Dneska proveden test s elektrikářskou páskou na prědním tlumiči. Testováno vždy na stejné trase při rychlosti 80km/h. Trasa je asi 3km dlouhá a celkem dost rozbitá. Prvně nastaven režim "s" a po odjetí trasy jsem naměřil ponor 8cm. Poté opět na výchozí bod a nasten režim "n" a opět projetý stejný úsek trasy a naměřeno 8cm ponoru. To stejné na režim "c" a nečekaně zase 8cm.
Z tohoto testu soudím, že mi nefunguje přepínání těchto režimů. Motorka je od Pariho, má najeto 19tis km a je 2 měsíce po záruce - poslední fakt mě naštval nejvíc.
Co radíte? Přehrát soft (pochybuju že pomůže)? Vymontovat tlumiče a nechat "někde" otestovat či opravit? Zkusit to na kulanci (o tom silně pochybuju že vyjde)?
Nebudu radši vypisovat dál, jaké mám z koupě motorky a 6 měsících ježdění pocity. Měl jsem si radši za ty peníze koupit 3 motorky a byl bych na tom lepší.
R1200GS 2010
Nebudu radši vypisovat dál, jaké mám z koupě motorky a 6 měsících ježdění pocity. Měl jsem si radši za ty peníze koupit 3 motorky a byl bych na tom lepší.[/quote] jen povídej zajímá mě jaké máš pocity, už tady bylo více příspěvků jak je kdo a proč nespokojen po pár kilometrech nebo měsících užívání.
Hele než tady vyřkneš všechny soudy, doporučuji nechat to testnout někomu se zkušenostmi. Ale myslím že máš asi pravdu a nejde. V tom případě bych kontaktoval Pariho, a domluvil se o postupu, Pari má zde docela slušné jméno a věřím že ti vyjde vstříc. A proč nevěříš na kulanci? Nemáš servisku?
Nehazej flintu do žita, je zima, času dost.
Tři by jsi určitě koupil, ale pochybuji že by ses na nich takhle svezl, nemluvě o tom že by jsi do nich za rok nasypal mnohem více.
Waltr napsal:
Dej si na přední trubku vidle elektrikářskou pásku, stáhni ji, zhoupni (třeba dosedni ze stoje do sedu) změň nastavení tlumení- ne předpětí, dej novou na druhou stranu a zkus co nejvíce stejně dosednout znova. Jde o to aby to byl ráz, ne sedání pozvolné- to změříš spíše předpětí.
Edit: samozřejmě tužší je druhý pokus.
Ty Waltre, byl jsem se ještě kouknout na ty tlumiče a nějak mě neni jasný jak ta ESA dokáže měnit tlumení na vidlích když tam nevede (nevidim) žádná hadička? Nemení to náhodou charakter jen toho centrálu?
R1200GS 2010
Waltr napsal:
Dej si na přední trubku vidle elektrikářskou pásku, stáhni ji, zhoupni (třeba dosedni ze stoje do sedu) změň nastavení tlumení- ne předpětí, dej novou na druhou stranu a zkus co nejvíce stejně dosednout znova. Jde o to aby to byl ráz, ne sedání pozvolné- to změříš spíše předpětí.
Edit: samozřejmě tužší je druhý pokus.
Ty Waltre, byl jsem se ještě kouknout na ty tlumiče a nějak mě neni jasný jak ta ESA dokáže měnit tlumení na vidlích když tam nevede (nevidim) žádná hadička? Nemení to náhodou charakter jen toho centrálu?
tlumic mas nahore, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ajo už tomu spojení rozumím. Já měl pořád za to, že to na těch předních tlumičích dělá něco s vidlema a ono je to takhle geniálně jednoduše. Akorát kdyby mi to fungovalo
Upravil stevebmw dne 11.11.2012 20:12
R1200GS 2010
stevebmw napsal:
Dneska proveden test s elektrikářskou páskou na prědním tlumiči. Testováno vždy na stejné trase při rychlosti 80km/h. Trasa je asi 3km dlouhá a celkem dost rozbitá. Prvně nastaven režim "s" a po odjetí trasy jsem naměřil ponor 8cm. Poté opět na výchozí bod a nasten režim "n" a opět projetý stejný úsek trasy a naměřeno 8cm ponoru. To stejné na režim "c" a nečekaně zase 8cm.
Z tohoto testu soudím, že mi nefunguje přepínání těchto režimů. Motorka je od Pariho, má najeto 19tis km a je 2 měsíce po záruce - poslední fakt mě naštval nejvíc.
Co radíte? Přehrát soft (pochybuju že pomůže)? Vymontovat tlumiče a nechat "někde" otestovat či opravit? Zkusit to na kulanci (o tom silně pochybuju že vyjde)?
Nebudu radši vypisovat dál, jaké mám z koupě motorky a 6 měsících ježdění pocity. Měl jsem si radši za ty peníze koupit 3 motorky a byl bych na tom lepší.
Hele nepanikař, to bude v pořádku, osbně myslím, že rozdíl v ponoru na vodicích trubkách - vidlích totiž nebude na jednotlivý režimy postřehnutelný, není to vidlice jako na kole, kde poznáš výšku SAGu. nebudou tam rozdíly v řádech centimetrů. Zkus ještě diagnostiku, jestli tam nemáš nějakou hlášku ohledně ESA.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Tak ja som s ESA spokojny nad mieru nato co jazdim zatial mi to postacuje mozno mas blbe pocity lebo ti to fakt nefunguje ja ked prepinam rezim aj na mieste( pokial blika symbol sa to prestavuje ) citim podstatny rozdiel hned ked zatlacim do riaditiek a rozdiel za jazdy ani nevravim ale mam kamosa kupil uplnenove GS 2011 a tiez sa stazoval ze nic neciti pri prepinani rezimov neviezol som sa na jeho moto ale sme sa smiali to prisudzovali tomu ze ma malo kg max 70 inak on ma GS a ja ADV mozno tam bude nioekde rozdiel v rokoch vyroby atd.
Na diagnostice to bylo za ty 3tis km co jsem na tom stihl najezdit 3x. Jednou kvůli garančce a dvakrát kvůli tomu, že mi přestalo fungovat čidlo hladiny oleje. A nikdy se tem problém s ESA neobjevil. Ta poslední diagnostika byla někdy v půlce srpna.
Nevím totiž jak se k tomu mám postavit, když už to není v záruce. Jak budu někoho přesvědčovat, že to nefunguje, když mám dva důkazy a z toho jeden je pocit a druhej je test s páskou.
Jasný oni mi řeknou, tak my Vám tady prodáme a namontujeme nový tlumiče za 30t + práce 10t.
R1200GS 2010
tak se zastav v servise, jestli bude někdo ochoten se na to nezávazně mrknout. Nic víc ti poradit neumím. Můžeš zkusit i Pariho, ale ten ti asi nepomůže, on není držitelem záruky, tím je servis, resp. byl. Může ti leda někoho doporučit.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
stevebmw napsal:
Na diagnostice to bylo za ty 3tis km co jsem na tom stihl najezdit 3x. Jednou kvůli garančce a dvakrát kvůli tomu, že mi přestalo fungovat čidlo hladiny oleje. A nikdy se tem problém s ESA neobjevil. Ta poslední diagnostika byla někdy v půlce srpna.
Nevím totiž jak se k tomu mám postavit, když už to není v záruce. Jak budu někoho přesvědčovat, že to nefunguje, když mám dva důkazy a z toho jeden je pocit a druhej je test s páskou.
Jasný oni mi řeknou, tak my Vám tady prodáme a namontujeme nový tlumiče za 30t + práce 10t.
jo, a s těma cenama malinko přitlač
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
To by bylo pěkný, ale 1tis. EUR za to fakt nedám. Je to spíš takový psychologický blok, vyhodit tolik peněz za něco co má normálně fungovat. Už ta motorka stála dalších nemálo peněz na to, že jsem měl čas na pouhých 3000km.
A co tyhle kluci http://www.prochy...O_nas.html. Dělají ESA tlumiče nebo máte od nich někdo repas ESA tlumiče?
R1200GS 2010
To by bylo pěkný, ale 1tis. EUR za to fakt nedám. Je to spíš takový psychologický blok, vyhodit tolik peněz za něco co má normálně fungovat. Už ta motorka stála dalších nemálo peněz na to, že jsem měl čas na pouhých 3000km.
to jsem Ti chtel doporucit.. zkus Prachazku nebo pana Buráně.
---
jinak kdosi tu cca rok nazpet prodaval ESA tlumic asi za 5k... NOVEJ.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ludekson napsal:
Ohledně záruky, mě bylo řečeno, že když budu servisovat v BMW tak záruka je 2roky + třetí rok pípadný vadný díl zdarma, práci musíš zaplatit
kulance neni takhle casove omezena AFAIK.
v principu pokud servisujes dobre, pravidelne a u nich.. leccos ti zaplati (napr. dily atd).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To by bylo pěkný, ale 1tis. EUR za to fakt nedám. Je to spíš takový psychologický blok, vyhodit tolik peněz za něco co má normálně fungovat. Už ta motorka stála dalších nemálo peněz na to, že jsem měl čas na pouhých 3000km.
to jsem Ti chtel doporucit.. zkus Prachazku nebo pana Buráně.
---
jinak kdosi tu cca rok nazpet prodaval ESA tlumic asi za 5k... NOVEJ.
Jestli to bude ZFE modul (jednotka která ovládá tato různá zařízení na motorce - světla, vyhřívání heftů, ESA....) nebo některá "elektrosoučástka" tlumiče, tak tihle dva pánové (i když velice šikovní) pravděpodobně moc nepomůžou. Jinak minimálně p. Procházka repase ESA tlumiče dělá - známýmu vytekl zadní a toto mu zrepasoval bez problému. Ale to nemělo nic společného s ovládáním tlumiče. Jestliže je motorka těsně po záruce a jezdil si s ní na pravidelný servis, tak bych tlačil na kulanci - mělo by to vyjít. Co se týče kulance, tak je to dá se říct jak píše Hicks - tj. pravidelný servis v autorizovaném servisu - nárok k uznání kulance se potom posuzuje - někdy BMW zaplatí celý díl, někdy nějakou poměrná část.
Upravil Tonda dne 12.11.2012 11:30
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
To by bylo pěkný, ale 1tis. EUR za to fakt nedám. Je to spíš takový psychologický blok, vyhodit tolik peněz za něco co má normálně fungovat. Už ta motorka stála dalších nemálo peněz na to, že jsem měl čas na pouhých 3000km.
to jsem Ti chtel doporucit.. zkus Prachazku nebo pana Buráně.
---
jinak kdosi tu cca rok nazpet prodaval ESA tlumic asi za 5k... NOVEJ.
Jestli to bude ZFE modul (jednotka která ovládá tato různá zařízení na motorce - světla, vyhřívání heftů, ESA....) nebo některá "elektrosoučástka" tlumiče, tak tihle dva pánové (i když velice šikovní) pravděpodobně moc nepomůžou. Jinak minimálně p. Procházka repase ESA tlumiče dělá - známýmu vytekl zadní a toto mu zrepasoval bez problému. Ale to nemělo nic společného s ovládáním tlumiče. Jestliže je motorka těsně po záruce a jezdil si s ní na pravidelný servis, tak bych tlačil na kulanci - mělo by to vyjít. Co se týče kulance, tak je to dá se říct jak píše Hicks - tj. pravidelný servis v autorizovaném servisu - nárok k uznání kulance se potom posuzuje - někdy se zaplatí celý díl, někdy nějaká poměrná část.
jj.. ja bych je ale stejne zkusil.
pripadne ebay...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2