mrmic napsal:
Tak abych byl přesnější - nad 90 km/h už je nápor větru od plexi velmi nepříjemný a nechci v devadesátce zalehávat na nádrž...
Podle mě je lepší na Rku nemít plexi vůbec. Nic ti tam netvoří turbolence a vítr co jde na tělo i do helmy je stabilní a do 120km/h mi to přijde pohodlný. Nemluvě o tom, že jsem ještě neviděl plexi, který by na Rku nevypadalo naprosto příšerně.
Upravil Paul dne 20.09.2013 15:31
Nelze než souhlasit - mám naprosto shodnou zkušenost. Cestování s velkým plexi bylo vcelku příjemné (co se týče náporu vzduchu na tělo), ale to cloumání helmou při turbulencích od 110 výš nebylo vůbec příjemné, nemluvě o zvýšeném aerodynamickém hluku... Je to samozřejmě i otázka vzrůstu (mám něco přes 180 cm).
Nakonec šlo plexi dolů (ostatně nebyla to žádná paráda) a dal jsem origo minimalistické plexi Sportster. Nějakou práci odvede navzdory minimálním rozměrům, je vkusné, ale helmu nechává napokoji. Za mě tedy - méně je někdy více.
______________
R1150R 2004
mrmic napsal:
Tak jsem si poseděl na 1100 i 1150 a moc mi to nedalo. Snad jen, že sotva dosáhnu na zem. Jinak jsem ještě víc rozpolcenej :-). Ale zatím to vypadá, že erko zůstane doma. Jen vyřeším přiblížení řídítek a hlavně musím laborovat s plexi - všechen vzduch mi lítá přímo na helmu (a to mám origo turistický plexi). Napadá mě jedině deflektor...
Letos jsem přesedlal z GS na R a jsem spokojnej.Měřim 180,a mam krátký nohy,takže jsem s GS na místě dost zápasil a ve dvou ani nemluvim.Ale nikdy jsem s ní nepraštilNa R je to úplně v pohodě.Můžu říct že i rozbitý okrsky vzládá dobře,ale je toho od předního kola cítit víc než na GS-menší kolo,kratší zdvihy a nejde štelovat tlumič.Offroad jsem s ní dal stejnej jako na GS(lesní a polní cesta),ale trošku připosranej,páč ty gumy kloužou jako prase.A bylo to na suchu-na mokru bych asi hodil tlamu. Plexy mám MRA viz foto a funguje skvěle.Zkusil jsem ho sundat abych si vychutnal naháče a bylo to hrozný peklo a šlo tam hned z5. Takže pokud nemáš velký offroadový ambice,tak si nech v klidu R,je to taky super mašina.
rubi přiložený následující obrázek:
Teď jsem se po týdnu vrátil a tohle vlákno mne zaujalo, protože moje Drákula přecházela z R850R na R1150GS. Ona ale věděla že na to, co bude jezdit, by mělo být GS lepší. Na motorce sedí 10 i víc hodin denně, jezdí silnici i terén, v jakémkoliv počasí. I teď vzpomíná na eRko jako na motorku, která na rozdíl od GS JELA, tj. zrychlovala, šla do otáček atd., byla s ní větší sportovní zábava, ale oceňuje vlastnosti GS na dlouhých cestách. Kdyby jezdila někalikohodinové vyjížďky po okolí a silnici, nikdy by eRko nevyměnila a ani já bych jí to asi nenavrhoval. Ty jsi rozpolcený, chceš něco ale nevíš co a proč, rád bys větší komfort ale eRko Ti vlastně vyhovuje, chtěl bys GS ale nevíš co bys získal. No, já bych si rozhodně nechal eRko, minimálně než bych opravdu věděl co chci.
Plexi - Když jezdila Dáša na eRku, měla středně vysoké, univerzální plexi Givi a jako pěst na oko mi nepřišlo, i když bylo větší než originál. Kdyby nefungovalo, asi by si dala větší, protože jezdí přes 15 tisíc km ročně a chtěla by něco co funguje. U Tebe nevím, mně nepřijde hnusné ani plexi co je na eRku vyfocené v tomhle vláknu, pokud Ti přijde moc velké, musiš si nejdřív ujasnit, co chceš - eleganci nebo účinnost. Mně se origo plexi líbí a na ty couračky co jezdíš, bych si ho asi nechal.
Ivan: Dík za rozumnej názor, musím konstatovat, že erko nejspíš zůstane doma. No a právě proto řeším plexi. To origo turist. mi vážně nevyhovuje, jde mi cca na 80% o komfort, 20% design. A kolikrát právě to hodně vysoké funguje hůř než jiné a právě proto řeším, s jakým jsou nejlepší zkušenosti...
mrmic napsal:
Tak ne, každá další jízda mě utvrzuje v tom, že mi to eRko prostě nesedlo. Takže se poohlížím po 1150 GS nebo 1150 RT. Jen ještě nevím co z toho...
... máš to teda těžký
.. ale tak trochu ti rozumím (taky jsem asi divnej :-) ... ale já už našel
nebudu řešit co je lepší, ale jelikož mám motorku hlavně jako hobby (né jen jako dopravní prostředek) tak se rozhoduju spíš srdíčkem než rozumem a proto bych asi nechtěl motorku, byť by byla papírově či objektivně super hyper, která se mi nelíbí, nebo která mě nesedí ...
Upravil chstepan dne 04.10.2013 08:12
(ch)stepan
Ivan už tu psal, že já jsem na tom byla s výměnou opačně. Pokud si při vyjížďkách užíváš sportovnější jízdu v zatáčkách a akceleraci, tak tě GS podle mně trochu zklame. Pokud největší off, který budeš jezdit, je polňačka- eRko plně stačí.... Vyjela jsem na tom v Rumunsku i na Padiš a to jezdit terénem v podstatě vůbec neumím. Co se týká komfortu-zvýšení řidítek, kryty rukou ,snižené stupačky a přijatelné plexi a je eRko v pohodě. Dodnes na něj smutně kouk?m a uvažuji pořídit si ho ke GS na couračky. GS je pro mně lepší na cestování- hliníkové kufry, míň fouká, v terénu největší rozdíl......... Já bych si na tvůj způsob motorkaření dovybavila eRko a neřešila bych to... Hodně štěstí při rozhodování
Díky všem. Dnes jsem se projel jak bez plexi, tak s plexi s deflektorem a vyzkoušel jsem si GS a RT... Výsledek je takovej, že GS pro mě asi nebude to pravý vořechový, takže buď to udělám jak píše Drakulka v předchozím příspěvku (prostě eRko upravím na cesťáka) nebo půjdu do RT. Moc se mi líbí, jen z pohledu řidiče je děsivá ta palubka :-D , ale za jízdy stejně čumim všude kolem sebe, že :-) ...
Upravil mrmic dne 05.10.2013 17:52
Ahojte. Sice je to stare vlakno ale stejne sem napisem.Rko som kupil min. rok cez v novembri, cez zimu sa porobil servis pokupili sa drobnosti ako plexi od MRA z deflektorom, kryty na hlavy valcov od Marselus a nakoniec pribudly chranice paciek. Z Rkom som zacal jazdit az v polke maja dovtedy som na nom od min.roku urobil 200km. Dnes mam na nom najeto 7tis.km a som nadmieru spokojny. Tiez som poskuloval po 1150GS a ako to tu citam tak by som ho nevyuzil kedze teren nejazdim a ani sa nechystam. Vykonovo mi to bohate postacuje zatial jazdim sam a k si zamna sadne manzelka tak tych 50kilo Rko ani nezbada a ja tiez niesom nejaka tazka vaha z botama 82kg a 176cm . Cim viac na nom jazdim tym ma bavi viac a viac , soustky a bocne cesty vyhladavam a dialnicam sa snazim vyhybat aj ked to niekedy nejde. Takze z GSom zatial nebudem spekulovat a budem si uzivat Rko
Upravil cukero dne 07.07.2014 12:14
JirkaVorel napsal:
to je samozřejmě pravda, ale to by už měl přece znát. to se řeší na jakékoliv motorce.
Jak tak procitam diskuze jinde, tak nejvic tady resime drazsi hracky my - zmrzlinari kteri maji moto vyrobenou pred 5 a vice lety moc neinvestuji Mozna se ale pletu, jen jem nabyl takoveho dojmu. Neznam treba nikoho mimo GS komunitu co by vyplazl 30 litru za tlumize do motorky ktera ma 17 let
presne tak, budes mat GS tak to zacne
Ja som chcel GS, tak som zobral 1100 a hned to zacalo. Padaky, hlinnikove kufre, svetla, pneu a hlavne tlmice /nove/
Po vymene tlmicov je moto ako nove, tak na par rokov pokoj
No a 1100 je skor automat, zaradis 5 a ficis a 1150 je uz klasika moto, furt radiiiiiiiiiis
Ked som mal pozicanu 1150 tak som sa cely den nervoval, co stale 5,6,5,6,5,6.....
copo@centrum.sk
copo - ahoj, prepac ale toto:
....1150 je uz klasika moto, furt radiiiiiiiiiis ..........
vobec ma nenervuje 6, ja to vidim ako jednu z tych pozitivnych zmien voci 11ke, "ktora je len mladsou sestrou" 11,5
tam kde staci 5ka tak jednoducho 6 nedavam. 6 alebo E je prinosom vsade tam kde ides viac menej plynule 80-90km/h a viac
a jemnucko pod plynom kludne dam aj obec 55km/h ak nie je stupanie a za obcou jemnym pridavanim zvysim na cestovatelsku 100vecku/h bez "otravneho" podradenia do 5
.... zvykol by si si
Upravil vlk dne 07.07.2014 21:30
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
vlk napsal:
copo - ahoj, prepac ale toto:
....1150 je uz klasika moto, furt radiiiiiiiiiis ..........
vobec ma nenervuje 6, ja to vidim ako jednu z tych pozitivnych zmien voci 11ke, "ktora je len mladsou sestrou" 11,5
tam kde staci 5ka tak jednoducho 6 nedavam. 6 alebo E je prinosom vsade tam kde ides viac menej plynule 80-90km/h a viac
a jemnucko pod plynom kludne dam aj obec 55km/h ak nie je stupanie a za obcou jemnym pridavanim zvysim na cestovatelsku 100vecku/h bez "otravneho" podradenia do 5
.... zvykol by si si
urcite by som si zvykol, ved je to GS este poriadne
Akurat som dnes isiel vymenit jedno gufero vo vidle a co sa nestalo, kupil som velke. V Elite maju chybu na 1100 maju v ponuke velke na nejakeho jogurta. Rano vymenim a upozornim ich na chybu. Nastastie som stare este nevytiahol, zajtra vyletik tak 400-500km
Inak super pracicka vymena, tak na 15 minut jedna vidla aj s nachystanim sa
copo@centrum.sk
vlk napsal:
copo - ahoj, prepac ale toto:
....1150 je uz klasika moto, furt radiiiiiiiiiis ..........
vobec ma nenervuje 6, ja to vidim ako jednu z tych pozitivnych zmien voci 11ke, "ktora je len mladsou sestrou" 11,5
tam kde staci 5ka tak jednoducho 6 nedavam. 6 alebo E je prinosom vsade tam kde ides viac menej plynule 80-90km/h a viac
a jemnucko pod plynom kludne dam aj obec 55km/h ak nie je stupanie a za obcou jemnym pridavanim zvysim na cestovatelsku 100vecku/h bez "otravneho" podradenia do 5
.... zvykol by si si
urcite by som si zvykol, ved je to GS este poriadne
Akurat som dnes isiel vymenit jedno gufero vo vidle a co sa nestalo, kupil som velke. V Elite maju chybu na 1100 maju v ponuke velke na nejakeho jogurta. Rano vymenim a upozornim ich na chybu. Nastastie som stare este nevytiahol, zajtra vyletik tak 400-500km
Inak super pracicka vymena, tak na 15 minut jedna vidla aj s nachystanim sa
čau, kolik stojí to gufero? Taky mi to začlo chcát. Už teda musím i doplnit olej
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
měl sem nějakej čas doma kamarádovo eRko a taky mě moc nesedělo. Myslim, že boxer se hodí spíš k enduru. Kdybych chtěl naháče, tak rozhodně něco živějšího. Měl sem bandita12, to bylo lepší svezení. Boxer je takovej těžkopádnej. Ale je jasny, že každýmu se líbí něco jinýho a vyhovuje něco jinýho. Mě maximálně vyhovuje GS a nehodlám měnit
hlavně, že je pivo ftlamě