Mr GS napsal:
...a ještě jedno malý rýpnutí:
když vždycky hájíš určité výrobce,ža jejich cena je opodstatněná náklady na vývoj,tak by mě zajímala více,než dvojnásobná cena zrovna této helmy,když je vyvinutá už cca 10let...není to snad tou "jinou" skladbou uhlíkovejch vláken,že ne?
...jsi mimo, jak je to u Tebe běžné...
Když do stejné formy, použiješ jiný materiál, jinou specifikaci, můžeš být na ceně násobně jiné, potom může být i velmi výrazný váhový rozdíl ve finálním výrobku...přesto, že forma je jiná...
Běžné v cykloprůmyslu, jedna forma rámu, jiná specifikace karbonových vláken, rozdíl třeba půl kila i více na výsledném produktu...a forma je přitom stejná...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Mr GS: Hele mě je to úplně šumák. Není to produkt, u kterého bych byl přesvědčený o tom, že je nějak senzační a pro nás důležitý. Podle mě je to prostě tak, že chtěli helmu která se může prodávat v USA i v Evropě a hlavně aby byla lehčí než Aventuro/Nexx. I kdyby to mělo být o 10g. Provedení se mi v detailech nelíbí, rozdíl v nasazování a sundávání plexi z trnu je obrovský. Ale je fakt lehká a ten karbon se mi líbí. Někomu nemusí.
Rozhodně na tom nemáme 70% marži a pokud jí má výrobce, tak nám jí nedává.
Netuším jak to je s laminací z jiných materiálů a tloušťky skeletu a s výrobou polstrování. Cena kolem 450EUR s 19% VAT mi přijde celkem normální. Navíc černá a bílá verze se bude asi prodávat kolem 420EUR, což by bylo kolem 11500Kč s naším DPH. Nishua se prodává za 300EUR s jednou homologací, pokud tady je tloušťka skořepiny větší tak to asi nebude stát ve výrobě to samé. Druhé plexi Nishua se v Louisovi prodává za 35EUR, tady je v ceně.. Nishua je jen černá, takže když se srovná 420EUR - 35EUR = 385EUR, takže rozdíl je 85EUR za ty rozdíly v konstrukci. Prdlajs dvojnásobná cena.
Prostě není to stejné - zdá se, že stejný je jen vnější tvar skořepiny. Klim to dělá od S do 3XL, Nishua XS-XL. Pochybuju že XL Nishua je 3XL u Klimu, takže tam bude jinak udělaný polystyrén - formy jsou jen dvě - malá a velká.
Plastové díly, spoilery a výdechy vzadu jsou jiné na první pohled, jestli je to lepší nebo horší nemůžu posoudit - helma přišla před pár hodinama.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pěkná, ale enduro helma s plexi bez sluneční clony mi přijde už jako krok zpět.. neznám nikoho kdo použil přilbu s možností použít sluneční clony, že by chtěl další přilbu bez ni. škoda že tam clona není, hned bych o ni přemýšlel, takhle pro mě nemá smysl, přehazovat si plexi jsem chtěl na nějaké vyklapěčce co jsem kdysi měl, ale to vzdáš po prvním, to je prostě složité, natož vozit sebou to druhé.. Tome ty jsi přece takový zkušený jezdec tak jim poraď co maj vyrobit, ne? Tak jako tak KLIM dokáže už z takové vykopávky udělat fakt šmrcovní přilbu.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Ono slunecni clona je super vec, ale treba ja uprednostnim lehci helmu bez clony s plexi (na brejle sem si zatim moc nezvyknul), jelikoz tenhle typ helmy mam na jezdeni do lesa a polnacky v radiusu do 70km kolem bydliste a po asfalte toho moc nenajedu off tu mam hodne blizko vsude a jsem porad v lese kde je clona naprd.
Osobne stale jezdim v stare verzi BMW Enduro (UVEX) a zatim super, jen jsem jednou koupil komplet novy vnitrek, ale uz by pristi rok chtela vymenit a uvazoval jsem na to moje jezdeni kolem komina o Nishua a ted je ve hre tahle Klimka pripadne mi vychytanejsi jak Nishua a proc tyhel dve , jelikoz mi tvar helmy UVEX neskutecne luxusne sedl na hlavu jak snad zadna jina helma ve velikosti L (59/60).
Ono spousta lidi to ma tak jak ja, ze ma dve helmy, jednu na enduro kolem komina a druhou na cestovani, kde zas ja uprednostnim konfort clony a v dnesni dobe vyklapecka+clona+stitek , kdyz se to dobre sladi luxus kombinace na cestovani.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Pardal: já sluneční clonu nepoužíval ani v C3, jakmile je to už trošku jetý, maličko zašpiněný, zaprášený nebo poškrábaný, tak mě to hrozně vadí jak je to blízko k očím. Navíc stačí chvíle v prachu a když ho pak člověk chce použít, tak beztak není nic vidět a očistit to někde na silnici bez vody nejde. Používám léta normální helmu bez toho a zvykl jsem si na MX brýle a nemyslím si, že je to špatný. Vnitřní clonu osobně považuju za silniční věc a tahle helma je podle mě koncipovaná víc jako offroad, takže je naprosto OK, že to tam není.
no vidíš, a já přilbu s plexi už používám jen na dovolenou, jinak jezdím jen MX s brýlemi, a letos jsem to měl poprvé a moc se mi to libilo.. jet s otevřeným plexi a jen se clonou, v tunelu nebo ve tmě jen zvednout clonu.. žádná manipulace s brýlemi nebo vyměňovat plexi. Myslím že s C3 bych do terénu nikdy nejel.. je to asi o tom co je pro koho teren, ale na všechno ostatní co jezdím už jen MX a brýle, protože bych přes plexi nic neviděl. Ale na normální cestování co zde jezdí 90% lidí, to znamená Rumunsko, Albanie a další šotoliny je dle mého clona dobrá, problémy s poškrábaním a špínou jsou tam stejny jako na plexi . Holt to ma každý jinak.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Rozhodně na tom nemáme 70% marži a pokud jí má výrobce, tak nám jí nedává.
Netuším jak to je s laminací z jiných materiálů a tloušťky skeletu a s výrobou polstrování. Cena kolem 450EUR s 19% VAT mi přijde celkem normální. Navíc černá a bílá verze se bude asi prodávat kolem 420EUR, což by bylo kolem 11500Kč s naším DPH. Nishua se prodává za 300EUR s jednou homologací, pokud tady je tloušťka skořepiny větší tak to asi nebude stát ve výrobě to samé. Druhé plexi Nishua se v Louisovi prodává za 35EUR, tady je v ceně.. Nishua je jen černá, takže když se srovná 420EUR - 35EUR = 385EUR, takže rozdíl je 85EUR za ty rozdíly v konstrukci. Prdlajs dvojnásobná cena.
Několikrát ročně se prodává za 199E v nějaký akci + to,že každej,kdo si tam kdy něco koupil,tak má ještě několikrát ročně možnost dostat až 50E slevu na nákup nad 250E.
To,že je tloušťka skořepiny vyšší v řádech zlomků z původní tloušťky neudělá dvojnásobnou cenu...už vůbec ne při tom množství.
Druhé plexi,je stejnej trhák,jako dostat ke goratexovým botám druhou náhradní podrážku ...nikdo to nikdy nevyužije.
Prostě je to další možnost sehnat prakticky stejnou helmu (jen těžší) za vyšší peníze dané za značku,aby měli vjetrníci lepší pocit
Mě je to celkem jedno,ale zrovna u téhle značky je to velice zesměšnění hodný počin.Myslím,že Klim by mohl jít trochu jinou cestou,než Čína (okopírovat i s chybama a dát tomu jinej název ) a extra tobě to píšu,protože tady nejednou sáhodlouze vypisuješ o rozdílech vlastního vývoje a kopírování.Většinou s tebou v tomhle souhlasím,ale toto mi příjde,jako příležitostné převlečení kabátu....to se na mě nezlob
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já měl dřív helmu se clonou a teď mi teda chybí, protože to nejde kloudne nahradit a bolí mě oči ze sluníčka. Kdybych nejezdil i v noci, tak ještě ujde samozatmavovaci pinlock. Nishua mi paradne sedi na hlavě, tak to by mohl být supr i klim. S otvíráním taky zatím žádný problém po 10tis km a roce. Za cenu v akci určitě dobrá koupě. Za standardní cenu už je toho na výběr víc.
Nemáte ji někdo otestovanou s mx brýlemi? Uvažuji si k ní koupit ještě jednu se clonou asi tu ls2 novou.
Upravil madmike83 dne 15.12.2016 12:10
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Mr GS napsal:
...a ještě jedno malý rýpnutí:
když vždycky hájíš určité výrobce,ža jejich cena je opodstatněná náklady na vývoj,tak by mě zajímala více,než dvojnásobná cena zrovna této helmy,když je vyvinutá už cca 10let...není to snad tou "jinou" skladbou uhlíkovejch vláken,že ne?
...jsi mimo, jak je to u Tebe běžné...
Když do stejné formy, použiješ jiný materiál, jinou specifikaci, můžeš být na ceně násobně jiné, potom může být i velmi výrazný váhový rozdíl ve finálním výrobku...přesto, že forma je jiná...
Běžné v cykloprůmyslu, jedna forma rámu, jiná specifikace karbonových vláken, rozdíl třeba půl kila i více na výsledném produktu...a forma je přitom stejná...
tak hlavně,že ty seš v obraze
Váha je u Klimu vyšší,materiál je stejnej,jen jiná skladba vláken,která má v tomhle případě spíš optickej účinek(už z důvodu nutnosti větší tloušťky stěny k dosažení vyšší pevnosti).Mimochodem u karbonu se dá dosáhnout i o 25% vyšší pevnosti jen správnou skladbou vláken což evidentně v tomhle případě neproběhlo a to se nemusí nijak zásadně měnit technologie výroby,tudíž ani výsledný náklady na výrobu.
To,že ty si pleteš pojmy,jako náklady na výrobu a konečná cena pro zákazníka,taky nic novýho....chápu,že pro masňáka,vyšší konečná cena= vyšší "IN faktor" bez ohledu na praktickej výsledek hlavně,že se máš čím v klubu chlubit,ale aspoň tady nedělej chytrýho...má to opačnej efekt
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS:
Zajímavý, jak dokážeš naprosto přesně odhadnout co Klim udělal a neudělal aniž bys tu helmu rozřezal. Měli by tě někde zaměstnat na analýzu materiálů, moc lidí s takovou schopností není.
HAND BUILT PRECISION, NEW SHELL LAYERING FOR ULTRA STRENGHT RESULT
KLIM’s full-carbon KRIOS shell features a wide carbon weave at its core. Hand-laid for a perfectly consistent shell, each section utilizes optimal resin amounts to reduce weight and ensure uniform shell thickness and integrity. A wide carbon weave core with hand-laid upper layers look and optimal consistency - cured with custom resin amounts throughout the shell combine to reduce weight, ensure uniform 3-layer shell integrity and strength. But there’s more to this story than just a lightweight and strong shell. It´s first and only legal universal adventure helmet at US market under 1500g. Thanks to innovative construction techniques and premium materials, the KLIM KRIOS meets or exceeds the most demanding ECE and DOT standards for motorcycle helmets at reduced weight compared to the competition.
Takže jestli tomu rozumím, jedná se o tři vrstvy karbonu s různou skladbou vláken s minimálním množstvím lepidla. Věřím tomu, že kdyby to šlo udělat lehčí, tak by to udělali. Bohužel ve výrobě neměli Mr GS, který by to udělal lehce při stejné váze jako Nishua s ECE. Když to řešil Nexx před 2 roky, tak výsledek byl, že nejsou schopní udělat helmu, která projde oběma certifikacemi s nižším zvýšením váhy než 150g/L oproti samotné ECE. Takže kdyby to šlo udělat jen s jinou skladbou vláken, tak by to nejspíš udělali. To, že je to o 25% pevnější nemusí třeba stačit, ty testovací metody jsou různé a kdyby to šlo, tak to udělá jak Nexx pro Touratech, tak Klim.
Pochopitelně že je pitomost že použili formy z helmy, která se vyrábí - přesně tyhle kecy jsem čekal, když nám tu helmu poprvé představili. Přesně. A jejich argument, že se na té samé formě dělala skořepina pro BMW není podstatný. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pardal: pochopitelně, ať si každý vybere. Ale u sluneční clony pořád zůstávají i nevýhody, o kterých se obvykle nemluví - do škvíry se práší, clona v offroadu obvykle protivně drnčí nebo vypadává a hlavně - čelo helmy je dost zásadně zeslabené aby se to tam vešlo. Vyklápěčky to snesou - prostě se tam přidá materiál a 100g navíc nikdo neřeší, pokud je to do 2kg tak je to OK. Ale u enduro se diskutuje každý gram a vnitřní clona a její mechanismus jednak sama o sobě bude něco vážit a hlavně - aby se tam dala dát, musí se přidat tloušťka skořepiny as to zase přidá váhu. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak pro upřesnění - váha té naší je 1330g komplet se štítkem a plexi. Je to černá verze. Nishua L co mají kolegové ve Švýcarsku váží 1220g, takže rozdíl je 110g. Když se podívám na ty plastové díly, o kolik jsou na Kriosu větší, tak část té váhy určitě dělají tyhle věci, nebude to jen skořepina.
Mr GS: mě je to fakt jedno, o vývoji téhle helmy nevím nic - na rozdíl od Aventura, které vznikalo jako nová helma od skicy na papíře a v Evropě, což je dost rozdíl oproti tomu použít staré formy v Číně. Ale srovnávat ceníkovou cenu nové helmy která teprve půjde na trh s výprodejovou cenou starých skladových zásob, to uznej že není normální. Klim teď taky vyprodává skladové F3 s celkem nestandardní výbavou za 260EUR, což je skoro za polovinu. Tak počkej a až bude výprodej Kriosu, můžeš srovnávat s výprodejem v Louisu.
Druhé plexi - asi se budeš divit ale tmavé plexi chce poměrně hodně lidí - kolem 25% u nás a celosvětově víc než 40%. Mluvím o celé době prodeje. Lehce se to zjistí z počtu prodaných helem a počtu prodaných tmavých plexi. Já jsem třeba na C3 jezdil taky s tmavým plexi. Mám dioptrie, takže jezdím převážně s brýlema, nesnáším čočky. Z důvodů které jsem psal Pardálovi nepoužívám vnitřní sluneční clonu, zejména v kombinaci s brýlema je to vnitřní plexi moc blízko a každý sebemenší škrábanec dělá protivný světelný hvězdičky a prostě mi to vadí. Takže jak kdyby tam nebylo. A donedávna jsem neměl samozatmavovací dioptrický brýle, který by mi kryly oči tak, abych s nima mohl jet celý den bez plexi. Takže pro mě bylo praktičtější použít tmavé plexi a čiré brýle. Na dojezd někde večer nebo v noci jsem jezdil jen s brýlema a odklopeným plexi, kdyby pršelo tak bych holt musel plexi přehodit za čiré. Obvykle jsem byl línej to na dojetí na půl hodiny dělat. A celý den jsem využíval to tmavé. Takže mě to jako pitomost nepřijde, zejména pro lidi co nosí brýle.
Upravil TomasTT dne 15.12.2016 13:17
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
tak asi se shodnem, že cena výrobku se nestanovuje jako výrobní náklady + obvyklá marže, ale podle toho co je trh ochoten za danou značku, reprezentovanou určitou kvalitou, oblibou, prestží a nevím co ještě, zaplatit. Každej ať si pak zvolí podle svých preferencí. Já jsem byl vždy ujetej na Uvex, s Nishuou jsem zatím max. spokojenej a novou Klim si určitě prohlídnu, ale to bude asi vše
říkám si hurikán
Mr GS napsal:
... jako náklady na výrobu a konečná cena pro zákazníka,taky nic novýho....chápu,že pro masňáka,vyšší konečná cena= vyšší "IN faktor" bez ohledu na praktickej výsledek
Jenže ty nevidíš (nebo nechceš vidět) ten nejzásadnější rozdíl - hlavní trh Klimu je pochopitelně USA a tam se Nishua prodávat nesmí. Jejich jediný opravdoví konkurenti jsou Arai a Touratech. Arai je prakticky standard v téhle kategorii. Oba jsou dražší a oba těžší. Pokud ty prodeje jsou 85% USA, 15% zbytek světa, tak není vůbec o čem mluvit, protože mají teď nejnižší cenu i nejnižší váhu. A velikosti které Nishua ani nemá 3XL je 65cm - jak to udělali, to netuším ale Nishua se nabízí do XL a podle tabulky Louis je to 61-62cm.
Takže výsledek je naprosto opačný než píšeš - je to na jejich hlavním trhu naprosto nová věc a vysoce konkurenční.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
vorel napsal:
tak asi se shodnem, že cena výrobku se nestanovuje jako výrobní náklady + obvyklá marže, ale podle toho co je trh ochoten za danou značku, reprezentovanou určitou kvalitou, oblibou, prestží a nevím co ještě, zaplatit. Každej ať si pak zvolí podle svých preferencí. Já jsem byl vždy ujetej na Uvex, s Nishuou jsem zatím max. spokojenej a novou Klim si určitě prohlídnu, ale to bude asi vše
Kde jsi byl posledních asi tak 25 let?
V případě oblečení a značek neplatí nic takového co píšeš a myslím si, že to ani nikdy neplatilo. Možná v Jitexu nebo Botasu nebo v OD Prostějov apod. Pokud bys to bral takhle, tak přinejmenším u značkového oblečení je "obvyklá marže" několikanásobkem výrobní ceny. V principu - když se započítá logistika atd - tak i když se dá 70% sleva tak pořád musí zbývat slušná marže. Takže tričko s výrobní cenou kolem dolaru se prodává za 1500 korun a i když je totální povánoční výprodej, zůstane hezkých pět set
Čím víc móda to je, tím to je výraznější. A platí to i pro elektroniku.
Upravil TomasTT dne 15.12.2016 14:56
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to TomášTT: já vidím věci,který jsou pro mě,jako potencionálního kupce,důležitý.
Mě nezajímá americká homologace protože:
1/ nežijeme v americe
2/ pokud vím,tak hlavní rozdíl mezi evropskou normou a americkou je pevnost z boku.95% prvotních nárazů při motonehodě jde na čelo
...takže hodnota této informace 0
Nezajímá mě antialergická výstelka,co saje pot,protože jsem NIKDY neviděl jinou a je to jenom slint od výrobce.Nebo už někdo viděl v helmě alergenní výstelku,co nesaje pot?....hodnota 0
nezajímá a dokonce mě uráží informace o tom,že byla testována a upravena ve větrném tunelu,protože to výrobce naznačuje,že jsem úplnej de.bil,kterej neví,že ve větrném tunelu se testuje helma na přímý nápor větru a tato helma je,troufnu si tvrdit, výhradně pro použítí na cestovní enduro,které má prakticky vždy nějaké plexi,které tvoří větrné víry.Dost často na helmu naopak působí vítr i ze zadní strany a každej,kdo zkusil třeba schubert C3,která je skoro ikonická v tomto ohledu,např. na GSA,tak zjistil,že to v tom případě zdaleka není tak bezvadný,jak na naháči...nebo si snad někdo plánuje koupit helmu klim na supersport/čopra/naháče?
....hodnota -10 za urážku.
Taky mě nezajímá druhé plaxi,ale ne z toho tvého demagogického pohledu,že někdo používá zatmavené...to jsem si ráčil všimnout ale proto,že každej,kdo používá zatmavené,tak NEPOUŽÍVÁ čiré a naopak.Prostě dvě plexi je další "bonus" k hov.nu...hodnota 1 možná 2,když budu fakt hodně světloplachej a jelikož jsem vysázel 11papírů za helmu,co stojí 6,tak už nemám na přikoupení zatmaveného.
Takže když to shrnu,tak bych dostal od Klimu karbonovou helmu za 11000 a když bych projel kolem výlohy u Louise,tak bych s pláčem zjistil,že tam je za 5400 ta samá...uživatelsky je prostě ta samá ...Protože nebudu zkoumat kolik má vrstev karbonu a jak jsou přeložený vlákna,když to na užití nemá vliv.Za víc než dvojnásobnou cenu ovšem dostanu vyšší hmotnost a navíc jedno plexi,který můžu zkusit prodat za pětikilo.
Samo,měl bych započítat i takový hodnoty,jako možnost jízdy ve vyšší rychlosti na naháči za lepšího komfortu(to se u endurohelmy vždy hodí )....ten pocit,že byla testována ve větrném tunelu(takže má něco společnýho s Bugatti Veyron )....že je pevnější z boku(to kdyby do mě na křižovatce z boku narval autobus,tak ať je aspoň hlava v cajku )....že v ní můžu jezdit po Americe a nemít špatnej pocit,že nemám homologaci (věřím,že každej,kdo vyrazil z Evropy do Ameriky jistě řeší homolagaci.... já bych nemyslel na nic jinýho)....a v neposlední řadě to logo Klim místo Nishua...to samo o sobě jistě někomu za 6tis Kč stojí
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA