Inu rozhodnuto. Půjde předek i zadek a volba je repas a nové pružiny. Zatím všem zúčastněným mockrát dík a až bude hotový výsledek tak Vám tady zamachruju
BMW R 1150 GS
Tak jsem ještě dneska jen tak ze slušnosti zkusil to cvakání při nastavení a 8 cvaknutí vůbec nic a 9 to začne tuhnout, ale myslím, že to nic nemění na tom, že je to měkký. Sice se tu psalo, že do 13tého to jde, ale tohle je asi výjjimka. Tak to jen tak na okraj
BMW R 1150 GS
Nic ve zlém, ale docela se bavím. Moon napsal v úvodním příspěvku mj.: "Moje koupená 1150 má nejato 51tis. km a já zatím nenajel vůbec nic, ale mám pocit, že je hodně měkká a to i když šteluju tvrdost..... Nemám srovnání s jinými 1150 tak nevím". Nepíše, že motorka houpe ani že špatně tlumí, ale ZDÁ se mu jen měkká i přes to, že o tlumení a pružení GS neví nic a na motorce nenajel ani metr. Na tomto základě mu všichni radí že má tlumiče KO a on dojde k definitivnímu závěru, od kterého ho neodradí ani to, že má 8 cvaků do tuhnutí, což je velmi dobré (byť o celkovém stavu tlumiče to nevypovídá skoro nic). Já bych poradil - než začneš dělat závěry, montovat a utrácet, chvíli na tom jezdi, nech na tom svézt někoho kdo ví o co jde, Ty se svez na své i cizí motorce a pak řeš případný problém.
Myslím že je úplně jedno, kdo a kde na té motorce předtím jezdil, pokud má najeto 50 tisíc, tak je to téměř dvojnásobek toho, co by měl vydržet ten olej v tlumiči. Nikdo neříká, že je úplně KO - taky se psalo, že by asi poznal kdyby byl vyteklý a netlumil vůbec. KO tlumič je podle mě ten, který netlumí vůbec. Ale rozhodně nebude po 50 tisících v pořádku, neexistuje olej, který má po 50 tis. stejné vlastnosti jako po 15.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
U 1150 je podle mne trochu taky problem, ze zadni pruzina je uz z vyroby celkem mekka a neni progresivni,alespon na ADV na tu vahu je podle mne proste mekci. Vymena za silnejsi progresivni hyperpro tomu hodne pomohla.
Aktualne 1250 GSA HP
IVANE právě proto, že s BMW nemám zatím žádnou zkušenost tak se tu ptám ikdyž je mi jasný, že takhle přes PC je to těžký poradit. Na druhou stranu teď v tomhle počasí chtít po někom, aby se na ní svezl popřípadě mě nechal svést na své je docela nemožný. Ikdyž jednu super nabídku na 1100 mám. Zase když to vezmu a budu čekat na teplo a první svezení a pak to dát na repas tak budu +- 3 týdny bez motorky to to asi radši udělám hned, když je k tomu tak nějak všeobecný názor. Jinak všem dík za snahu
BMW R 1150 GS
MoonCZ napsal:
IVANE právě proto, že s BMW nemám zatím žádnou zkušenost tak se tu ptám ikdyž je mi jasný, že takhle přes PC je to těžký poradit. Na druhou stranu teď v tomhle počasí chtít po někom, aby se na ní svezl popřípadě mě nechal svést na své je docela nemožný. Ikdyž jednu super nabídku na 1100 mám. Zase když to vezmu a budu čekat na teplo a první svezení a pak to dát na repas tak budu +- 3 týdny bez motorky to to asi radši udělám hned, když je k tomu tak nějak všeobecný názor. Jinak všem dík za snahu
sorry.. Ivana neber v tomhle moc vazne... jeste nedavno nam tu tvrdil, ze jeho pruziny maji snad 100 tisic a ze jsou ok a nebude je menit atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já netvrdím že ty tlumiče musí být 100% OK. Netvrdím ani že moje tlumiče jsou úplně v pohodě, ale nejsou ještě po smrti, motorka se nehoupe, není pokleslá, jezdila 99% asfalt a snad mi Hicks odpustí že jsem si na ně po 15 letech a 200 tisíc km v sedlech GS udělal takový názor (psal jsem tehdy o svých tlumičích, nevyjadřoval se k cizím ani nikomu neradil).
Názoru Tomáše TT si s jeho zkušenostmi vážím, na druhou stranu jsem první nové GS kupoval v r.1998, pozorně si přečetl příručku a po 25000 se má měnit mj. olej v kardanu, ale nepsali tam že by měl být po smrti olej v tlumičích. Stále tvrdím, že při turistice s 80% km po asfaltu a 20% lehkého offroadu turistickou rychlostí je životnost tlumičů výrazně vyšší, když je to samožřejmě individuální. Dělat ale závěry od klávesnice je hloupost.
Mimochodem přítelkyně Drákula teď koupila 1150 GS s 55000km, něco jsem na tom ujel a zadní tlumič je zralý na repasi, u motorky s 21" kolem, co byla 2x v Africe to ale chápu.
Omlouvám se za tento dodatek, Moon má už jistě dost informací aby se rozhodl tak jak to považuje za správné.
Ivan napsal:
jezdila 99% asfalt a snad mi Hicks odpustí že jsem si na ně po 15 letech a 200 tisíc km v sedlech GS udělal takový názor (psal jsem tehdy o svých tlumičích, nevyjadřoval se k cizím ani nikomu neradil).
Ivane pochop... ze po 15 letech v sedle nepoznas chciplou pruzinu (ten tlumic bych bral s vetsi rezervou) je tvoje ostuda, ne ctnost. Uz jenom to, ze porad resis tlumice, ale ne tlumice A pruziny.
Ono taky neni 200 tisic jako 200 tisic.. zalezi JAK jezdis, jaky mas talent.. jak moc experimentujes s hranicema atd.
Muzes klidne najezdit 100 litru a je to podobne, jako kdyz da Morabo 20-30 tisic. Mozna i horsi.
A nejses tu jediny, kdo ma dost najeto....
neber to jako rejpani, NENI to rejpani. Ale kdyz uz tu radis...
Upravil hicks dne 03.03.2013 12:36
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Můj tlumičový mehanik Buráň řikal 30000 a dojeď zas na výměnu oleje...První repas mi dělal při 79000,další 130000 a řikal že místo oleja tam byla sračka.Samozřejmě že to bylo zase sakra poznat když sem to nasadil...Taky jezdim akorát po silnici,no ikdyž ty naše silnice... Takže 50 tisís a olej K.O. Kupredu spatki ni krok...
Hicksi, neber to osobně, neznáme se a já se řídím zkušenostmi svými a lidí, kteří jezdí podobně jako já a jsme u nás na vsi 3, kteří mají na GS naježděno přes 200 tisíc km. Pár motorek jsem lidem před koupí posoudil, stejně tak jsem u motorky své přítelkyně poznal, že v háji je pružina, nikoliv tlumič (neboj, vím jaký je mezi tím rozdíl) a myslím že i po 15 letech něco málo poznám. Rozhodně tu neřádím, napsal jsem jen svůj názor a Moon si to určitě přebere podle svého. Třeba má pružiny v háji, třeba ne, vše je možné, já jen naznačil že rozhodovat se podle pocitu v garáži nepovažuji za rozumné. Nicméně uznávám a chápu, že tlumič/pružinu lze zlikvidovat během 20 tisících km.
A už jen poslední poznatek - zašel jsem za kamarádem přes cestu, kterému stojí v garáži asi 15 motorek, mj. 1150 Adventure, je jedním z těch, co mají hodně najeto a mj. dělá pro známé z okolí servis motorek BMW. Poté, co jsme se zasmáli, mi řekl, že v dílenském manuálu ke GS (nevím zda 1100 nebo 1150) doporučují kontrolu, popř. výměnu zadního tlumiče (nevím zda je tím myšlena i pružina, myslím že obojí) po 80-120 tisících km. Manuál jsem neviděl, přesný text neznám, ale je to v souladu s mými turistickými zkušenostmi.
Nechci dělat reklamu ale před týdnem jsme si dovezl tlumiče taky od pana Berana a super jednání,příjemný člověk!! joo a tu čepičku na tlumiči mám červenou heč:-)
jinak mi repasoval jen zadní tlumič protože povídal že ředek mám dobrej a to motorka má na tachometru cca 90 tis km
takže u mě to byly jen nové pružiny a zrepasovanej zadek:-)
magoss napsal:
Nechci dělat reklamu ale před týdnem jsme si dovezl tlumiče taky od pana Berana a super jednání,příjemný člověk!! joo a tu čepičku na tlumiči mám červenou heč:-)
jinak mi repasoval jen zadní tlumič protože povídal že ředek mám dobrej a to motorka má na tachometru cca 90 tis km
takže u mě to byly jen nové pružiny a zrepasovanej zadek:-)
Tak tomu říkám zvláštní případ, přijít do servisu, že chci zrepasovat tlumič s 90ti tisíci... a odvézt si ho ve stejném stavu. Já loni u pana Berana nechal sadu repasovat a prostě to udělal. Nevěřím, že kdyby ho otevřel, že nechá původní olej a kroužky...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Napsal jsme to asi špatně.
odvezl jsem svoje tlumiče + nové pružiny,
pan Beran mi pak volal že předek je v pořádku a že mu příjde zbytečné ho řezat tak mi tam dal jen novou pružinu,zadek repasoval pač tam něco nechodilo jak mělo takže ho udělal komplet + nová prožina
magoss napsal:
Nechci dělat reklamu ale před týdnem jsme si dovezl tlumiče taky od pana Berana a super jednání,příjemný člověk!! joo a tu čepičku na tlumiči mám červenou heč:-)
jinak mi repasoval jen zadní tlumič protože povídal že ředek mám dobrej a to motorka má na tachometru cca 90 tis km
takže u mě to byly jen nové pružiny a zrepasovanej zadek:-)
Tak tomu říkám zvláštní případ, přijít do servisu, že chci zrepasovat tlumič s 90ti tisíci... a odvézt si ho ve stejném stavu. Já loni u pana Berana nechal sadu repasovat a prostě to udělal. Nevěřím, že kdyby ho otevřel, že nechá původní olej a kroužky...
Jenze ten neotevres.Musis ho rozriznout.A sam mi rikal,ze po otevreni je ten predek u vetsiny tlumicu v poradku.A olej vypada mnohem lepe nez v tom zadnim.Je to udajne v principu hrozne jednoduchej tlumic,kterej neni tak nachylnej na opotrebeni.Takze si myslim,ze stav tlumice posoudi spis podle stavu pistnice atd.A sam vis,ze rozriznuti toho tlumice neni uplne bez rizika.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
magoss napsal:
Nechci dělat reklamu ale před týdnem jsme si dovezl tlumiče taky od pana Berana a super jednání,příjemný člověk!! joo a tu čepičku na tlumiči mám červenou heč:-)
jinak mi repasoval jen zadní tlumič protože povídal že ředek mám dobrej a to motorka má na tachometru cca 90 tis km
takže u mě to byly jen nové pružiny a zrepasovanej zadek:-)
Tak tomu říkám zvláštní případ, přijít do servisu, že chci zrepasovat tlumič s 90ti tisíci... a odvézt si ho ve stejném stavu. Já loni u pana Berana nechal sadu repasovat a prostě to udělal. Nevěřím, že kdyby ho otevřel, že nechá původní olej a kroužky...
Jenze ten neotevres.Musis ho rozriznout.A sam mi rikal,ze po otevreni je ten predek u vetsiny tlumicu v poradku.A olej vypada mnohem lepe nez v tom zadnim.Je to udajne v principu hrozne jednoduchej tlumic,kterej neni tak nachylnej na opotrebeni.Takze si myslim,ze stav tlumice posoudi spis podle stavu pistnice atd.A sam vis,ze rozriznuti toho tlumice neni uplne bez rizika.
Neni, ale na to jsem nechtěl narážet. Spíš že je to asi fakt pracný to znovu zapouzdřit, a jestli to význam nemá, mohl jsem si tehdy ušetřit problémy. Ale zase jsem si vyzkoušel po vytečení oleje, jaké je to jet úplně bez tlumicího účinku. Nedoporučuji. Také jsem si ale po defektu vyzkoušel jízdu se standartním jetým tlumičem a pak zase znovu s repasovaným a Hyperpro pružinou a musim popravdě říct, že přesnost vedení motorky v zatáčkách se zlepšila, stejně jako chování předku při jízdě po šotolině. Jestli ale byl repas zbytečný už samozřejmě nepoznám.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Jenze podle mne tezko poznas co dela unavena pruzina a co tlumic.Ja mel pred repasi pruzinu tak mrtvou,ze i v posledni poloze jsem chodil v kazde dire na doraz.Takze po repasy jsem hrozne spokojenej,ale nedokazu posoudit jak bych byl spokojenej kdybych vymenil jen pruzinu.Kazdopadne jsem mel dost poskrabanou pistnici,takze repas byl jasnej.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Můj čerstvý poznatek, jak taky spolehlivě diagnostikovat utahaný pružiny: před výměnou se mi adventura na hlavním stojanu houpala jak slepá kobyla - pod kolem jsem měl na rovině myslím poctivých deset čísel místa. Teď jsem rád, když jím dokážu za dráty otáčet a to šoupe o podložku. Ale na stojan se zas staví jak zamlada a to jsem v zimě nijak zvlášť neposiloval
.. taky se zeptam. když už bych repasoval tlumiče, dají se někde koupit nové pružiny kratší o cca 3cm (progresivní) - předek i zadek ?
na kolik to tak přijde ? myslím ty pružiny
(ch)stepan
chstepan napsal:
.. taky se zeptam. když už bych repasoval tlumiče, dají se někde koupit nové pružiny kratší o cca 3cm (progresivní) - předek i zadek ?
na kolik to tak přijde ? myslím ty pružiny