Napájení motoru ABS (váznoucí uhlíky) - občasná závada u modelů od 08/2006 vcelku v pohodě opravitelná. http://tonda1200....CN6268.jpg
Upravil Tonda dne 01.07.2017 11:33
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nedávno jsem modulátor posílal na opravu na ecu.de , jak píše Ivanhoe výše, a jen pro představu - posílal jsem to ve čtvrtek a další týden v úterý už jsem ho měl zpátky. Včetně protokolu, kompletní prohlídky a záruky na opravené 2 roky.
Dík za tip na opravu. Ale už som nevedel čo s tým, tak som ABS jednotku zdemontoval a kukol som na ten motor. Myslel som že bude jeden uhlík zaseknutý, ale všetko vyzeralo OK. Uhlíky sa ľahko hýbali a boli rovnako opotrebované. Po pripojení na 12V sa krásne rozbehol. Tak som zostal trochu zarazený. V tom modulátore po vytiahnutí motora tam boli také dve tyčky (neviem ako ich správe nazvať) a jedna z nich išla veľmi ťažko. Tak som ju stále stláčal, až kým nešla ľahšie. Dal som späť motor (inak neviem prečo uchytenie motora nevymysleli na nejaké skrutky) a dúfal som že to bude frčať. A čuduj sa svete po zapnutí kľúčika kontrolka preblikovala. Vedel som že ešte nemám vyhraté, ale dnes som prebehol cca 200 km a všetko funguje. Kontrolka po rozbehnutí prestane svietiť a ABS funguje bezchybne. Tak som si vydýchol. Neviem či to bolo tou zatuhnutou tyčkou, alebo ten uhlík bol naozaj seknutý a pri demontáži motorčeka sa možno uvoľnil. Dúfam že to bude nejaký ten čas fungovať.
Ahoj.Jen předběžný a doufám,že zbytečný dotaz ale co kdyby náhodou.....Aktuální cena za repas ABS modulu v D? To že to opraví tak rychle a se zárukou se mi zdá slušné.
Treba tady www.ecu.de. Delaji jenom ABS 2, model bez posilovace. Cena ca 400,- Euro.
Upravil Ivanhoe dne 07.11.2019 22:40
BMW 1200GS, ČZ 125C, Honda Forza
Měl jsem: Java 21 zvaná Pionýr, ČZ 175, Jawa 350/634, Yamaha 1100 Virago, Honda CBF 1000
Tonda napsal:
V tom případě máš sice ročník 2006, ale už "model 2007" - tzn. bez posilovače (vyráběné od 08/2006). Pak ale nebudeš nic dolévat do modulátoru. V tvém případě bude problém někde jinde - buď v samotném modulátoru (budou viset uhlíky) nebo bude problém v některém čidle - víc ti řekne diagnostika.
Otevřu toto starší vlákno. Dá se nějak na první pohled z fotek poznat, jestli GSo má ABS s posilovačem nebo už bez? Případně z VINu nebo jiného identifikátoru? Předpokládám, že u K25 po FL MY08 (s tou hliníkovou ozdobou vepředu na plastech) už je jistě bez posilovače, ale u MY07 si nejsem jistý...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Taky mám na mě 2007 problém s ABS. Brzo po rozjezdu se rozsvítí červený trojúhelník ABS kontrolky. Sehnal jsem druhý modul 2007 a uvolnil mu ztuhlé uhliky. Motorek už běží.
Dneska jsem si udělal čas a prohodil moduly jenze teď svítí kontrolka pořád. Tonda mě varoval že spolehlivě funguje jen opravit původní modul. Takže teď opravím můj původní a budu doufat. Už ho mám rozebráne a uhliky opět nefungují. Závada je jasná. Také jsem rozhybal válečky a Musím zase nechat nadělat zavity pro složení.
Jak to ale je pokud dávám do motorky jiný modul? Musí to na diagnostiku?
Upravil paja1 dne 16.07.2021 16:24
Pája
Dneska jsem vrátil původní ABS modul s opraveným motorkem.
Výsledek opravy je katastrofa.
Vše šlo dobře až do chvíle než jsem začal vracet kapalinu, pak nastaly problémy. Zadní okruch mi nešel napustit, ale nakonec se to povedlo včetně odvuzdušnění. Nezbavil jsem se přesto pocitu, že pedál zadní brzdy je moc tvrdý. Předek byl v klidu. Znovu jsem propláchnul a odvzdušnil zadek, ale chování pedálu se nezměnilo. Kolo šlo protáčet, ale pedál byl hoodně tvrdý.
Při zkušební jízdě kontrolky zhasly a věřil jsem, že vše bude OK.
Chyba lávky!!!
Ani jsem neujel 1km a motorka jakoby přestala táhnout. tak jsem zastavil a zjistil, že se přidírá zadní brzda. Po zastavení se už motorka ani nehla. Musel jsem si půjčit 8 klíč a upustit zadní okruh, to kolo odblokovalo. Hned jsem se bez brždění vracel domů, ale zablokování zadku se opakovalo. Zadní brzda se přehřála tak, že praskla po krátkém stání zadní hadice k zadnímu třmenu dřív, než jsem stačil zase upustit odvzddušńovák. To už jsem byl aspoń doma.
Výsledek.
-Fialový zadní kotouč
-Prasklá hadice k zadní brzdě.
-ABS modul nehlásí poruchu, ale něco nehraje!!!!!!!!
-3-4 hodiny práce v prdeli
Má někdo tip co se mohlo stát?
Musím koupit novou hadici a mám chuť modul hodit z okna a pořídit nový.
Budu vděčný za jakoukoliv radu.
Jediný důvod co mě napadlá, je zadní brzdový válec, který jsem měl povolený z držáku při montáži trubek. Jestli neskočil do nějaké polohy, kde byl přibržděný. Je tam ale kuželová tyčinka, takže se mi to moc nezdá.
A neměl jsi jen staré zpuchřelé hadice? Mě takhle stejně potrápila 20let stará zadní hadice u 11, ikdyž ne tak extrémně. Natlakovala brzdič, tlak nepustila úplně zpět a teplo od přibrždování to dorazilo. Přední hadice mi taky ve stejnou dobu odešly, hned po tom, jak jsem kvůli výměně desek pohnul s brzdiči a odmontoval je od vidlice.
Upravil agenthonza dne 10.08.2021 21:33
1200 ma pancerky. Ja bych videl problem v kostce. Uz to ze to slo blbe odvzdusnit. Vymenu jednotky dam do hodiny i s odvzdusnenim
... servis a diagnostika BMW Motorrad