To je dilema do pr...., kde je tedy pravda? Tohle téma sem tu navodil sám, když sem chtěl po koupi udělat mašině radost a měnil sem co se dalo -motorák, převoďák, zadek, vzducháč a právě sem si nebyl jistej s tím převoďákem a zadkem. Proto sem se ptal tady zkušenejch mazáků a ve finále sem volal přímo do BMW Autec, kde mi bylo řečeno Castrol SAF-X do obojího. Tak sem už nic neřešil, koupil a nalil. Pár tisícovek sem už najel a je vše v poho. Akorát mě zaráží, že se to tu pořád řeší. Jo a je to Castrol SAF-X SAE 75W-140, API GL 5 .
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Tak se hlásím do klubu "polámaných kardanů" - sice zlomeného nic není..ale cca 2000km po výměně..teda celkově +- přesných 50.000km a začal téct olej z pravého gufera - nebýt zrovna na dovči po Alpách, tak jen zakroutím hlavou jak je tohle možné..ale takhle : kuwa já sem by vsteklý jak pes..no ještě su *pissed* - tak jdu študovat příručku a shánět gurefo - jen se mě zdá, že ta vůle co je na pravém jehličkovém ložisku je nějaké velká, když je postřehnutelné okem jak se náboj hýbe..jak to máte ostatní ? (kdy zacloumám kolem, tak vidím, jak se mě nepatrně pohybuje prachovka co je na pravé straně-takový ten vrobkovaný plastový kroužek )
edit: prachovka sundaná, ale tedka jak ven s guferem? v dílenské je nakreslený vytahovák, ale ten pochopitelně nemám, ani pořádně nevím jak vypadá.. asi kousek tyčky se závitem co se zachytí za plechovou vložku v guferu - už to někdo z tama doloval i bez tohohle nářadí?
Upravil Otasek dne 09.08.2008 18:36
Tak kardanáři je tu plno navodů co tam nalít ale už jste to nekdo testoval !!!
naštval jsem se koupil SA-X 75w140 i SA-XO 75W90 a testl sem to při noumalní jídě se to při obojím "zahřeje" cca do 50st ale když to proženu po dálnici cca do 140km/h tak se SAF-X zahreje ale se SAF-XO na tom ruku neudržím typuju tak kolem 90 st což se mě zdá trochu moc to se tak nehřálo ani nový
tak že lejte co chcete
předepsano je 75W90 api GL5 tak že cokoli "lepšího" než předepsáno nebude problém.
Otásku - nebude to po té výměně oleje !!!!!!!! z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
[quote]MILAN napsal:
Tak kardanáři je tu plno navodů co tam nalít ale už jste to nekdo testoval !!!
naštval jsem se koupil SA-X 75w140 i SA-XO 75W90 a testl sem to při noumalní jídě se to při obojím "zahřeje" cca do 50st ale když to proženu po dálnici cca do 140km/h tak se SAF-X zahreje ale se SAF-XO na tom ruku neudržím typuju tak kolem 90 st což se mě zdá trochu moc to se tak nehřálo ani nový
tak že lejte co chcete
předepsano je 75W90 api GL5 tak že cokoli "lepšího" než předepsáno nebude problém.
Otásku - nebude to po té výměně oleje !!!!!!!!
je viac ako pravdebodobne že X-ko bude olej lepši a takto to otestovat je super
.......ale diskusne forum je o diskutovaní tak si navzajom poradme
To je naprosto Ok, že diskuze probíhá ,proto sem píšeme, ne? Ale proč zrovna jenom olej Castrol ? Že to píše výrobce, co s nimi má Bawor exkluzivní smlouvu ? Do kardanu i převodovky leju Shell Spirax full synthetic ASX axle oil 75W-90 GL5 / proklamovaný Castrol má též 75W-90 API GL5, ale jestli plně syntetický jako Spirax netuším /, nic se nehřeje a olej vyměněn při 10tkm. Byl nazelenalý a našedlý a smrděl. Múj závěr: každých 10tkm měnit s olejem v motoru i olej v převodovce, s výměnou zadní pneumatiky=výměna oleje v kardanu.
Jsou to korunové položky vzhledem k ceně převodovky či kardanu, navíc dle barvy vypouštěného oleje, lze včas rozpoznat patologické příznaky uvnitř skříně či obalu kardanu. Jak se vysype zevnitř černá vazelína, nepozná se nic. No a na závěr...v motoru jezdím od nova full synt Shell 15W-50 Advance Ultra 4T, určený pro motorky s mokrou spojkou a pro závodní účely. Cenu neřeším a navíc je srovantelná s minerálním Castrolem. Motor jde potichu jak hodinky, jen bzučí, vibrace již po 10tkm žádné, spotřeba oleje na 9tkm 0.4l . S Castrolem mám bohužel jen ty nejhorší zkušenosti, jak v autech, tak v moto, proto zústanu u Shellu. Ale dle mě, zústat u 75W-90GL5 jak v kardanu tak převodovce, je doporučeníhodné.
Upravil W dne 12.08.2008 20:29
MILAN napsal:
Otásku - nebude to po té výměně oleje !!!!!!!!
No taky mám ten pocit, starý "olej" skoro netekl tak to možná těsnilo a když se tam dal nový tak se to propláchlo a začalo to téct...
ale tedka je to už jedno, od včera je u Žlábka - každopádně bude nové guferoa a možní i ložiska, raději preventivně tedka, stejně do roka, max dvou by se museli měnit a jezdit furt po servisech se mě vůbec nechce
takže sa mi podarilo rozhodit servisny program od bmw reprom a udavaju tam pre diferak aj prevodovku 75w90 castrol saf O tak mi ho aj bmw pol litra predali za 300.-sk .....ked vymenim budem sledovat ako sa to bude chovat a či sa nebude hriat lebo doteraz som žiadny problem nemal,ak neake budu tak dam vediet
Tak nové ložiska, nové gufera, ujedu 300km a zase to s někama teče - kuwa, nejde předělat GSo na řemen? Asi si to dám jako stranický úkol letošního roku... mě snad z té plastomrdky mrdne
Celé sem to poumíval, tak sem zvědav - prozatím to vypadá že v dělící rovině, pod distanční podložkou
a sáákryš fčak to bylo ve servisu nééé něco se nepovedlo , asi někde zůstala drobná nečistota bo tak něco zavez to zpět - ti to asi uznaj nééééé .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Doufám že se poveldo všechno a tohle je jen nějaký druhotný zbytkový efekt testující moje nervy - nejvíc oleje vyteklo z patky ráfku, kde byl poschovávaný... umyté to je, tak dneska to snad projedu - snad nebudou na Buchlákách měřit..... zpátky do Phy se mě to vést ani trošku nechce
----------
tak Buchláky sem přežil, ale olej si vesele pokapává dál....nic hrozného, ale nějaká kapka tam bylo
Upravil Otasek dne 26.08.2008 18:23
ja som teraz vymenil a najzdil asi 800km zatial nekape.....vyčistil som aj ten priestor kde je kardanovy križ a osvedčilo sa mi mat tu manžetu v tom hornom rohu prilepenu lepiacim silikonom lebo tie plastove kružky čo držia z vnutra manžetu ak vypadnu tak sa daju napravit len ak zvesite diferak...takto prilepene sa to nema šancu pohnut a pekne to drži aj ked som čistil a vkladal kružky
Cau chlapi,taky neco pridam
Minuly tyden sem jel na servis po 10tis.km a servisak,nastesti kluk z moravy nasel ze z gufera ukapkava olej,ne moc ale ze je lepsi to vymenit aby se to nedostalo do spojky.... tak sem to tam za par dni privezl znovu na vymenu a on mi pak vola ze mrknul na kardan a v nem voda!!!!!! No moje nervy!!!! Ze je cely zarezly tak ho vymeni,pry se to stava pri myti wapkou ale to ja nedelam....tady v irsku furt chcije tak to nema cenu....takze treba tim destem? Ale to je blbost,ne? Takze pozor na vodu v kardanu!!!!! Jeste ze to mam v zaruce!!! No a kdyz byl v tom kardanu tak mrknul na desticky a ty taky pro jistotu vymenil... Jeste ze tam je ten kluk sikovny!!! Delat na tom ir tak mozna vymeni v poradku to gufero a ja bych si klidne jezdil dal s rezavym kardanem az do ...... Toz to jenom tak aby rec nestala.....
tak tu vodu v kardanu moc nechápu - jak se ti tam dostala, já taky co chvilka zmoknu, je to skoro pravidlo a ani kapička, olej byl tak přepálený, že skoro netekl... 12tka přeci nemá odvzdušnění..takže bud někde gurefama anebo okoli čidla abs..víc otvorů tamnení, ale co to řešit, vyměněné to máš
já dneska zas proháněl gs jestli to poteče anebo co se s tím bude dít... 5x Troják-Chvalčov a zpátky a jen taková nepatrná mapa...asi to fakt byl jen druhotný efekt po montáži...jen mě mohli říct, že z toho 500km bude něco odkapávat, že se nemám strachovat... sakra do nich dělat mě taková šoky
adventure73-pardal napsal:
a kde se daji oleje do kardanu a prevodovky koupit, predpokladam ze u pumpy asi ne, a do autecu se mi kvuli oleji nechce. poradite?
Tak bez větších problémů tam, kde servisují i auta.... odlijou ti ze sudu...