tomle1 napsal:
Ahoj, taky o něčem takovým přemýšlím. Používáš tenhle 350ml přípravek při každé výměně oleje, tedy co 10000km?
Dík tomle
Tak jak je psáno v návodu na obalu. Poprvé desetinu celkové náplně a na druhé výměně jen udržovací 2 - 3% náplně. Balení je 0.5litru.
10% - to je je 0.4l prolongu + 3.6 l oleje. Zbyde Ti deci a to rozděl do převodovky a rozvodovky. Převodovka třičtvrtě deci a rozvodovka čtvrt deci.
Samozřejmě poměrnou část z převodovky a rozvodovky nutno vysát.
Po první vyjížďce se Ti asi zvedne volnoběh o pár desítek otáček, to se dá seřídit, ( obtokové šrouby - budíky), nevím koho máš v okolí, můžeš přijet i do HK.
Jo, jo. Koupím si ho. Jsem z Olomouce a jezdím k Cyrilovi. Takže v pohodě. Ještě mě zajímají ty napínáky. Mám 1100RT s najetými 97000. Ty napínáky koupím kde prosím?
tomle1 napsal:
Ahoj, taky o něčem takovým přemýšlím. Používáš tenhle 350ml přípravek při každé výměně oleje, tedy co 10000km?
Dík tomle
Tak jak je psáno v návodu na obalu. Poprvé desetinu celkové náplně a na druhé výměně jen udržovací 2 - 3% náplně. Balení je 0.5litru.
10% - to je je 0.4l prolongu + 3.6 l oleje. Zbyde Ti deci a to rozděl do převodovky a rozvodovky. Převodovka třičtvrtě deci a rozvodovka čtvrt deci.
Samozřejmě poměrnou část z převodovky a rozvodovky nutno vysát.
Po první vyjížďce se Ti asi zvedne volnoběh o pár desítek otáček, to se dá seřídit, ( obtokové šrouby - budíky), nevím koho máš v okolí, můžeš přijet i do HK.
Jo, jo. Koupím si ho. Jsem z Olomouce a jezdím k Cyrilovi. Takže v pohodě. Ještě mě zajímají ty napínáky. Mám 1100RT s najetými 97000. Ty napínáky koupím kde prosím?
Já je měl z Inveltu, zeptej se Cyrila, třeba má dodavatele, nenech si ale poslat ty samý co máš, technici v BMW někdy nevědí o čem je řeč, musí být jasno o co jde. Ty inovovaný jsou jiný z gruntu, lapovaná složená součástka, ne jen prožina a klobouček.
Ivoš.
je to divný hele, tři roky jsem používal kastól actevo, a volnoběh pořád pod 1000/min, letos jsem tam šplíchl z nouze automobilovej kastról sudovej, jen čtvrt litru, a koukám, otáčky už cca 1100/min, přesně jak dle manuálu.
červenej Elf
Ahoj,tak při čekání na nějaké hezké gsa pročítám fórum a vzdělávat se.Narazil jsem na radu ohledně Prologu.Tak přispějí svoji troškou zkušenosti.Když jsem kupoval svoji první Aprilii rsv tak jsem se zastavil pro pár rad u špičkového českého závodníka v dragster Otty Knebla.Ten mě prolong doporučil a já ho používal ve všech motorkách co jsem pak měl až k poslední KTM RC8..Můžu ho jen doporučit a jen co najdu nějaké hezké gsa tak ho tam také hned naleju. A jak bylo řečeno o pár příspěvků výš..,jen konstatuji svoji osobní zkušenost.
Dal jsem při výměně olej od Castrolu jhttp://www.bmwoleje.cz/cs/motorove-oleje/9-castrol-edge-fst-10w-60-1l-4008177025136.html# tak jsem zvědavý co se bude dít. J.C.
Upravil Jara Cimrman dne 24.06.2014 23:37
bmwivo má pravdu,prolong funguje,znám ivoše dlouhá léta a ten by si do motorky nějaké svinstvo nenalil,ani kdyby mu byl udělen grant na výzkum a zničení motoru u předešlé motorky(xjr 1300 SP) jsem používal něco jiného do oleje a po 75Tkm bylo pod vačkama vidět originální broušení z fabriky u bmw sem jel 2 sezóny liquidmoly,ten byl supr,hlavně v jižních zemích při vysokých teplotách,motor jel vždy kultivovaně,jezdil jsem motul i castrol,zkoušel jsem motorex,tyto oleje při vysokých teplotách,jsou jak voda(nejvíc motul) a motor děsně řachtá.
prolong jsem dal jak do motoru,převodovky, i hrušky,v převodovce jsem měnil ložiska po 120Tkm,zadní hruška jede dál,i motor a kolik má ve skutečnosti najeto nikdo neví,bo od motorky nemám servisní knížku.
já to říkám furt,zlatý železo 1150 a trocha té mastné chemie
Upravil bystricke dne 25.06.2014 00:37
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Moje zkušenost s Prolongem - otáčky se zvedly lehce, ale to moc neposoudím, bo RT šlo v zápětí k Cyrilovi a tam motor znovu seřizovali. Je fakt, že po nalití se pocitově chová kultivovaněji a jakoby získal o nějaký koníky navíc. Takže za mě JO!