Vikec napsal:
Ten kardánek na stovce přežije tři tvoje hájtech brutal kardany
to bych chtel videt.
Ty seš klasickej případ reklamou zblbnutýho člověka,kterej žere každou tiskovou zprávu výrobců,jejich odůvodnění pro zavádění kurvítek do výroby pod heslem zlepšení toho či onoho a placebo efektem tomu zřejmě hrozně rád podléháš.
ale vubec. To ty jses tele, co neumi s novym naradim a potrebuje si to vsemozne omluvit "
A dela z nouze ctnost.
Uvědom si,že nejsou fšichni lidi stejní,každej má individuální potřeby a přání pro každej výrobek a dnešní zasraná doba jim to nedopřává,protože se chrlí jen rozpočtovky pro největší masu lidí,laiků...
jo jasne... nejlepsi je, ze nejvic tu rvou proti moderne ti, CO ZA MOTORKY UTRACEJI NEJMENE PENEZ(!)
Smutný je,že kdyš chce v dnešní době člověk kloudnou věc,jakoukoliv,musí ju stokrát přeplatit oproti tomu šuntu nabízenýmu masám... A to platí i v tom výše zmíněným potravinářství,ne jenom u aut a motorek. Proto možná dost lidí nesdílí tvoje nadšení z dnešní doby,ikdyš se jim to snažíš vymluvit.
je mi u prdele, kdo sdili nebo nesdili nadseni z dnesni doby.
reagoval jsem na polopravdy pripadne JASNY nesmysly sem postnuty.
Komunisticke potravinarstvi BYLA JEDNA VELKA PRASARNA.
Pokud povazujes za kvalitni mliko ve kterym plavou lidsky vlasy a machaj si v tom hnaty bez rukavic, tak prosim.
Pro mne to kvalita NENI.
No bohužél,životnost kardanů nepoměříme,musel bys 25let jezdit a pak to mužeme porovnat...
Jak víš,jestli já umím,nebo neumím zacházet s novinkama,podle toho,že mě nebaví motorky s abs,esp a podobně?
Jak víš,kolik kdo cpe peněz do motorek? To je nějaký měřítko toho,jakej je kdo motorkář? 100ka mě stála to,co stojí hodně pěkný 1150GSA,nebo průměrná 12ka a GSA sem taky nepořídil zadarmo,mohl sem si za to koupit jeden drahej křáp,ale neudělal sem to,nemám důvod.
Vo komunistickejch potravinách sem nic nepsal,psal sem že kdyš si chceš koupit cokoliv kvalitního,včetně potravin,musíš kurevsky připlatit voproti standardu servírovanýmu věčinové společnosti.
Navíc vo tom víš stejný hovno jako já,protože v té době sis chcal do plínek,takže tohle nech těm,kteří to opravdu zažili,né o tom někde něco četli
Tak,jak ty musíš reagovat na zcela JASNÝ hovadiny,který někdo napíše,tak já musím reagovat na tvoje přízpěvky,který sou zase pro mě naprosto JASNÝ hovadiny. Smiř se s tím,život není o jednom názoru a pohledu na věc.
Vikec napsal:
Ten kardánek na stovce přežije tři tvoje hájtech brutal kardany
to bych chtel videt.
Ty seš klasickej případ reklamou zblbnutýho člověka,kterej žere každou tiskovou zprávu výrobců,jejich odůvodnění pro zavádění kurvítek do výroby pod heslem zlepšení toho či onoho a placebo efektem tomu zřejmě hrozně rád podléháš.
ale vubec. To ty jses tele, co neumi s novym naradim a potrebuje si to vsemozne omluvit "
A dela z nouze ctnost.
Uvědom si,že nejsou fšichni lidi stejní,každej má individuální potřeby a přání pro každej výrobek a dnešní zasraná doba jim to nedopřává,protože se chrlí jen rozpočtovky pro největší masu lidí,laiků...
jo jasne... nejlepsi je, ze nejvic tu rvou proti moderne ti, CO ZA MOTORKY UTRACEJI NEJMENE PENEZ(!)
Smutný je,že kdyš chce v dnešní době člověk kloudnou věc,jakoukoliv,musí ju stokrát přeplatit oproti tomu šuntu nabízenýmu masám... A to platí i v tom výše zmíněným potravinářství,ne jenom u aut a motorek. Proto možná dost lidí nesdílí tvoje nadšení z dnešní doby,ikdyš se jim to snažíš vymluvit.
je mi u prdele, kdo sdili nebo nesdili nadseni z dnesni doby.
reagoval jsem na polopravdy pripadne JASNY nesmysly sem postnuty.
Komunisticke potravinarstvi BYLA JEDNA VELKA PRASARNA.
Pokud povazujes za kvalitni mliko ve kterym plavou lidsky vlasy a machaj si v tom hnaty bez rukavic, tak prosim.
Pro mne to kvalita NENI.
No bohužél,životnost kardanů nepoměříme,musel bys 25let jezdit a pak to mužeme porovnat...
Jak víš,jestli já umím,nebo neumím zacházet s novinkama,podle toho,že mě nebaví motorky s abs,esp a podobně?
Jak víš,kolik kdo cpe peněz do motorek? To je nějaký měřítko toho,jakej je kdo motorkář? 100ka mě stála to,co stojí hodně pěkný 1150GSA,nebo průměrná 12ka a GSA sem taky nepořídil zadarmo,mohl sem si za to koupit jeden drahej křáp,ale neudělal sem to,nemám důvod.
Vo komunistickejch potravinách sem nic nepsal,psal sem že kdyš si chceš koupit cokoliv kvalitního,včetně potravin,musíš kurevsky připlatit voproti standardu servírovanýmu věčinové společnosti.
Navíc vo tom víš stejný hovno jako já,protože v té době sis chcal do plínek,takže tohle nech těm,kteří to opravdu zažili,né o tom někde něco četli
Tak,jak ty musíš reagovat na zcela JASNÝ hovadiny,který někdo napíše,tak já musím reagovat na tvoje přízpěvky,který sou zase pro mě naprosto JASNÝ hovadiny. Smiř se s tím,život není o jednom názoru a pohledu na věc.
Vikec napsal:
No bohužél,životnost kardanů nepoměříme,musel bys 25let jezdit a pak to mužeme porovnat...
ale pomerime. Stacilo by trochu zapatrat na forech.
Jak víš,jestli já umím,nebo neumím zacházet s novinkama,podle toho,že mě nebaví motorky s abs,esp a podobně?
...protoze bys takhle netrotlil
Jak víš,kolik kdo cpe peněz do motorek? To je nějaký měřítko toho,jakej je kdo motorkář? 100ka mě stála to,co stojí hodně pěkný 1150GSA,nebo průměrná 12ka a GSA sem taky nepořídil zadarmo,mohl sem si za to koupit jeden drahej křáp,ale neudělal sem to,nemám důvod.
s touhle argumentaci jsi zacal ty..
Vo komunistickejch potravinách sem nic nepsal,psal sem že kdyš si chceš koupit cokoliv kvalitního,včetně potravin,musíš kurevsky připlatit voproti standardu servírovanýmu věčinové společnosti.
to je tak NAPUL pravda. A druha pravda je, ze mistni sezerou skoro vsechno a KVALITA LECKOHO MOC NEZAJIMA.
Navíc vo tom víš stejný hovno jako já,protože v té době sis chcal do plínek,takže tohle nech těm,kteří to opravdu zažili,né o tom někde něco četli
hele takovyhle priblbly triky na mne nezkousej.
za a) o potravinarsky vyrobe neco vim a za jestli tu chces popirat zprostredkovanou informaci, tak jsi fakt dotrotlil.
Kdyz neveris kde se co pise -- tak fajn. Strel se do hlavy, nebo si nalij na pero horkou lavu. To ti prece nic neudela NEVYZKOUSEL JSI, NIC O TOM NEVIS
Tak,jak ty musíš reagovat na zcela JASNÝ hovadiny,který někdo napíše,tak já musím reagovat na tvoje přízpěvky,který sou zase pro mě naprosto JASNÝ hovadiny. Smiř se s tím,život není o jednom názoru a pohledu na věc.
prosimte TY mi tu fakt nefilozofuj o tom, co je zivot.
Vezmi si kladivo (mozna i srp -- dle vkusu kazdeho soudruha a mazej opravovat ten tvuj ultramegaspolehlivej uberbrzdici zazrak.
a mmch -- kdyz vylezli dvouventily, urcite proti tomu tehdejsimu "hnusnymu pokroku" brblali podobny experti, jako jses ty
Upravil hicks dne 03.09.2013 21:11
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hobr napsal:
To Vikec: Poslední slovo má (musí mít) vždycky Hixs. Už by sis na to mohl zvyknout.
Ale jo,tohle je mě jasný. Naštěstí mě to moc netrápí Von se utluče sám
jasny, hlupáčkovi došly argumenty, tak to zkousi ad hixinem.
zname
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To TomášTT:
Tome, já s Tebou ve většině věcí souhlasím. Pokrok, věda, výzkum, nová řešení, to všechno je super. Mě vadí to, že oni vymyslí, odladí odzkouší nový perfektní tlumič (např.) a pustí to do světa jako HI-TECH za nějaké nemalé prachy. Jenže je to všechno, podle toho co píšeš odladěné na motorkách určených pro závodění, tzn. o minimálně 100 kg lehčích, než na kterých jezdíme my, a na které to někteří z nás kupují. A další věc je ta "univerzálnost", že to musí sednout na každou motorku. To je ten problém, ne ušetřených 10 g hliníku. Pro každého výrobce je výhodná unifikace, protože je výroba ve finále levnější. Takový TOP výrobce by ale podle mě měl přemýšlet trochu jinak. Chci dělat super tlumič na CENDURA, tak to uchycení (možná i pajšl) tomu musím upravit, zesílit, vyrobit z jiného materiálu, třeba těžšího, atd. Nikoho z nás přece nezajímá, jestli je tlumič o 500g těžší, ale sakra nás zajímá, jestli mi těch investovaných 40.000,- Kč vydrží rok, nebo tři. Na závodní motorky ať si klidně gramaří.
Je to jak jsem psal o těch strojích. CNC stejného rozměru v roce 2000 vážilo 4,5 tuny. Dnes má to samé slabé tuny 2. Je hezké, že je tam super počítač, rychlá serva (popř. lineární motory), atd. Ale co je to platné, když se to při práci celé chvěje a ve finále musíš stáhnout posuvy třeba o 30% pod rychlost, ve které bez problémů funguje ta stará mašina, jinak vyrábíš zmetky??????? Rozumíš mi???
Rád bych vyměnil podvozek na mé 11-tce, ale mám z toho trochu obavy, aby to nedopadlo tak nějak podobně.....
Upravil LiborJ dne 03.09.2013 21:55
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
LiborJ napsal:
Ve všeckém je švindl, akorát v mlíku je voda, říkala moje babička.
kecy. mel ses jit podivat do mlikarny za komunistu. nebo do jine (velko)potravinarske vyrovny.
tehdy to byl humus nad humus. dneska bys mohl zrat z podlahy.
kvalitni zbozi EXISTUJE, jenom nemusis chodit do lidlu.
Jó počítače super, rychlosti posuvu super, ale za rok nebo dva se to vysype a je po p.r.d.e.l.i. Staré mašiny makají 20 let a nikdo o nich neví.
totalni kravovina. Par let nazpet byl problem s kondenzatorama, to uz ted moc nebyva.
486ky atd byly poruchovy taky, navic nemely teplomery ani nic takoveho.
Stalo se toto někomu na PD 100? na 1100 GS?
jo vam se jenom LAME PREVODOFKA
Toto už jsou komponenty, dobré tak pro závodníky, kteří mají nějakou podporu a můžou si dovolit tlumič měnit každý druhý den.......
Všechno jde do kytek, HI-TECH technologie, ale výdrž nula
nesmysly.
A teď to: Všechnovím Hicks
vždy si říkám, že na Tebe s.e.r.u. a nebudu se vyjadřovat k tvým výrokům. Neříkám, že jsou všechny mimo, ale je jich dost.
Tak aspoň jednou:
1/ Všichni tady víme že pěstuješ kult osobnosti k tomu, co zrovna vlastníš. Napřed bylo nade vše 8-mi kilo a boxery byly shit, teď je nej LC, za tři roky nás čeká kdoví co.
2/ To o tom mlíku byl bonmot, nadsázka. Nevadí, ani ty nemůžeš pochopit vše hned na první dobrou. Co se týká potravin, stačí se podívat večer na zprávy. Ale to není předmětem tohoto fóra.
3/ Nepsal jsem nic špatného o počítačích, právě naopak. Počítače super, ale pak to p.o.s.e.r.o.u tím, že mašina má místo 5-ti tun pouze 2, celé se to třepe a stejně obráběcí posuv ve finále není ani jako na starém stroji. Nevím co sem taháš kondenzátory. Nevadí,
3/ Zlomená převodovka??? Mě se nic neláme, za 100.000 km jen běžný servis téměř bez závad. Pokud pojedu na východ, tak vždy na 11-tce, protože té mašině věřím.
4/ Nesmysly??? To je argument jako kdyby už žádný argument nebyl.
5/ Myslím si, že je lepší jakožto analfabet použít kladivo, mašinu opravit a dojet do cíle, než jakožto intelektuál sedět ve škarpě a čekat než pro mě někdo přijede a odveze mě i mašinu do hrozně moc specializovaného servisu a tam mi to za hrozně moc peněz spraví. Zvlášť jsem-li daleko od domova. Kdo umí se vším novým? Snad jen Všechnovím Hicks....
6/ Kardánky a pidikardánky - takový Všechnovím by měl znát, že velikost nerovná se robustnost, tady se vskutku bavím....
7/ Co se týká řevu proti "moderně" vs. nesolventnosti, za 11-tku jsem kdysi dal tolik, že bych dnes za ty prachy měl stejné motorky tři a už vůbec nemluvím o penězích, které jsem do ní vrazil, abych si ji vypiplal k obrazu svému. 1200 GSA jsem koupil loni, funglovku, v plné kuli. A přeci nadávám na "modernu". Modernu, která je synonymem pro lempláctví, nekompetentnost, oblbování lidí marketingovými kampaněmi, atd. Moderna, která stojí za to mi nevadí, té fandím.
To že máš o něco víc, než někteří tady na fóru Tě neopravňuje nad nimi ohrnovat rypák.
8/ Rozumy na motorkářském fóru nemá morální právo rozdávat seladón, který se vy.se.re na partu a zůstane sedět v Práglu na prdeli, když trochu zaprší, viz. Radarka vloni. To je můj názor.
Jinak na Tebe a Tvé výkaly (výlevy) dalších min. 10 let budu s.r.a.t., tak jako doposud.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
LiborJ: máš víceméně ve všem pravdu, snad jen ne v tom, že výrobci nepřemýšlí většinou tak, jak by to bylo "logické" ale tak, jak by na čemkoliv vydělali. Většina výrobců jsou velké korporace, továrny které chrlí fakt mraky výrobků a už dávno ztratili takový ten přístup menších firem, které baví to, co dělají. Na těch tlumičích je to docela dobře vidět. Je těžké napsat to obecně, tak to napíšu konkrétně - když jsem před dvěma roky viděl poprvé tlumiče TracTive, tak mi jeden z majitelů firmy nadšeně ukazoval jak mají kde zesílené stěny toho těla, jak a proč mají zvětšené průměry toho a onoho a jak chtějí testovat tlumiče na milion pracovních cyklů namísto tisíců, co dělá konkurence. Oni dělali léta pro WP, znají jejich konstrukci a detaily do nejmenších podrobností a chtěli dělat to, co WP dělat nechtěli. Když jsem se ptal, proč ty věci nezavedli do produkce když byli u WP, tak mi přesně tohle řekli - WP je už moc velká firma, kterou zajímají jen čísla. Nejde jim o to, aby ty tlumiče byly takové, aby vydržely co nejvíc. Všechny ty nápady na inovace smetlo vedení ze stolu a pak se zbavili i vývojového oddělení, které bylo moc nákladné. Tak si založili vlastní firmu a dělají to, co je baví a myslí si, že to jde dělat i jinak. Asi je to pravda ale nejspíš jen do okamžiku, než se rozrostou do mega rozměrů nebo je koupí nějací investoři atd. Prostě teď to asi pár let bude super ale jak se z nadšeného výrobce stane kolos, tak to jde vždycky do háje. Přestanou poslouchat co chce trh, budou se orientovat jen podle konkurence (proč bysme měli jít na trh s takovou inovací když naši konkurenti taky ještě s ničím radikálním nepřišli) a každý, kdo jim bude říkat něco negativního, bude nepřítel. Dělal jsem pro fůru výrobců v posledních 20 letech a vždycky to bylo to samé, bez ohledu na obor. Relativně malý výrobce polygrafické techniky byl super asi pět let. Poslouchali co lidi chtěli, dělali to tak, jak si zákazníci přáli a ve firmě dělali vývoj ti, kdo jí pomáhali založit. Pak koupili konkurenta, rozrostli se, zakladatelé z firmy odešli a celé to šlo do kopru - ne proto, že by neprodávali ale právě naopak - začali se uzavírat před zákazníky, komunikovali nepřímo přes externí oddělení podpory, když jsme jim na výstavu přivedli zákazníky, kteří si stěžovali že tohle a tamto je špatný a musí se to předělat, tak jsme byli ti nejhorší, kteří neprodávají to, co vymysleli ale chtějí nesmysly. Nakonec klasika - koupila je další firma a ta výrobu během roku ukončila úplně a značku zničila.
Nechci říct, že by Ohlins nebo WP byli úplně stejní ale je sakra rozdíl v přístupu těch firem ve srovnání s tím, co děláme teď. Když jsem před dvěma roky začal mluvit o tom, že někdo takový chystá nové produkty na trh s velkými endury, tak to nebylo přijaté moc dobře ale třeba za poslední rok se přes jednotlivé dovozce touratechu prodalo těch tlumičů hodně a lidi jsou z nich nadšení a pořád ten výrobce není ve fázi, kdy by se začali dívat jen na čísla a peníze a jsou nadšení z toho, co vymýšlejí a osobně jezdí po různých akcích kde tu techniku prezentují a baví se s lidma a poslouchají, co lidi nejvíc trápí atd. Ten rozdíl v přístupu je fakt obrovský.
Ohlins nebo WP jsou obří firmy a jsou to top výrobci, otázka je, jestli když třeba Ohlins začal nabízet tlumiče na naše motorky vůbec něco řešil nebo vzali prostě první tělo, které se hodilo z typové řady, postavili tlumič a nazdar. Proč by jinak relativně malinký výrobce věděl, co přesně je potřeba udělat, aby jejich tlumiče byly lepší než výrobky takové velké firmy? Protože ta velká firma je sice jedním z nejlepších výrobců na světě ale už se neřeší, že třeba na velkých závodech se mění tlumiče každých pár dnů, protože si nerisknou jet s tím celý závod. Amatéři, kteří na to nemají, pak koupí třeba dvě sady a doufají, že to vydrží, když to je stejný tlumič jako používají největší esa. Třeba jo a třeba ne. Ale ty esa neřeší peníze. Moc dobře si vzpomínám na poslední Dakar v Africe, kde jel tým Klasik Moto se stavbami speciálů na bázi Suzuki. Použili nejlepší vidle Marzocchi, jaké se daly sehnat. Všechny po každé etapě vytekly. Výrobci to bylo úplně šumák a když se pídili po tom, jak je možné že na jiných strojích ty vidle netečou, zjistili že jednak ne všichni tam mají fakt cartridge Marzocchi a hlavně - mají je skládané na míru a úplně z jiných komponentů než ty krabicové. Chci tím říct, že je rozdíl mezi tím, že je nějaká firma považovaná za top značku třeba kvůli tomu, že je aktivní ve sportu nebo že má velké pokrytí trhu a mezi high-end výrobci, které zajímá především ten výrobek a zatím neřeší tolik expanzi a čísla. Každopádně před 2 roky nebylo moc co vybírat za konkurenci. Dneska už je to trošku jinak a třeba na podzim bude další velké překvapení...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
LiborJ: máš víceméně ve všem pravdu, snad jen ne v tom, že výrobci nepřemýšlí většinou tak, jak by to bylo "logické" ale tak, jak by na čemkoliv vydělali. Většina výrobců jsou velké korporace, továrny které chrlí fakt mraky výrobků a už dávno ztratili takový ten přístup menších firem, které baví to, co dělají. Na těch tlumičích je to docela dobře vidět. Je těžké napsat to .........................................Každopádně před 2 roky nebylo moc co vybírat za konkurenci. Dneska už je to trošku jinak a třeba na podzim bude další velké překvapení...
A to je přesně ono, proč jsem se ozval. Nerozumím, nechápu, hlava mi nebere, že takové firmy se nezajímají o to, co chce RŮZNÝ zákazník. Chápu, že firma, která chrlí kvanta (např. IKEA) se řídí politikou čísel, minimálních nákladů, úspor, atd... Ale nechápu firmu, která vyrábí TOP produkt za nemalý peníz a kašle na vše, o čem píšeš. Vždyť oni nejsou Ti, kteří by se museli bát, že když zdraží o 3%, tak budou neprodejní. Větší cenový rozdíl by v tom systému uchycení asi nebyl. Nehledě k tomu, že jejich vata určitě nebude malá. Podle mě je to cesta do pekel, sice v jejich případě asi dlouhá, nicméně celkem jistá.
Štve mě tento přístup....to je celé. Naštěstí si můžu vybrat.
L.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
LiborJ: až na vyjímky mám zkušenost právě takovou, jak jsem psal. Pochopitelně jsou high-end výrobci, kteří jsou arogantní od začátku - i když to je maličká firma s pár zaměstnanci. Myslí si, že jsou nejlepší na světě (často třeba i jsou) a všichni jsou blbci a když se neprodává, tak za to můžou prodejci a ne fakt, že trh jde jinam a lidi chtějí něco jiného. Taky je pár takových.
Ale v principu jsi to popsal přesně - ona i IKEA je top výrobce ve svém oboru. V oboru nábytku sestavovaného zákazníky celosvětově bych řekl že nemají moc konkurenci. Ohlins je rozhodně typ firmy, který není malosériový a chrlí produkci. Dodávají tlumiče i pro sériově vyráběný motorky a to je vždy známka toho, že to není nic malého. Pochopitelně pokud se těch motorek nevyrábí deset ročně.
Problém je v tom, že je vůbec nezajímá, že to z těch tisíců jednomu, dvěma nebo pěti prasklo. Vymění to a hotovo. Změnit výrobu by znamenalo spoustu problémů, možná od homologací počínaje až po stahování skladových zásob ze světa atd. Ty náklady by byly asi mnohem větší, než se zdá. A hlavně - to procento je strašně malé. Když se typ nemění a prodává se to roky, tak proč něco měnit?
Osobně si myslím, že všechny ty tlumiče dělají víceméně stejně a těch základních typů pouzder nebudou desítky typů. Nemám tady katalog ale vím, že stejný typ tlumiče jako je vzadu na GS se prodává i pro Ducati Monster (typem si nejsem jistý ale rozhodně pro nějakou silniční Ducati). Nároky jezdce na silničním naháči a adventure cestovateli jsou asi trošku jiný ale výrobce to asi neřeší. Pasuje to tam, tlumič funguje - tak šup prodávat.
Jinak na rozdíl od řady dalších výrobců ty tlumiče fakt fungují. S kamarádem jsem před pěti nebo šesti roky strávili fůru času testováním a hledáním optimálního nastavení tlumičů Wilbers na první model R1200GS. Měnilo se to, ladilo v Holandsku 3x a nakonec to stejně nebylo univerzálně použitelný jak na silnici, tak v terénu. Koupíš Ohlins, dáš ho tam prakticky bez jakéhokoliv nastavování a ono to dělá to, co má. Je z toho nová motorka. Holt asi není nejrobustnější konstrukce ale to fakt neznamená, že ten výrobce nepatří ke špičce. Rozhodně patří. Ale mají přístup obří fabriky.
Mimochodem - kolik by stálo BMW, kdyby třeba na osmikilu měli zpětný lanko plynu? Nebo na starších R1200GS nastavení vzdálenosti páčky od heftu? Nebo stupačky z oceli a ne z litiny? Nebo krytku na díru v rámu, kde šrouby oxidují. Je BMW top výrobce? Bezesporu ano. Ale opět to samé - jedou pro zisk a čísla. Proč dávat na motorky špičkové komponenty, když stačí obyčejné? Lidi to stejně budou kupovat kvůli značce. A i když Moto Morini přijde s novým Grandpaso který má zadní tlumič Ohlins TTX a ráfky Excel a sedlo jim šil Corbin, tak je to prd platný, prodeje BMW budou stonásobný (odhaduju) i když jsou ráfky z bláta, sedlo z vixlajvantu a tlumiče vyrábí experti na skůtry 50ccm. Trošku jsem to přehnal ale v principu to tak je.
Já jsem byl moc rád, když jsem v ruce držel tlumič, který poprvý vypadal jako navržený někým, kdo ví, jak by to mělo vypadat na velké enduro. Považuju to za high-end (výrobce má podle mě všechny známky high-endu) ale je těžké dělat marketing proti někomu, kdo utrácí doslova milony za reklamu na MotoGP apod. Okamžitě jak byla sériová výroba stabilní a vyzkoušeli jsme to, tak šly Ohlinsy do světa z obou mých motorek. Kdyby ale ten nový výrobce nebyl, asi bych je používal dodnes, protože z té nabídky co na trhu byla, to nebyla vůbec špatná volba.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomas: idealni rozbor, mam podobne zkusenosti taky snad ze vsech oboru....
A jeste jsem si vsiml, ze dost z tech zajimavejch, inovativnich, min beznejch veci od ohlinsu stejne vyviji a dela andreani....
Jen tractive na hp2 uz asi nikdy nebude, co?!
Upravil morabo dne 03.09.2013 23:57
Maiali nel Fango!
morabo: je to otázka... V sezóně jsem je nechtěl prudit, mají fakt fůru starostí s výrobou té elektrické série ale na podzim to zkusím protlačit Trošku problém je "monopol" díky OEM smlouvě na všechny motorky s logem BMW, který uzavřeli s Touratechem a jsou tam solidní sankce a nechce se jim dělat jim něco za zády. Ale třeba by to nějak šlo zlegalizovat, uvidíme...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
stepan: je to malá továrna. Menší než by člověk čekal. A majitelé jsou pořád ve firmě, jeden má na starosti výrobu a druhý orientaci firmy jako takové a dá se jim kdykoliv zavolat a popovídat si s nimi o čemkoliv, kromě OEM výroby, což je takové firemní tabu. Každopádně je to všechno o lidech a před rokem nebo dvěma tam bylo pár lidí, se kterýma se fakt blbě komunikovalo. Zatím to je v pohodě. Co bude za deset let, to nikdo neví ale pochybuju že to prodají nebo že to celé dělají kvůli businessu. Baví je to, je to jejich celý život. Hlavně toho Herberta. Jochen žije tou výrobou, baví ho stroje a nakupovali teď nějaké drahé robotické ohýbačky a on to předvádí a je jak malé děcko když ukazuje novou hračku. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
LiborJ napsal:
1/ Všichni tady víme že pěstuješ kult osobnosti k tomu, co zrovna vlastníš. Napřed bylo nade vše 8-mi kilo a boxery byly shit, teď je nej LC, za tři roky nás čeká kdoví co.
nikdy jsem nerikal, ze boxery jsou shit ani ze 800 je nadevse, takze PRVNI LEZ.
2/ To o tom mlíku byl bonmot, nadsázka. Nevadí, ani ty nemůžeš pochopit vše hned na první dobrou. Co se týká potravin, stačí se podívat večer na zprávy. Ale to není předmětem tohoto fóra.
dalsi pind... nejdriv mne (nesmyslne) obvinujes, ze zeru media a reklamni materialy o stosest a ted -- aniz bys znal realie potravinarske vyroby -- mne odkazujes na televizi?
preskrtavam
3/ Nepsal jsem nic špatného o počítačích, právě naopak. Počítače super, ale pak to p.o.s.e.r.o.u tím, že mašina má místo 5-ti tun pouze 2, celé se to třepe a stejně obráběcí posuv ve finále není ani jako na starém stroji. Nevím co sem taháš kondenzátory. Nevadí,
ale napsals to tak, ze to slo imho pochopit, ze myslis pocitace.
3/ Zlomená převodovka??? Mě se nic neláme, za 100.000 km jen běžný servis téměř bez závad. Pokud pojedu na východ, tak vždy na 11-tce, protože té mašině věřím.
prosimte, co mi tu pises za nesmysly? ze se TOBE nic na prevodovce neulomilo vubec neznamena, ze se na 11kach nelame.
S touhle logikou se mnou radsi fakt vubec nediskutuj. Navic zretelne nechces priznat 11ce ani objektivni nedostatky.
5/ Myslím si, že je lepší jakožto analfabet použít kladivo, mašinu opravit a dojet do cíle, než jakožto intelektuál sedět ve škarpě a čekat než pro mě někdo přijede a odveze mě i mašinu do hrozně moc specializovaného servisu a tam mi to za hrozně moc peněz spraví.
nikdo tu anemicky intelektualy nevyzdvihuje, jenom konstatuju, ze tobe je proste blizsi to kladivo a delas z toho ctnost
.
6/ Kardánky a pidikardánky - takový Všechnovím by měl znát, že velikost nerovná se robustnost, tady se vskutku bavím....
no specialne u 80ky bych tu pevnost kardanu fakt chtel videt:
u 1150 verim, ze muze mit kardan pevnejsi, nez LC.
7/ Co se týká řevu proti "moderně" vs. nesolventnosti, za 11-tku jsem kdysi dal tolik, že bych dnes za ty prachy měl stejné motorky tři a už vůbec nemluvím o penězích, které jsem do ní vrazil, abych si ji vypiplal k obrazu svému. 1200 GSA jsem koupil loni, funglovku, v plné kuli. A přeci nadávám na "modernu". Modernu, která je synonymem pro lempláctví, nekompetentnost, oblbování lidí marketingovými kampaněmi, atd. Moderna, která stojí za to mi nevadí, té fandím.
jenomze tvoje nadavani na modernu je do znacne miry imho ten -- OPTIMISMUS PAMETI.
Aneb driv byla voda modrejsi, trava zelenejsi...
8/ Rozumy na motorkářském fóru nemá morální právo rozdávat seladón, který se vy.se.re na partu a zůstane sedět v Práglu na prdeli, když trochu zaprší, viz. Radarka vloni. To je můj názor.
ty drz pusinku o tom, jestli se ja ucastnim nebo NEucastnim srazu. Kazdej rok jich vymetu POMERNE DOST.
A v desti pokud opravdu NEMUSIM, tak NE-JEZDIM.
Jinak na Tebe a Tvé výkaly (výlevy) dalších min. 10 let budu s.r.a.t., tak jako doposud.
na to jses moc velkej srac, abys to vydrzel, bohuzel
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
na to jses moc velkej srac, abys to vydrzel, bohuzel
Nezlob kloučku nebo na tebe pošlu tatínka A když si nedáš říct, tak i maminku a když se opravdu naštvu, poštvu na tebe všechno ženstvo, co mám k dispozici.
Jak malej kluk.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Já se moderně nebráním, teď mám nový chytrý telefon, 2 tablety, 4 navigace...:-):-). Ale jako strojař mám k současnému trendu výhrady. Mimochodem, už 2x jsem GS koupil zcela nové a pokud vím, 1100ka mne stála cca jako Hickse LC, to jen že prý nejvíc nadávají ti co utrácejí nejméně, možná jsem ale vyjímka potvrzující pravidlo:-).
Musím s Hicksem souhlasit v tom, že konkrétně auta byly dřív poruchová víc, akorát jsme byl národ kutilů a drobné opravy a servis se jaksi "nepočítaly".
Co se týká spolehlivosti starších modelů, dvouventily neznám, ale pár motorek s nájezdem kolem půl milionu km, stále jezdících poctivou turistiku, jsem potkal. O 1100GS, její spolehlivosti i objektivních nedostatcích něco málo vím. Objektivní nedostatky má (v mých očích např. nemožnost startování na policajtovi i se zařazeným neurálem či "pocukávání při ustálené rychlosti např. na trojku), v prvních letech výroby docházelo i k některým typickým závadám (nijak masově, např. u převodovky šlo o mizivé procento v rámci celého světa, výrobce to řešil a cca od roku 2007 motorka neměla snad žádné typické vady, pod 100 tisíc km odcházel pravidelně snad jen náhon tachometru, zbytek byly vyjímky a servis typický dnes po 50-70 tis. km se prováděl po 100-150 tis.km, spojka či napínáky rozvoďáků sloužily obvykle i několik set tisíc km... A přitom, pokud odmyslím elektroniku, např. její podvozek je stále moderní a překoná mnoho soudobé konkurence.
Zajímavé je, že kladný vztah ke starým věcem se obvykle dostavuje s vyšším věkem. Někdo možná o takových lidech prohlásí, že jsou dinosauři, jiný zase že jde o zkušené lidi, kteří umí porovnat starou a novou věc a v celkovém souhrnu vlastností vyhodnotí tu starou jako lepší. No, já myslím, že nedílnou součástí je i nostalgie, staré věci připomínají mládí a také vyzrálost ve smyslu "proč kupovat novou věc, když ta stará mi stále dobře slouží. Ale každý to má jinak, já si cením starých, spolehlivých věcí, ale fandím všem, kdo podporují nové technologie, které, ať si to přiznáme nebo ne, posouvají svět dopředu. A až nějaký zákon zakáže kurvítka, povinně prodlouží záruku nebo celkovou povinnou životnost nebo co já vím co ještě, prostě SPOTŘEBA přestane být celosvětovým náboženstvím a vysněným rájem výrobců (mimochodem myslím, že je důvodem současné ekonomické krize), nebude to mít chybu.
Ale to sem vůbec, nejradši bych to smazal, ale když už jsem si s tím dal tu práci, aspoň se omluvím za OT:-).
Zeptám se ale k tlumičům - občas se stává, že při propérování vržou, je to takový, mému strojařskému uchu odporný zvuk. Nemusí vrzat přímo tlumič, ale třeba spodní nebo horní uchycení a když už to vrže, přímo si představuju jak se oko vydírá a páčí. Je fakt, že mi nikdy neprasklo, nemůže být ale přílišné dotažení, tření na sucho, prach atd. příčinou zvýšeného namáhání oka tlumiče? Nebo mne napadá i nepatrná "nesouosost" spodního a horního uložení tlumiče, ať už z jakéhokoliv důvodu...
Ivan napsal:
.....Zeptám se ale k tlumičům - občas se stává, že při propérování vržou, je to takový, mému strojařskému uchu odporný zvuk. Nemusí vrzat přímo tlumič, ale třeba spodní nebo horní uchycení a když už to vrže, přímo si představuju jak se oko vydírá a páčí. Je fakt, že mi nikdy neprasklo, nemůže být ale přílišné dotažení, tření na sucho, prach atd. příčinou zvýšeného namáhání oka tlumiče? Nebo mne napadá i nepatrná "nesouosost" spodního a horního uložení tlumiče, ať už z jakéhokoliv důvodu...
Tak to by asi bylo nejlepší tlumič sundat a prohlídnout oka a čepy - pokud by to takhle kníkalo kvůli přidření, přetažení, prachu, bylo by to v okách a čepech poznat.
PS: k OT: Vždycky mě natchne, když třeba objevím starej stabilák, kterj 50let nejel, šplíchnu do něj benzín a se starou svíčkou, kabelem a magnetem chytne na třetí protočení
Dost mě nenatchlo, když sušička AEG vyhlásila pas měsíc po záruce - kurvítko v řídící desce - dodání dílu z Říše 4 měsíce, cena 8000Kč - výrobce vůbec nezajímá, že JEJICH výrobek stojí, že nemají díly skladem (bo po roce prodeje je to už výběhový model!), prostě jak psali kluci nahoře, jen spotřeba a zisk, nic víc. Zlatá pára.
Pink Floyd - Coming Back To Life
Mě to takhle vrzalo potom, co prasklo to oko, nejprve jsem podle zvuku soudil zadřený jehličkový ložiska v uložení výkyvu rozvodovky, zvuk byl stejnej a už jsem to zažil, ale pak jsem našel tu prasklinu.
Ovšem pokud máš originál tlumič R1150GSAdv. myslím, že to ten případ nebude, tam je spodní oko jako kráva
Upravil mara dne 04.09.2013 12:43
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra