Takže povolím těch 6 šroubků, sundám ten kryt a vykoukne na mě matka co je na obrázku, a tu povolím tím vzduchovým povolovákem a sundám celý spojkový koš a nejspíš tam budou 2 ozubená kola, jedno co bylo pod spojkou a druhý co je na něm řetěz je tak?
A co ten řetěz a napínák mám ho taky vyměnit nebo bude ještě O. K. podle nájezdu co jsem zde vyčetl, že by měly vydržet kolem 50-60 tis ale v mém případě mě překvapily ty lišty, nikde se o nich tady nepíše (aspoň jsem to nenašel) tak se ptám?
DAGR přiložený následující obrázek:
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 15.03.2013 19:44
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
všiml jsem si, že mám docela volné ty ozubené kola o je na nich ta tečka (mělo by to být olejové čerpadlo) je to v pořádku?
DAGR přiložený následující obrázek:
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 23.03.2013 19:48
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
Spojkový koš je dole, nakonec jsem ho sundal normálně přes páku, zařadil jsem 5ku zmáčkl brzdu a druhý člověk povoloval, je dobrý to odrazit kladivem, pak to jde samo ,
nastavil jsem horní úvrať, zajistil jsem si kliku v H. Ú., páskami stáhl řetěz ke kolům vačkové hřídele. Napínák jsem měřil a zasunu ho as 7,2mm v manuálu je max. 9mm, takže je to O.K.Jinak k napínáku se dostat je pěknej vopruz nevím kdo to vymýšlel ale je to na palici jak sviň… ještě když má někdo ABS ty posr.... hadičky tam zavazí, takže pro nezkušeného z práce z 15 min je 1-1,5 hod
DAGR přiložený následující obrázek:
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 23.03.2013 19:58
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
Je dobré si i zkontrolovat vodní čerpadlo, motorka má najeto kolem 41 tis km a už je na něm vidět, jak je v osičce lehká drážka
DAGR přiložený následující obrázek:
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 23.03.2013 20:03
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
Ještě bych chtěl poděkovat Tondovi a Servisákovi, kteří mi poskytl odpovědi na mé otázky a díky nim jsem se do toho pustil
doporučuji prolistovat forum, manuál BMW i manuál na Jawu a v neposledí řadě zhlédnout video se starším ale velice obdobným typem BMW F 650
Upravil DAGR dne 23.03.2013 20:04
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 23.03.2013 20:11
Příspěvků: 5204 Registrace: 16.02.07
Jasný. To už bude "brnkačka". Ať se daří.
Od toho tohle fórum před lety vzniklo, aby si lidi se společným zájmem, když je to v jejich silách, pomohli a poradili.
Upravil Tonda dne 23.03.2013 20:15
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 23.03.2013 20:18
Příspěvků: 5204 Registrace: 16.02.07
Tonda napsal:
Však jsem mu taky dělal "přítele na e-mailu"
A tady mu dost lidí taktéž poradilo - i když je tu kolikrát v "okurkové" sezóně někdy divná nálada, tak pořád tohle fórum naplňuje to, kvůli čemu před lety vzniklo
D-A-G-R - je dobrý, že jsi se toho nebál
- takhle je to napsaný líp - snažilo se poradit a pomoct víc lidí než jen já a servisák - a tak to má být
Upravil Tonda dne 23.03.2013 20:24
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 23.03.2013 20:26
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
Tonda napsal:
Tonda napsal:
Však jsem mu taky dělal "přítele na e-mailu"
A tady mu dost lidí taktéž poradilo - i když je tu kolikrát v "okurkové" sezóně někdy divná nálada, tak pořád tohle fórum naplňuje to, kvůli čemu před lety vzniklo
D-A-G-R - je dobrý, že jsi se toho nebál
- takhle je to napsaný líp - snažilo se poradit a pomoct víc lidí než jen já a servisák - a tak to má být
Jsem to ale jouda, jistě že přeci jenom se na tom podílelo více lidí takže všem prozatím děkuji
Plastové kousky v motorovém oleji=>výměna vodící lišty
Přidané 24.03.2013 14:52
Příspěvků: 1376 Registrace: 14.09.11
Tak se mi naskytl další „problém“, všechno jsem zkontroloval a vodící lišta se mi povedla vyndat, ta napínací nejde, vrchem se to zapře o šroub (co spojuje hlavu a válec) a vrh hlavy( na obrázku jak jsou ta červená kolečka)a spodem to taky nejde tam zavazí to ozubené kolo co je na něm řetěz a bojím se zabrat, abych něco neudělal.
Ještě jedna zajímavost v servisce z Itálie mám napsané, že byl měněný napínák i lišty ve 30 000km, moc jsem tomu nevěřil, ale po vyndání vodící lišty jsem zjistil, že je jak nová, určitě chci vytáhnout i napínací lištu ale, pokud bude vypadat stejně dobře jako vodící, asi nový lišty kupovat nebudu. Myslíte, že při té výměně tam mohl zůstat bordel z té staré lišty? Přijde mi to jako logický vysvětlení, ale zase, že by v BMW jenom vytáhli starou rozpadlou a nic nekontrolovali, takže by tam bordel zůstal?
DAGR přiložený následující obrázek: