Ivan napsal:
Tazy - motory od Peugeotu, co se dávají do současných Fordů, jsou náhodou spolehlivé a bezproblémové, je ale vidět, že průměrný Čech slyší v souvislosti s autem "Francouz" a oklepe se odporem.
Mimochodem jsem měl Scénika, koupil jsem ho se 115000 km, najezdil zcela bez problémů dalších 120 tisíc km, přitom jsem na auto totálně kašlal, jen měnil olej, takže se nemohu zlobit, že jednou se zastavilo kromě ucpanému palivovému filtru. Časem se zjistilo, že jsem ho kupoval bourané, opravené a stočené asi o 150 tisíc km, takže když jsem ho prodával, mělo najeto 350-400 tisíc km. Bylo to nekvalitní auto? Já myslím že ne.
V práci máme skříňový Opel Combo, 1,7TD, výměna oleje vždy po předepsaných 50 tis. km, pravidelný, značkový servis, původní skoro všechno kromě baterky, brzd a pár drobností. Nájezd skoro 400 tisíc km, stále spolehlivě jezdí a skoro nežere olej. Je to sr.čka jak se o Opelech tvrdí? Určitě ne. Ale kupovali jsme ho s kamarádem nové a od začátku dostával vzornou péči.
Raptor - to jsi měl ale MK3 a tam to bylo jinak, byla to sice lépe udělaná auta než MK2, ale kvalitou se s MK4 nedala srovnat a celkem spolehlivá byla opravdu při bezvadné péči a kvalitním palivu. A mimochodem, stále zapomínáme, že skoro všichni tu píšeme o ojetinách koupených z druhé ruky a těžko můžeme srovnávat způsob ježdění a péči o vozidlo. Rozdílné zkušenosti nemusí mít nic společného s "kvalitou" auta a česko-slovenská škudlivost a s tím spojená úroveň péče o vozidlo je pověstná, stejně jako tankování nejlevnější nafty, nablýskání, přesvědčivá tvrzení o dokonalé péči a stáčení kilometrů při dalším prodeji...:-).
No tak to není moje zkušenost. Já mám S-MAX 2007 v plné palbě a péči měl nejlepší možnou. Žádné šetření na servisu. O výměnu oleje si ta mrcha řekla vždycky nejpozději po 12 tis km a taky ho dostala. A teď? Motor v prdeli, protože na jednom válci není tlak a kroužky se nedělají. Prostě buď polomotor, nebo jiný z vrakoviště. Nejsem závodník a auta si vážím.
Taky jsem dva roky bojoval s odstavováním výkonu motoru. Z auta najednou byla místo turba atmosféra. Autorizovaný servis to po 5ti pokusech vzdal a přiznal, že prostě neví co s tím.
Zlaté staré Mondeo z 1998. To jezdí doteď a bez poruch. Dvoulitr benzín. Jenže zase hnije.
Omlouvám se, že jsem se nevyjádřil přesně. Mondeo Mk3 je jedním z kandidátů na další povoz, o Mk4 jsem doteďko ani neuvažoval.
______________
R1150R 2004
Ivan napsal:
Raptor - to jsi měl ale MK3 a tam to bylo jinak, byla to sice lépe udělaná auta než MK2, ale kvalitou se s MK4 nedala srovnat a celkem spolehlivá byla opravdu při bezvadné péči a kvalitním palivu. A mimochodem, stále zapomínáme, že skoro všichni tu píšeme o ojetinách koupených z druhé ruky a těžko můžeme srovnávat způsob ježdění a péči o vozidlo. Rozdílné zkušenosti nemusí mít nic společného s "kvalitou" auta a česko-slovenská škudlivost a s tím spojená úroveň péče o vozidlo je pověstná, stejně jako tankování nejlevnější nafty, nablýskání, přesvědčivá tvrzení o dokonalé péči a stáčení kilometrů při dalším prodeji...:-).
kamo mal som dvoch tych fordov.... oba dovoz z nemecka
teraz mam passata (škudlivý čechoslovák) a čuduj sa svete v pohode
k poslednej generacii mondea sa vyjadrit neviem, ale co som cital na fordklube tak sami fordaci hovoria o tom ze je to o dost vacsi skok kupredu oproti predchadzajucej generacii
2,0TDCI bol hodne nepodareny motor.. o dost lepsi je 2,2TDCI ale podla mna najlepsia nafta od fordu je 1,8 (lebo je to priamo fordacky motor kym predchadzajuce su francuzi). Ale napriklad Ford v benzine je takmer volba na istotu ze do servisu budes chodit iba menit olej.
a co sa tyka francuzov iba jedna vec... kamos ma tu v Bratislave Limousine service... ich vozovy park pozostava z BMW a Mercedes. pokial BMW montovalo motory BMW tak tie motory urobili krasne 400-500 tisic km. To ze do novych 520 sa montuju francuzske dvojlitre zistili az vtedy ked im tie auta zacali jedno po druhom odchadzat po 200 tisic km na motor.
Nemam nic proti francuzom. Robia krasny dizajn, maju famoznu kuchynu a takeho Voxan Black Magic by som urcite neohrdol ale francuzske auto a francuzsky motor... dakujem, neprosim.
live fast, die young be wild, have fun
Ano, v MK3 byl motor Ford, v MK4 prý povedenější Peugeot. Pak byl v MK3 ještě tuším 2.0 TDDI nebo tak nějak a tam prý odcházely pumpy atd., bylo to citlivé na kvalitní palivo (ale Fordů s tímhle motorem a nájezdem přes 300 tisíc km jezdí spousta). Ale tohle nemusí být celosvětové zkušenosti, třeba v Německu, kde pravidelně servisují u Fordu a tankují lepší palvo, může být zkušenost jiná. A protože se snažím od určité doby dát autu to nejlepší (myslím, že je to v konečném výsledku ta nejlevnější varianta), spíš než zkušenosti českých majitelů, kteří auta kupují v bůhvíjakém stavu a s prapodivnou historií, i když jim bazar nebo předchozí majitel nabulíkuje cokoliv, mne zajímají zahraniční statistiky závadovosti.
Michal21 napsal:
jeste jedna hadanka. Z čehopak to je?
Tipnul by som si menši dizel max 2.0l stav do 250tk a možno že aj frantik, ale to je len tip!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Ivan napsal:
Ano, v MK3 byl motor Ford, v MK4 prý povedenější Peugeot. Pak byl v MK3 ještě tuším 2.0 TDDI nebo tak nějak a tam prý odcházely pumpy atd., bylo to citlivé na kvalitní palivo (ale Fordů s tímhle motorem a nájezdem přes 300 tisíc km jezdí spousta). Ale tohle nemusí být celosvětové zkušenosti, třeba v Německu, kde pravidelně servisují u Fordu a tankují lepší palvo, může být zkušenost jiná. A protože se snažím od určité doby dát autu to nejlepší (myslím, že je to v konečném výsledku ta nejlevnější varianta), spíš než zkušenosti českých majitelů, kteří auta kupují v bůhvíjakém stavu a s prapodivnou historií, i když jim bazar nebo předchozí majitel nabulíkuje cokoliv, mne zajímají zahraniční statistiky závadovosti.
Motor 2.0 TDDI - naftak s rotacnim cerpadlem (ne common rail jako TDCI) a s vykonem 84 kW. Motor se daval, co vim, i do Transitu. Co se tyka motoru, byly na nej dobre reference, hlavne z tranzitu. Kultivovanosti byla ale nahony vzdalena modernejsim TDCI a stejne tak i vykonem a spotrebou. Mel jsem Mondeo z r.2002 s TDDI, koupene jako ojetinu. Prvni 3-4 roky jsem byl spokojeny, ale potom to zacalo. Podvozkove dily se menily stale dokola (kosti, silentbloky na stabilizatoru prednim i zadnim, praskajici pruziny na predni naprave, utrzeny silentblok na zavesen zadniho kola, visici rucni brzda a stale pribrzdujici kolo, odeslo lozisko v levem prednim kole a nejvetsi rana pak byla dvouhmotovy setrvacnik a s nim rovnou vymena spojkoveho loziska a spojky a 3 mesice pred tim odeslo podavaci cerpadlo v nadrzi a auto prestalo jet, dale zavada v ridici jednotce ovladajici centralni zamykani a nasledna vymena, prestalo fungovat vyhrivani predniho okna - neresil jsem, vecne nefunkcni topeni - 3x vymeneny termostat a stale nic, vystrelena hadice od brzdoveho posilovace a vytekla kapalina na ulici a na zaver odesel alternator). Vsechno meneno za originalni dily Ford (az na altik). Pochopitelne jsem vymenil casem vsechny 4 tlumice a take vyfuk. Drobnosti, jako nefunkcni osvetleni palubky ani nezminuju. Za osm let provozu jsem spocital, ze na 1 ujety kolimetr asi 1,5 korun na opravy a udrzbu.
Takze co se tyka motoru a prevodovky, bez problemu.
Ostatni...