Po delší době jsem se přece jen dal do ladění svého gs.
Mám BMW R1200GS přestavěnou na GSA rok 2006 s najetýma 70000km. Při cestování s manželkou a bagáží se mi zdálo gs již trošku slabé, hlavně okolo 4500otáček. Nejdříve jsem chtěl koupit 1200LCA ale protože zatím nejsou úplně vychytané, tak jsem začal přemýšlet, jak dostat pár koníků navíc ze své moto.
Objednal jsem v německu ve firmě Rehcing výfukovou koncovku SR Racing....u tohoto prodejce proto, protože výrobce tak nějak nekomunikoval a spíš to vypadalo že je mu nějakej čech buřt. Po tom co jsem zatlačil slzu při posílání peněz za koncovku, jsem ještě objednal sportovní svody taktéž od firmy SR Racing(v německých testech, tyto výfuky byly vždy na první příčce ve zvýšení výkonu u GS do roku výroby 2009). Svody se mi podařilo koupit použité na ebay za cenu 330eur s poštou. Koncovka bohužel stála o 200eur více. Když už jsem byl v tom, tak jsem přes ladičskou firmu objednal i powercomannder 5. Ten vyšel na 9500kaček a práce jako přehození svodů atd.+ brzda vyšly na 4500kaček.
Pro někoho je to zbytečná investice do motorky a i já s malinkou duší čekal na nejistý výsledek.
Dnes když jsem moto projížděl.....maso...bomba...úplně jiná motorka. Výkon mám teď jak dvouvačka 106koní(mohlo být 108koní ale volila se úprava více na cestování, tudíž spodek a střední pásmo otáček). Krouťák taky úplně někde jinde, prostě ta motorka jde najednou ochotně a lehce za plynem v jakémkoliv spektru otáček.
Když spočítám co to stálo...nějakých 38tis.+-pár stovek, tak bych šel do toho klidně znova. Když vezmu, že teď mi jede moto stejně jako dvouvačka ale ta je cenově trošku jinde, tak je ten rozdíl kterej mám ušetřenej, nějakých 100tis., takže rady typu prodej to a kup dvouvačku jsou v jistém aspektu zcestné.
Tímto moc díky Melovi, za cenné rady, trpělivost a i Tondovy za konzultace ohledně nějakých úprav, které jsem nakonec, nebo spíš zatím ještě nedělal a samozřejmě i Mildovi KM za ladiče
Na závěr pár grafů z brzdy http://www.rajce....f845137374 http://www.rajce....f845137375 http://www.rajce....f845137376 http://www.rajce....f845137377 http://www.rajce....f845137378 http://www.rajce....f845137379
Upravil LukyGs dne 22.10.2014 00:33
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Paul napsal:
Jen si rypnu, dvouvacka má 110 koni a 120 Nm Jinak ta křivka kroutaku vypada moc hezky Jak dlouho to ladeni na brzde trvalo?
Jasny no, konik sem konik tam
Bohus odvezl masinu ode mne v patek a vcera mi ji MildaKm s ladicem dovezli zpet. Pry delal i o vykendu a celkem probehlo desitky mereni pri ladeni.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Taky myslím že vliv na životnost motoru by tato úprava neměla mít žádnej. Jak psal milda 90% je to softverem a vyhladilo to hlavně ty díry
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Luky, ale těch 38 tis. aby jsi dorovnal rozdil sériové 12 GS a "dohnal" dvouvačku přece není celá suma. Kolik stála celá tá sranda aby motorka vypadala a jela tak jak teď. Nádrž, paprskový kola atd. atd ? O časové náročnosti, projetýho benzinu ani nemluvě.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
LukyGs napsal:
Jo laďák je taky v lánu ale teď by mě žena zabila kdybych si ho i se svody za 30tis. koupil po koupi motoru a pár dalších blbostí. Todle vyjde na tři litry+práce takže do 5000kč a dělá to firma která by mohla bejt zárukou toho že ten výkon půjde nahoru oproti tady tak často zmiňovaných power boxech který sou na nic.
Kup si laďák a otevřeny svody a k tomu KN. Zrovna tady na fóru jeden maník prodává svody+koncovku, sice jetý 2 roky, ale v super stavu, na začátek by ti to stačilo a žena ti to za ty prachy jen schválí
kolko HP alen Nm prida kombinacia ladaku, tvorenych zvodov a KN filtra?
4-5HP? resp. zmeni sa nejak krivka vykonu k lepsiemu? bez odladeneho riesenia urcite nie a detto treba naladit na dynamometri...
jedina vec ktora u mna naozaj pocitovi zasadne fungovala je Powercommander,
ladak je ale dobry aj ako placebo... pocujes "krajsi" zvuk tak viac pridavas a zistis ze to vlastne "jede lip"
Upravil raptor dne 22.10.2014 15:48
live fast, die young be wild, have fun
106HP na zadním kole je hezký výsledek. 38 tis. Kč je ve zdejší společnosti cenovka za trochu lepší kaťata, tzn., že to bylo vlastně zadarmo. Akorát při prodeji motky budeš muset tu bižuterii sundat, aby se Ti z toho aspoň něco vrátilo.
Nicméně dobrý pocit při každém otočení rukojeti je k nezaplacení.
Mardock napsal:
Luky, ale těch 38 tis. aby jsi dorovnal rozdil sériové 12 GS a "dohnal" dvouvačku přece není celá suma. Kolik stála celá tá sranda aby motorka vypadala a jela tak jak teď. Nádrž, paprskový kola atd. atd ? O časové náročnosti, projetýho benzinu ani nemluvě.
Máro, v mašině jak víš, mám těch peněz už moooc....prakticky LCA by za to bylo. Nic to ale nemění na tom, že v momentě, kdy se rozhodneš pro vyšší výkon, tak jen k vůli tomu ji prodávat a přihazovat kilo je blbost, když ji mám jinak udělanou dle svých představ. To mě stejně nikdo nezaplatí a nejsem ten typ co odstrojuje a rozprodává zvlášť.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Paul napsal:
Jen si rypnu, dvouvacka má 110 koni a 120 Nm Jinak ta křivka kroutaku vypada moc hezky Jak dlouho to ladeni na brzde trvalo?
Moc jsem po tom nepátral, ale zajímalo by mě, kolik má dvouvačka na zadním kole. Protože jestli nejsem blondýna, tak by měla mít míň než 110...
Dvouvačka by měla mít 108koní dle ladiče a to novej neojetej stroj.
Včera jsme o tom s ladičem a Mildou celkem debatovali.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Paul napsal:
Jen si rypnu, dvouvacka má 110 koni a 120 Nm Jinak ta křivka kroutaku vypada moc hezky Jak dlouho to ladeni na brzde trvalo?
Moc jsem po tom nepátral, ale zajímalo by mě, kolik má dvouvačka na zadním kole. Protože jestli nejsem blondýna, tak by měla mít míň než 110...
Dvouvačka by měla mít 108koní dle ladiče a to novej neojetej stroj.
Včera jsme o tom s ladičem a Mildou celkem debatovali.
Prima, děkuju za info. Vyladěná 11-tka od Melizoye se hodně blíží. Ale to je na jiné téma.
JJ, Melizoy(Mel) se v tom vyzná a byl na mě fakt hodnej a trpělivej, když jsem jej poprosil o rady co a jak potunit na dvanáctce
Upravil LukyGs dne 22.10.2014 21:26
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Paul napsal:
Jen si rypnu, dvouvacka má 110 koni a 120 Nm Jinak ta křivka kroutaku vypada moc hezky Jak dlouho to ladeni na brzde trvalo?
a... koukám téma ladění. Když už si mě "Luky vzal do huby", tak bych k tomu také mohl něco říct. Kromě toho, že jsem se na téhle akci v podstatě nepodílel, snad jen pár radami, kterými jsem se snažil Lukymu rozmluvit zbytečné výdaje. Musím říct, že výsledek, který je dobře vidět na obrázku ..377 je především dílem špičkového kompletního výfuku, a naladěním powercommanderu na brzdě. Popravdě k zázračnému vyhlazení křivky proti originálu nedošlo, výrazné zlepšení je mezi 4500 a 5000n, kde byla díra jako prase. Došlo ale hlavně k nárůstu točivého momentu v celém pásmu, a to je dobře. GS (podle mě) musí jet odspodu. Hlavní přínos tedy není v konečném maximálním výkonu, ale v pružnosti v běžně používaných otáčkách,
při 4000 otáčkách se zvedl výkon z 53 na 59 PS,
při 5000 z 61 na 76PS, při
při 6000 z 82 na 96 PS.
To jsou údaje srovnatelné s dvouvačkou, která má pak trochu plnější tvar špičky. Na další ladění bych se asi vykašlal, bo je to už tak dost neekonomické ... a ten hlavní přínos, co z toho šlo vydojit už máš teď.
Melizoy přiložený následující obrázek:
[76.78Kb]
Upravil Melizoy dne 23.10.2014 12:20
Wer später bremst, fährt länger schnell.