak to frčí. A to jsem měl s sebou prachy na KTM...
Pár diskuzí s kluky, co ji mají, jsou max spokojení, ale spotřeba je okolo 8 když dobře, servis po 7500 km atd. Na naše cestování každý rok v létě 6000 km mi ji nedoporučili, a pro dva už vůbec ne.
Takže pro mne zůstává ta nejlepší pořád 12GS.
O víkendu jsme jeli Brno - Znojmo tzv. lesem i polem, a i když to nebyl žádný off, jen polní a lesní cesty, tak jsme se pobavili ažaž. Jízda posekaným strništěm od kukuřice může být taky zábava.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Kazdymu nesedne to je jasny, ja se na ni vezl taky 3x nez jsem se ujistil,ze je to pravy.
Kostritras to neni,jen nevim proc maji na predvadeckach podvozek dost na tvrdo. Brzdy jsou nahodou dobry,jen maji pozvolnejsi nastup. Chod packy se da nastavit Od sedla vibrace teda necitim zadny spotrebu ma kazdej ruznou, stejne jako na BMW http://www.spritm...owerunit=2
Nikomu ji nenutim kazdyho vec na cem se mu nejlip jezdi
Aktualne 1250 GSA HP
tak zere to urcite vic nez bawo, to vime vsichni... ale porovnavat telelever 19 + 17 vzadu se slusnou USD widli s 21kou + 18 vzadu asi ouplne nejde.
jestli kejda problblal polnackama na skoro volnobeh asi nejde uplne poronavat s 990kou kdyz se za ni trochu taha.
Upravil hicks dne 15.08.2012 22:38
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
xavier - pro mě jsou BMW motorky "srdcovka", ale úplně zaslepenej nejsem - takže gratuluji k novému stroji, ať bezproblémově slouží a ty jsi spokojenej.
easyrider - ani se mi nechce věřit, že v Ostravě ti vyměnili KOMPLET spojku i s prací za 15000Kč. Vždyť jen kompletní spojka (originální díl) stojí v maloobchodní ceně (bez nějakých slev) dost přes 13000Kč. A to nepočítám další drobnosti nutné u výměny (stahovací pásky, odmašťovač atd.) + dost práce při výměně. Nedělali ti jen samotnou lamelu a ne komplet spojku?
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
xavier - pro mě jsou BMW motorky "srdcovka", ale úplně zaslepenej nejsem - takže gratuluji k novému stroji, ať bezproblémově slouží a ty jsi spokojenej.
easyrider - ani se mi nechce věřit, že v Ostravě ti vyměnili KOMPLET spojku i s prací za 15000Kč. Vždyť jen kompletní spojka (originální díl) stojí v maloobchodní ceně (bez nějakých slev) dost přes 13000Kč. A to nepočítám další drobnosti nutné u výměny (stahovací pásky, odmašťovač atd.) + dost práce při výměně. Nedělali ti jen samotnou lamelu a ne komplet spojku?
A nebo ho pěkně oškubali..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
xavier napsal:
Diky, boxer mi chybet nebude. Na 1150ADV jsem mel ten projev rad,ale byla moc tezka. 12GS mi nejak nesedlo, s vyvazovakem nejak motor pro mne ztratil to charisma. Na DOHC jsem ale nejel. Uz delsi dobu jsem na 990R koukal a postupne se z toho stala srdcovka a ted bych ji rozhodne za zadny GS nevymenil
dobrá práce!
VasekPraha přiložený následující obrázek:
[137.58Kb]
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Nechci rejpat,ale podle mne neni k cemu!(Berte mne s nadhledem!)
Ale ja spis gratuluju lidem,jako Paji,Pavouk,Čárin apod.,kteri to nevzdali a prestoze GS urcite nema schopnosti a hmotnost do terenu jako KTM,tak se vyjezdili natolik,ze mnoho KTMek kdykoli pozavodej.
A pak je tady druha skupina lidi,kteri vicemene priznali,ze GS v terenu nezvladnou a nez vice trenovat,tak je prece jednodussi koupit jinou motorku.
A pak je tady par lidi vcetne mne,kteri docela trenujou,zas tak moc jim to nejde,ale stejne to ze země budou zvedat,protoze proste vzdycky chteli BMW!
A ani jim nevadi,ze se jim ti borci na KTM obcas smejou.
Ja kdyz jezdim, tak vetsinou v parte s dvouma KTM, protoze kdo ma to GS porad zvedat sam ne? Jinak KTM jsou pekny motorky, ale je to prerostla kroska. Kdo ma(mel) GS tak vi o cem mluvim.
BMW R1150GS MY02
xavier napsal:
Na drinu v terenu jsem z GS zvyklej samo ze to neni kroska,ale vic motorek jsem mit nechtel,tak musi bejt jedna kompromisni
tady kompromis neexistuje... do terénu lehkou a na cesty BMW.... pokud se ovšem bavíme o TERÉNU... na šotolinky a to co většina jezdí je úplně jedno zda BMW nebo KTM
pěkná motorka jinak... přeji pěknou zábavu a o tom to je... ne?
Asi tak bych to videl. 990R bude velka zabava, kterou GS rozhodne neumi, nebo ne tak perfektne.
Me se taky 990R libi a skoro bych do ni sel, ale ma pro me az moc nedostatku, presneji 4: retez, spotreba, servisni intervaly, pohodli na delsi cestovani.
Xavier velká gratulace ke koupi. Doufám že ti bude dobře sloužit a budeš spokojenej.
Podle mě je jedno kdo na čem jezdí, hlavní je aby z toho měl radost. A že žere 8? Jsou lidi kteří mají STI a jezdí běžně za 25+ ale jezdí s radostí. (mě by to třeba zabilo, jezdím za 4,5 v SDI a mám z toho taky radost)
Podle mě každý kdo kupuje to či ono si dobředu zjistí vlastnosti.
Tak hlavně jezdi, dělej si radost a buď spokojený
Splněný sen moje 1100GS
xavier napsal:
Diky, boxer mi chybet nebude. Na 1150ADV jsem mel ten projev rad,ale byla moc tezka. 12GS mi nejak nesedlo, s vyvazovakem nejak motor pro mne ztratil to charisma. Na DOHC jsem ale nejel. Uz delsi dobu jsem na 990R koukal a postupne se z toho stala srdcovka a ted bych ji rozhodne za zadny GS nevymenil
Ahoj,
taky gratuluju - samozřejmě ne k tomu, že jsi opustil boxera, ale v tom smyslu že Ti s novým strojem přeju všechno nejlepší a ať jsi s ním co nejvíc spokojený!
Jinak ale třeba mně osobně po prodeji R1100GS ten skvělý boxer až nečekaně moc chybí a asi ještě dlouho chybět bude...
Jenže já jsem na rozdíl od Tebe jezdil s boxerem výhradně po silnici, a tak Tvé rozhodnutí chápu - do těžšího terénu existují vhodnější stroje (hmotností a hlavně podvozkem).
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Alda napsal:
SM-T je hrozne mrnava, to neni nic pro nas velky kluky
hlavne 17ka vepredu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
každý je nejaký,načo tu ale o tom tláchate nerozumiem asi vám uchodí zmysel tohto portálu.mimochodom červenú knížku by si tiež bral čóóó-aj tí ľudia radi prezliekali a prezliekajú dodnes kabáty
dulovan napsal:
každý je nejaký,načo tu ale o tom tláchate nerozumiem asi vám uchodí zmysel tohto portálu.mimochodom červenú knížku by si tiež bral čóóó-aj tí ľudia radi prezliekali a prezliekajú dodnes kabáty
Klidek, nedeje flame z neceho co flame neni...
BMW R1150GS MY02
pavelgs napsal:
Spojkové lamely jsem měnil jestli si dobře vzpomínám v 64tis km.Práce na cca 30minut,materiál kolem 3.tis Kč.Kolega Qwert má spojku na LC8 ještě origo a pokud vím,do 100 000km už mu moc nechybí.Pro srovnání.Spojka na mé ex GS1150 se měnila někde kolem 90tis km a náklady na opravu se pohybovaly kolem 20tis plus,protože lamela sebou vzala i výstupní hřídel a KO byly i další díly spojky.Přeber si to jak chceš...
EDIT: Dal jsem si práci a pohledal fakturu od GS1150 (jo,jsem v papírech pedant )
Celková cena opravy 25tis Kč.Hřídel spojková,přítlačáky gufera,plus nějaké ty těsnění a drobnosti, plus práce. Fakt terno....
K ceně té spojky ... to Ti tam, řekl bych, dávali nějakou druhovýrobu nebo neměnili všechno, ne? Když spočítáš cenu všech lamel a plechů originál dílů, vyjde ti 7800Kč. A když to takto porovnáváš s Tvojí opravou GS, kde jsi měnil ještě i jiné věci než lamelu, potom aby to bylo přiměřené, připočti k ceně KTM lamel např. spojkový koš za 13400, který může být vymačkaný, pružiny za 800, ..., a vona to ve finále taky nemusí být žádná hitparáda.
pavelgs napsal:
Spojkové lamely jsem měnil jestli si dobře vzpomínám v 64tis km.Práce na cca 30minut,materiál kolem 3.tis Kč.Kolega Qwert má spojku na LC8 ještě origo a pokud vím,do 100 000km už mu moc nechybí.Pro srovnání.Spojka na mé ex GS1150 se měnila někde kolem 90tis km a náklady na opravu se pohybovaly kolem 20tis plus,protože lamela sebou vzala i výstupní hřídel a KO byly i další díly spojky.Přeber si to jak chceš...
EDIT: Dal jsem si práci a pohledal fakturu od GS1150 (jo,jsem v papírech pedant )
Celková cena opravy 25tis Kč.Hřídel spojková,přítlačáky gufera,plus nějaké ty těsnění a drobnosti, plus práce. Fakt terno....
K ceně té spojky ... to Ti tam, řekl bych, dávali nějakou druhovýrobu nebo neměnili všechno, ne? Když spočítáš cenu všech lamel a plechů originál dílů, vyjde ti 7800Kč. A když to takto porovnáváš s Tvojí opravou GS, kde jsi měnil ještě i jiné věci než lamelu, potom aby to bylo přiměřené, připočti k ceně KTM lamel např. spojkový koš za 13400, který může být vymačkaný, pružiny za 800, ..., a vona to ve finále taky nemusí být žádná hitparáda.
Lamely i plechy přímo od výrobce,ne od KTM s přirážkou několika set procent.Pružiny byly s velkou rezervou v toleranci,koš byl v naprostém pořádku.Takže suma sumárum výdaje na "opravu" spojky LC8 byly tak na úrovni investice do zadní gumy.Je mi vcelku buřt,že na GS nejsou dostupné díly na opravu jiné, než předražené origo.
K opravě GS je ještě potřeba přičíst náklady na dopravu dodávkou,protože se spojka bez varování protočila na hřídeli převodovky,což motorku dokonale znepojízdnilo.To by se pak ta cena přiblížila na dostřel 30 000kč.
O půl roku později jsem byl s GS v servisu znova a cenovka opravy převodovky vyskákala tentokrát na 22 000kč.To byla poslední kapka.
Motorek jsem za svůj život vytřídal hodně,ale BMW jednoznačně vede v poruchovosti a nákladech na opravy.Je možné,že jsem padnul na páteční kus,ale peníze které jsem do té pomsty za sudety narval,jsou dostatečně silným argumentem pro to,aby tahle značka u mě dostala doživotní STOP.Takže asi tak.
To si nerozumíme, já tím nechtěl říct, abys měnil spojkovej koš (přeneseně), ale že se to dokáže zchumelit jedna dvě tak, že na stejnej ranec to může vypočítat i majitel LC8. Nic víc, nic míň. Jinak víme, že já mám hodinky, triko, trenky i fusekle KTM