Když budeš kupovat na svou firmu v zahraničí potažmo EU a ta bude plátcem DPH tak si samozřejmě na třeba té motorce při koupi v zahraničí můžeš požádat o koupi bez DPH pokud se na onu motorku DPH váže a koupíš ji bez DPH, dovezeš sem a tady ji nepřihlásíš dříve než DPH odvedeš u nás. Pari ale plátce DPH není jak už psal jinde.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Nejsem si jistý Luky, ale mám dojem, že ten 1mega za 12 měsíců není aktuální už pár let a že je to někde kolem 600-700 jak píše Hicks... což se na obratu udělá 2-3 motorkama...
no to to jeste pritvrdili evidentne parchanti... mega za rok udela snad kazdej.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Co se týče obchodu mezi mnou a Parim tak za nim stojim. Opravdu solidní člověk který vždy vyhověl mě i mím kamaradům. Měl jsem dvakrát tu čest koupit si dvě nové motorky BMW v ČR a už to nikdy neudělám. O peníze nejde ale o chování k zákazníkovi.. To co se tu děje je jen závist..ať už jde o autorizovaného prodejce či dalšího prodejce..
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Kupující - neplátce
Kupuje v zahraničí včetně DPH, zahraniční prodejce by neplátci moto/auto bez DPH neměl prodat. V případě, že je motka mladší než 1/2 roku a méně než 6000 km, musí po dovozu doplatit DPH i když to DPH už v cizině zaplatil. V podstatě to znevýhodňuje pouze neplátce při nákupu nových věcí v zahraničí. Proto se s přihlášením často čeká...
Kupující - plátce
Může koupit moto v zahraničí po ověření DIČ bez DPH, u nás DPH neplatí. Kdyby ho zaplatil, FÚ mu ho obratem vrátí, což je nesmysl a FÚ se v tomto případě chová s rozumem. Platí ho v případě dalšího prodeje ať už plátci či neplátci. Podmínka stáří a počtu km by ho proto neměla nijak ovlivňovat.
Kupující - neplátce
Kupuje v zahraničí včetně DPH, zahraniční prodejce by neplátci moto/auto bez DPH neměl prodat. V případě, že je motka mladší než 1/2 roku a méně než 6000 km, musí po dovozu doplatit DPH i když to DPH už v cizině zaplatil. V podstatě to znevýhodňuje pouze neplátce při nákupu nových věcí v zahraničí. Proto se s přihlášením často čeká...
Kupující - plátce
Může koupit moto v zahraničí po ověření DIČ bez DPH, u nás DPH neplatí. Kdyby ho zaplatil, FÚ mu ho obratem vrátí, což je nesmysl a FÚ se v tomto případě chová s rozumem. Platí ho v případě dalšího prodeje ať už plátci či neplátci. Podmínka stáří a počtu km by ho proto neměla nijak ovlivňovat.
P. S. Nejsem účetní, tak možná kecám.
z tveho linku:
Co nepatří do obratu
Do obratu nezahrnujeme např. výnosy z poskytování výchovně-vzdělávací činnosti, sociální péče, zdravotní péče atd. Do obratu se podle § 6 odst. 2 ZDPH rovněž nezahrnují plnění z ř. 50 daňových přiznání (osvobozená podle § 51 ZDPH, která se do obratu podle § 6 odst. 2 ZDPH nezahrnují). Dále do obratu nepatří
úplata z prodeje dlouhodobého hmotného majetku, pozemků a odpisovaného nehmotného majetku
přijaté pojistné plnění z majetkového pojištění
přijaté úplaty s místem plnění mimo tuzemsko
přijaté zálohy na plnění, která uskutečníme v budoucnu
-
hele to mne zajima.. ale podle mne vozidla preprodavana nejsou DLOUHODOBY hmotny majetek.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak podle toho co píše LukyGS, tak asi vhodně odhaduje situaci, že někdo něco zprostředkovává a nemá za to plnou palbu, kterou někomu přeposílá a sám jen třeba xy %.. takže vlastně ani mít DPH nemusí, protože nedosáhl té částky, kdy má být DPH odváděno a defacto nedělá ani obchod se zahraničím, protože poskytuje pouze službu.
cibus napsal:
Čekal bych na tomto fóru větší daňovou fundovanost.
S tím obratem pletete hrušky s jablky. Povinnost DPH u 1 mil. Kč sice je, ale do obratu se nepočítá prodej hmotného majetku, což zánovní BMW jistě je.
No pokud s vozidly obchoduji, tak to spíš bude zboží a ne hmotný majetek
imho taky... cibues je nejspis jeste vic danove zmatenej, nez ja
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
PARI, pokud je plátcem, by při prodeji motorek, které jsou koupené bez DPH, měl při dalším prodeji DPH odvést, pokud to nespadá do režimu přenesené daňové povinnosti, jako je u stavebních prací. Ale to bych musel dohledat, ta přenesená daňová povinnost je celkem novinka a neorientuji se v tom.
Nevím, jak o tom účtují bazary. Možná je to u nich trochu jinak. A i kdyby nebyly DHM, co by to měnilo na situaci? Pro bazary by bylo stejně nevýhodné být neplátcem, protože by ze všech "odpočtovek" udělaly "neodpočtovky."
cibus napsal:
PARI, pokud je plátcem, by při prodeji motorek, které jsou koupené bez DPH, měl při dalším prodeji DPH odvést, pokud to nespadá do režimu přenesené daňové povinnosti, jako je u stavebních prací. Ale to bych musel dohledat, ta přenesená daňová povinnost je celkem novinka a neorientuji se v tom.
Nevím, jak o tom účtují bazary. Možná je to u nich trochu jinak. A i kdyby nebyly DHM, co by to měnilo na situaci? Pro bazary by bylo stejně nevýhodné být neplátcem, protože by ze všech "odpočtovek" udělaly "neodpočtovky."
Vy ale předpokládáte, že PARI ty motorky koupí a dále prodává. Podle mne jenom zprostředkuje prodej ( jako Bob ). Kdyby to koupil, musel by být v TP uveden, jako první majitel v ČR.
cibus napsal:
PARI, pokud je plátcem, by při prodeji motorek, které jsou koupené bez DPH, měl při dalším prodeji DPH odvést, pokud to nespadá do režimu přenesené daňové povinnosti, jako je u stavebních prací. Ale to bych musel dohledat, ta přenesená daňová povinnost je celkem novinka a neorientuji se v tom.
Nevím, jak o tom účtují bazary. Možná je to u nich trochu jinak. A i kdyby nebyly DHM, co by to měnilo na situaci? Pro bazary by bylo stejně nevýhodné být neplátcem, protože by ze všech "odpočtovek" udělaly "neodpočtovky."
Vy ale předpokládáte, že PARI ty motorky koupí a dále prodává. Podle mne jenom zprostředkuje prodej ( jako Bob ). Kdyby to koupil, musel by být v TP uveden, jako první majitel v ČR.
Bob je imho normalne nakupuje.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
stepan napsal:
Kdyby to koupil, musel by být v TP uveden, jako první majitel v ČR.
Myslím, že nemusel..v TP se píše jméno toho na koho to je zaregistrované, tj. vydané SPZ.. a ani jeden z nich určitě nezprostředkovává prodej mezi původním majitelem a novým kupcem..to by znamenalo, že kupní smlouvu by musel podepsat němec resp. angličan a nový kupec..
Upravil tomtom dne 17.07.2013 10:28
edit: at si to dela kazdej jak chce, hlavne at jsou motorky v cajku za slusnou cenu. To co jsem napsal prvne se mi po uvazeni zdalo jako ne moc vhodne
Upravil brtnik dne 17.07.2013 11:24
Pěkný guláš. Nevím, co a jak PARI dělá. Měl jsem akorát touhu pohodit tu nějaké moudro ohledně DPH, ne ohledně PARIho. :-)
Ale jisté je, že motku můžeš v zahraničí koupit, tady prodat s dovozovými papíry a nový majitel papíry vyřídí až na sebe, takže Ty v nich figurovat nebudeš. Ty bys měl akorát odvést daň z příjmu (zisku).
cibus napsal:
Pěkný guláš. Nevím, co a jak PARI dělá. Měl jsem akorát touhu pohodit tu nějaké moudro ohledně DPH, ne ohledně PARIho. :-)
Ale jisté je, že motku můžeš v zahraničí koupit, tady prodat s dovozovými papíry a nový majitel papíry vyřídí až na sebe, takže Ty v nich figurovat nebudeš. Ty bys měl akorát odvést daň z příjmu (zisku).
ono je asi vhodne rozlisovat UCETNI nabiti motorky a jeji zapis na magistratu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kupující - neplátce
Kupuje v zahraničí včetně DPH, zahraniční prodejce by neplátci moto/auto bez DPH neměl prodat. V případě, že je motka mladší než 1/2 roku a méně než 6000 km, musí po dovozu doplatit DPH i když to DPH už v cizině zaplatil. V podstatě to znevýhodňuje pouze neplátce při nákupu nových věcí v zahraničí. Proto se s přihlášením často čeká...
Kupující - plátce
Může koupit moto v zahraničí po ověření DIČ bez DPH, u nás DPH neplatí. Kdyby ho zaplatil, FÚ mu ho obratem vrátí, což je nesmysl a FÚ se v tomto případě chová s rozumem. Platí ho v případě dalšího prodeje ať už plátci či neplátci. Podmínka stáří a počtu km by ho proto neměla nijak ovlivňovat.
P. S. Nejsem účetní, tak možná kecám.
Tak nějak jsem si myslel že to je jen jsem nevěděl o tom 6000km a půl roku a to že do DPH nespadá movitý majetek.
Jinak FÚ to je jedno jestli odvedeš DPH a pak si ho nárokuješ a nebo Koupíš bez DPH. Jedno to ale nebylo Městskému úřadu v Přerově kde jsem si vlek registroval, nechtěli mi bez doplacení DPH vlek zaregistrovat, lítal jsem mezi MĚÚ a Finančákem celej den než se paní z FÚ podařilo vysvětlit pánovi na MĚÚ že přívěs nespadá pod motorová vozidla a tudíž na něm v den přihlášení nemusí být DPH odvedeno. Bylo to před dvěma lety tak je možné že se to od té doby změnilo.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
cibus napsal:
PARI, pokud je plátcem, by při prodeji motorek, které jsou koupené bez DPH, měl při dalším prodeji DPH odvést, pokud to nespadá do režimu přenesené daňové povinnosti, jako je u stavebních prací. Ale to bych musel dohledat, ta přenesená daňová povinnost je celkem novinka a neorientuji se v tom.
Nevím, jak o tom účtují bazary. Možná je to u nich trochu jinak. A i kdyby nebyly DHM, co by to měnilo na situaci? Pro bazary by bylo stejně nevýhodné být neplátcem, protože by ze všech "odpočtovek" udělaly "neodpočtovky."
Vy ale předpokládáte, že PARI ty motorky koupí a dále prodává. Podle mne jenom zprostředkuje prodej ( jako Bob ). Kdyby to koupil, musel by být v TP uveden, jako první majitel v ČR.
BINGO!
Jen poopravím že nemusí být jako majitel zapsán v TP. Já kupoval od zdejšího člena motorku a ta byla z Němec, dostal jsem k ní německý papíry a jel si to vyřídit na STK jako dovozovku a pak přihlásit na MĚÚ
http://www.zednic... http://luky2.rajc...