Medved napsal:
Každopádně tohle se je lepší vyměnit preventivně v těch 50-60000km pak si člověk ušetří spoustu nečekanejch problémú jako jsem měl já , naložená motorka sobota večer a 200km od domova tma jek v pr.. pod motorkou volej
Měnit to po 50-60t pokud to nehučí nevypouštíš z toho bordel nebo se zrovna nechystáš kolem světa je nesmysl. Mlčoch na tom ma 70t a vypouští z toho naprosto čistej olej a je to tichý bez hluku.Jak Mlčoch tak já to ale měníme po 10t.Takhle totiž podchytíš to ,že se tam něco děje a nevysype se to cely. Ty jsi z toho vypustil Anulku a už minulej rok (podzim) to nebylo dobrý.Ted to máš hotový tak doufám ,že jsi po 1tis.vypustil ten olej a dal novej.Některý lidi si prostě nedaj říct a je vás dost (ted nemyslim konkrétně jen tebe)
Tondo, po neděli pojedu do Brna do BMW vyrazit na motor nové číslo typu motoru náhradní technologijí. Mohl bych se pak za tebou zastavit že by ses mi na moto juknul?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
easyrider napsal:
Valvoline je dosti široký pojem??? zadní převod je dosti choulostiv na nevhodný olej?? Origo se domnívám , že je castrol spec. z hlavy neznám. Dle mne CASTROL SAF-XO SAE 75W-90 to tam leju.
Jasně, ten SAF XO je předepsaný výrobcem, ale opravdu není vůbec problém od Castrolu např. se Syntraxem Limited Slip 75W140 (dříve SAF XJ), MTX 75W140. Od Shellu mám odzkoušený Spirax ASX 75W90. Jeden chlapík si ke mně na servis vozí 75W140 API GL5 od Motorexu - má určitě přes 50000km a vše OK. Hlavně to musí být kvalitní syntetický olej pro hypidní převody. Aby moc nepěnil a moc nezvyšoval při zahřátí objem (tím pádem nezvyšoval tlak uvnitř rozvodovky - což není dobré pro gufera).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Je blbý, když se stane to, že praskne klec pro kuličky nebo se ložisko z nějakého důvodu zadře a "zastaví" se naráz - váha a setrvačnost motorky udělá to, že se ložisko protočí na hřídeli a hřídel se tím zničí. I to jde ale zrenovovat. Několikrát jsem to dělal.
A tohle by taky šlo? To už je asi jen na vystavení na poličku trofejí... NE?
To se totálně vysypalo ložisko za kolem, že už to brousilo o "domeček" pro jehlové ložisko na hřídeli s pastorkem? Už jsem to párkrát takhle vysypaný dělal a nic zásadního se neporušilo.
Jak vypadá povrch hřídele kola v místě pro jehlovou objímku? Jestli je neporušený (pro jistotu nechat změřit průměr a ovalitu), tak ty odřeniny tvrdochromu v místě na hřídeli, "kde se nic neděje" a odřeniny "domečku" pro jehlové ložisko u pastorku ničemu nevadí. Z té fotky to moc nejde poznat.
Víc nevím dneska to teprve dostanu do rukou. Jen tak pro zajímavost jsem se ptal jak se to na první pohled jeví. Na co přijde oprava tý hřídele? Jestli to vůbec má smysl se s tím zabývat...
Oprava zničeného povrchu (průměru) hřídele pod radiálním ložiskem (nechal jsem během cca 2let opravovat 4 hřídele) - podbroušení (srovnání povrchu pro plazmatický nástřik), plazmatický nástřik povrchu, broušení na požadovaný průměr. Platil jsem v té firmě okolo 2800Kč s Dph. Opravy drží - všechny ty motorky mám "pod kontrolou" - zatím vše OK. Kdyby byl zničený ten tvrdochrom na hřídeli pod jehlovou objímkou, tak tam by plazmový nástřik nebyl vhodný - musel by se zase nechat udělat tvrdochrom (srovnat povrch podbroušením, udělat tvrdochrom, přebrousit na požadovaný průměr).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...