Tak ja neviem, poriadne som pozrel servisný manuál, hlavne sekcie: Engine->Technical data
Engine->Disassembling engine->Checking pistons and cylinders
Engine->Disassembling engine->Assembling pistons
Engine->Assembling engine->Installing piston
Engine->Assembling engine->Installing cyllinder
A nepochopil som, ako mi zmeranie rozmerov piestu a valca pomôže pri objednávaní nového piestu, lebo vyzerá to tak, že ako ND je dostupný už len jeden rozmer piestov (a valcov) (Podľa realoem.com). Poslal som mail predajcovi ND, uvidím, čo napíše.
Škoda, že nemám meradlo, ktorým by som vedel merať s presnosťou na tisíciny. Rád by som to pomeral aspoň zo zvedavosti. Ale aspoň zmeriam zámok krúžkov.
No a k tej hmotnosti, tak našťastie viem váhu aj bez/s poistnými krúžkami. Vyzerá to na kategóriu +, ale nerád by som sa unáhlil. Našiel som aj nejaké plusko na pieste, len neviem, či by pri výrobe piestu dopredu vedeli, že do akej kategórie padne (môžno vyrobia všetky piesty so znakom "plus", a ak je piest kategórie "mínus", tak vertikálnu čiaru znaku "plus" vybrúsia ).
Nemáte niekto foto nejakého starého, ideálne "mínuskového", piestu?
palciatko přiložený následující obrázek:
Dnes už se dodává jen jeden rozměr ve dvou hmotnostních kategoriích + a -. Podle toho co jsi zvážil máš +. Jak už jsem ti psal, váží se to KOMPLET (stejně tak, se to i jako komplet prodává - píst, kroužky, čep, pojistné kroužky). Tím změřením jsem myslel změřit vše (i s válcem)- aby jsi měl jistotu, že když už dáš "ranec" peněz za píst, tak budeš mít ostatní věci OK a nebudeš dávat nový píst do zničeného válce.
Upravil Tonda dne 24.10.2012 13:17
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ještě by nebylo od věci (když se dívám zpětně na ty fotky) nechat změřit i ojnici, jestli není "lehce křivá". Na hlavě je otisk toho nešťastného šroubku v místě, kde není moc prostoru mezi pístem a hlavou (jen tloušťka těsnění + něco málo). Je to to místo, kde se ten píst zbořil až k prvnímu těsnícímu pístnímu kroužku. Jestli to byl první otisk, kdy byl ten šroubek ještě dá se říct vcelku, tak to mohla být docela rána na tu ojnici. Soudím jen podle fotek (třeba to tak špatně ve skutečnosti nevypadá), ten rachot u tvé motorky jsem na vlastní uši neslyšel a nikdy jsem se s upadeným šroubkem z klapky do válce boxera nesetkal. Zažil jsem upadenej výfukovej ventil (komplet motor KO), řešil jsem upadenou keramiku a ukáplou elektrodu ze svíčky do válce - v obou případech byl píst i válec KO (byl doškrábaný, a to ty podle fotek nemáš) - ojnice to tehdy přežily bez úhony. A párkrát jsem opravoval utopený motorky z brodění, kde se majitelé "snažili" utopenou motorku startovat - někdy ojnice KO. Ale šroubek z klapky fakt ne - ale porovnal bych to tak s tou elektrodou nebo keramikou ze svíčky - ten šroubek je taky docela titěrnej.
Upravil Tonda dne 24.10.2012 15:42
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.
Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.
Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.
Tak to jsi toho ještě moc neviděl
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.
Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.
Tak to jsi toho ještě moc neviděl
To je teda pravda, ale o kolko sa ti sklopi piest na voli voci valcu. Nie je tam nahodou vtedy vztaznjesi prerez ojnice?
Waltr napsal:
To by rozhodně stálo za to, zvláště když přihlédneš k tomu že to je ze strany kde ti píst otočením na čepu nemůže uhnout. Kdyby to bylo dole nebo nahoře, tak se může lehce sklopit.
Piest sa ti nikam neskopi ale ojnica ma vtedy lepsi prierez v odolnosti na ohyb.
Souhlasím že zatížení by bylo ,,přijemnější" pro kostrukci ojnice. Ale trvám na tom že píst má ve válci vůli a to znamená že má možnost se /byť minimálně) na čepu vytočit.
Mimochodem, když točíš rukou motorem, ještě nikdy jsi neslyšel klepnout stěnu pístu o válec v horní úvrati, když mění píst směr pohybu?
Upravil Waltr dne 24.10.2012 21:34
Vola medzi pistom a valcom samzorejme je ale to naklopenie ktore dovoli valec na tejto voli piestu mi pride zanedbatelne voci hlbke poskodeniana na pieste.
Hadam to nie je tak vybehane ako na 40 rocnom vydretom dvojtakte kde si piest klopka milimeter vpred a milimteter vzad. Ale oki naklopi sa nam o nejaku desatinu alebo stotinu stupna.
Skor ide o to ako postupovat pri nasadzovani klapiek, ci zakanut len farbou alebo lahko polepit zavit. Aby bolo takychto havari cim menej.
Upravil Malakh dne 24.10.2012 21:51
Ta ojnice se při tomto nárazu např. po tom startování utopený motorky "neohne" nijak moc (ne jako když dostane ránu z boku, když se kloužeš po silnici a zastavíš válcem o obrubník). Je to fakt málo - pouhým okem nic moc nepoznáš. Klidně to pak pár tisíc najede, začne to brát olej, víc kouřit a potom i dělat nehezké zvuky. Potom to rozděláš a válec je vyběhanej jako prase. Např. u nás když mám pochybnost, tak ji vezu do Bosonoh k Pavlíčkovi na změření http://www.pavlic...itext=uvod - někdy ji opraví, někdy se musí sehnat jiná - záleží jak moc je to špatný.
Upravil Tonda dne 24.10.2012 22:05
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
servisak napsal:
V motorech pro stroje Honda jsou ty sroubky jeste pro sichr rozmacknuty asi vedi proc to delaji
To jo,ale tady se to stalo až po"repasi difuzoru"jak je napsáno na str.1 tak to asi není konstrukcí klapky ale šikovností opraváře
Upravil 3axap dne 25.10.2012 06:42
Omlouvám se za off - ve svém věku jsem dávno zjistil, že v takovýchto případech je nejlevnější oprava v osvědčeném servisu...:-). Ale obdivuju lidi, co si chtěj všechno udělat sami a ještě víc ty, kteří to opravdu umí.
Ojnice - pokud nemáš možnost půjčit přípravek na úhlování ojnic, namontuješ komplet na kliku, válec přitáhneš do pracovní polohy (píst je bez kroužků)a ve spodní poloze, horní poloze dáš píst doprava/doleva - píst musí zůstat vpravo/vlevo. Pokud se vrací někam, ojnice se pomocí dvou pák přihne doprava pokud se vrací z pravé polohy a opačně. Páky se dají udělat doma, pravda chce to trochu cviku, ale v servisu to nebudou dělat jinak, málokde mají přípravky na úhlování ojnic, tak co.