Někdy když motorka dlouho stojí a nemění se brz. kapalina tak se v nádobkách na dně udělá takový rosol a bordel, je dobrý nejdříve to co je v nádobce vytáhnout stříkačkou a pak až tam nalýt novou kapalinu. Je možný, že při výměně ti to pustili do systému a dělá to neplechu. Nebo jak píše tomáš jestli nezreagovali dva růžné doty 3 a 4 každý ma myslím jiný teplotní bod. Tak jako tak bych to celé vyměnil sám. Není to tak težká operace, je to jako u auta, zmáčkeš povolíš šroub, utáhneš pustíš brzdu dokud neteče nová brzdovka. Akorát, že děláš jen 2 kola a abs. U verze bez posilovače je to jednoduší, s potřebuješ víc brdovky, ale to nevím jistě, protože mám verzi bez. Tak hondě zdaru a ať je to jen nejaká kravina a nejstojí to moc peněz.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
U verze "s" je to horší, chce to dolívat upraveným trychtýřem do ABS jednotky za stálého pumpování brzdou (nejsem si teď jistej jestli se to u téhle verze s posilovačem nedělá se spuštěným motorem), nesmí tam být ani bublinka a výška musí být přesně akorát a na 99% to pak bude chtít vyresetovat chybu ABS v diagnostice. Jestli tam je uvnitř nějaký rosol, tak to nevidím jako snadnou operaci na pět minut a asi bych to svěřil někomu, kdo to umí a hlavně pak smázne ten záznam v ECU.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
c0 napsal:
Zdar, zdá se, že mám podobnej problém s tím rozdílem, že se mi nejdřív z ničeho nic zablokovala zadní brzda. Mám 1150GSA 2003 s posilovačem, ABS a duálem.
Motorka stála 1,5 hod. na slunku a když jsem odjížděl už byla lehce bloklá a po ujetí 500m se kousla úplně. Uvolnil jsem to odpuštěním brzdovky přes odvzdušňovák, ale po zapnutí zapalování se to zase kouslo. Pokud jsem šlápl na zadni brzu, začal bzučet posilovač, ale někdy bzučel dál i po uvolnění páky. Šel jsem od toho a když jsem se za půl hodiny vrátil, tak všechno fungovalo bez problémů jako předtím. Ještě jsem ujel 30 km a všechno v poho.
Druhej den jsem se vydal na výlet a dojel jsem do sousední vesnice s hulící zadní brzdou. Když jsem tam tak stál a různě mačkal zadní a přední brzdu, tak se začaly blokovat i přední brzdy, ale ty se samy po vypnutí klíčku uvolnily. Zadní, ale zůstala zablokovaná pořád.
Páčka přední brzdy je tvrdší než obvykle, z posilovaču se ozývají podivný zvuky, kontrolky chyb blikají jak na Vánoce. Moto je 300 km po 40ti tisícové prohlídce. Otázka je, jestli někdo někdy měnil brzdovku, bo z toho vypustili nějakej hnědej humus (servisní knížka samozřejmě říká, že jo - už nevěřím ničemu). Diagnostika nic rozumnýho, kromě vysokýho tlaku v systému, neříká (ještě něco o brzdovým světle).
Poslední věc. Zdá se, že brzdovka (DOT4) nějak zhoustla, jak kdyby zreagovala se zbytkem té původní nebo co. Nikdy jsem o ničem podobným neslyšel. Možná je toto jedinej problém, pokud se tím nedosralo ještě něco dalšího. Otázka je, jak z toho dostat všechnu původní, aby se mi to po 500ti km nestalo zase.
Máte někdo nějaký poznatky? Dík.
no jak jsem ti říkal do tel. samo se to a tak krátkou dobu nezdrcne to musela být nějaká reakce
Jinak pro výměny v dualu s ABS je nejlepčí odsávačka nechat protýkat a podobně to jde u klasickýho systému tady je lepčí napíchnout odvzdušnovací bod a podtlakem to všechno vysát a i trochu nové kapaliny at je to jistý je pravda že když použiješ tu "motorkovou " kapalinu tak to je dost vyhozenejch peněz pač je tam toho trocha a když máš vylét pul litra tak to hodně lidí sere tak že doporučuju vzít aspon litr kvalitní autové kapaliny což tě vyjde na cca 250kč a pořádně to protáhnout a pak pokud toužíš po spešl motorkové tak ju zkusit smýchat s tou cos použil a když se to smísí dobře nalít to tam a nebo pokud to tvá hlava snese
nech tam tu autovou (ne ňákou z hypermarketu )
ono je to řekl bych stejný ale znáš lidi .....
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Normálně ja už tady někdo napsal u auta povolit a utáhnout u moto je taky použitelný ale proč když moto má nadobku vejš jak veškery odv. šrouby stačí to prostě povolit a počkat až to proteče koukal jsem do manuálu a ABS má odv. šrouby nahoře jasně z fyziky vyplývá že vzduch je lehkej a při jakým koli zmáčknutí se vzduch v systému dostane do ABS a těma odvzušnovákama ho vypustíš je to 2 nejvvyšší bod v systémutakže tam vznikne pytel. Jinak k tý závadě u os. vozu je problém hadičky,jsou pryžový uvnitř je pruměr cca 0,5 mm kapalina žiravina řádná leptá gumu kolikrát se stane že je tak v prde.i že naboptná dovnitř a pusobí jako zpětný ventil tlakem to přemužeš ale zpátky ni krok do rána to pěkně povolí protože časem se to vrátí "vzlínavost kap.",ale 2krát zmáčkneš a stejný problém takže já to vidím na hadičky ,zjištění: odšrobouvat hadičky zkusit profouknout "hubou"většinou nejde nebo opravdu stěží problém je že zavzdušníš všecko co jde a ABS je celkem ořech,proto tady radím nejdřív vyměnit kap.někdy to pomuže protože stará kap. je taky pěkný svinstvo.
Zdar, dík všem za rady.
Motorka je u Cyrila, kde znovu vyměnili brzdovku a podle prvních zpráv to zase funguje, takže ta centální jednotka s ABS to asi přežila.
Podle mě je problém s ultra starou brzdovkou, která tam byla a na kterou možná nikdo nešáhl od r. 2003 (nebo možná jednou, což je taky málo). *pissed* Takže se nedá věřit ničemu a krásně vyplněný servisky jsou k hovnu a akorát zvyšují cenu motorky!!!
Jinak co se týká brzdovek, tak za normálních okolností by spolu reagovat neměly, ať je to DOT3, DOT4, DOT5.1 nebo jiná speciální. Všechno to je na stejné bázi.
Jasně v tom s tebou plně souhlasím mám taky moto se ser. knížkou z Belgie servisní inter. potvrzeno orig. BMW razítkem.Tak jsem ti to přives domu olej. filr značkovej, vzduch filr samá moucha nějakej papírák kapalina hamba blit převodák a kardan slušný na auta v anonci seženeš servisku už od 2000kč takže není všechno zlato co se třpití
no tak vymena kapalin a kontrola/vymena filtru,svicek je snad samozrejmost po koupi ojetiny...
ja mam taky se serviskou z nemecka vsecko stemply bmw a z brzd vyteklo kakao.. za tech 300kc se to oplati menit kazdy rok a mas klid.. a mozna ti to zachrani stroj popr. zdravi az budes fakt potrebovat zabrzdit...
Takže šaráda pokračuje...
Problém byl odložen o 3000km/3 týdny výměnou pístku hlavního válce přední brzdy. Ovšem jednoho opravdu krásného dne se mi zase rozblikaly kontrolky jak na přejezdu, ale nějakých 500km jsem nesledoval jinej problém. Pak ale posilovač začal vydávat podivný zvuky a zadní brzda pomalu prestávala brzdit (postupně se úplně zavzdušnila). Vyměnili jsme zadni brzdovej válec, bohužel posilovač měl zjevně stále nějakej problém, nicméně zadní brzda brzdila, ale to nemělo dlouho trvat. Ráno jsem pod motorkou našel kaluž brzdovky, která vyletěla přepadem z modulátoru a zadní brzda od té doby vůbec nebrzdí.
Můžete hádat co je na řadě na výměnu. Kdo odpověděl, že modulátor, tak má asi pravdu, bo mě už nic taky jinýho nenapadá. Ještě jedna důležitá věc, že gumový těsnění v zadním válci byly měkčí než obvykle. Jedno těsnění v předním válci bylo zvětšený, stejně jako membrány v nádobkách, což ukazuje na nějakou reakci. Je velmi pravděpodobný, že stejnej problém je i v modulátoru.
Než vymyslíme, co udělat s modulátorem, tak by jsme ho chtěli dočasně odpojit a obejít a mělo by to fungovat jako GSo bez ABS. Je tu ovšem drobný problém s počítačem, kterej tam ten modulátor očekává a taky asi nebude fungovat brzdový světlo.
Máte někdo zkušenost s odpojením ABS? Co je potřeba udělat, aby to fungovalo? Dík za každou radu.
nektere kombinace DOT3 a DOT4 se po smichani zmeni v takovy srackoidni "rosol" a dostat to pak z okruhu je desna prace. neplati to obecne, asi zalezi na slozeni. takze NIKDY nemichat.
Upravil turby dne 13.10.2008 23:13
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci