Tak jsem poštudoval ten datasheet a u tohoto procesoru konstrukce paměti umožňuje uchovat data bez napájení, problém tedy podle mě může být pouze ve startu/shutdownu procesoru. Chtělo by to zkontrolovat čistotu napájení + obvod resetu. Buď tam bude nějakej studeňák (ať už oxiďák nebo utřesák) nebo vyschlej elyt kondík. Závadu procesoru nebo špatný bity paměti vylučuji, jak jsem již psal, protože to za jízdy motorky údajně počítá a přijde mi nepravděpodobný, že by v případě procesoru s jedinou pamětí při jízdě km byly ukládány na jiném místě v paměti, než jsou uloženy při vypnutí.
looker napsal:
a čistě hypoteticky ten 2951 by mohl býti stabilizátor LP2951, s funkcí Logic-controlled electronic shutdown.
Tam by mohl být, ale zase čistě hypoteticky , problém.
+1
to je dost složitej prevít na to aby shořel a pouštěl tomu procesoru na napájení pěknou neplechu...
looker napsal:
a čistě hypoteticky ten 2951 by mohl býti stabilizátor LP2951, s funkcí Logic-controlled electronic shutdown.
Tam by mohl být, ale zase čistě hypoteticky , problém.
+1
to je dost složitej prevít na to aby shořel a pouštěl tomu procesoru na napájení pěknou neplechu...
Tojo, fungovat třeba může, ale vy spojení s vyschlým kondíkem nebo stuďákem neumí udělat ten shutdown. Procesor počítá, takže napětí stabilizuje...
Podle mě právě nejenom shutdown, ale i start to může kazit. Osud té paměti definuješ nějakým příznakem a podle něho při startu (ve fázi resetu) procák ji buď nechá být, nebo jo vynuluje (nebo vyjedničkuje) nebo ji obsadí random hodnotami. Samo ne všechno umí ve všech částech té paměti tak prosím nechytat za slovo. No pokud při tom resetu kulhá napětí, příznak se vyhodnotí špatně a mažeme mažeme a nic neznáme. Za běhu pak nemusí být na to napětí tolik citlivý, protože vhodně napsanej program by mohl nějaký zakulhání přestát bezppovšimnutí. Přece jen když budíky ukážou blábol jen na zlomek vteřiny, nikdo to nepozná.
Jen začínám nabývat dojmu, že autora vlákna to stejně už nezajímá.
neprodal... momentálně mám budíky u jednoho kolegy, který desku aspon proměří a bude se vedet že se nejedná o studenák, popř třeba zjistí v čem je problém. Určitě se ozvu, až mi dá vědět.
Ten cip ma vice druhu pameti. Ujete km jsou v EEPROM a ta proste obcas umre. Procesor jede OK ale do vadne pameti neulozi. Otazka je jestli vubec uklada jestli se nepouziva k pocitani km Nonvolatile up counters obsazeny v cipu.
Rekl bych ze cip pujde sehnat. Podivejte se po bazarech vsichni prodavaji s 30 000 km zvlastni nahoda, ne
BMW F800GS Adventure
mám budíky i s 80tisíci najetýma.Tuto vadu budíků jsem řešil třikrát a jen u dvojsvíce,jednosvíčka,zatím nikdy neblbla,když nedostala kreš. dá se použít budíky z jednosvíce a k tomu přidat čidlo abs zadního kola(honí to i ty km)a půjde to,jinak jde použít i budíky ze scarvera.Stalo se že u dvojsvíce nešli hodiny nebo vypadávali km ale fakt minimálně.
"Žij svůj sen"