libor rád nazývam veci pravými slovami podla mňa to bola chya a nie preklep.. tažko preklepneš SV na DL - tie písmenká sú úplne niekde inde na klávesnici
ale o "SV" alebo "DL" v tejto debate vôbec nejde
nesnažím sa ti zobrať tvoj názor, iba píšem môj ktorý je opačný a tiež podložený osobnými skúsenosťami
live fast, die young be wild, have fun
Nemám tedy 1150GS, ale 12GSA. Na druhou stranu jsem ale na stromu najel 100tisíc km a na GS taky, takže bych snad mohl mít určitou představu. No a když nikdo nechtěl dávat žádný čísla (nebo nemohl), tak já ti je dám jo?
Poruchy V-Strom za rovných 100tisíc km:
- řetězová sada co cca 35 tisíc km - za 3500,-
- spojkové lamely v 70ti tisících - 3500,- jestli si správně pamatuju
- ložiska v přepákování - 500,-
- silentbloky v zadním kole přes který se přenáší pohon - nevím jak to nazvat - 1200,-
- ložiska v předním kole - 500,- (měněno nouzově v Maroku)
Poruchy na BMW R1200GSA za 100tisíc km
- ložisko v krku řízení - 3500,-
- palivový pásek - 3500,-
- ložiska v předním kole - 700,-
- ložiska v kardanu - 5500,- (bylo to i s odtahem tuším)
- ložiska v kardanu - (ve Francii na dovolené) 7500,-
- protože se mi otočilo ložisko na hrušce už v té Francii (nová hruška) - 10000,-
- ve 120ti tisíci (nová spojka a převodovka) - 35000,-
No a to je tak všechno. Jinak běžný servis je na BMW fakt levný, ale nedej bože, že se ti něco posere. Nepočítám repas tlumičů - to mi přijde jako běžná údržba. To se prostě udělat musí.
Miluju své BMW, ale jsem objektivní a vím, že kdybych jezdil sólo, nebyl žádnej větší důvod měnit Stroma za BMW. Stačilo by ho zvednout a poladit podvozek. Za ty prachy co jsem narval do BMW by to asi vyřešit šlo.
Za mě. Svez se na tom. Ono taky hodně záleží kolik toho najezdíš. Jestli 6tisíc ročně, tak skoro nic nebudeš řešit. Jestli bude tvé minimum dvacet jako u mě, budeš holt muset ty věci řešit tak nějak častěji no.
Raději týpkovi někdo tu 1150 půjčte. Přecijen bude měnit starou vránu za starou vránu, takže po vyzkoušení mu buď sedne nebo ne. GS je dost specifická jízdními vlastnostmi, odpružením a mechanickými projevy oproti japonci.
Co je třeba kdy servisovat, na co si dát pozor při koupi se tady dočte. Nebo si při koupi někoho znalého vezme ssebou.
Je to o tom, jestli se mu ta motorka líbí, tak by si jí měl vyzkoušet.
Dost lidí z prvního svezení bejvaj dost vyjevení a ohlédnou se jinde nebo si naopak GS zamilují.
O tom, jak se jakákoliv motorka děsně sype anebo i vydrží nájez půl mega km si může přečíst každej,když hledá správné zdroje. Je to jen o lidech, údržbě a o tom, jak dlouho chceš tu motorku mít.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já teď přecházel z XTZ 750 SuperTenere, která se slušně sype. Koupil jsem 1150 GS ve výročních barvách. Nějaký servis už má od minulého majitele, který ji dal tady k místnímu Servisákovi prý. Jízda mi nedělá problém, pocitově je to větší autobus, ale žádná šílenost.
Motor je takový nafták, Tenérka šla nad 6000 tisíci víc za plynem, ten motor byl živější. Uvidím, až bude víc času na ježdění, budu mít snad víc pocitů na zhodnocení kvalit, ale zatím jsem spokojen. Jako cestovatelský kolos je BMW lepší a proto jsem jí taky kupoval. Tenerka zůstane do terénu a na cesty do tvrdých podmínek.
Jirka
Roman Jakub - no potěšpánbůh, jestli jsou na tom všechny 12-ky podobně... Já, když si vzpomenu na první 1100GS, tak za 85 tisíc km jsem měnil jednu žárovku a náhon tachometru... a do 100 tisíc km měnil nový majitel jehly v kardanu a simeringy na předních vidlích, dost se na tom ale podepsalo, že začal blbnout v terénu (já do té doby taky, ale turistickým tempem na rozdíl od jeho sportovnějšího):-).
Ivan napsal:
Roman Jakub - no potěšpánbůh, jestli jsou na tom všechny 12-ky podobně... Já, když si vzpomenu na první 1100GS, tak za 85 tisíc km jsem měnil jednu žárovku a náhon tachometru... a do 100 tisíc km měnil nový majitel jehly v kardanu a simeringy na předních vidlích, dost se na tom ale podepsalo, že začal blbnout v terénu (já do té doby taky, ale turistickým tempem na rozdíl od jeho sportovnějšího):-).
Kamarád s 1200GSA hodně cestuje (s přítelkou po silnicích) a měl takřka podobný seznam oprav v podobných kilometrech. Viděl bych to spíš na náhodu než na standartní stav u všech motorek.
Znám i panáčka, co s 12tkou najel 150tis km, převážně horší cesty+terén bez potíží a pak jí prodával, protože byla prostě už olítaná a on se potřebuje spolehnout, protože je to jeho chleba a má motorku jako služebák.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Snad máš pravdu, i když... - kdysi jsem od místního člana kupoval GPS a když mi ji předával, řekl, že dodá ještě držák, ten je ale na motorce (R1200GS), která je v servisu. Měl najeto asi 50 tisíc km a tak jsem se ho zeptal, o jaký jde servis. Odpověděl něco ve smyslu "Běžný servis, jen oleje......., výměna ložisek v kardanu.....atd.", už si nepamatuji přesně, ale seznam obsahoval dost spíše opravářských úkonů. Zeptal jsem se, zda je to běžné po 50 tis. km a on že ano. V tu chvíli jsem si uvědomil, že co se dalo očekávat u 1100GS po 150000 km a u 1150 po 100 tisících km, u 1200 je to asi po 50 tisících km, majitelé nových motocyklů se nad tím nepozastavují a berou to jako standard. PS: Jsem si vědom možná až přílišného zjednodušení, jistě nelze paušalizovat a hlavně se to netýká tohoto vlákna, omlouvám se.
Já ještě k tomu kardanu. Mám rok 2008 a tam je jestli mi to bylo správně vysvětleno velké ložisko na sucho, v novějším modelu (2010 a dál) je snad v oleji. Já pak koupil hrušku z roku 2011. Snad by to mělo mít větší výdrž. Nevím. To vám řeknu až na tom budu mít dvě kila. Dejte mi tři roky
To jako není, že bych se nad tím nepozastavil. Prachy si netisknu a samozřejmě mě to štve, ale i tak tu motorku mám rád. Na druhou stranu nejsem fanatik a až jednou budu řešit další motorku půjdu se svézt ke konkurenci.
Já jsem kupoval první GS 1150 tím, že jsem opouštěl Transalpa. Jezdil ve dvou dálky naložený, Kavkaz, Turecko a pod. už na GS a hele...vono nás to uvezlo a ještě to jelo, ba dokonce v rychlosti co byl Transalp před smrtí to žralo méně
všude dobře.....doma GSA
Ahoj, já jenom k té váze - Jezdil jsem Suzuki DRko, Hondu NXko, oboje lehčí endura a pravda je, že mám se 76 kilama a 174cm ke GSu prostě respekt. Už párkrát mě ta váha (především kvůli vlastní blbosti) dostala při manipulaci na místě nebo v malejch rychlostech do zrychlenýho tepu a zpocenosti
Ta motorka je prostě velká a musí se s tím počítat. Jak se rozjede, tak je ovladatelnost fajn, ale ty otáčky, couvačky atd. si člověk musí osahat...
Musím uznat, dost vášnivá a živá diskuse, je vidět, že kolem GS to žije .
Když to tak vezmu, tak V-Strom je perfektní universální stroj a až na drobné mouchy jsem s ní maximálně spokojen.
Svižná rychlá motorka, snadno ovladatelná a i přes to, že vypadá mohutně, se s ní dají vymetat zácpy a kolony s dotekem na zrcátka aut.
Spotřebu mám sice kolem 5,7-6l/100km, ale to je dáno charakterem jízdy. V pražském hustém provozu, pokud se člověk pohybuje svižně, se opravdu nedá mluvit o plynulé ekonomické jízdě. Po okreskách i plně naložen 4,5l/100km, na dálnici pak klidně i 7l/100km. Motorka do 150km/h táhne plynule, pak lze pomalu přidávat až do cca 190( dle tachometru, dle GPS je to tak o 15-20méně).
Předpokládám, že tohle všechno bude u GS podobné. Je to tak?
Co mi na V-Stromu stále vadí, jak má nízko podovzek. Jet ve dvou a naložen, je hrůza, i v mírné zatáčce škrtám centrálním stojanem, najet na chodník k zaparkování ... nelze.
Nezbývá, než využít nabídky někoho z vás a jet se na motoce projet a zjistit, jestli na ní při své výčce mám. Abych ji zvádl i v městkém provozu.
Douvám, že o víkendu to s Medikem vyjde. V pondělí sdělim svoje dojmy.
Jde o to, jestli na jaře koupím novější V-Strom, nebo starší GS.
Po GS jsem vždycky toužil /sice 1200GS adv, ale to bych musel prodat ledvinu nebo obě děti/, ale vždy jsem si říkal, že si ho pořídim, "až budu velkej ".
Ještě dotaz, ve vedlejší diskusi je zmíněno (píše Fanous): "Dále do roku 2000 se můžeš setkat s delší šestkou, na displeji E".
Není to překlep? Bylo to DO roku 2000 nebo OD roku 2000?
kchrz napsal:
Musím uznat, dost vášnivá a živá diskuse, je vidět, že kolem GS to žije .
Když to tak vezmu, tak V-Strom je perfektní universální stroj a až na drobné mouchy jsem s ní maximálně spokojen.
Svižná rychlá motorka, snadno ovladatelná a i přes to, že vypadá mohutně, se s ní dají vymetat zácpy a kolony s dotekem na zrcátka aut.
Spotřebu mám sice kolem 5,7-6l/100km, ale to je dáno charakterem jízdy. V pražském hustém provozu, pokud se člověk pohybuje svižně, se opravdu nedá mluvit o plynulé ekonomické jízdě. Po okreskách i plně naložen 4,5l/100km, na dálnici pak klidně i 7l/100km. Motorka do 150km/h táhne plynule, pak lze pomalu přidávat až do cca 190( dle tachometru, dle GPS je to tak o 15-20méně).
Předpokládám, že tohle všechno bude u GS podobné. Je to tak?
Co mi na V-Stromu stále vadí, jak má nízko podovzek. Jet ve dvou a naložen, je hrůza, i v mírné zatáčce škrtám centrálním stojanem, najet na chodník k zaparkování ... nelze.
Nezbývá, než využít nabídky někoho z vás a jet se na motoce projet a zjistit, jestli na ní při své výčce mám. Abych ji zvádl i v městkém provozu.
Douvám, že o víkendu to s Medikem vyjde. V pondělí sdělim svoje dojmy.
Jde o to, jestli na jaře koupím novější V-Strom, nebo starší GS.
Po GS jsem vždycky toužil /sice 1200GS adv, ale to bych musel prodat ledvinu nebo obě děti/, ale vždy jsem si říkal, že si ho pořídim, "až budu velkej ".
Ještě dotaz, ve vedlejší diskusi je zmíněno (píše Fanous): "Dále do roku 2000 se můžeš setkat s delší šestkou, na displeji E".
Není to překlep? Bylo to DO roku 2000 nebo OD roku 2000?
Díky
nebo pořádně vybavenou 11 za "pár" peněz. Jen ty doplňky jsou za ranec
Nechci ti do toho moc kecat, ale zrovna tahle světlo z avie nemá a 5ti rychlostní převodovka u 11ky je +- stejně dlouhá jako standardní 6ti kvalt u 1150, kde akorát musíš víc řadit. Zrovna na tuhle jsem koukal v dubnu na Radarce a je to fakt krásnej kousek a muselo to dát moooc práce a ta cena
Dřív jsem se k slíbenému zápisu nedostal, alespoň se mi to kapku rozleželo.
Zpětně děkuji MEDIKovi za půjčení svého R1100GS.
Projeli jsme se cca hodinu po okreskách, dost na to, aby si člověk udělal obrézek o starém GS.
Motor:
síla motoru u GS je neuvěřitelná, stačí lehce pohnout plynem, odezva je okamžitá a motor ihned zabere řekl bych v jakékoliv rychlosti. O tom si můžu nechat na V-strom jen zdát. Navíc je vskutku příjemný pocit po nastarování, jak motor zavlní celou motorkou
Brzdy:
další věc, v čem má GS jednoznačně navrch. Je známá věc, že V-strom nebrzdí nic moc, ale takovýhle rozdíl jsem nečekal. Navíc u GS se dá ledacos brzdit motorem, což u V-Stromu tak přesně nejde
Řazení:
Tady má jednoznačně navrch V-strom, kde lze řadit lehce, zcela bez problémů, bez zvuků, falšných neutrálů apod.
Je to možná konkrétním strojem, ale zařadit bez falešného neutrálu byl problém, každou rychlost bylo nutno opravdu tvrdě zarazit. A ty zvuky.
Posez a podvozek:
To čeho jsem se bál, se nepotvrdilo. 1100GS je stejně vysoké jako V-strom. Zadek jsem měl ve stejné výšce, ale rozdíl je výška stupaček. Na GS jsou nohy výrazně výš, dost pokrčené, na V-stromu jak na židli. Otázkou je, co by bylo pohodlnější na delší cestě.
Co musím ocenit, je výška podvozku. S V-strome škrtnu i o zpomalovací pásy na silnici, na GS je podvozek krásně vysoko.
Majitel měl tlumiče nastavené na svoji váhu (můj dvojnásobek) a spolujezdce k tomu. jelikož jsem si to nepřeřídil, tak mne po pár kilometrech chytly záda.
Ochrana proti větru:
Není mi jasné, jak se dá s GS jezdit rychle. Mám na V-stromu originál krátké plexi, po okreskách jezdím cca 130, po dálnici 170 a můžu mít v podstatě otevřenou helmu. U GS jsem měl pocit, že mne to v 80km/h sfoukne. Údajně tam měl originál plexi. Vítr se mi opíral do ramen a hrudníku a tlačil mne dozadu.
Tak, kde s V-stromem jedu 120 a mám tendenci přidávat, tak na GS jsem jel 90 a měl jsem tendenci zpomalovat.
Možná bych ušetřil na pokutách
Jízda:
V-Strom padá do zatáček krásně, ale s GS to šlo ještě lépe, to je pravda. Jen jsem měl pocit, že mi zadní pneu v zatáčkách podkluzuje (možná nastavení tlumičů na moji váhu). Medik tvrdil, že má podobné pocity. Ale vzhledem k tomu, že to bylo na dobrém asfaltu vzadu s Metzelerkou, tak to musel bejt fakt jen pocit.
Další vec, která je dost rozdílná, je jak GS stahuje doprava. Kdykoliv jsem pustil řídítka, okamžitě mne to stáhlo doprava. I když jsem se to snažil udržet stehnama.
Závěr:
Takže když to shrnu, GS i takhle starý je parádní stroj, když vynedchám pekelné řazení. Ochrana proti větru by se asi dala řešit jiným plexi.
origo plexi na 11ce je na prd - pořešíš výměnou za MRA
že by mě táhla doprava, toho si nejsu vědom - vyzkouším
řazení - teď jsem jel na novém Harleyi a to je teprv řazení - BMW jde naprosto krásně a není vůbec slyšet - u HD je to pokaždé jak rána 10kg kladivem
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Pro řazení mi pomohla jináčí řadička. Já jsem si tu svoji vyrobil sám tak aby byla dost dlouhá a pasovala mi ke stupačkám a možná jsem i posunul polohu táhla ale teď prostě řadím krásně lehce bez falešných neutrálů. V touratechu maj kránou nastavitelnou řadičku a ta by mohla zajistit stejnej výsledek jako mám já, takže řešit to jde. A ochrana před větrem, to si myslím že by na 1150 mohlo být lepší a přinejhorším se na ní dá přehodit plexi z GSA a to funguje zase lépe.
kchrz napsal:
Dřív jsem se k slíbenému zápisu nedostal, alespoň se mi to kapku rozleželo. Motor:
síla motoru u GS je neuvěřitelná, stačí lehce pohnout plynem, odezva je okamžitá a motor ihned zabere řekl bych v jakékoliv rychlosti. O tom si můžu nechat na V-strom jen zdát. Navíc je vskutku příjemný pocit po nastartování, jak motor zavlní celou motorkou Ochrana proti větru:
Není mi jasné, jak se dá s GS jezdit rychle. Mám na V-stromu originál krátké plexi, po okreskách jezdím cca 130, po dálnici 170 a můžu mít v podstatě otevřenou helmu. U GS jsem měl pocit, že mne to v 80km/h sfoukne. Údajně tam měl originál plexi. Vítr se mi opíral do ramen a hrudníku a tlačil mne dozadu.
Tak, kde s V-stromem jedu 120 a mám tendenci přidávat, tak na GS jsem jel 90 a měl jsem tendenci zpomalovat.
Možná bych ušetřil na pokutách Jízda:
Další vec, která je dost rozdílná, je jak GS stahuje doprava. Kdykoliv jsem pustil řídítka, okamžitě mne to stáhlo doprava. I když jsem se to snažil udržet stehnama.
Jsou to krásné pocity, neníliž pravda?
Je pravda, že na tom "trochu" fouká, ale pokud bych to chtěl odstranit, koupím si RT.
Stahování doprava - nevím, co to je.... Padám na obě strany stejně...
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
kchrz - jak píšeš nejen Ty, jiné plexi to řeší, to samé lze u 1150, kam lze dát i plexi z 1150 ADV. Stupačky na dlouhých cestách nevadí, to by na tom tolik lidí nedokázalo cestovat tak daleko. Ale i tady je řešení ve snížených stupačkách. Taky je otázka, v jaké poloze jsi měl sedlo při zkušební jízdě a pokud bylo dole, zda bys ve vyšší poloze stále ještě dostal snesitelně na zem. Co se týká řazení, tam nebude žádná 1100/1150 sametová jako japonské motorky, ale jinak je řazení přesné, občas jsem míval problém dát z neutrálu jedničku při stání na místě, většinou u studeného motoru, ale to byly vyjímky a lze se to naučit pomocí lehkého povolení spojky. Celkově mne to nikdy neomezovalo a nepovažoval jsem to za problém. Kdysi někdo říkal, že na to má vliv i olej v převodovce, ale já s tím neexperimentoval, vyzkoušel jsem sice několik olejů a drobné rozdíly jsem pozoroval, ale nic, abych si řekl "tenhle olej už budu používat".