Tak ted i ja s trochou zkusenosti.Na F650GS r.v.03 zacala prolinat olejova nadrzka ve spoji.Je to slepeny nejakym strasne tvrdym lepidlem a nekde je mikro dirka.Koupily jsme teda novou za Neskutecnych 4 TISICE Korun a ty Svině Baworsky to prodavaj uplne holy.Neni k tomu ani vicko ani vypousteci sroub a nejhorsi,ze tam neni ano kontrolni okýnko ktery vubec nechapu jak dostat s te stare nadrzky ven*pissed**pissed*.Jsem tak nasranej,ze ani nemam chut volat do nejakyho servisu.A po vypusteni oleje vyteklo asi 3,5 litru.Nechapu ma tam byt snad 2,3Litru ne??Kdyby jste nekdo vedeli jak s tim kontrolnim okýnkem napiste,prosim.Diky
Já to neměřil, ale podle toho co jsem vylil a nalil tam je 3,5l - ale já vypouštěl i šroubem pod motorem - prostě komplet /jinak je to dakar 04 a nemá okýnko ale tyčku na zátce bandasky/. Výměnu dělám po 10KKm. Leju polosynt API SJ, teplotní rozsah 10W40.
Fanoši: okýnlo může být lepený, šroubovaný, zajištěný pružným drátem/segerovkou. Dej sem fotku originálu toho oknýka a něco na tom bude vidět. Pochybuju že má někdo zkušenosti s výměnou okýnka u bandasky.
Dakar 650, HusaberG
turby:jestli to bylo na me tak beru a na podzim se nekdy stavim... jestli jsi domaci kutil a umis na tom vse c sem psal rad se priucim...
Miluju bublinky
Miki vse uz je vyreseny okynko jsem vyrizl ze stare nadobky a vlepil do nove.Pro jistotu jsem to jeste zvenku po obvodu zalil tekutym kovem.Doufam,ze to vydrzi.A oleje je tam 3,5 l jak pises.Ale komplet vypustenej.
Zdravím Lidi,tak nějak nevím jestli ti ta nadržka na olej nepraska pravě pro to množství oleje .doopravdy se tam ma nalít jenom 2,3 l ne víc .jednou sem přelil dal jsem tam tak 2,8 l a proto že jsem neměl teěnění na víčku olejové nadržky za jízdy se mi začal tlačit olej ven /no ještě že tam to těsnění nebylo/.tak že když tám daš těch 3,5 litru tak to bude asi pěknej mazec když se ten olej nebude moc dostat ven a tlak ti bude tlačit na všechny gufera a podobně.prostě tam ma bejt 2,3 litru tak bych dodržoval co píše výrobce .no je to na tobě.
F 650 gs,R 1100 GS
Guly
guly napsal:
Zdravím Lidi,tak nějak nevím jestli ti ta nadržka na olej nepraska pravě pro to množství oleje .doopravdy se tam ma nalít jenom 2,3 l ne víc .jednou sem přelil dal jsem tam tak 2,8 l a proto že jsem neměl teěnění na víčku olejové nadržky za jízdy se mi začal tlačit olej ven /no ještě že tam to těsnění nebylo/.tak že když tám daš těch 3,5 litru tak to bude asi pěknej mazec když se ten olej nebude moc dostat ven a tlak ti bude tlačit na všechny gufera a podobně.prostě tam ma bejt 2,3 litru tak bych dodržoval co píše výrobce .no je to na tobě.
zdar,
v sobotu jsem to dělal ( žena má 2004, takže ne okýnko ale měrku), vypustil z motoru, vyměnil filtr (je dobrý mít korýtko na odtok z komory filtru třeba vystřižené z plechovky od piva a nakonec vypustil nádržku.
Nalil do nádržky 2 l, nastartoval aby se zalil filtr, doplnil cca 3 dcl, ohřál motorku a na měrce je maximum.
Takže 3,5 je podle mě HROZNĚ MOC!!!!
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
presne tak, proto asi taky praskla ta nadrzka jak psal guly...
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
turby napsal:
presne tak, proto asi taky praskla ta nadrzka jak psal guly...
...no já jsem na ni koukal, je to takovej zvláštní plast připomínající starej dobrej, křehkej BAKELIT a ktomu to má lepený "záda", zakže bych se ani nedivil.
Navíc bude asi náchylná na pády motorky
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Žádný strachy, prasknout nic nemůže je tam přepad z motoru do sání /u každýho motoru - už kvůli úniku komprese do skříně/. Zkuste někdy udělat komplet výměnu a vypusťte i převodovku /šroubem dole pod motorem - je na něm magnet na špony -27mm?/. V návodu to asi není ale 1l tam schovanej bude - já to neměřil a při nalejvání jsem dolejval 2 kanystry a jen tak odhadem tam bylo určitě víc než 2.5l. Je rozdíl mezi běžnou a kompletní výměnou.
Dakar 650, HusaberG
už jste se dívali na návod pro " obyčejné " američany na http://faq.f650.com/main.html
je tam napsáno cca " nikdy tam nelej víc oleje než je v návodu ( 2.1 l )"
přečetl jsem si to, vypustil olej z obou míst( nádržka i spodní šroub ), vyměnil filtr, nalil olej a je ho tam akurát.
Asi to tak bude já to neměřil - jen odhadoval -měl jsem takovej dojem /příští rok to změřím . Mě je fuk kolik, ale na měrku musí bejt - zbytek je nepodstatný. Když jsem to měnil, 3x jsem to startoval a postupně dolejval. Předpokládám že se to měří systémem motorka rovně a cca2 min. chodu, potom změřit.
Dakar 650, HusaberG
guly napsal:
Zdravím Lidi,tak nějak nevím jestli ti ta nadržka na olej nepraska pravě pro to množství oleje .doopravdy se tam ma nalít jenom 2,3 l ne víc .jednou sem přelil dal jsem tam tak 2,8 l a proto že jsem neměl teěnění na víčku olejové nadržky za jízdy se mi začal tlačit olej ven /no ještě že tam to těsnění nebylo/.tak že když tám daš těch 3,5 litru tak to bude asi pěknej mazec když se ten olej nebude moc dostat ven a tlak ti bude tlačit na všechny gufera a podobně.prostě tam ma bejt 2,3 litru tak bych dodržoval co píše výrobce .no je to na tobě.
zdar,
v sobotu jsem to dělal ( žena má 2004, takže ne okýnko ale měrku), vypustil z motoru, vyměnil filtr (je dobrý mít korýtko na odtok z komory filtru třeba vystřižené z plechovky od piva a nakonec vypustil nádržku.
Nalil do nádržky 2 l, nastartoval aby se zalil filtr, doplnil cca 3 dcl, ohřál motorku a na měrce je maximum.
Takže 3,5 je podle mě HROZNĚ MOC!!!!
Rozhodně bych to tam nelil dokud se to neobjeví v tom okénku, páč když mám motor vypnutej tak v tom okénku vůbec žádný olej vidět není, ale jak to nastartuju tak se mi tam hladinka pomalu zvedá a dokonce až k rysce maxima!
Nevím jestli je to spatně řešený nebo dobře, ale je to tak... Manuál říká 2.3 litru
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Ahoj, nějak se nemůžu dopátrat toho, kde se vlastně dají koupit potřebné díly pro výměnu oleje. Jako třeba o-kroužky, filtr, měděná těsnění, atd.
Možná je to hloupé a pro vás všeobecně známé, ale já o tom prodejním místě nevím...
Děkuji za pomoc.
Zdar,
Filtr - není problém koupit v nějakém motoobchodě já ho objenal a za týden byl. Nechtělo se mi nikde lítat, tak jsem to řešil takhle.
Můžeš to taky zkusit na netu třeba toto. http://www.mann-h...001_flag=1
Oil filtr opravdu není problém.
"O"kroužek víčka filtru:
neměnil jsem ho a neteče, pro příště si ho koupim u BMW nic lepšího mě nenapadá, někde v o-kroužkárně poměřovat podle starýho o-kroužku když nevím rozměry je podle mě blbost.
Těsnění na vypoušťáku motoru a nádrže:
neměnil jsem, příště BMW nebo OBI.
Hodně zdaru. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Olej v jakym koli moto krámu ti daj podle katalogu.
Filtr si zajdi do jakýho koli krámu na na auta a oni ti ho objednaj. Já chodim do Elitu. Tesněni nemusíš menit pokud ti netečou nebo je při vyndavaní neponičíš. Jinak měděný těsneni(podložku) ti daj v jakykoli krámu na auta, stačí znat rozměr
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Ahoj ve spolek, dneska mam za sebou svoji prvni bmw vymenu oleje v zivote Koupil jsem 3litry Castrol GPS 10W40 a v elitu novej olejovej filtr. Zahral, vypustil olej z nadrzky, potom sroubem z motoru, otevrel vicko a vyndal oilfilter, vycistil jsem co slo, nasadil novej filtr, vse zasrouboval zpatky, nalil 2l oleje, nastartoval. Asi tri sekundy to pekne rachotilo, asi nez se olej znovu dostal, kam mel. Potom jsem stroj vypnul, dolil 0,3l a opet nastartoval. Jelikoz olej nebyl videt v okenku na nadobce, dolil jsem asi 1,5dcl navic, aby sahal presne do pulky okenka. Ted jeste ventily, brzdovku a uz bude jaro Vsem ostatnim pri vymene hodne zdaru
Zdravím, prosimvás když jste kupovali olej, co takoký apičko, řešili jste to nějak? Já si objednal Castrol power 1 GPS 10W40 a to má API SJ, ale v manuálu je napsáno SF,SG nebo SH. Nebude to dělat neplechgu?
Jezdím tak, jak umím...