Myslím, že zosilnenim prevodovky je myšlena výztuha u stupačky od Touratechu, pár lidem to tam už praskol, resp. se vylomil ůchyt podsedlovky na převodovce. Je nutno také říct, že se to nikdy neulomilo samo, ale při pádu. Na mé 1100GS se to za 100 tisíc km nestalo a to jsem ji v terénu taky trápil i padal.
To přesně nevím, tuším tak 3 tisíce, možná ani ne, obvykle to lidi u Touratechu kupují spolu s dorazy řídítek, to je druhá věc, před kterou se varuje, ale za 9 let mého ježdění jsem nikdy nejel tak agresivně a neskákal a nešel na čenich tak, abych to zničil, je to spíš pro extrémnější ježdění.
ta výstuha převodovky stojí snad v TT 3500,- ale nic na tom není,zručnějšímu kutilovy to trvá tak dvě hodiny práce,takyje mam dělaný a fakt žádná věda,a taly si nemyslim že je to nějak moc důležitý,já sem je dělal kuli tomu že motorku hodně překládám zavazadlama o dovolený,zatim jsem to viděl prasklí jen ja jedný R1100GS a měl to zavařený a řikal že na tom má najeto už zase pár tisíc km a drží to,ty ceny těch doplńků jsou strašný a proto je snad lepší je někde okoukat a udělat si je sám,neni na om zase žádná věda
Ono u TT se da dokoupit ledascos a je to fakt jen otazka penez. Nicmene nez si GS cele ovesit doplnkama naraz jezdim a zjistuju co je potreba a co mozna ne. Myslim, ze zaklad je tohle:
1. padaky (pouzivam pri odkaladni moto, tam kde se policajt v terenu nechyta)
2. dorazy riditek
3. vyssi riditka (jizda ve stoje je o moc lepsi i pro osoby kolem 175cm))
4. sirsi stupacky (kdyz na origo jedes dele, tak te druhy den uz dost bolej chodidla)
4. kryci plech na hlavni stojan (ted jsem ve Svedsku vymet cca v 60kmh diru a jsem rad, ze tam byl) BMW R1150GS MY02
jo ty padáky jsou opravdu potřeba,ale chce to nešetřit,mam vlastní skuěenost,koupil jsem levný od SVMOTECH a ty vydržej tak maximálně pád na místě,ale za jízdy toho moc nechytili a ne jen že mam proražený ventilový víko praskla i hlava a to už leze do peněz,kdybych bejval nešetřil na padákách nemusel bych teď řešit hlavu,je asi jedno od jaký firmy je koupíš,aqle hlavně to chce aby ty padáky byli vkuse,ne jako SVMOTECHácký který jsou levý a pravý kus a spojený mezi sebou jen pasovinou,tam je jejich hodně slabý místo,třeba wunderlich dělá lepší padáky,sice stojej dvakrát tolik ale vyplatí se to vydržej víc
Souhlas s JohnemT, jen bych pár věcí upřenisnil z mých zkušeností s GS1100
1. Výztuhu převodovky doporučuju s nejvyšší prioritou. Dokonce je kontrola uchycení podsedlovky k bloku převodovky jedna z nejdůležitějších věcí při nákupu motorky. GS1100 má dost nešťastně v originálu řešeno toto uchycení (ošetřeno až u GS1150) a proto dochází k ulomení nebo napraskutí litinového monobloku a může se to stát i třeba vjezdem do "ostré" díry na asfaltu. Investice do výztuhy za několik málo tisícovek je neporovnatelná s náklady na výměnu bloku převodovky.
2. Dorazy řidítek jsou taky důležité, zejména pro jízdu v terénu. Zamezují vylomení "trnů" ve bloku uchycení přední vidlice.
3. Zvýšení řidítek podle velikosti postavy. Doporučuji zvolit jejich velikost (TT i Wunderlich nabízí dvě velikosti) tak, aby se dalo na motorce pohodlně jet s mírně pokrčenými koleny ve stoje. Výše řiditek se také dá ovlivnit jejich naklopením dopředu nebo dozadu. Pozor ale na napínání hadice přední brzdy při otočení řidítek doleva!
4. Širší stupačky jednoznačně ano, pokud jezdíte častěji v terénu vestoje. Existují 3 druhy. Prodloužené dopředu, dozadu a na obě strany. Záleží, jak máte velkou botu a jak pak nohou dosáhnete zejména na brzdu.
5. Padáků je mnoho drhů a provedení. Originály při pádu mají tendenci se ohýbat k víkům hlav válců a někdy i trhat silenbloky spodní ochrany motoru. Některá provední padáků zejména od tuzemských výrobců (raději nebudu jmenovat) mají podobu ohnutých lešenářských trubek. Padák ale také musí působit jako "deformační zóna". Já mám na motorce originály a vcelku spokojenost.
Ostastní je podle "vkusu každého soudruha". Kryt katalizátoru umístěný na hlavním stojanu OK (bacha, aby s vám někdy neuvonil, pak je těžká držka zaručena), rozšíření plochy "policajta" OK, plastové nebo kovové kryty hlav válců OK, rozšíření pedálu zadní brzdy OK, výměna řadičky za polohovací ,...
Pak už je to opravdu jen a jen otázka peněz, za kolik se vám bude motorka více líbit :-)
FUUU no normalne zacinam setrit peniaze Takze ako prve bude asi zosilenie prevodovky a poriadne padaky ak uz nebudu namontovane.. akurat som si pozeral tu stranku TT a je toho neskutocne vela... velmi sa zi paci ta maska ktora sa podoba na tu z dakaru.. ale 30tis je vcelku dost.. Kolko priblizne stoji to zvysenie riadidiel.. teda ak je to pri mojej vyske potrebne (174cm)
jo to šetři dokud nemáš bramboru,až ji pořídíš tak už neušetříš nic myslim že za to zvíšení chtěj 1200,- ale jistě to nevím,no já měřim 180cm a chci ho tak taky dát,ve stoje to není ono
..na TKC se jezdi uplne normalne. Dal jsem je tam letos poprve a jine tam jiz davat nebudu. Snad jen kdyby me cekala nejaka cesta 6000km jen po asfaltu tak tam dam zpet Tourance, ale jinak jsem s TKC v pohode. (..ale neboj, taky jsem byl neduverivej :-)
BMW R1150GS MY02
JohnyT takze uplne v pohode sa da jazdit do zakrut ? Alebo presuny okolo 200Km ? ak ano tak je to uplne bomba. LEn tak si idem a sup ho cez pole..
A v predu je obute co potom ? ked v zadu je to TKC?
no ty přejezdy jsou uplně vpohodě na špuntech,já jezdim na MITAS E09 a není to žáný problém,akorád trochu váv hučej,ale jinak uplně vpohodě,jel sem na nich 190km/h a to už vubec není ono,od 160ti to plave,ale stejně běžně jezdim do 140ti jinak mě to moc žere a navíc se to plepe jak drahej pes když jedu nad 4500 ot/min