ale na moto se můžeš bezpečně zařadit i vedle automobilu. nehledě na to, že stojící kolonu může člověk brát jako překážku, a tu objíždět lze i přes plnou.
červenej Elf
(2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o
změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o
změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.
Slovíčko "jedoucí" dle mého automaticky zneplatňuje tento odstavec pro naši diskutovanou situaci.
Upravil xHackerM dne 30.05.2013 07:45
z toho se jen tak jednoduše nevykecáš podle mě pak platí
Objíždění
§ 16
Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.
hugitka napsal:
z toho se jen tak jednoduše nevykecáš podle mě pak platí
Objíždění
§ 16
Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.
Tím, že projedu mezi autama někoho omezuji nebo ohrožuji?
"Bohuzel se v CR jedna o prestupek, protoze pokud bude takova jizda
povazovana za objizdeni, tak nebude nikdy dodrzen bezpecny bocni odstup
od vozidla, ktere objizdis. To by samozrejme neplatilo, pokud by Ti auta
uhnula do krajnice a vznikl mezi nimi regulerni jizdni pruh."
je to proste "seda zona". Bohuzel.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jezdim často Dejvice, Bubeneč, Vysočany, Holešovice a nábřeží a jezdim tam kde je místo, někdy i kousek po chodníku. Mockrát už mi uhejbali jak státní tak městský policajti. Dokonce párkrát sem předjížděl stojící kolonu přes plnou čáru a stáli tam policajti a nikdy nebyl problém. Asi si už uvědomujou, že tim je o jedno auto v koloně míň.
Jo, taky jsem jednou předjížděl stojící kolonu na semaforech zleva a přes černou (v protisměru nejelo naprosto nic). Přijel jsem na první místo vedle auta - stál jsem tak na čáře. Naproti byl dopravák a vůbec si mě nevšímal - ale viděl mě.
"Bohuzel se v CR jedna o prestupek, protoze pokud bude takova jizda
povazovana za objizdeni, tak nebude nikdy dodrzen bezpecny bocni odstup
od vozidla, ktere objizdis. To by samozrejme neplatilo, pokud by Ti auta
uhnula do krajnice a vznikl mezi nimi regulerni jizdni pruh."
... ALE POZOR už je to i v čechách (v cizině je to už dávno)
pokud je při stojící koloně vytvořen mezi auty tkz. "střední pruh" je vyhrazen vozidlům IZS ..
(ch)stepan
na druhou stranu, jezdí se vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravé straně vozovky, tudíž u středové čáry prakticky nemá nikdo co dělat, hnedle by bylo místa pro motorku habaděj.
červenej Elf
Vyjádření mého kamaráda a současně majitele jedné z nejkvalitnějších plzeňských autoškol.
xHackerM přiložený následující soubor: 2013/u/pruhy.pdf
Upravil xHackerM dne 03.06.2013 09:17
Konečně nějaký vysvětlení. Jen bych rád doplnil, že je třeba sledovat aktuálnost některých paragrafů z. 361 vzhledem k novele, prý se letos dost věcí měnilo.
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
Vysvětlení je to pěkné a trochu dle očekávání. Naštěstí se k tomu příslušníci staví docela jako lidi a jak už tady zaznělo, někdy sami uhnou, ale jinak se řadím za ně.
Pořád to ale beru tak, že pokud jedu krokem, s nohama na zemi a rukou na brzdě, není to takové zlo. A samozřejmě se necpu, kam se nevejdu.
Většinou není problém, dost lidí vám uhne. Naposledy si pamatuju jak mi na trase 150km přes několik měst spousta lidí uhýbala (včetně X5, A8 a podobných aut) a na poslední křižovatce si děda ve felicii málem odrovnal klakson...