To jsem netušil co se rozpoutá za diskusi kolem vybitý baterky. Je to přesně každého věc, důležitý je přijít na příčinu a druhému pomoct to vyřešit, od toho beru tohle diskusní forum a ne si honit triko... díky
Tato diskuze mně přivedla k zamyšlení nad historii svého nejen zimního parkování:
první dva roky v plechové kůlně u bytovky.
pak jedna zima u dědy bývalé
další zima u mojí babči :-) 7km
jedna zima u rodičů
další 2 zimy u potencionálního tchána druhé bývalé v jeho garáži bez elektriky.
pak 4 roky ve firemní garáži 89km od domova.
pak 3 roky v Sokolovně 8 km od bytu a na víkendy domů 350 km.
a teprve poslední 3roky bydlím dvě patra nad moto která je v teplé garáži s elektřinou. :-)
Eiffel 11 napsal:
To jsem netušil co se rozpoutá za diskusi kolem vybitý baterky. Je to přesně každého věc, důležitý je přijít na příčinu a druhému pomoct to vyřešit, od toho beru tohle diskusní forum a ne si honit triko... díky
To se nerozpoutalo kvůli vybité baterce, ale kvůli stupidního dotazu. Triko si honit nemusím, ale očekávám základní znalosti a logickou úvahu nad problémem než ho začnu prezentovat na fóru. Což čekal, že se na moto přes zimu posralo, když normálně fungovala?
Raku, dotaz to stupidni nebyl. Stupidni je tvoje reakce. Ale jinak jsi urcite dokonalej ve vsem. Bez na motorkari.cz, tam budes king ;-)
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Když už se tak pěkně hádáte o zimování, já mam motorku pod bytem v kůlně, bez elektriky, na mrazu.. Jezdim celou zimu, ale dva týdny jsem ji jednou nechal přes ty největší mrazíky, co letos byly.. jeden víkend jsem ji projet nestihl a druhej už nenastartoval.. Tak si nechte chytrý řeči o vyndávání baterek atd, když ji necháváme někde stát.. Vyndávání baterky teď zrovna na mojí 650 je vopruz neuvěřitelnej (nevím, jak je to na 1200, ale kdo by to chtěl jentak dělat, když prostě počítá s tím, že mu to chvíli vydrží, jak tady psal luky či kdo to byl), elektriku tam nemám, takže ji jen napojit nemůžu. A ano, opravdu jsem nečekal, že se mi ta baterka vybije.. Pak jsem ji dobil (asi ne pořádně), ale za to jsem ji řádně projel a nechala mě stejně ještě jednou tuhle zimu.. A to je to nová baterka.
Stát se to prostě může. Jeden s nás se tu vyděsil, co mu to cvaká v motorce.. Já jsem poprvé taky neznal takovýhle cvakání, u stodvacítky mi taky nic necvakalo, když jsem měl vybitou baterku. Proto se vás vševědů obyčejně zeptal, co to je. Tak ho hned nemusíte ukemanovat. Stačí slušně odepsat, což se povedlo jen u prvních dvou komentářů. A přestaňte se tedy pobuřovat a jděte dělat radši něco užitečnýho
Do it my way...
Brko napsal:
Když už se tak pěkně hádáte o zimování, já mam motorku pod bytem v kůlně, bez elektriky, na mrazu.. Jezdim celou zimu, ale dva týdny jsem ji jednou nechal přes ty největší mrazíky, co letos byly.. jeden víkend jsem ji projet nestihl a druhej už nenastartoval.. Tak si nechte chytrý řeči o vyndávání baterek atd, když ji necháváme někde stát.. Vyndávání baterky teď zrovna na mojí 650 je vopruz neuvěřitelnej (nevím, jak je to na 1200, ale kdo by to chtěl jentak dělat, když prostě počítá s tím, že mu to chvíli vydrží, jak tady psal luky či kdo to byl), elektriku tam nemám, takže ji jen napojit nemůžu. A ano, opravdu jsem nečekal, že se mi ta baterka vybije.. Pak jsem ji dobil (asi ne pořádně), ale za to jsem ji řádně projel a nechala mě stejně ještě jednou tuhle zimu.. A to je to nová baterka.
Stát se to prostě může. Jeden s nás se tu vyděsil, co mu to cvaká v motorce.. Já jsem poprvé taky neznal takovýhle cvakání, u stodvacítky mi taky nic necvakalo, když jsem měl vybitou baterku. Proto se vás vševědů obyčejně zeptal, co to je. Tak ho hned nemusíte ukemanovat. Stačí slušně odepsat, což se povedlo jen u prvních dvou komentářů. A přestaňte se tedy pobuřovat a jděte dělat radši něco užitečnýho
No víš co zima byla dlouhá těm lidem z toho asi už jebe
Motorka se mi sama od sebe vybíjí, cca po týdnu neježdění nenatočím (mám tu o tom svý vlákno). Takže celý léto nechávám na OPTIMATE4 abych když potřebuju, nastartoval. No a tím pádem jsem si myslel že takhle budu udržovat přes zimu i když nejezdím, že to je pro baterku to nejlepší. Ale co čert nechtěl tak každý dva roky musím koupit novou baterku protože prostě jednoduše odejde. Dvakrát to bylo těsně po záruce a naposledy dřív, tak jsem to poslal na reklamačku. Řekli mi že baterka tím jak jí neustále nabíjím ztratila svoje nabíjecí cykyly. že baterka má dáno, plácnu 500 nabíjecích cyklů a tím že mi ji motorka po pár dnech sama vybije a nabíječka zase nabije i když mtor nevrčí tak se ty nabíjecí cykly zkracují. Takže teď jsem baterku na zimu vyndal a o víkendu hodil na nabíječku a nabíječka mi ukazuje plně nabito.
No nic, to já si jen tak tady plácám, třeba to někomu pomůže.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Já po 4 letech co mám 12tku GS,jsem zatím problém s baterkou neměl.V zimě ji mám píchlou na udržovačce a přes sezonu alespoň 1 krát za 2 týdny vždy na GS vyjedu.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Novej napsal:
Motorka se mi sama od sebe vybíjí, cca po týdnu neježdění nenatočím (mám tu o tom svý vlákno). Takže celý léto nechávám na OPTIMATE4 abych když potřebuju, nastartoval. No a tím pádem jsem si myslel že takhle budu udržovat přes zimu i když nejezdím, že to je pro baterku to nejlepší. Ale co čert nechtěl tak každý dva roky musím koupit novou baterku protože prostě jednoduše odejde. Dvakrát to bylo těsně po záruce a naposledy dřív, tak jsem to poslal na reklamačku. Řekli mi že baterka tím jak jí neustále nabíjím ztratila svoje nabíjecí cykyly. že baterka má dáno, plácnu 500 nabíjecích cyklů a tím že mi ji motorka po pár dnech sama vybije a nabíječka zase nabije i když mtor nevrčí tak se ty nabíjecí cykly zkracují. Takže teď jsem baterku na zimu vyndal a o víkendu hodil na nabíječku a nabíječka mi ukazuje plně nabito.
No nic, to já si jen tak tady plácám, třeba to někomu pomůže.
V tom případě tu nabíječku vezmi, natři na zeleno, a hoď ji do kopřiv a nebo nekupuj čínský baterky. Tohle totiž normální skutečně NENÍ.
Tak hlavně, že je problém vyřešen Hele já na svojí předchozí motorce na baterku taky 5 let nešáhnul a pořád fungovala. Po pěti letech prvně po zimě točila slabě, tak jsem jí dobil a fungovala dál....nevidím žádný zlo v tom, že ses tak extrémně provinil a nedal baterku na udržovačku
Baterka jed kus od kusu já předchozí baterku pravidelně udržoval jednou za měsíc dobít a vydržela 4 roky druhu co mám ve veteránovi na tu jsem 2 roky nešáhl až když jsem se chtěl projet totálně vybitá tak jsem ji dobil a zase na ni na čas zapomněl a tak pořád dokola a je pořád v kondici už 8 let
Novej napsal:
Motorka se mi sama od sebe vybíjí, cca po týdnu neježdění nenatočím (mám tu o tom svý vlákno). Takže celý léto nechávám na OPTIMATE4 abych když potřebuju, nastartoval. No a tím pádem jsem si myslel že takhle budu udržovat přes zimu i když nejezdím, že to je pro baterku to nejlepší. Ale co čert nechtěl tak každý dva roky musím koupit novou baterku protože prostě jednoduše odejde. Dvakrát to bylo těsně po záruce a naposledy dřív, tak jsem to poslal na reklamačku. Řekli mi že baterka tím jak jí neustále nabíjím ztratila svoje nabíjecí cykyly. že baterka má dáno, plácnu 500 nabíjecích cyklů a tím že mi ji motorka po pár dnech sama vybije a nabíječka zase nabije i když mtor nevrčí tak se ty nabíjecí cykly zkracují. Takže teď jsem baterku na zimu vyndal a o víkendu hodil na nabíječku a nabíječka mi ukazuje plně nabito.
No nic, to já si jen tak tady plácám, třeba to někomu pomůže.
To Ti řekli pěknou pitomost. Udržovačka přece nefunguje tak, že nechá baterku vybít a pak ji zase doplna nabije. Ale nabije ji na (pokud možno) 100 % kapacity a pak ji udržuje na 100 %.
Nabíjecí cyklus se počítá, pokud se nabíjí z cca 50 % a míň kapacity baterky.
A tím pádem o nabíjecí cykly nepřichází.
Podle toho co Ti řekli, by měla baterka přijít o ty cykly i jen jízdou na moto.. Taky se kapacita bude udržovat na 100 %.