milan enduroskola napsal:
ne, to nebylo s pružinama :-)
takže zas takovej rozdíl to není Cena přímo v Hyperpro fabrice je obdobná.
Mě to přijde jako docela velký rozdíl 5tis. oproti 12 tis. Lidi tady řeší stokoruny a 7 tisíc na jednom servisu ti přijde že není rozdíl? Nebo každý mluvíme o něčem jiném.
Já mluvím o tom, že Ohlins nebo Tractive stojí servis za jeden tlumič 2.500 plus mínus. A Hyperpro 6000 za to samé. 3500Kč na kusu, 7 tisíc rozdíl na obou. Mě to přijde celkem dost.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Jen pro info - kompletní servis Touratech Suspension (Tractive) je opravdu za 2500Kč s DPH. V ceně je výměna celého spodního utěsnění, kompletní spodní ucpávka (nejen to gufero), nový olej a naplnění dusíkem.
Samotná pružina na výměnu stojí taky 2500 ale nemusí se měnit ani po 50 tis. Je dimenzovaná na celou životnost toho tlumiče při normálním provozu.
Protože jsme tlumiče Hyperpro na servis posílali, tak víme, že to opravdu stojí 6 tisíc a v ceně rozhodně není nová pružina! Je to jen servis s olejem a plynem bez pružiny. Klidně si to můžete v Bikers Crown ověřit. Prostě to tak mají.
U některých tlumičů je sice super výhodná cena ale lidi už nevidí, že se provoz v celkem krátké době nevyplatí i ve srovnání s mnohem dražšími tlumiči.
já si to ověřoval a cena je 100-150 eur dle toho co bude potřeba udělat (samozřejmě bez pružiny). Každej tvrdí něco jinýho.
No v továrně to takhle možná je (i tak je ale 4200Kč rozdíl oproti 2500) ale předpokládám, že B.C. do toho započítá dopravu tam i zpátky a proto to účtují za těch 6 tisíc na kus. Tu cenu u Ohlinsu nemůžu posuzovat ale u nás by se dala taky snížit pokud by byla spodní ucpávka v pořádku. Těch 2500 je maximum když se mění ten spotřebák kompletně.
Upravil TomasTT dne 11.07.2014 13:54
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
cena běžného servisu 1 ks tlumiče bez pružin
hyperpro (dovozce bikerscrown) je 6000
tractive 2500
ohlins 2310
no je fakt, že to takovej rozdíl zas není :-)
Upravil milan enduroskola dne 11.07.2014 13:55
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
cena běžného servisu 1 ks tlumiče bez pružin
hyperpro (dovozce bikerscrown) je 6000
tractive 2500
ohlins 2310
no je fakt, že to takovej rozdíl zas není :-)
no asi neumíš číst :-) Psal jsem 100 - 150 eur a furt tady řešíte 6000 a bikerscrown, kterej to nemá pro BMW ani v nabídce-jen na poptávku. Co třeba eres-racing sk. Vždyť máte přímo v blogu napsaný, že hyperpro tlumiče jsou plnohodnotná náhrada za originály pro stroje typu 1100 - 1150 gs. A teď čistě nezaujatýmu člověku, kterej si to přečte to vypadá, že je vlastně nemá cenu kupovat. Jinak nic ve zlým.
Upravil Mardock dne 11.07.2014 14:16
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Mardock: Bikers Crown je jediný autorizovaný dovozce v ČR. My jsme brali tlumiče Hyperpro taky od nich i když je má v nabídce i německý Touratech (servis v německu vycházel dráž než u bikers crownu). A pochopitelně že prodávají tlumiče i pro BMW. Každopádně servis zajišťuje Bikers Crown z titulu dovozce externě a cena je taková, jaká byla napsaná, tedy 6 tis. za kus vč. DPH
Pokud třeba na Slovensku je cena 150EUR max, tak to je 4200Kč plus doprava tam a zpátky. Třeba 400Kč/cesta aby se to dobře počítalo (když se to pošle kurýrem s pojištěním na plnou cenu tak to bude asi tak sedět). To by bylo za 5 tisíc.
Maximální cena Ohlins nebo Tractive je 2300-2500Kč. To znamená že to je za polovinu. Tak kde vidíš ten nepatrný rozdíl?
I kdyby to bylo bez toho poštovného na slovensko, tak mi přijde rozdíl 150EUR nebo 2500 docela hodně, zejména když se zrovna v případě hyperpro dělá poměrně často (20 tis.).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jasně ale to je cena max těch 4200- taky to může být těch 2800. Dopravné zpět platí Hyperpro. Já mám tyto informace. Jak jsem psal-tyhle tlumiče jste doporučovali a teď to vypadá, že člověk prohloupí když je koupi.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Mardock napsal:
jasně ale to je cena max těch 4200- taky to může být těch 2800. Dopravné zpět platí Hyperpro. Já mám tyto informace. Jak jsem psal-tyhle tlumiče jste doporučovali a teď to vypadá, že člověk prohloupí když je koupi.
Klucí, vždyť je to jedno. To že je sada tlumičů cenově jako jeden Ohlins musí někde "chybět". Technologie jsou podobné, materiály možná taky, takže je to o tom, že člověk volí různé kompromisy. Já třeba nemám žádný velký nájezd. tak cca 10 tisíc za rok a stylem, že mám reálnou šanci užít dráže servisované tlumiče déle. Jasně že bych chtěl tlumiče od Tomáše a nebo Ohlinsy, ale tam jeden stojí co tady sada a prostě na to nemám.
Dojel jsem i na motorce s mrtvolou místo tlumiče. jasně že guma z toho nemá radost, ale jde to.
Vzal bych to asi takhle - ty dražší a doufejme i kvalitnější značky se vyplatí těm, kdo jezdí víc a razantnějí. Potom chápu i úvahy o repasích.
Předpokládám, že když koupím hyperpra a budou po několika letech na repas, tak to zvládne i nějaký z "našich" repasérů a nebude to třeba posílat do fabriky. A nebo se mě podaří za pár let došetřit na jiné.
Tomáš, Milan, Ruda ... najedou za sezńu to co já za pětiletku. A dokážou poradit, za to dík. Třeba by mě nenapadlo měnit tlumiče oba a Tomáš mě potvrdil, že měnit jeden je možné, ale ........ Takže kluci děkuji za rady a zbytečně se neškorpěte, to že zrovna prší není na věky
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mardock napsal:
jasně ale to je cena max těch 4200- taky to může být těch 2800. Dopravné zpět platí Hyperpro. Já mám tyto informace. Jak jsem psal-tyhle tlumiče jste doporučovali a teď to vypadá, že člověk prohloupí když je koupi.
Neprohloupí ale servis na ně je prostě dražší než na jiné značky.
Hyperpro a Ohlins jsme prodávali když nic jiného nebylo. Dneska je situace jiná a nabídka je větší. O nic jiného nejde, nehodnotím tlumič jako takový, jeho konstrukci - jen to, že nižší prvotní investice se může dorovnat rozdílnou cenou servisu nebo nakonec i prodražit.
Jinak u Ohlinsu je ta cena asi finální ale u Tractive může být cena servisu třeba taky jen 1500, když se bude měnit jen olej a dusík a ucpávka bude v pořádku. Zajímavé je, že v případě B.C. byla ta cena servisu vždycky stejná - bez ohledu na to, jestli to člověk jezdil v offroadu nebo víceméně po silnici. Servis na Slovensku jsme nepoptávali, dodavatel byl B.C. tak jsme servisovali u nich.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já bych možná ještě zohlednil to že tractive nebo ohlins se servisují v čr to znamená že když mi v létě vyteče tlumič nebudu muset čekat měsíc a půl než ho dostanu nazpět. U hyperpro to ten 1,5měsíc prostě být může můj kamarád může dosvědčit.
Medik: já bych v tom uvažování především zohlednil zátěž, protože když si porovnáš konstrukci jednotlivých typů nebo značek, tak najdeš docela zásadní rozdíly. Něco jiného je, když na té motorce jezdí člověk co má 80kg a jezdí převážně sám a něco jiného je, když má zátěž se zavazadly třeba 250kg. Nevím jak u Hyperpra ale Wilbers byl na tohle extrémně citlivej a optimálně nastavený podvozek byl po 14 denní dovolené na servis, protože se začal houpat a odskakoval atd. Pružiny se po jedné sezóně změnily z celkem tvrdých na nepoužitelně měkké. Kamarádi to nakonec vyřešili výměnou tuším za WP ale to není důležitý. Byl bych v tomhle ohledu opatrnější s tím, že to bude fungovat léta bez nutnosti servisu při takové zátěži.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
cena běžného servisu 1 ks tlumiče bez pružin
hyperpro (dovozce bikerscrown) je 6000
tractive 2500
ohlins 2310
no je fakt, že to takovej rozdíl zas není :-)
ono asi sa to robi na ohlis a tractice castejsie tak preto taka cena
co sa tyka asfaltu tak je jedno aky tlmic, nemal by sa potokazit tak skoro.
Ako si tlmice humplujeme v terene to je uz na nas a podla toho si musime robit aj servis.
Ja mam hyperpro a to z jedineho dovodu, pretoze utlm tlmica si nastavujem jednoduchsie ako na TT. Nemusim na to pouzivat ziadne naradie. Idem na asfalt, chcem pohodlie, tak len jednym prstom potocim kolecko a vybavene, chcem teren potocim jednym prstom a vybavene.
Nevyberal som podla ceny.
Upravil copo dne 11.07.2014 20:06
copo@centrum.sk
na hyperpro po zhruba 9000km ziadny problem, nic neodskakuje, vsetko funguje tak ako ma. Jazda asfalt, nahananie a nasieranie jogurtakov taky styl Na stuploch
z toho tak 70percent jazda v terene, dost tazky teren, tlmice idu viac na doraz a funguju.
Ja mam nejakych 100kg + velke kufre zenga pro plne nalozene, plna nadrz stale a nepostrehol som zatial ziadny problem s unavou materialu.
Co sa tyka terenu, tak zjazd vyjazd po sutroch a nie obycajne polnacky, jazda po haluzach, gulatinach .... teren tazsi
Mesacne niekolko hodin na cross drahe, kde mlady chlapci sa pytaju, ujo a vam nedrbe ze tu jazdite s tym autobusom
Asi to hyperpro nie je az take zle.
Zopar ludi pise po forach, ze hyperpro je zle, tvrde, ale to tlmic nie je. Je taky ako si ho majitel ponastavuje. Je rozdiel cely tlmic hyperpro a len struna hyperpro na inom tlmici.
Co sa tyka repasu original tlmicov, tak som do nich nesiel, nakolko som skoncil v terene a nerad by som bol, keby mi original repas niekde v terene prdol.
Ak mi prdne Hyperpro, tak ho poslem na reklamaciu, opravu. Co sa tyka nejakej vyhovorky od predajcu, ze som s nim jazdil v terene a tak, tak to ma smolu, kedze si zariadim reklamaciu tak aby bola kladne vybavena.
Nechal som si cez email urobit cenovu ponuku na tlmice na moju moto a napisal som ze na co ich chcem. Pytal som si tlmice na jazdu v tazkom terene a doporuceny mi bol telever box. Pokial nebude viditelne poskodenie, tak ma predajca smolu, bude musiet kladne poriesit reklamaciu.
YouTube Video
copo přiložený následující obrázek:
[167.46Kb]
Upravil copo dne 11.07.2014 21:40
copo@centrum.sk
na mitaskach mi to neodskakuje, zataca to fajne. Skoncim v terene, vybehnem na asfalt, potocim jednym prstom utlm a ficim na asfalte gumy od blata obrusit. Prestavenie par sekund
Keby som mal TT, tak vypinam motor, vytahujem naradie, prestavujem tlmic, schovavam naradie, startujem a ficim. Za tepleho pocasia sa hadam by som musel aj odstrojit sa aby som sa neuvaril
Hyperpro mozem len dopurucit
copo přiložený následující obrázek:
[76.41Kb]
Upravil copo dne 11.07.2014 21:49
copo@centrum.sk
copo napsal:
na mitaskach mi to neodskakuje, zataca to fajne. Skoncim v terene, vybehnem na asfalt, potocim jednym prstom utlm a ficim na asfalte gumy od blata obrusit. Prestavenie par sekund
Keby som mal TT, tak vypinam motor, vytahujem naradie, prestavujem tlmic, schovavam naradie, startujem a ficim. Za tepleho pocasia sa hadam by som musel aj odstrojit sa aby som sa neuvaril
Hyperpro mozem len dopurucit
To zas přeháníš né? s tim přenastvovánim já tractive mám a otázka přenastavení je asi 10 sekund, musím teda mít šroubovák v kapse to je pravda, ale já zase na nastavení v terénu vůbec nesahám, nějak nevidím důvod. funguje to fajne tam i tam.
copo napsal:
na mitaskach mi to neodskakuje, zataca to fajne. Skoncim v terene, vybehnem na asfalt, potocim jednym prstom utlm a ficim na asfalte gumy od blata obrusit. Prestavenie par sekund
Keby som mal TT, tak vypinam motor, vytahujem naradie, prestavujem tlmic, schovavam naradie, startujem a ficim. Za tepleho pocasia sa hadam by som musel aj odstrojit sa aby som sa neuvaril
Hyperpro mozem len dopurucit
To zas přeháníš né? s tim přenastvovánim já tractive mám a otázka přenastavení je asi 10 sekund, musím teda mít šroubovák v kapse to je pravda, ale já zase na nastavení v terénu vůbec nesahám, nějak nevidím důvod. funguje to fajne tam i tam.
no vidis, ja nemusim mat nic pri sebe a nastavim to
Hyperpro tiez nemusim prestavovat a funguje tam i tam, ale preco nie, ked mozem a je to na to urcene.
No a tym si myslim, ze robim dobre, kedze sa tlmic netrapy v terene a nepouzivam nejake univerzalne nastavenie. Je podstatne ako to v tlmici pracuje a tym aj viac vydrzi
copo@centrum.sk
Podstatne je, jaka je pracovni charakteristika toho kterého tlumice. Existuji tlumice, které je potreba nastavit jen proto, ze se vyjíždí z polní cesty na silnici nebo dokonce i jen kdyz se meni charakter silnice.
Rozhodne u mých tlumicu na 1150 i 1200 neměním nastavení kdyz vyjizdim na silnici nebo naopak. To by me z toho svihlo. Mozna nejsem dostatečný závodník abych potreboval radikálně vetsi odskok kdyz menim charakter cesty ale s 1150 jezdím nekdy na na hranici (mých) moznosti a nemám jediny důvod do nastavení sahat.
Na 1200 jen ve případě ze chci ted odpoledne jet s maximálním komfortem a nechci cítit odezvu podvozku, tak si trosku otevřu trysku LS komprese ale to dělám jednou za čas a jen proto ze si s tím chci pohrát, jinak na nastavení vubec nesaham. Rozhodne ani u Ohlinsu ani s Tractive nebylo potreba nastavovat útlum takhle často jak popisuješ. A jezdi se mnou kamarádi co maji různé znacky tlumicu a během dne treba 20x měníme charakter z písty na asfalt a zpátky a nikdo nic nenastavuje ani na Bitubu ani na WP atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak ale obecne mas pravdu v tom ze kdyz tlumič do komprese otevres, aby nekladl takovy odpor razum, tak se bude min zahrivat a potažmo bude životnost delší. Ale to mluvím o extrémní zátěži po dlouhou dobu. Každopádně pro lidi co meni nastavení každých 5 minut se dělají podvozky s ESA nebo naše ACE apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Podstatne je, jaka je pracovni charakteristika toho kterého tlumice. Existuji tlumice, které je potreba nastavit jen proto, ze se vyjíždí z polní cesty na silnici nebo dokonce i jen kdyz se meni charakter silnice.
Rozhodne u mých tlumicu na 1150 i 1200 neměním nastavení kdyz vyjizdim na silnici nebo naopak. To by me z toho svihlo. Mozna nejsem dostatečný závodník abych potreboval radikálně vetsi odskok kdyz menim charakter cesty ale s 1150 jezdím nekdy na na hranici (mých) moznosti a nemám jediny důvod do nastavení sahat.
Na 1200 jen ve případě ze chci ted odpoledne jet s maximálním komfortem a nechci cítit odezvu podvozku, tak si trosku otevřu trysku LS komprese ale to dělám jednou za čas a jen proto ze si s tím chci pohrát, jinak na nastavení vubec nesaham. Rozhodne ani u Ohlinsu ani s Tractive nebylo potreba nastavovat útlum takhle často jak popisuješ. A jezdi se mnou kamarádi co maji různé znacky tlumicu a během dne treba 20x měníme charakter z písty na asfalt a zpátky a nikdo nic nenastavuje ani na Bitubu ani na WP atd.
Přesně takhe to vydím i já. Já jsem měl před 1150 ktm kde byl ještě lepší podvozek než mám teď. Bohužel se nic lepšího na 1150 neďelá. Ale jsem prostě hodně háklivej na dobrou funkci podvozku a jak to nefunguje tak mě ta jízda ani nebaví, ale abych několikrát denně měnil nastanení to fakr ne. Před trac jsme měl origo repas + hyperpro pružiny a to jsem musel před vjetím do terénu přidat předpětí jinak jsem byl neustále v dorazech, ani to už teď nedělám a do dorazů nejdu. A i tak to funguje tam i tam o 80% lépe.
TomasTT napsal:
Jinak ale obecne mas pravdu v tom ze kdyz tlumič do komprese otevres, aby nekladl takovy odpor razum, tak se bude min zahrivat a potažmo bude životnost delší. Ale to mluvím o extrémní zátěži po dlouhou dobu. Každopádně pro lidi co meni nastavení každých 5 minut se dělají podvozky s ESA nebo naše ACE apod.
na bezny off ked vybehnem z cesty mimo asfalt samozrejme nic nerobim, mam svoje univerzalne nastavenie, ale ked tlmicom idem dat zabrat, tak ich prestavujem, nepotrebujem ich namahat a tym ich len nicim. Prestavenie odskoku je sekunda, tak preco to neurobit.
Ak by som mal TT, tak by som robil to iste, naco tlmice namahat, ked sa nemusia
copo@centrum.sk