Na LC jsem si všiml zajímavě vyvedených ventilků v loukoti kola, takže kdo je zvyklý na některé delší cesty používat duši, s liťáky na to může zapomenout. Na druhou stranu se mi LC ve skutečnosti líbí o něco víc než na fotkách čímž neříkám že jsem z něj odvázaný, už je to GS orientované na jinou cílovou skupinu (nepochybně početnější) než dříve. No aspoň že udělali hezčí hydraulické nádobky na řídítkách... Drákula vzkazuje, že by to nechtěla:-):-)!
Vikec napsal:
Když se na to LCčko tak dívám,tak mě to čímdál víc připadá jako nějakej motárd ve stylu multistrady,zralej tak akorád někam do alp. V rumunsku to rozhodně sluší 1150 víc
Motorky máte pěkný
tak to si kup brejle nebo se prijed podivat, vedle 1150 parkuju denne.
Nech mě můj názor. Dik. Je to moc "hájtech" a to mě nezajímá....
tvuj nazor ti neberu, ale mel by ses na to poradne podivat.
multisranda je snad o polovinu mensi. Tohle je DOST velky.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ivan napsal:
už je to GS orientované na jinou cílovou skupinu (nepochybně početnější) než dříve.
tak to si teda fakt nemyslim. Naopak to ma ku-evskej zatah odspoda, offroadovy ABSko co funguje jen na prednim kole atd.
a btw: pokud jedes delsi cesty a vic off, tak nejak bych pocital s dratama.
Upravil hicks dne 24.05.2013 09:51
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Člověk co jede kolem světa nepotřebuje ku---skej zátah a offroadové ABS (pravda, LC ho má a to se mi líbí). Potřebuje aby se na té motorce při pádu pokud možno nic neulomilo a když, tak se to dá lehce spravit (poklepat, narovnat, ocel primitivně svařit) a aby ujela 100 tisíc km pokud možno s jednoduchým servisem, který si udělá na cestě sám. Jasně, ta motorka cestovatelský potenciál má a obrovský, ale já ve srovnání s dřívějšími modely vidím posun tak jak jsem napsal. Ale neberte mne vážně, jsem jeden ze staromilců blábolících nesmysly o tom, že dřív se dělaly věci lépe a kvalitněji:-).
Dráty - o jejich přednostech v terénu není sporu, stejně jako že si i lidi na liťákách daj dovolenou v lehčím terénu. Ale o to nejde - ventilek v loukoti je dobrá vychytávka, určitě se bude dobře dofukovat, ale použití duše je vyloučeno a já to vnímám jako zbytečnou potenciální nevýhodu.
Ale tohle je do jiného vlákna v jiné sekci.
Ivan napsal:
Člověk co jede kolem světa nepotřebuje ku---skej zátah a offroadové ABS (pravda, LC ho má a to se mi líbí). Potřebuje aby se na té motorce při pádu pokud možno nic neulomilo a když, tak se to dá lehce spravit (poklepat, narovnat, ocel primitivně svařit) a aby ujela 100 tisíc km pokud možno s jednoduchým servisem, který si udělá na cestě sám. Jasně, ta motorka cestovatelský potenciál má a obrovský, ale já ve srovnání s dřívějšími modely vidím posun tak jak jsem napsal. Ale neberte mne vážně, jsem jeden ze staromilců blábolících nesmysly o tom, že dřív se dělaly věci lépe a kvalitněji:-).
ja jsem rikal zatah ODSPODU. To se ti hodi i na konec sveta.
lamani prevodovky na 11ce byla kvalitnejsi prace?
vyskakovani rychlosti na 1150?
spojka skryta tak, ze musis rozebrat celou moto?
jinak ten "posun" o kterem mluvis treba oproti DOHC mi tedy neprijde moc velky, kdovijestli nejaky vubec je.
Navic nevime, jak ma treba LC prvny kardan... atd.
dal nesouhlasim, ze clovek jedouci okolo sveta nepotrebuje off ABS.. imho se hodi. To same stavitelne plexi imho.
Ivan napsal:
Dráty - o jejich přednostech v terénu není sporu, stejně jako že si i lidi na liťákách daj dovolenou v lehčím terénu. Ale o to nejde - ventilek v loukoti je dobrá vychytávka, určitě se bude dobře dofukovat, ale použití duše je vyloučeno a já to vnímám jako zbytečnou potenciální nevýhodu.
Ale tohle je do jiného vlákna v jiné sekci.
hele Ivane.. pravdu mas imho castecne. Pokud jedu nekam dal, tak z principu NEJEDU na KREHKYCH elektronech.
Tak nevim, co resis s dusi. To je jako kdyby sis stezoval, ze na oktavii nejde domontovat centralni dofukovani kol, jako na Pandura.
Upravil hicks dne 24.05.2013 12:18
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Saturnin napsal:
vyskakovani rychlosti na 1150, kdy? kde? to je zas nejakej kec...
to neni kec...
na co offroad ABS, když jedu off zadny abs nepotrebuju...
pride doba (a nebude to tak trvat) kdy nad nasema 1150 ADV, vy s plastomrdkama, budete slintat tak jako my ted nad 100 GS PD
to jenom proto, zes to jeste nevyzkousel. Prej to je dobry. ZVLAST NA TEZKY MOTO.
ad. plastomrdky ... na celoplechovy nadrzi neni temer nic pozitivniho
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neříkám nic na stranu jednoho ani druhého... ale o únicích paliva z plastových nádrží u F650GS a tuším i nějakých 1100 tu již něco napsáno bylo... V případě pádu proražení či prasknutí plastové nádrže kontra promáčknutí plechové atd... se mi zdají pozitiva spíše pro plech (krom hmotnosti pochopitelně...)
mám 1100GS (1998) a 1200GSA (2012).
Pokud jedu do míst bez značkového servisu BMW, vždycky volím 1100GS. Má důvěra v tento stroj je bezlimitní (najeto 98.000 km). Jinak pro mne platí co píše Ivan.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
jencekgs napsal:
Hicksi je až neuvěřitelné jak umíš vychvalovat vše co koupíš.
kdyby sis precetl cele RC recenzentni vlakno tak jasne uvidis, ze kdyz mi neco nesedi (jako treba jeste donedavna telelever , tak to reknu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Měl jsem ve středu svoji 12ADV 2012 na servisu a tak jsem si půjčil to LC co je na něm vyfocená Drakula.
Seděl jsem na něm cca 2,5 hod takže žádný extra test ale:
- po pár kilometrech jako doma
- jak píše Hicks perfektní zátah odspoda
- menší vibrace motoru v důsledku čehož jsem řadil při vyšších ot. než na svém ADV(zčásti i proto že jsem více tahal z důvodu zkoušení a protože nabyla moje)
- velmi příjemná a přesná spojka i brzdy-snadné ovlád. dvěma prsty
- pocitově nižší těžiště (porovnáváno s těžším ADV) a z toho důvodu velmi dobrá ovladatelnost v malých rychlostech.
- je vidět že je o generaci dál
Celkově dobrý dojem ale naštěstí rozdíl proti mému ADV ročník 2012 není tak velký abych záviděl a toužil po změně.
Navíc každý nový typ(auta i moto) se má kupovat až po prvním faceliftu když odstraní všechny dětské nemoce.
co mě nezabije , to mě posílí
Za 200 tisíc km v sedle GS mi nevyskočila rychlost, nerozlomila se převodovka atd. čímž neříkám, že se to v malém procentu kusů nestávalo, stejně jako byly porodní problémy s 1200GS, určitě byly s předchozími a budou i se současnými modely. LC je nepochybně technicky dál, elektronické vychytávky mi nechybí, ale určitě mají budoucnost. Na LC jsem nejel, ale co píše Hicks i Georg je jistě pravda a jet na té motorce je určitě radost. Ale stejně tak si stojím za tím, co jsem napsal, 1100/1150 GS jsou pro mne motorky, které beru jako auto - sto, dvěstě i víc tisíc km s relativně běžnou údržbou není problém, to se týká hlavně posledních ročníků 1100GS. Georg má pravdu v jednom - 1100GS i 1150GSA jsem kupoval nové v době, kdy jejich výroba končila a asi i proto jsem měl vychytané modely a jen jezdil a jezdil a jezdil...Ale už se těším do Ga-Pa na offroadovou trat a LC...:-)
No to co popisujete u LCčka jako posun(spojka,lehkost ovládání,výkon) mají japonci po celou dobu a fšichni víme,že tuhle koncepci zvolili právě kvuli nižším nákladům na výrobu,stejně tak,jako třeba u aut přední náhon,taky sračka,ale laciná,tak to vnutíme lidem za cenu poctivé klasické koncepce a navěšíme jim na nos bulíky jak je to ve fšem lepší... Motorky BMW do teďka stavěli postaru,ale s příchodem těch vodníků popřeli fšechno co do teďka udělali a zařadili se pěkně do fronty fšech ostatních produkujících spotřebák na 3-5let a zahodit. Takhle to na mě působí. Nemám rád novinky,mám rád osvěčený věci,u kerejch se dá počítat s tím,že něco snesou. Proto sem si třeba v roce 2007 koupil poslední funglovku bandita1200,pěkně s karbecama,vzducháč s ocel. rámem,kerej se mě nezlomí při ježdění po zadním,jako dnešní mrdky s odlejvanejma rámama.Proto mám R100GS,proto mám 1150ADV a proto sem donedávna jezdil starým volvem 960 s zadním náhonem a velkým šestiválcem pod kapotou a tak na mě, jak jistě chápete, Hicksova prpaganda dokonalosti dnešní techniky jaksi nefunguje Ale jak sem psal vejš,na courání po Alpách a jinejch civilizovanejch lokalitách to bude supr motorka,stejně jako tisíce jinejch,japonckejch...který stojí polovinu
Zrovna dneska sem potkal na D1 borca na starým XT600,australan,místo turatech fšeho měl na nosiči vojenskej batoh,na bocích stoletý kufry GIVI,oblečení jako by absolvoval utok na stalingrad,žádnej mikrofon v helmě,ani blůtůt,ani milion konektorů od USB,dokonce,a to je pro mnohý uplně nemyslitelný neměl ani jednu kameru na sobě a další tři na mašině a přesto má objetou zeměkouli a přestože pršelo tvářil se spokojeně a o tom to je Tady je momentální móda mít fšechno jak vod NASA a točit se 200km kolem baráku nebo po městě
To Vikec: Naprostý souhlas s tím že pro jezdce preferující použití GSa jako Ty, Vlastimil a značná část přispěvatelů tohoto fora je preference solidnosti, spolehlivosti a snadné opravitelnosti v místech slabé civilizace a to nepřetechnizovné typy 1100 a 1150 splňují podstatně lépe.
Ale výrobce BMW má od akcionářů zejména rodiny Quandtů v podstatě jediný úkol a to je max zisk. Jestli bude z motorek nebo prodeje zmrzliny je až druhotný problém.
Uživatelů, kteří využívají motorku k převážně Offu nebo cestám mimo civilizaci je podle marketinku BMW necelých 6% z kupujících. A ty navíc smrdí korunou nebo chtějí slevu jako Emil. BMW přiznává, že jsou pro ně dobrou propagací ale nevydělali by si na suchý chleba.
37,4% kupujících si pořídí GSo protože sice prioritně nevyhledávají Off ale chtějí cestovat a když cesta není a nebo je špatná tak chtějí motorku, která to zvládne.
Všichni ostatní si kupují GSo protože se jim líbí, offu se vyhýbají a technické finesy vyhledávají a porovnávají toto vybavení s konkurencí. Bohužel tato skupina má peníze a přináší BMW nejvíce zisku. Na tuto skupinu je nové LCčko mnohými z nás považované jak říká Ivanův kamarád zkurve..ými Windows se stejnou nespolehlivostí cíleno především.
Jsem přesvědčen ,že nové LC bude v Offu lepší než jeho předchůdci ale při cestách mimo civilizaci a mimo dosah BMW záruky mobility je spolehlivost a jednoduchost starých ingotů podstatně důležitější. než Windows LCčka.
Přestože konkurence zhoustla myslím, že nové GS se bude prodávat ještě lépe než předchůdci a to je jediným cílem BMW.
Upravil georg dne 25.05.2013 20:18
co mě nezabije , to mě posílí
Vikec:moc pěkně napsaný docela jsi mě nahrál na smeč a proto prosím nezaujatě o posouzení otázky,které jsem si dneska kladl celé dopoledne když jsem si připravoval svého veterána Chryslera 2l automatique 1974 na veteran rallye v MB při leštění jsem si vytáhl obě adventure 1150 gsa 2003 + 1200 gsa 2010 v plné náloži vedle sebe a celé dopoledne jsem ze sebou bojoval která se mě líbí víc.Prosím přejděte to,že 1200 GSA Dohc je úpně jinej motor táhně lépe je tam ESA atd motorka je pohodlnější,prostě jedná se o tu lásku na první pohled mě se prostě ta stará 1150 GSA strašně moc líbí i když jezdím na 1200 GSA.