To je právě to, proč autorizovanej servis, ten musí na opravu dát záruku a do původního stavu. pokud to ale přesáhne 100k, máš problém. Odhadl jsi škodu menší a souhlasil s ní. Nejlepší sehnat známého pojišťováka oni vědí nejlíp ty jejich finty. pokus se poptat na fóru jestli někdo nemá nějakého poblíž tvého bydliště anebo zavolej na asistenční číslo své pojišťovny. Jinak servis tě musí dopředu informovat pokud by cena měla přesáhnout určenou částku. V tomto případě 100k.
Včera se podobný problém řešil na ČT1 a z 1038 trestních oznámení na pojišťovny jich soud zamítl 6. A NSS vydal rozhodnutí aby pojišťovny díly proplácely v celé výši. Takže bych se toho nebál a pohrozil pojišťovně žalobou. PS. Všechny prohrané soudní spory šly k tíži pojišťoven.
Dlouho jsem přemýšlela jestli se do téhle diskuze pustit... Ale co... jdu do toho...
Tvoje obavy naprosto chápu. Ale bohužel v každém příspěvku je část pravdy. Pojišťovny při plnění z POV opravdu uplatňují amortizaci na díly - práce technika se neamortizuje. A důvod je jednoduchý. Opravení novým značkovým dílem se vozidlo "zhodnocuje" - i když ve výsledku je toto zhodnocení bráno v úvahu pouze soudním znalcem. Řešila jsem v práci x případů kdy si člobrda nechal opravit auto ve značkovém servisu a pak doplácel jak mourovatej, protože pojišťovna si nové značkové díly amortizovala nebo použila ceny dílů druhovýroby a servis mu nevydal vozidlo dokud nebylo plně zaplaceno.
Pouštět se do diskuzí zda je amortizace oprávněná či ne, se nebudu
Z vlastní zkušenosti ale vím, že bývá neznačka o dost levnější. Nacouvala do mě totiž jedna paní doktorka. Na autě až na cca 3 cm prasklinku na laku a důlku nebylo nic vidět. Od pojišťovny jsem dostala 10 tis. a lakýra mi řekl, že to opraví do 5 tis. Za vyplacené peníze jsem si nakonec pořídila hadry na moto od Pardála
Každopádně pokud ti Ježek nabízí, že vše zařídí a nebudeš doplácet nic tak se nerozmýšlej a i přes tu vzdálenost tam jeď. Protože on ví....
A neboj se v pojišťovně zeptat na výpočet škody. Jsi poškozený oni ti musí říct co máš dělat a kam je pro tebe (i pro ně) nejvýhodnější jet abys měl (i oni) co nejméně starostí. Stálo to co nejméně peněz atd.
K policii... Ta má povinnost přijet k nehodě pokud je hlášena škoda nad 100 000 Kč a nebo pokud je u nehody zranění. Povinností účastníků je vypsat záznam o dopravní nehodě - pro pojišťovnu je nejlepší mít ještě tzv. prohlášení o zavinění. Prohlášení od viníka nehody že si je vědom že nehodu způsobil (nejlépe ve znění " já řidič ...... rč........ vozidla SPZ, číslo řidičáku, uvedený v záznamu o dopravní nehodě souhlasím s tím, že jsem nehodu ze dne ...... hodiny..... místo nehody ....... zavinil podpis) pak se totiž nemůže stát že se ze škody vykroutí. Podle mě pokud jste volali a škoda přesáhne škodu 100 tis. nic se neděje. A kdyby se pojišťovna cukala může si vyžádat nahraný záznam kde zjistí, že policie odmítla přiject.
Odkaz od buba jsem četla už před pár měsíci a já osobně bych se do toho nepouštěla... Ono to bezplatně totiž není úplně bezplatně. Na stránkách i když kliknete na odkaz bezplatně na konci musíte zakliknout "souhlasím s objednáním bla bla bla cena vč. DPH je 490 Kč
Pokud škoda přesáhne 100k, nic se neděje, žádný problém nemáš. Nemůžeš vědět o skrytých vadách ani mít v hlavě komplet ceník ND. Nedávno jsem úspěšně dořešil havárii čtyřkolky, pád se srázu, bez volání policie, odhad škody do 100tis, vypadalo to jen na pár plastů a proraženou nádrž a nakonec se z toho vyklubala totálka za 220k. Veškeré informace jsem pojišťovně posílal já, byla to docela pakárna. Vždycky si něco vyžádali, já jim to obratem poslal a oni se měsíc neozvali a pak si zase něco vyžádali a zase se měsíc nic nedělo. Nakonec na mě začali zkoušet fíky, jako že se můj popis nehody neslučuje s jejich představou o tom, jak se to mohlo stát. Naštěstí byla po ruce bejvalá zaměstnankyně pojištovny, která v tom umí chodit, podepsal jsem jí plnou moc k zastupování a za měsíc jsem měl prachy na účtě.
Důležité je, že těch přetažených 100k vůbec neřešili, pouze oddalovali, tak jak mají v popisu práce...
S tvrzenim ze se opravou dopravni prostredek zhodnocuje zasadne nesouhlasim a kdyz to vidim, tak mi vyleza kudla z kapsy. Kdyz jsem ja resil nehodu, tak to na me taky zkouseli, ale neuspesne. Staci si projet inzeraty a na prvni pohled je videt, ze auto (moto), ktere proslo nehodou za 1. Ma nizsi cenu a za 2. Je MNOHEM hure prodejne. To je taky duvod proc pri pripadnem soudu pojistovny prohravaji..
Podle mě se policie musí volat při škodě nad 100 tis., při zranění a nebo pokud vznikne škoda třetí osobě. Což se v případě firemního vozu (ještě navíc v majetku leasingovky) podle mě stalo. Tebe se to týkat nebude, ale paní (její zaměstnavatel) by mohli mít problém s leasingovkou při plnění havarijka.
Uz jsem take Lukymu nabidl nahradni vozidlo podobu opravy zdarma, protoze i toto jde z plneni vinika nehody.. Takze jak jsem psal. Zaridime, opravime, nic neplatis..
Jezku, pred chvili jsem ti volal. Pani ma generali a zaznam o nehode pani vypsala spatne tak jsme jeli na jeji poj. a tam jsme vyplnily prohlaseni. Kazdy jsme vyplnovali jeden papir a ten nam pak pojistovak okopiroval a dal. Strasi me jen to ze na tom mem neni nikde podpis vinika. Pani vyplnovala svuj a ja svuj
Upravil LukyGs dne 21.03.2013 10:14
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
a ty máš teda kopii svýho papíru a ona svojí a na tom tvém není její podpis?
Proto je formulář o nehodě udělanej tak, aby na jeden papír psali oba účastníci a každej si pak nechá jednu kopii a třetí list se dá na pojišťovnu.
Od roku 2012 (možná už 2011) se policie nemusí volat k nehodě ikdyž je jedno (obě) auto služební. Opět stačí jen vypsat formulář a je hotovo. Třetí osobou při nehodě se myslí např. zaparkované auto, lampa, dům, ...
Leasingovka není třetí osoba.Třetí osoba je majitel poškozeného majetku při nehodě,značka,svodidla,zeď domu atd.I když se nabourají víc než dva vozy a ani na jednom nevznikne škoda vyšší 100000,nebo zranění,policie se nevolá.Kdybys policajtum řekl,že tě bolí koleno a budeš volat RZ,tak dorazí určitě.O amortizaci se mužeš soudit a na 99% vyhraješ.Radši bych to řešil Ježkovou nabídkou.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Raději jsem dneska odpoledne motorku zavezl k Ježkovi a před chvílí jsem dojel od něj domů. Ježek je fajn chlap a hlavně dost ochotnej a vstřícnej
Tím doufám odpadne nějaké handrkování se o amortizaci atd. s pojišťovnou.
Jinak těch 650km co jsem musel podniknout po naší D1 je masakr a zvlášť s vlekem, to není dálnice ale závodní dráha pro čur.ky a ty kamiony co se předjíždějí krokem do kopce tak ty sem taky nechápal. Po cestě s vlekem kdy jsem jel 80km/hod. a jel v pravém krajním pruhu to byla hrůza pro tlumiče jak je ten pruh zrasovanej od náklaďáků, né že by levej pruh byl bůh ví co ale drnkal o 50% míň
až sem si říkal že ke koupi dálniční známky by měli dávat zdarma poukaz na tlumiče
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
hm, je videt, ze D1 casto nenavstevujes rekl bych ze tragictejsi useky jsou na D11, ale casem si na to zvyknes... Taky rychlost 80km/h je dost mala, proto ti to prislo tak zly. Pri 140 je ta rezonance uz vcelku snesitelna a nad 180 to uplne prestava
Jinak preju, at ti to dobre dopadne
mylslim si ze neni duvod se bat aby to nedopadlo dobre, jinak ta D1 je hruza ale to bylo tim ze si jel pomalu
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
LukyGs napsal:
buboGs
Dík ale stalo se to dnes a ještě nevím kolik to bude stát a kolik mě chtějí krouhnout tou amortizací. Do dvou dnú se má ozvat likvidátor pojišťovny. Pak po hrazení pojišťovnou to každopádně vyzkouším.
Na houno je levej padák plus asi středová trubka padáku a levý chránič ventilového víka. Ventil dekl je jen podřenej ale i tak si myslím že škoda bude cca do desítky.
Není nad medializaci nehodyaž to budeš jednou prodávat tak si spousta lidí vzpomene na tohle vlákno a budou fundovaně radit případným zájemcům....
LukyGs napsal:
buboGs
Dík ale stalo se to dnes a ještě nevím kolik to bude stát a kolik mě chtějí krouhnout tou amortizací. Do dvou dnú se má ozvat likvidátor pojišťovny. Pak po hrazení pojišťovnou to každopádně vyzkouším.
Na houno je levej padák plus asi středová trubka padáku a levý chránič ventilového víka. Ventil dekl je jen podřenej ale i tak si myslím že škoda bude cca do desítky.
Není nad medializaci nehodyaž to budeš jednou prodávat tak si spousta lidí vzpomene na tohle vlákno a budou fundovaně radit případným zájemcům....
Myslim,ze zrovna Lukyho tohle netrapi.Vzhledem k tomu,kolik narval do 1100gs a zakolik ji prodal,tak tady prijde max.o drobne.
A navic uz je stejne po vymene motoru,tak si myslim ze nejake ventilove viko,padak nebo plast uz nebudou mit na cenu zadny vliv.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
LukyGs napsal:
buboGs
Dík ale stalo se to dnes a ještě nevím kolik to bude stát a kolik mě chtějí krouhnout tou amortizací. Do dvou dnú se má ozvat likvidátor pojišťovny. Pak po hrazení pojišťovnou to každopádně vyzkouším.
Na houno je levej padák plus asi středová trubka padáku a levý chránič ventilového víka. Ventil dekl je jen podřenej ale i tak si myslím že škoda bude cca do desítky.
Není nad medializaci nehodyaž to budeš jednou prodávat tak si spousta lidí vzpomene na tohle vlákno a budou fundovaně radit případným zájemcům....
Myslim,ze zrovna Lukyho tohle netrapi.Vzhledem k tomu,kolik narval do 1100gs a zakolik ji prodal,tak tady prijde max.o drobne.
A navic uz je stejne po vymene motoru,tak si myslim ze nejake ventilove viko,padak nebo plast uz nebudou mit na cenu zadny vliv.
Timto Tě zdravím Vevisijá ale nepsal o ceně,ale o fundovaných radách (myslel jsem blbé kecy)
Vlasťo dík za upozornění ale když bych ji náhodou prodával tak na rovinu tuto nehůdku přiznám a klidně ukážu i fotky
Pokud by byl potencionální kupec rozumný tak uzná že se jednalo prakticky o sranda nehodu kde je ohlej padák a škráblé ventil.víko+poničený ochraný kryt ventil víka a nejednalo se tudíž o žádnou totálku, nebo nějakej ex karambol. Myslím že někteří jedinci si dokážou porasovat motorku víc než já když do mě paní vlítla. Plasty na Octávce jsou naštěstí měkké takže je to jen o škrábancích o deformacích.
Navíc bude vše opraveno výměnou za nové díly a to včetně podřeného ventil víka.
Kdybych si to chtěl nechat jen pro sebe, (bouračku) abych se nemusel bát že kdybych moto někdy prodával tak že do toho někdo bude blbě kecat, tak bych si to opravit sám. Padák bych vyrovnal (pak by ale měl menší pevnost), koupil bych na allegru za 1300kč nový ochraný kryt hlavy válců a ventilová víka bych dal do komaxu a ještě bych na tom nejspíš vydělal. Cena opravy by byla dá se říci za drobné ale proč jít touto cestou když můžu mít vše opraveno par excelens a z origo dílů a prakticky bez starostí přes Ježka.
Ten kdo bude chtít blbě kecat tak bude blbě pindat kdykoliv a na cokoliv.
Každopádně si opravdu vážím tvého upozornění
Upravil LukyGs dne 22.03.2013 17:02
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Vevisi: Asi bych neřekl že by mě to netrápilo ale jak už jsem psal, pevně věřím že když jsou dva fér lidi, kupující a i prodávající a prodávající nebude nic před kupujícím zatajovat, tak je to lepší jak mazat med kolem huby. Navíc já to doložím odbornou opravou byť šlo prakticky o prkotiny ale v sumě za dost peněz když se řeší origo díly.
K tomu motoru, nevidím v tom nic špatného....dneska je motor jako běžný náhradní díl, navíc nemám problém původní motor dodat k motorce(zatím ho celý mám). Tenkrát to bylo jednoduché rozhodování....motosezóna v plném proudu, takže jsem řešil co nejrychlejší návrat k ježdění na moto. A to bylo sehnat druhej motor a ten vyměnit...práce na dva dny + dovézt motor. Navíc jsem ten nový motor koupil z mladší moto rok 2007 s najetými 30tis. km a stál mě i s cestou 20tis. Za tyhle peníze bych svůj motor neopravil a navíc mi bylo řečeno že oprava by byla tak na měsíc a možná dýl. Než by se zjistilo co vše jde do kytek a výsledky měření klikovek tak by bylo skoro po sezóně.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...