servisak napsal:
jinej motor oprava vyjde na nesmysl.. Ale hlavně bych se obrátil na prodejce toho filtru
tady vubec nejde o prodejce u tohoto filtruna krabičce i na něm je jasně napsáno že je pouze pro sportovní účely,tudíš s reklamací nepochodí.
Vše co dojede do cíle je dobré.
Tonda napsal:
Když už jsme u toho paliva, tak já před lety dojel na benzín u Shellky v Brně na Hradecké - byla v něm voda.
diagnostikovana?
ja jednou jedinkrat v zivote poslal stiznost na Shell -- zamitli mi to.
Shell na strakonicky, ten malej.
V-Power 95.
osmikilo s tim normalne chcipalo po nahozeni.
Jen JEDNA nadrz. Musel to byt benzin.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
HonzaGS-SV napsal:
To asi není tolik o stokoruně jako dostupnosti. Taky beru HIFLO, že je v místním motoshopu co mám pět set metrů od baráku, kdežto BMW prodejce cca 70km...
Tonda napsal:
Taky by mě zajímalo, jak přišel mechanik na to, že příčinou byl olejový filtr. Hiflo je snad nejpoužívanější značka filtrů na motorky v ČR. Kdyby to byl takový "schit", tak by se to snad projevilo na spoustě jiných motorek. Používá je spousta lidí a servisů. A zmetek se může najít u každé značky - konkrétně já se zrovna setkal před lety na BMW R1100GS zrovna s vadným originálním filtrem BMW (tehdy je pro BMW dělal MANN). Mnohokrát jsem Hiflo taky použil (dávám i Mahle nebo Mann) a nikdy nic - třeba u motorky mého kamaráda Jirky /znáte ho z akcí na Radarce/ - jeho R1200GSA má přes 100000km a od nějakých cca 10000km neviděla jiný filtr než Hiflo - a šlape jako hodinky. To stejné Joe u své 1150GS (150000km). Kámoš Puk na 1150GS (140000km). Spíše se přikláním k tomu co psal Melizoy.
tak pode toho,co jsem mu popsal,jak se to začlo chovat,olej tam je,tak usoudil pravděpodobnou příčinu filtr,neřekl,že to tak je určitě,je potřeba to u něj rozhodit,jen to mám k němu cca 80 km,tak to není tam po večerech jezdit no...jak říkám,až zjistím příčinu,rád se podělím o zkušenost a napíšu to sem....
ještě mi leží v havě váš názor na rozvodovej řetízek...jel sem mu dát poslechnout divné cvakání z levého válce...nezhoršovao se,nějakou stovku km sem na tom s tím najezdi a řešil zde co by to moho být....třeba opravdu poil ten šponovák....protože jak jsem již psa,na vonoběh běží úpně krásně čistě....kuwa,si snd vezmu dovoenou a pojedu to řešit....
Tonda napsal:
Když už jsme u toho paliva, tak já před lety dojel na benzín u Shellky v Brně na Hradecké - byla v něm voda.
diagnostikovana?
ja jednou jedinkrat v zivote poslal stiznost na Shell -- zamitli mi to.
Shell na strakonicky, ten malej.
V-Power 95.
osmikilo s tim normalne chcipalo po nahozeni.
Jen JEDNA nadrz. Musel to byt benzin.
Diagnostikována - motorka (R1100GS) chvíli po natankování ztrácela výkon, absolutně nešla "za plynem", na křižovatkách mi "chcípala". Jelikož se to začalo dít fakt chvíli po natankování, tak jsem po tom benzínu šel hned. V dílně jsem sundal nádrž, vylil jsem její obsah do nádoby a měl jsem jasno.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
zminc napsal:
ještě mi leží v havě váš názor na rozvodovej řetízek...jel sem mu dát poslechnout divné cvakání z levého válce...nezhoršovao se,nějakou stovku km sem na tom s tím najezdi a řešil zde co by to moho být....třeba opravdu poil ten šponovák....protože jak jsem již psa,na vonoběh běží úpně krásně čistě....kuwa,si snd vezmu dovoenou a pojedu to řešit....
Co se týká věcí okolo rozvodu - můžeš zkusit jiný napínák. Jinak sundat hlavy a válce a zkontrolovat vodící lišty pro řetěz. Jestliže ti ale začalo problikávat mazání (jak jsi psal v prvním příspěvku), tak bude spíše problém v "šálách" - můžou už být KO a bude se tam ztrácet tlak. Bez rozdělání nic nezjistíš.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
zminc napsal:
ještě mi leží v havě váš názor na rozvodovej řetízek...jel sem mu dát poslechnout divné cvakání z levého válce...nezhoršovao se,nějakou stovku km sem na tom s tím najezdi a řešil zde co by to moho být....třeba opravdu poil ten šponovák....protože jak jsem již psa,na vonoběh běží úpně krásně čistě....kuwa,si snd vezmu dovoenou a pojedu to řešit....
Co se týká věcí okolo rozvodu - můžeš zkusit jiný napínák. Jinak sundat hlavy a válce a zkontrolovat vodící lišty pro řetěz. Jestliže ti ale začalo problikávat mazání (jak jsi psal v prvním příspěvku), tak bude spíše problém v "šálách" - můžou už být KO a bude se tam ztrácet tlak. Bez rozdělání nic nezjistíš.
zminc napsal:
ještě mi leží v havě váš názor na rozvodovej řetízek...jel sem mu dát poslechnout divné cvakání z levého válce...nezhoršovao se,nějakou stovku km sem na tom s tím najezdi a řešil zde co by to moho být....třeba opravdu poil ten šponovák....protože jak jsem již psa,na vonoběh běží úpně krásně čistě....kuwa,si snd vezmu dovoenou a pojedu to řešit....
Co se týká věcí okolo rozvodu - můžeš zkusit jiný napínák. Jinak sundat hlavy a válce a zkontrolovat vodící lišty pro řetěz. Jestliže ti ale začalo problikávat mazání (jak jsi psal v prvním příspěvku), tak bude spíše problém v "šálách" - můžou už být KO a bude se tam ztrácet tlak. Bez rozdělání nic nezjistíš.
když tobudou šály na klice,popřípadě i čepy,co se pak vyplatí,řešit opravu nebo raději pokouknout po jiném motoru???
Tak zrovna u filtru by me nikdy nenapadlo ze s HF delam neco spatne.
Pouzivam ty filtry 12 let a vsichni kolem me taky. Nikdy by me ani ve snu nenapadlo ze to neni rozumny. Asi me to ani nadale nenapadne...
Alda napsal:
Tak zrovna u filtru by me nikdy nenapadlo ze s HF delam neco spatne.
Pouzivam ty filtry 12 let a vsichni kolem me taky. Nikdy by me ani ve snu nenapadlo ze to neni rozumny. Asi me to ani nadale nenapadne...
Vidím to stejně, používám jej celou dobu do všeho co mi prošlo garáží a nikdy žádný problém, a to si myslím že některé motory měly větší nároky na mazání. Ale možný je všechno ...
zminc napsal:
ještě mi leží v havě váš názor na rozvodovej řetízek...jel sem mu dát poslechnout divné cvakání z levého válce...nezhoršovao se,nějakou stovku km sem na tom s tím najezdi a řešil zde co by to moho být....třeba opravdu poil ten šponovák....protože jak jsem již psa,na vonoběh běží úpně krásně čistě....kuwa,si snd vezmu dovoenou a pojedu to řešit....
Co se týká věcí okolo rozvodu - můžeš zkusit jiný napínák. Jinak sundat hlavy a válce a zkontrolovat vodící lišty pro řetěz. Jestliže ti ale začalo problikávat mazání (jak jsi psal v prvním příspěvku), tak bude spíše problém v "šálách" - můžou už být KO a bude se tam ztrácet tlak. Bez rozdělání nic nezjistíš.
V 35kkm? Jak moc je výjimečný problém při takových nájezdech?
Časté to samosebou není. Občas zazlobí některý napínák rozvodových řetězů. Někdy se stane, že praskne lišta řetězu. Ale v tom případě (zminc) se stalo spíše to, že "odešla" některá "šála". Čidlo tlaku oleje (kontrolka mazání) podle všeho co napsal funguje. Podle mě to filtrem určitě nebude, jelikož čidlo tlaku oleje je až za filtrem - kdyby se filtr i třeba zabetonoval, tak se okamžitě při takovém poklesu tlaku rozsvítí kontrolka mazání. Kdyby dávalo čerpadlo malý tlak, tak by kontrolka alespoň problikávala. Podle předchozích příspěvků se kontrolka rozsvítila (začala problikávat) až už mu v motoru rachotilo jako v pendlovkách tzn. ze "šál(y) " se vydrolila kompozice, znatelně se zvětšila vůle a v tomto místě se začal ztrácet tlak oleje (začala mu problikávat kontrolka mazání) - z mého pohledu byla chyba, že s takhle rachotícím motorem vůbec pokračoval v jízdě. Kdyby hned v počátku zastavil a motor se pak rozdělal, tak by se "šála" vyměnila (klika by to s největší pravděpodobností přežila), a motor mohl jezdit dál. Takhle bude klika KO. Ta "šála" mohla už být z dřívějška "načatá" (motor se mohl někdy dříve přehřát, mohl jet z menším množstvím oleje nebo byla "šála" zmetek z výroby apod.).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo, ke tvojí úvaze bych se rád chtěl zeptat, (klidně i kohokoli od fochu) jak to vypadá v praxi: Dají se někdy použít, nebo opravit ojnice u kterých se vymlátila šála na klice? mám jeden eSkovej motor s totálně vyteklou šálou, (vůle celé milimetry) ojnice jsem ještě nevyndal, ale zajímalo by mě, jestli se s nimi dá ještě dobudoucna počítat, nebo jestli když zmizí šála, znamená to vždy, že už je ojnice hin? děkuji
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Prosímtě pokud je opravdu jen vymlácená šala nechá se ojnice použít znovu. doporučil bych přeměření oka ale bude v poho jen bude šála a klika ko
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak, tak. Jestli jen "vytekla" kompozice a z oka nebude "šišoid", tak by se dala použít. Při pochybnostech si je raději nechávám změřit (u nás tady: http://www.pavlic...ordily.cz/ )
Upravil Tonda dne 08.10.2013 10:53
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Já jsem hrozně rád, že tady na foru jsou lidi jako je Tonda! Bejt tady všichni typu pana Ježka tak už má skoro 4000 lidí fobii z filtru Hiflo. Ježku než sem něco napíšeš tak se nad tím zamysli. Napsat tady že Hiflo je největší shit a proto mu mlátí motor je hustě deb*lní. Natřít někdo Tebe tímhle stylem tak ho poženeš k soudu nebo ho přinejmenším natočíš na mobil a pošleš na Novu.
A ohledně špatnýho benzínu a ONA? Víš sám,že může shořet celý auto a ne jen katalyzátor a rozhodně to nemusí bejt špatnym benzínem
-> Servisák & Tonda: díky kluci, dodali jste mi optimismus. Plánuju přes zimu dělat na motoru a když už budou venku písty, mohly by se spolu s ojnicemi nechat (třeba u Lohmanna) vyvážit... a radši bych dal do motoru lehčí kované ojnice z eSka, než prapůvodní těžší lité z 11GS. OK, rozeberu, přeměřím, zrentgenuju a uvidím. Díky, Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.