To je jasny, ale kolik v tom medaku bylo techniky tenkrat a kolik ted. Oni ty hracky lidi desne chtej. Moje zkusenost je takova, ze pred kazdejma vanocema se me ptaj na notebooky a kraviny, pomuzu jim s vyberem podle penez co maj, divy se proc tam toho neni vic a radsi zvoli Asus nez Dell i kdyz je varuju. No nakonec se notebooky objevi zpatky s prosbou o opravu, u tech co se k tomu umi chovat tak po 3-4 letech coz je 10% a to ostatni ? hruuza jak se k tomu lidi chovaj je to patrny na prvni pohled a jeste rvou, ze to nic nevydrzi. U aut a motorek je to to samy, dyt to samy vidite i rozdil mezi ojetinou z DE a od nas.
Upravil Macek01 dne 31.01.2014 16:03
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
TomasTT napsal:
cibus: hele problém je v tom, že dnešní značky už třeba taky dávno nejsou to, co dřív. Když se podíváš, jak to je propojený - koupíš si Nissan a zjistíš že to dělají v Portugalsku v továrně Renault a většina dílů je z Renaultu. Koupíš si japonský Nikon dalekohled a zjistíš, že je vyrobený v Číně a ne v Japonsku. Takhle to je skoro se vším. Ale ne úplně se vším a je potřeba hledat těch třeba 20% věcí, který jsou poctivý a kvalitní.
... anebo jít druhou cestou ... kupovat ty levný "šmejdy" s tím, že vydrží tak sezónu maximálně a pak si koupím nový ... (hold se víc věcí řadí mezi věci tkz. spotřební )
nemyslím si, že by nějaký výrobce úmyslně "programoval" rozpad výrobku na určitou dobu (asi jsem optimista) ... ale to že vše dimenzuje "přesně" na dobu "životnosti" výrobku je věc jiná ...
Upravil chstepan dne 31.01.2014 13:05
(ch)stepan
...Nejextrémnějším případem je, když firma rovnou naprogramuje do svých výrobků přesnou délku životnosti. Běžně to dnes zřejmě dělají někteří výrobci paměťových karet pro fotoaparáty nebo telefony: překročí-li majitel určitou kvótu, karta se stane nepoužitelnou... úryvek z jednoho zmiňovaného článku.
Věřím tomu. Měl jsem paměťovou kartu jednoho známého výrobce o kapacitě 32 GB a vložil jsem ji do kamery která běží non-stop a staré záznamy postupně přehrává. Na kartu byla sice celoživotní záruka, ale po několika měsících na ni nebylo možné nic nahrát, nešla naformátovat ani smazat, prostě byla nepoužitelná. Kartu jsem reklamoval a asi po 3 týdnech jsem obdržel novou. Ta fungovala přibližně stejnou dobu a pak to samé. Opět jsem ji reklamoval a po několika týdnech mi prodejce nabídl vrácení peněz.
Co se týká umělého začlenění kurvítek do nových výrobků, tak tomu absolutně věřím. Nemusí se jednat jen o nějakou vloženou součástku, stačí nějaký díl cíleně poddimenzovat a jeho poškození se pak projeví na všem ostatním. Ale zase těch dílů nesmí být moc aby náhodou nedošlo k selhání ještě v době záruky.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Já teda věřím tomu, že u tiskáren je nějaká ta "životnost" naprogramovaná minimálně u fotoválců ale jestli to některý výrobce jen nechá hlásit nebo zastaví tisk, to nevím. Nikdy jsem neměl tiskárnu, která by i přes hlášení nejela dál. Toner asi holt když v něm nic není, tak to netiskne. Inkjetová cartridge taky poznám že v ní není žádná barva a není co by tiskla. Ale u těch fotoválců je otázka, jestli je po smrti nebo ne a přesto to píše že je potřeba ho vyměnit. Ale u žádné z tiskáren co tady máme, se tisk nezastaví, tiskne to dál, třeba jsou tam i pruhy kde ten toner už na válci nedrží ale tiskne to. Ale věřím, že někdo to dělá tak, že to při dosažení určitého počtu zastaví a nejede to dál. To je to samé jako ty čipy v inkjet náplních - taky tam nestačí nalít nový inkousty aby cartridge dál fungovala. U téhle kategorie bych řekl, že výrobci mají veškerý příjmy na prodeji spotřebáku a ne z hardware, takže když mám tiskárnu určenou pro provoz v pracovní skupině v kanceláři, kde se předpokládá tisk 100.000 výtisků ročně, asi by bylo divný, kdyby se to zastavilo po 15 tis. a chtělo to něco měnit. Ale 15 tisíc výtisků je celkem normální životnost fotoválce a chtěl bych vidět, jak psali v tom článku, že na ten samý vytiskli trojnásobek. Obvykle měníme fotoválec v malinkým brotheru na krámě (kde tiskneme kolem 20 tisíc výtisků ročně) až když ty faktury nejsou moc čitelný a to ještě tiskárna jede, jen to hlásí že válec je potřeba vyměnit a skutečně bych ani nechtěl aby to s ním jelo dalších 20 tisíc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zrovna Ty třeba víš,že si za kvalitu jsem schopen zaplatit.Za Ohlinse a jiné jsem u Vás vypláznul nemalou sumu.Moje fungou dobře,asi proto že je mám už déle.Pak se asi něco "pokazilo" a už dle Tvých slov explodují,vytečou a je třeba kupovat jiný.
nikdo nic takoveho nerikal. Jen ze Ohlins zapomel investovat do vyvoje (to ty rad) na tezka endura (take rad a Tractive ho predbehl.
[quote]
Kdo koho předběhl, v čem? jedna společnost druhou v prodeji za 3 roky u jednoho výhradního prodejce, nebo v globálu, nebo v oblíbenosti na jednom fóru v ČR? Co hodnotíš? Zatím bych řekl pouze v masivní reklamě tady, pořád dokola, začínam mít alergii na demagogické srovnávání, a to pozor, klidně připouštím, že jedna nová firma může (ale po X letech provozu také nemusí) mít lepší kvalitu. Prostě se to tady prezentuje jako fakt, ačkoli s novým výrobkem má zkušenost jenom pár lidí. Reklamní články neberu jako ukazatel ničeho. .. Myslim, že tohle srovnání do kurvítek vůbec nepatří.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
Upravil jezek dne 31.01.2014 14:52
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
.. nebo že náplň koncového převodu je doživotní
(ch)stepan
berka: hele s tou kartou - víš že SD karty a obecně všechny zařízení s flash pamětí mají omezený počet zápisů? Záleží na tom zařízení, jak vytváří soubory ale třeba některý bezpečnostní kamery do auta sekají soubory dost rychle? Obecná životnost jakékoliv flash paměti je 100 tisíc zápisů. Průmyslové flash (SLC NAND) mají ten počet vyšší ale skoro všechno co dneska někde koupíš je obyčejný typ. 100 tisíc zápisů znamená 100 tisíc zavřených souborů. Pokud ti kamera jede smyčku a ukládá soubory po 10s, jak to mám třeba já v bezpečností kameře v autě, tak to znamená, že za 3h jízdy to vytvoří kolem 1000 souborů. Stačí jet 100 dnů po 3h a máš limit životnosti té karty. A jsou lidi co to mají nastavené ještě po kratších intervalech.
Některý karty (MLC) mají jen 10 tisíc cyklů zápisu a průmyslové mají třeba i přes milion. To jsou zásadní rozdíly. U výrobku určeného pro fotografování se nepředpokládá, že bys během několika let narazil na problém s životností (za jak dlouho vyfotíš 100 tisíc fotek?) ale výrobci evidentně nečekali že se to začne používat v kamerách, kde se vytváří a ukládá soubor fakt v řádu vteřin a některý typy karet na to skutečně nejsou vhodný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Melizoy: tak proč o tom mluvíš? Celá ta diskuze vznikla z toho, že někdo vyrazil do servisu Ohlins a ventiloval tady věci, které mu tam údajně řekli - jak je to celé jen marketingová bublina, že se to technicky ničím neliší, že ty tlumiče jsou vlastně jen reklama atd. No jasně, byli naštvaní protože kdo by chtěl konkurenci - zejména na trhu, kde se bojuje o každého zákazníka a každý prodaný kus.
Globálně to není nic významného - Tractive prodal do oblasti cestovních endur (resp. na značky nabízené Touratechem) asi 3500 tlumičů za rok a půl. Kolem tisícovky na sněžné skútry a v řádu stovek na další aplikace. Není to velký počet. Pro ohlins to neznamená nic. Ale u nás je třeba sto tlumičů znát. Jsme malý trh.
A v čem že je předběhli? Pokud to nebylo jasný z těch "stovek příspěvků" tak ti to napíšu znova - je to první výrobce na světě, který navrhuje a vyrábí tlumiče od počátku konstruované pro cestovní endura. Nejsou to tlumiče ze silničních motorek modifikované na velká endura ale je to vyvíjené od začátku na konkrétní motorky (GS, SuperTenere, Explorer...) a předpokládá se ježdění offroad. V tom je předběhli. Ohlins za posledních 10 let neudělal nic. Ty tlumiče byly v roce 2003 stejné jako jsou dneska. Nezměnili vůbec nic. Ani nepostavili planžety jinak pro těžšího adventure a lehčí GS. Nebyl důvod - nebyla konkurence.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Já teda věřím tomu, že u tiskáren je nějaká ta "životnost" naprogramovaná minimálně u fotoválců ale jestli to některý výrobce jen nechá hlásit nebo zastaví tisk, to nevím. Nikdy jsem neměl tiskárnu, která by i přes hlášení nejela dál. Toner asi holt když v něm nic není, tak to netiskne. Inkjetová cartridge taky poznám že v ní není žádná barva a není co by tiskla. Ale u těch fotoválců je otázka, jestli je po smrti nebo ne a přesto to píše že je potřeba ho vyměnit. Ale u žádné z tiskáren co tady máme, se tisk nezastaví, tiskne to dál, třeba jsou tam i pruhy kde ten toner už na válci nedrží ale tiskne to. Ale věřím, že někdo to dělá tak, že to při dosažení určitého počtu zastaví a nejede to dál. To je to samé jako ty čipy v inkjet náplních - taky tam nestačí nalít nový inkousty aby cartridge dál fungovala. U téhle kategorie bych řekl, že výrobci mají veškerý příjmy na prodeji spotřebáku a ne z hardware, takže když mám tiskárnu určenou pro provoz v pracovní skupině v kanceláři, kde se předpokládá tisk 100.000 výtisků ročně, asi by bylo divný, kdyby se to zastavilo po 15 tis. a chtělo to něco měnit. Ale 15 tisíc výtisků je celkem normální životnost fotoválce a chtěl bych vidět, jak psali v tom článku, že na ten samý vytiskli trojnásobek. Obvykle měníme fotoválec v malinkým brotheru na krámě (kde tiskneme kolem 20 tisíc výtisků ročně) až když ty faktury nejsou moc čitelný a to ještě tiskárna jede, jen to hlásí že válec je potřeba vyměnit a skutečně bych ani nechtěl aby to s ním jelo dalších 20 tisíc.
Tak to co píšeš je naprostá pravda, zatavení válce zažívam a to u tiskáren OKI a dokonce jsem i u kluků/techniků viděl, jak výměnou čipu prodlouží životnost až o 50%.
To je všechno legranda, nejhorší co zažívam co se týče poměru cena/výkon a služba jsou licence - Oracle a další, to je teprv masakr a jediný kurvítka jsou tam články ve smlouvách
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
To není dobrý příklad.Jezdím v tomto režimu s T4 už 11 let.Ale asi to bude tím,že je to auto ještě bez kurvítek.Je tam dokonce i originál baterie,no a ta je zase dle mého soudu ještě pořád s olovem.
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
Nene větší kurvítko sem já, to auto co sem s nim byl u tebe pro kufry sem včera pěkně pomuchlal o svodidla no a už nejede.
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
To není dobrý příklad.Jezdím v tomto režimu s T4 už 11 let.
tvl Sadilku na jedny strane si tu malem rezes zily z toho hroznyho sveta plnyho nespolehlivejch smejdstev a pak nechas motor machat v takovejhle srackach?
to je fakt na palici.
Jezek ma pravdu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kubiku,ztracim se v tom.koupil jsem si kvalitni a drahou věc,dělam vše dle návodu výrobce.Co bych měl dělat víc?Tvá zapšklost mi začíná být až směšná.ty si měň preventivně co chceš,stejně tě kurvítka dostanou.
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
Stím souhlasím...tohle je jeden s nejlepších příkladů..
Mimochodem minulý týden kamarád - nová Octavia RS - přijeďte za 30.000km - jenže mu to nedalo tak mi zavolal a pojede tam alespon jednou za rok...
Jen si, ale představ toho laika, který neví nic o autech tak si jde koupit auto do autorizovanýho servisu s tím, že má strach z oprav a investicí a tam mu tohle nabulíkujou...člověk který tomu nerozumí to považuje za dobrou informaci a řídí se tím...
Pro mě je to stejný jako když mi někdo něco nakuká - co já vím třeba s elektronikou - tak taky nemám moc jiných možností...
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
Stím souhlasím...tohle je jeden s nejlepších příkladů..
Mimochodem minulý týden kamarád - nová Octavia RS - přijeďte za 30.000km - jenže mu to nedalo tak mi zavolal a pojede tam alespon jednou za rok...
Jen si, ale představ toho laika, který neví nic o autech tak si jde koupit auto do autorizovanýho servisu s tím, že má strach z oprav a investicí a tam mu tohle nabulíkujou...člověk který tomu nerozumí to považuje za dobrou informaci a řídí se tím...
Pro mě je to stejný jako když mi někdo něco nakuká - co já vím třeba s elektronikou - tak taky nemám moc jiných možností...
Tom
To jste ale oba špatně identifikovali kurvítko...není to zákazník, ale prodejce!! ..takové "softwarové" kurvítko. Ve většině věci jsme totiž laici a dáme na slova výrobců, prodejců, servismanů apod..
jezek napsal:
Naprosto spolehlive kurvitko je zakaznik, který uveri prodejci, ze servisni interval na vymenu oleje v motoru jeho nového automobilu je 30.000 km..
Stím souhlasím...tohle je jeden s nejlepších příkladů..
Mimochodem minulý týden kamarád - nová Octavia RS - přijeďte za 30.000km - jenže mu to nedalo tak mi zavolal a pojede tam alespon jednou za rok...
Jen si, ale představ toho laika, který neví nic o autech tak si jde koupit auto do autorizovanýho servisu s tím, že má strach z oprav a investicí a tam mu tohle nabulíkujou...člověk který tomu nerozumí to považuje za dobrou informaci a řídí se tím...
Pro mě je to stejný jako když mi někdo něco nakuká - co já vím třeba s elektronikou - tak taky nemám moc jiných možností...
Tom
To jste ale oba špatně identifikovali kurvítko...není to zákazník, ale prodejce!! ..takové "softwarové" kurvítko. Ve většině věci jsme totiž laici a dáme na slova výrobců, prodejců, servismanů apod..
Taky nemáš pravdu.. ) kurvítko je výrobce - ten nastavil a předepsal takový servisní interval...prodejce prodává a tlumučí to co výrobce udává za správné, přestože do toho vidí a může si o tom myslet co chce...zrovna u aut se vypočítávají náklady na předpokládaný servis za určitý proběh KM...prostě se to schválně sype aby servisy měli práci a obživu...
Maarty 82 napsal:
Pro odlehčení :-) kamiony dnes chodí na vyměnu oleje 60-120tis. Km :-(
To se ale nedá srovnávat, kamiony mají několikanásobně větší náplň oleje, točí ani ne 2000ot/min a jezdí většinou ideální podmínky (dlouhé trasy, teplý motor, konstantní rychlost).
U polských kamionů mám pocit, že servisní intervaly nemají žádné. Viz. záběry z odchytávek polských kamionů a seznamů jejich závad, které nám ukazují jako odstrašující příklad na školení řidičů. Ale zbytek národů taky není z obliga samozřejmě
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90