Labus01 napsal:
Nevím, podle mě je ta myšlenka s hustotou blbost. Voda má hustotu 1g/cm3, olej kolem 0,85g/cm3 při 15stC. Tzn olej má menší hustotu než voda...
Blbost to je,protože na hustotě vůbec nezáleží.Kapalina je nestlačitelná a je jedno,jak je hustá,takže když není v okruhu plyn,je tlak vyvinutej čerpadlem,taky přenesenej dál.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
namork1 napsal:
No co se týče té vody, není to tak že voda má menší hustotu než olej a proto by čerpadlo nedokázalo vytvořit v systému dostatečný tlak? tzn. řidší olej .... chvilkově nedostatečný tlak a probliknutí kontrolky?
Tak teď jsi mě dostal s tou hustotou. Voda má jednoznačně větší hustotu než olej. Hustota se neodvozuje od toho jestli se to táhne jako med, to vědí děti na druhém stupni základky.http://cs.wikiped...ki/Hustota
Pardon moje chyba, je to samozřejmě blbost, myslel jsem tím menší odpor proti tečení, vizkozitu. Níže to už bylo vysvětleno.
Pardal napsal:
Petre ja nemyslel kontrolku tlaku oleje ale kontrolku teploty.. myslim že pokud se tato kontrolka nerozsvítí tak je teplota motoru porad ok, ne?
Tam kontrolka teploty není.Jenom dílky
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Každopádně je dobře,že někdo tyto rozbory dělá. Asi před dvaceti lety dělaly Brněnské dopravní podniky pokus s olejem M7ADSIII . Po 50000 laboratoř a výsledky byly až do ujetí 300000 km v normě. Dělali to na třech autobusech Karosa v městském provozu. Článek byl v SM.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Co hrne tobě?
Já jsem rád za informaci,ale to neznamená,že tady nemůžu napsat,že je pi.čovina odůvodňovat si rozsvícenou kontrolku špatným olejem.Se taky zamysli...
Pak si to tady nějaký brko přečte a po rozsvícení kontrolky si zajede 200km do servisu na výměnu oleje za lepší...jak kdybych to tady neznal.
A konkrétně k Tomášovi...jediný,čeho si tady všímám já,tak není to,že by si na něm někdo dokazoval velikost péra ,ale spíš to,že mu furt někdo sonduje anál Což není jeho vina,aby sis to zase špatně nevyložil
Podle mě je to taky blbost, ale nijak bych to nedémonizoval. A jestli si to někdo přečte a hned si pojede vyměnit olej, tak ať jede, protože je to ****. Je to stejný jako s tou bezpečnostní. Když si někdo pod sebou uřízne větev, tak ať spadne a chcípne. Alespoň bude lidský genofond o další blbogen chudší - hurá...
Chápu, že se ti zdá, že jsou tu někteří rektální alpinisté, nicméně za tohle mu patří dík.
Labus01 napsal:
Nevím, podle mě je ta myšlenka s hustotou blbost. Voda má hustotu 1g/cm3, olej kolem 0,85g/cm3 při 15stC. Tzn olej má menší hustotu než voda...
Blbost to je,protože na hustotě vůbec nezáleží.Kapalina je nestlačitelná a je jedno,jak je hustá,takže když není v okruhu plyn,je tlak vyvinutej čerpadlem,taky přenesenej dál.
Prostě to muselo někde chytit na okamžik vzduch. Čidla spínají od 0,5 Baru, takže v otáčkách to musí makat. Nebo je to volné na šálách a to už je v řiti uplně.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Labus01 napsal:
Nevím, podle mě je ta myšlenka s hustotou blbost. Voda má hustotu 1g/cm3, olej kolem 0,85g/cm3 při 15stC. Tzn olej má menší hustotu než voda...
Blbost to je,protože na hustotě vůbec nezáleží.Kapalina je nestlačitelná a je jedno,jak je hustá,takže když není v okruhu plyn,je tlak vyvinutej čerpadlem,taky přenesenej dál.
Špatně jsem to formuloval-celou dobu jde o viskozitu ne o hustotu.
Podle mě je to taky blbost, ale nijak bych to nedémonizoval. A jestli si to někdo přečte a hned si pojede vyměnit olej, tak ať jede, protože je to ****. Je to stejný jako s tou bezpečnostní. Když si někdo pod sebou uřízne větev, tak ať spadne a chcípne. Alespoň bude lidský genofond o další blbogen chudší - hurá...
Chápu, že se ti zdá, že jsou tu někteří rektální alpinisté, nicméně za tohle mu patří dík.
Démonizovat,ani poměřovat ptáky jsem nechtěl.Vím,že je to vzdělanej a všemi mastmi mazanej člověk To ovšem neznamená,že se nemůže mýlit a když,tak že se o tom nesmí mluvit
Když někde napíšu hovadinu,tak budu taky rád,když mi to někdo logicky vysvětlí...lepší,než umřít blbej ...ale ne,když někdo řekne,ať držím hubu,protože to se neříká
Tomášovi samozřejmě díky...
Upravil Mr GS dne 28.01.2015 10:21
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ach jo. pletete tu jabka s hruškama vizkozity s hustotama. A nikdo pořádně neví o čem ten druhej mluví (píše). To že se na jedné motorce rožne kontrolka a na druhe ne neznamená vůbec nic. dokonce je možny že když by v těch motorkách byl stejnej olej tak by se taky rožla. čidla tlaku mají taky nějakou toleranci takže jedno spíná při 0,6 druhé totožné při 0.8. navíc to že občas problikbe kontrolka při volnoběhu je docela běžná věc. Pokud by svítila v otáčkách je to špatně a musím vypnout motor. nejpodstatnější je teplota olej a to za jaké teploty dochází k trhání filmu což z toho jestli svítí kontrolka asi nepoznám. A z dílků na teploměru taky ne. Takže z toho testu jsme se vlastně dozvěděli to že olej vydrží extrémní použití na ktery je vlastně dělanej a tak by to mělo být ne?
Pardál a další: 1150GSA nemá kontrolku teploty, já to asi nezdůraznil hned na začátku.
Každopádně FID nám oběma ukazoval plnou stupnici (neukazuje to teplotu a neměli jsme ani jeden měření teploty ve šroubu). To ale není nic nenormálního, takhle se to dá rozpálit i při blbnutí v bahně někde v nějakém výjezdu. No a Milanovi začala svítit kontrolka mazání, což znamená ztrátu tlaku na olejovém čidle. A otázka je, když to svítí že olej nemá tlak, jestli už se trhá film a nemaže to. Já myslím že jo. Na mé motorce ta kontrolka nesvítila nikdy. Jediný rozdíl byl ten olej.
Takže z toho, co píše Kusala, dojde při změně viskozity při vysoké teplotě ke ztrátě tlaku a kontrola svítí. A to se přesně stalo s tou jednou motorkou s olejem 20W50. Castrol TWS byl myslím 10W60 a ta měla ty vlastnosti lepší a při stejné teplotě motoru čerpadlo ještě dávalo dobrý tlak. Podotýkám, že to svítilo normálně při jízdě pod plynem v písku, ne při volnoběhu. Nemůžete okamžitě zastavit, motorku byste taky už nemuseli dostat ven. Takže Milan vyjel na hřeben té duny a tam jsme to nechávali vychladnout snad hodinu. Možná to je jinak nastavené čidlo (jak píše Mira1150) ale nemyslím si to. Ta kontrolka normálně svítila bez ohledu na otáčky. Teplotu jsme neměli čím měřit - FID byl černý až nahoru. Bylo to při klasickém hrabání v písku, motorka dostávala děsnej kouř, spojka kouřila... klasika.
No a my jsme teď chtěli vědět, když se ten olej takhle zatíží a několikrát za sebou, jestli v něm bude karbon a jestli bude mít ještě ty správné mazací vlastnosti nebo ne. A zřejmě má a jsou v některých ohledech pořád lepší, než fungl nový 20W50.
Upravil TomasTT dne 28.01.2015 10:40
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
no jo.. moje blba KTMka kontrolku ma :-D ale práve taky někdy ve výjezdu musím dojet i když svítí.. a spolehám že tu chvilku to přežije.. a ted už vím že oleji to nevadí, tak nebudu tak nervozní...
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Pardal napsal:no jo.. moje blba KTMka kontrolku ma :-D ale práve taky někdy ve výjezdu musím dojet i když svítí.. a spolehám že tu chvilku to přežije.. a ted už vím že oleji to nevadí, tak nebudu tak nervozní...
Pardal: to je docela zajímavý. Já myslel, že máš LC8 a co jsem kde viděl, tak tam je jen indikátor teploty chladicí kapaliny (nastaveno na 120°C) a kontrolka mazání, což je to samé tlakové čidlo jako mám na 1150GSA.
Kde je ta kontrolka teploty oleje?
Doplněno - teď mi Čízák říkal, že máš superenduro - ale ani to myslím nemá kontrolku teploty oleje. Indikátor teploty chladicí kapaliny vypadá stejně jako je indikátor teploty oleje na 1150 (stupnice) jen ty tam máš údaje o teplotě. Ale to je chladicí kapalina, ne olej. A olejová kontrolka (značka olejnička) je tlakové čidlo - to samé, co máme my. Tak buď to je dodělávaný a nebo si myslíš, že to je teplota oleje ale je to tlak. V principu je to šumák - když to začne svítit, je zle.
Upravil TomasTT dne 28.01.2015 11:40
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mira1150 napsal:
Ach jo. pletete tu jabka s hruškama vizkozity s hustotama. A nikdo pořádně neví o čem ten druhej mluví (píše). To že se na jedné motorce rožne kontrolka a na druhe ne neznamená vůbec nic. dokonce je možny že když by v těch motorkách byl stejnej olej tak by se taky rožla. čidla tlaku mají taky nějakou toleranci takže jedno spíná při 0,6 druhé totožné při 0.8. navíc to že občas problikbe kontrolka při volnoběhu je docela běžná věc. Pokud by svítila v otáčkách je to špatně a musím vypnout motor. nejpodstatnější je teplota olej a to za jaké teploty dochází k trhání filmu což z toho jestli svítí kontrolka asi nepoznám. A z dílků na teploměru taky ne. Takže z toho testu jsme se vlastně dozvěděli to že olej vydrží extrémní použití na ktery je vlastně dělanej a tak by to mělo být ne?
Nikdo tady nic neplete,byla to chybná formulace jedné mé věty a to bylo přece vyjasněno.
Problikávání kontrolky na volnoběh:Tak to opravdu normální není!Motory potřebují tlak oleje na který jsou konstruovány.Na tento rozsah tlaků jsou konstruovány čerpadla a nastavena čidla tlaku.Pokud tedy broblikává kontrolka,motor jíž nemá minimální tlak stanovený výrobcem a dochází k nedostatečnému tlaku mazacího klínu.Následky známe......
Démonizovat,ani poměřovat ptáky jsem nechtěl.Vím,že je to vzdělanej a všemi mastmi mazanej člověk To ovšem neznamená,že se nemůže mýlit a když,tak že se o tom nesmí mluvit
Když někde napíšu hovadinu,tak budu taky rád,když mi to někdo logicky vysvětlí...lepší,než umřít blbej ...ale ne,když někdo řekne,ať držím hubu,protože to se neříká
Tomášovi samozřejmě díky...
Ale jooo
@mira1150: myslím, že ty čidla budou mít chybu třeba 1%, více asi ne. Rozdíl 25% je i na automobilový průmysl hodně
Mira1150 napsal:
Ach jo. pletete tu jabka s hruškama vizkozity s hustotama. A nikdo pořádně neví o čem ten druhej mluví (píše). To že se na jedné motorce rožne kontrolka a na druhe ne neznamená vůbec nic. dokonce je možny že když by v těch motorkách byl stejnej olej tak by se taky rožla. čidla tlaku mají taky nějakou toleranci takže jedno spíná při 0,6 druhé totožné při 0.8. navíc to že občas problikbe kontrolka při volnoběhu je docela běžná věc. Pokud by svítila v otáčkách je to špatně a musím vypnout motor. nejpodstatnější je teplota olej a to za jaké teploty dochází k trhání filmu což z toho jestli svítí kontrolka asi nepoznám. A z dílků na teploměru taky ne. Takže z toho testu jsme se vlastně dozvěděli to že olej vydrží extrémní použití na ktery je vlastně dělanej a tak by to mělo být ne?
Nikdo tady nic neplete,byla to chybná formulace jedné mé věty a to bylo přece vyjasněno.
Problikávání kontrolky na volnoběh:Tak to opravdu normální není!Motory potřebují tlak oleje na který jsou konstruovány.Na tento rozsah tlaků jsou konstruovány čerpadla a nastavena čidla tlaku.Pokud tedy broblikává kontrolka,motor jíž nemá minimální tlak stanovený výrobcem a dochází k nedostatečnému tlaku mazacího klínu.Následky známe......
Démonizovat,ani poměřovat ptáky jsem nechtěl.Vím,že je to vzdělanej a všemi mastmi mazanej člověk To ovšem neznamená,že se nemůže mýlit a když,tak že se o tom nesmí mluvit
Když někde napíšu hovadinu,tak budu taky rád,když mi to někdo logicky vysvětlí...lepší,než umřít blbej ...ale ne,když někdo řekne,ať držím hubu,protože to se neříká
Tomášovi samozřejmě díky...
Ale jooo
@mira1150: myslím, že ty čidla budou mít chybu třeba 1%, více asi ne. Rozdíl 25% je i na automobilový průmysl hodně
jestli výš jak to čidlo funguje tak 1% nemůžeš myslet vážně.
Tomáš podal zajímavou informaci, ovšem já budu dál používat 20W50, se kterým (podle mnoha zkušeností) motor najede v běžných podmínkách stejných pár set tisíc kilometrů jako s 10W60 syntetikou či dalšími oleji, které jsem vyzkoušel (klasika polosynt. 15W50 atd. atd.). Ale jsem za tu informaci rád a až budu chystat něco extrémnějšího, budu vědět, že ta syntetika je lepší (což je koneckonců známo a test to naštěstí potvrdil). O 10 let zpátky, kdy 9 z 10 motolékařů doporučovalo Castrol TWS, se vracet nebudu, v běžných podmínkách není lepší, jen dražší a jeho použití životnost motoru neprodlouží (aspoň o tom jsem přesvědčen). Díky Tomáši.
Tom - jasny je to teplota vody, která mě dává informaci o zahřívaní motoru.. vy tam vodu nemate, no.. nikde jsem nepsal ze mam kontrolku na teplotu oleje, mam jen kontrolku na tlak oleje. Nebo snad nekoresponduje teplota oleje s teplotou vody ( nemyslím stejná teplota ve °C ale směr... vysoka teplota vody, vysoka teplota motoru a vysoka teplota oleje.. tak si to jako laik představuji.. a pokud mi teda nesvití teplota vody červeně, ale je stupnice teploty na vrchním dílku, tak se stále nic neděje a můžu jet.. a tak jsem pochopil ze jsi mel zahřátou motorku i Ty Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz