Hosi ja zacal pouzivat americekj olej BEL-RAY kluci v Olomouci www.motech.cz maj k tomu filtr zdarma
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Já jsem přešel na ten dvojitý ester 10w40 http://www.oleje....-1-l--2767 Dilema bylo jestli použít 10w40 nebo 15w50 -10w50 u tohodle oleje nedělají.nakonec jsem dal přednost 10w40 z důvodu ,,řidšího spodku"pro rychlejší mazání při studených startech a slevil jsem sice navrchu z 50ky na 40 ale myslím že ten rozdíl vyrovná zase slibovaná schopnost oleje dobře mazat za extremě vysokých teplot; nevylučuji však že se nepřeorientuju na tu 15w50ku -vzhledem k tomu že tuto třídu už dle někde výše uvedeném příspěvku to doporučuje už i fabrika.
jezek napsal:
Delas schvalne ze sebe hlupaka ktery neumi cist nebo opravdu jsi??
ja jsem o 15W-50 nikde nic nepsal.. navic precetl jsis jak se jmenuje nazev tohoto vlakna..?
Ja viem že som hlupák, ale nie som sám ...
Ponížene prosím o odpustenie, že som prehliadol Tvoje 10W a tak som Ťa vyprovokoval k reakcii hodnej pubertálnych kecálkov a Ty si pri tom /asi/ zrelý a múdry jedinec na vysokej úrovni.
Áno aj názov vlákna je 10w50 a mňa zaujíma 15w50 ak si niekto okrem jezka
myslí, že to sem nepatrí a že je lepšie vytvoriť ďaľšie vlákno na večnú tému oleje, tak to kludne urobím.
Ale k veci
Mne osobne a aj motorke /v našej klíme/ je jedno či tam je 10w alebo 15w.
No nie je mi jedno či tam nalejem minerál s prísadami 15w50 /minerál je predpísaný v návode/ alebo full syntetiku 10w50.
Okrem toho aj v súčastnosti doporučovaný bmw olej je tiež 15w50.
Tak čo tam lejete z olejov viskozity 10-15w50?
Ano. Mas pravdu. Jsem moudry a vždy se divim ze se najde par jedinců kteří maji tu potrebu usetrit par korun a musi tam mermomocí nalít něco jiného než je předepsaného výrobcem. ( v soucasne dobe prioritne 10W-50) Pro mě za mě si treba napatlej blato do motoru. Je mi to uplne fuk.. kdyz tam mate tu jinou klimu..
A ze nejsi sam kdo je hlupak? Nezbyva mi nez s tebou souhlasit...
Zajímavá stránka o olejích, doporučuju si projít i komentáře odborníků. http://www.oleje....ova_maziva. Za mě, nalil jsem do motorky kvalitní MOTOREX, už při nalévání bylo vidět, že je to jiná tekutina, a když jsem nastartoval, motor běžel o poznání tišeji.
jezek napsal:
Delas schvalne ze sebe hlupaka ktery neumi cist nebo opravdu jsi??
ja jsem o 15W-50 nikde nic nepsal.. navic precetl jsis jak se jmenuje nazev tohoto vlakna..?
Ja viem že som hlupák, ale nie som sám ...
Ponížene prosím o odpustenie, že som prehliadol Tvoje 10W a tak som Ťa vyprovokoval k reakcii hodnej pubertálnych kecálkov a Ty si pri tom /asi/ zrelý a múdry jedinec na vysokej úrovni.
Áno aj názov vlákna je 10w50 a mňa zaujíma 15w50 ak si niekto okrem jezka
myslí, že to sem nepatrí a že je lepšie vytvoriť ďaľšie vlákno na večnú tému oleje, tak to kludne urobím.
Ale k veci
Mne osobne a aj motorke /v našej klíme/ je jedno či tam je 10w alebo 15w.
No nie je mi jedno či tam nalejem minerál s prísadami 15w50 /minerál je predpísaný v návode/ alebo full syntetiku 10w50.
Okrem toho aj v súčastnosti doporučovaný bmw olej je tiež 15w50.
Tak čo tam lejete z olejov viskozity 10-15w50?
Proč myslíš že ne plnou syntetiku(pokud jsem to takto správně pochopil),slyšel jsem to totiž od více osob tento názor žě do ,,normálních" motorů plnou ne ;ale myslím že pokud není motor volný a nežere ten olej tak proč ne,výkonově bývají o dost jinde -cena toho oleje je samozdřejmě jiná věc.
Člověk musí být velmi hloupý, aby o tom nevěděl.
/České príslovie/
vždy se divim ze se najde par jedinců kteří maji tu potrebu usetrit par korun a musi tam mermomocí nalít něco jiného než je předepsaného výrobcem. ( v soucasne dobe prioritne 10W-50)
Ja som doteraz o cene nič nepísal.
Ja som tu zavesil oficiálny dokument bmw z Marca 2012 kde výrobca píše prioritne o 15w50.
Ak vieš o inom dokumente kde by bmw doporučovalo "Tvoj" 10w50, tak sa predveď a zaves ho tu!
Kim: požiadavka použitia minerálneho oleja je priamo v návode na obsluhu.
Okrem toho sa mi zdá /iba môj názor či pocit/ že plná syntetika stečie z povrchov motora skoro dosucha a po minerále ostane povrch mastnejší.
Syntetika je /podľa mňa/ potrebná pre vysoko otáčkové motory a mala by sa meniť častejšie ako zvyknú výrobcovia predpisovať.
Čosi o tom je naznačené v Oldovych odkazoch.
Upravil Tryskac dne 02.06.2014 23:53
Kim: požiadavka použitia minerálneho oleja je priamo v návode na obsluhu.
Okrem toho sa mi zdá /iba môj názor či pocit/ že plná syntetika stečie z povrchov motora skoro dosucha a po minerále ostane povrch mastnejší.
Syntetika je /podľa mňa/ potrebná pre vysoko otáčkové motory a mala by sa meniť častejšie ako zvyknú výrobcovia predpisovať.
Čosi o tom je naznačené v Oldovych odkazoch.
Njn co člověk to názor.Mě teda k tomu 3000V přesvědčily ty parametry co udávají:
,,Je určený pro vysoce výkonné čtyřtaktní motory se společnou převodovkou a spojkou je použitelný i v běžném provozu.
Je vyroben na bázi rostlinných, biologicky odbouratelných surovin. Odolává velmi vysokým teplotám. Velmi účinný proti otěru a opotřebení motoru, nepřestřižitelný olejový film zajišťuje plný výkon v každém režimu otáček i v dlouhodobě extrémních podmínkách.
Tento olej je podrobován trvale testům továrních závodních teamů a jeho formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné jej homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů. Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA)"
za ty love by to mohla být pravda -no snad nelžou
Upravil kim dne 03.06.2014 15:49
Tak som menil pred víkendom olej.
Shell Advance Ultra 4T 15W 50 tak ako odporúča BMW.
Cez víkend som najazdil asi 600 km a možno je to len môj subjektívny pocit, ale motor je tichší. No a to cez víkend bolo u nás dosť teplo. Takže uvidím počas ďalšej prevádzky.
siso - s cerstvym olejem je motor vždycky tissi (tak tyden) ja pouzivam ten castrol 10w50 - ne ze by to na jinej nejelo to si rozhodne nemyslim ale kolem 200/l je to uplne naklid cena a nemá smysl nad tim dal spekulovat - ted jsme ho navíc vymenil vzorove po 11300km :-D - nebyl proste cas :-) motor 52tis a slape jak hodinky - zezačátku vlakna se tu rozebirala ta teplota oleje mam tam teplomer uz druhej rok - nikdy to neskocilo přes 115 a to pouze vyjimecne po několika hodinovym stoupani horama na 1ku po sotoline ve vedru a nejlepe ve 2 - na dalnici to ma 105-110 i při hodne sviznym tempu a bezna provozni teplota při prndani kolem komina je kolem 90-100
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Chlapci to ale meriate teplotu oleja v zbernej olejovej vani. V motore - kluka bude mať min. o 20 stupňov viac a na piestoch podstatne viac.
Ale samozrejme to má výpovednú hodnotu o zmene zaťaženia motora.
Inak zaujímalo by ma ako túto teplotu ovplyní zmena origo plastu pod motorom za veľký Al. šusplech pri pomalej jazde v teréne.
Já jsem přesvědčen že ty velké kryty pod motor negativně ovlivňují náporové chlazení vany motoru a bloku ,proto jsem volil SW motech který kryje potřebné ale zase moc nezastíní to ostatní co je dobré chladit
nebudu se hadat do krve kazdej si tam davejte co chcete ale vidim to asi takhle : když se jede rychle tak se to chladi dost at je to zadeklovany jak chce a když se jezdi pomalu tak se to zase tolik nehreje - když dostal motor opravdu NAPRDEL byly ruzny zahraby do bahna a kamenity vyjezdy kde se vic hrabalo nez jelo a potom je naprosto jedno cim je to obaleny - mam tam kryt jak krava a ještě krabičku na naradi před motorem - 52 tis a nespalil se altik ani se to nijak nehreje atd - ovšem prehriva se mi regulátor palivového cerpadla na druhy strane motorky :-D nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
jsme na tom stejne jak Milanek skoro stejnej kryt , stejna krabice na naradi, jen mam 21tis km a nehreje se mi regulator palivovyho cerpadla
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček