BIGR: samozrejme ze mu nedopoorucujem GLK, to bol iba priklad nekompatibility pri buracke
Mosqiuto: z danych aut jednosnacne MB A, je z nich najvecsie, najtazsie, najvyssie - cize je z neho aj dobry vyhlad...ked som davnejsie doma riesil podobny problem, skusali sme obdobne, ale prave koli nizkemu posazu v mikroautach (tusim tak sa nazyva kategoria Aygo, C1...) boli skrtnute. Zena mala nakoniec Acko (2009) - lepsi vyhlad ako z jej predoslej A4 (Audi), prefekne parkovanie vdaka kolesam v rohoch karoserie a velkemu rajdu, pouzitelny kufor. Z hadiska bezpecnosti ma Acko jediné dvojitu sendvicovu podlahu, kde su deformacne zony programovane na pohyb motora POD auto a nie do priestoru kabiny. .a je tiez "najkovovejsie" a rocniky, ktore za 50 kupis su este so stareho dobreho zeleza, cize maju zivotnost aj s vyssim najazdom km. Vo vecsine aut som sedel, tak za mna poradie: A, Yaris, Panda, Getz, ostatne su uz naozaj "plastomrdky". Tiez tam zohrava ulohu pasivna bezpecnost - ak sa chces "pichnut" z vedlajsej do kolony na hlavnej radsej to das pred C1 (to je plastove, male, neublizi, zabrzdi) ako napr pred stary golf (kua kus zeleza ktory mozno ani nebrzdi). Dlhe roky som jazdil na americkych SUV (teda v americkom meritku, u nas skor kategoria velka krava) a pocet vziknutych krizovych situacii bol v porovnani s obcas pozicanou manzelkinou A4 skoro nulovy. Za pol hodinu v A4 som pouzil viac sprostych slov ako za cely rok v Durangu - zrazu mi kazdy blb vyletel z vedlajsej, chodci sa nevracali z prechodu spet na chodnik - o tomto tu cely cas hovorim. Takze vetu "jej ake zlate malinke" od manzelky by som bral skor ako negativum, skor by som vyberal podla"jej ake mohutne, bezpecne a este z toho aj dobre vidim"...ale samozrejme to nikomu nenutim, to je vec priorit kazdeho sudruha
...a na motorke jazdis ty, vyjazdeny s prehladom o ktorom som pisal vyssie, toto auto bude jazdit zenska, ktora bude spociatku hladat kvaltpaku, pritom mozno prehliadne znacku, bliziace sa auto z vedlajsej, budme realisti (vsak aj my sme tak zacinali)
Upravil patol dne 30.10.2015 09:28
Dobrý nápad. Eva nechce řídit, ale v tomto by se mohla cítit opravdu bezpečně http://www.armyte...dlo-brdm-2. Jen nevím, jak by jí zaujala barva a celková ergonomie. No a do 50 táců se vejde, ovšem v jiné měně.
Jak jsem to tu sledoval, tak jsi se nakonec opravdu dobral k nejrozumnějšímu. Vyvenčit polovičku na obhlídku a omak konkrétně vytipovaných modelů. I bych si nechal vnutit zkušební jízdy, pokud by měla baba zájem.
Nezbývá než popřát šťastnou ruku při výběru konkrétního mazlíka
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mosquito napsal:
Tak jsem projížděl výrobce / auta a vybral jsem několik aut. Půjdeme se na ně mrknout do AAA Auto (protože je tam mají všechny a nemusíme po různých bazarech - kupovat u nich nebudem)
Bezpečnost je "pěkná", ale divím se jak již bylo řečeno, že sednete na motorku ...
To si pomalu koupit vyřazený obrněný transportér
Výběr je:
Citroen C1
Fiat Panda
Ford Ka
Hundai Getz
Chevrolet Spark
Kia Picanto
Mercedes A
Peugeot 107
Toyota Aygo a Yaris
Podle toho které jí sednou osobně se ještě poradím v jednom servisu kam vozíme auta.
Tak všechny tebou zmíněné auta jsou s výjimkou A mercedesu, co do bezpečnosti naprd. Kup jí něco normálního a radši za víc než za pade....přece jen s tím bude jezdit TVÁ žena a bude vozit tvé DĚTI!!! Domů jsem kupoval ženě funglovku Aveo a dnes se ženě koukám po bezpečnějším autě. Když jede s dětma,tak si vždy bere mou F11, holt bezpečí je bezpečí a nikdy nevíš,co za ocasa do ní může vlítnout.
Upravil LukyGs dne 30.10.2015 10:41
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
To Patol: čiastočne s tebou súhlasim, ale predstavme si opačnu modelovu situaciu ktorá sa už aj niekoľkokrát aj stala. Slečna bohatých rodičov dostala hned po absolvovani VP veľke SUV a za par dni tu bola smrťelna nehoda z taxikom kde zakaznik bol na mieste mrtvy a taxikar mal žiaľ amputovanu jednu nohu, za ktorú mu neskôr pán tata mladej vodičky ponukol odškodne vo vyške 100 000,-sk 3300,-éuro. Jasne že tym asi najdôležiťejšim aspektom bude samotny vodič a jeho vzťah k zodpovednosti a predvidavosti, ktoré je viac opodstatnene na strane menších aut ako u veľkých alebo väčšich kde si menej ohrozeny. Jasne že v pripade vyjazdeneho vodiča-vodičky je už úplne ina situacia, a to že väčšie a bezpečnejšie je predsa len lepšie, ja by som tiež do maleho mini auta kvôli vlastnej bezpečnosti nevliezol.
Upravil JRM66 dne 30.10.2015 10:50
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Dotaz zněl na auto do města. Ve městě se málokdy bourá víc, než jen na plechy a z osobní zkušenosti vím, že si raději žena vezme mojí starou pixlu AX na nákupy a motání po městě. Ví, že se s tím bude cítit v pohodě, všude zaparkuje a když do něčeho ťukne nebo někdo do ní, tak to nebude ani moc stát. Dokonce mi AX zakázala prodat nebo sešrotovat, když jsem kvůli děcku koupil Tourana, aby jezdila bezpečným autem a raději si bere AX, pokud tedy nejede dál mimo město a obejde se bez kočárku.
Rozhodně je pro ni i okolí bezpečnější, když řídí auto, se kterým si je jistá. A to bych chtěl dodat, že řídí opravdu velmi dobře.
Ono přejet v SUV chodce, protože se musíš hlídat abys něco nanaboural, protože je to velký....když se na to tedy podíváme z druhý strany, ne každý je třeba D.Rolins (jen příklad-ne narážka, kdo ví jak to bylo), aby jí prošla vražda pomocí SUV a zavřená manželka bude tobě i dětem taky k ničemu.
Uznávám že i ve městě můžeš narazit na pit*mce, kterej tě šeredně zrakví, ale to bys nemohl ani vylézt pěšky z betonového krytu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
JRM: tragedia dnesnej doby je, ze je trend SUV (dobre, crooosssoverov ci inych zdvihnutych kombikov) a tiez jazdi coraz viac zenskych (co bol v dobach s iba jednym autom v rodine dost ojedinely jav)....a to este nehovorim o zvlast kategorii kamikadze firemnych vodicov na velkych bielych dodavkach. Kazdopadne sa doba meni a neriadenych smrtiacich striel bude na cestach uz iba viac, preto poukazujem, ze aj bezpecnost by uz mal byt jeden z dolezitych faktorov pri vybere auta a nie len cena a farba... a ako jedno vase ceske prislovie hovori "bez penez do hospody nelez"
Hrabe: pri akej ze to rychlsti sa robia crash testy, pri ktorych musi este posadka prezit?...doba je cudna, vyrobcovia su tlaceny normami dole...
Tiez som bol skepticky voci bezpecnosti, pokial nemala zena blbo vyzerajucu buracku v meste za ktoru namohla (nastastie pre nu bez zranenia mozem povedat vdaka pouzitemu autu, keby bola na nejakom skriatkovi, tu bocnu ranu by nerozchodila)...ved mu tu len radime na zaklade skusenosti, nenutime ho to akcptovat....
Upravil patol dne 30.10.2015 11:27
patol napsal:
Hrabe: pri akej ze to rychlsti sa robia crash testy, pri ktorych musi este posadka prezit?...doba je cudna, vyrobcovia su tlaceny normami dole...
Tiez som bol skepticky voci bezpecnosti, pokial nemala zena blbo vyzerajucu buracku v meste za ktoru namohla (nastastie pre nu bez zranenia mozem povedat vdaka pouzitemu autu, keby bola na nejakom skriatkovi, tu bocnu ranu by nerozchodila)...ved mu tu len radime na zaklade skusenosti, nenutime ho to akcptovat....
Buď rád za souhru šťastných náhod. Můžu ale uvést protipříklad:
Ránou na bok ve městě byl zabit manžel kamarádky ve Vídni v normální obytbné zástavbě a jel v BMW X6. Kámoška vedle něj měla zlomenou nohu. Regulerní sprážka s pitomcem, co jel jak **** a nedal přednost. = Pokud máš smůlu, ani tank nebude dostatečná ochrana.
Nevím, co bezpečnějšího a malého seženeš do 50tis korun, když ani X6 není dostatečně bezpečné auto. Nevěřím, že hřbitovy přetékají pouze řidičmi malých aut.
Jezdím na motorce, zablbnu si a věřím svému štěstí.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Stale se nestacim divit kolik je tu paranoiku kteri si vlastne zahravaji s vlastnim zivotem ...
Sakra mel bych zakazat jezdit manzelce na motorce, protoze ta ma spatne deformacni zony. Mel bych ji zakazat vyjit na ulici / prechod, protoze clovek ma take spatne deformacni zony ...
Mam se obavat ze na ni spadne meteorit?? Mel bych ji zavrit v protiatomovem krytu? Sakra kdyz se srazi velky meteorit s zemi tak ani to nepomuze :-(.
Ted mi radte pani bezpecaci ;-).
To je pomalu otazka chci BMW GS 1150 nebo 1200 a odpovedi budou to nekupuj ber KTM, ber Hondu apod.
Upravil Mosquito dne 30.10.2015 18:53
3/6 Marines SEMPER FI
Kamarad ma A od MB (ten stary) a ma zkusenost je, ze je to nepohidlnejsi jak yaris a s moji fabii se to neda vubec srovnat. Ten podvozek v Acku je tak tvrdej az to pekne neni. Do nemecka asi ok, ale na nasich cestach je to hnus. A to srovnavam vsechno stare vrany kolem roku 2000.
Splněný sen moje 1100GS
Jaaaaj chlopi, pýta sa tu niekto aké malé auto, tak píšem A od MB alebo niečo staršie a pevnejšie . Neviem prečo by som mal byt paranoik keď mu vzhľadom na situáciu na cestách doporučím to najbezpečnejšie. Hlúpi sa učí na vlastných chybách, múdry na cudzích. Najazdím denne po slovenských cestách dosť kilometrov (na aute je to už cca 1,5 milióna km), v Čechách sa jazdí podobne. Len si tak skus sadnúť niekde napr na zastávku a sleduj co všetko šoféruje a aké auta. Budeš prekvapený koľko popolnikovych dochodkin, blondin, opilych frnakov a co ja viem co ešte, z jazdných štýlov vodičov okolo môžem tvrdit, že minimálně třetina nemá zvládnuté šoférovaní a sú radi ze došli z bodu A do bodu B. Dostať sa do krizovky s takýmto individuom (co v Prahe není problem), tak to prostě nevie riešiť, podobne ako ten napraskovany dedo co keď zbadal auto mojej ženy miesto brzdenia alebo zatocenia si iba zakryl oči, žiadna brzdna dráha, nic.
... nechajme to už tak, Mosquito ma svoj rozum, čo je pre neho prioritne vie sam.
Jancek: my sme mali ten novší (posledná verzia predošlej verzie s veľkým znakom vpredu MY2009), ten mal podvozok na tú kategóriu v pohode, teda ak to porovnavas s fabiou a ano, zase ne to viac ako 50litrov
Upravil patol dne 30.10.2015 13:59
patol napsal:
JRM: tragedia dnesnej doby je, ze je trend SUV (dobre, crooosssoverov ci inych zdvihnutych kombikov) a tiez jazdi coraz viac zenskych (co bol v dobach s iba jednym autom v rodine dost ojedinely jav)....a to este nehovorim o zvlast kategorii kamikadze firemnych vodicov na velkych bielych dodavkach. Kazdopadne sa doba meni a neriadenych smrtiacich striel bude na cestach uz iba viac, preto poukazujem, ze aj bezpecnost by uz mal byt jeden z dolezitych faktorov pri vybere auta a nie len cena a farba... a ako jedno vase ceske prislovie hovori "bez penez do hospody nelez"
Hrabe: pri akej ze to rychlsti sa robia crash testy, pri ktorych musi este posadka prezit?...doba je cudna, vyrobcovia su tlaceny normami dole...
Tiez som bol skepticky voci bezpecnosti, pokial nemala zena blbo vyzerajucu buracku v meste za ktoru namohla (nastastie pre nu bez zranenia mozem povedat vdaka pouzitemu autu, keby bola na nejakom skriatkovi, tu bocnu ranu by nerozchodila)...ved mu tu len radime na zaklade skusenosti, nenutime ho to akcptovat....
Jj, do mě taky vlítnul kluk v pažoutovi 205tce ve vesnici. Jel jak prase....náledí a v 80 to našil přímo na řidičovi dveře. Naštěstí jsem měl tenkrá ScénikaII,ale auto stejně na totálku. Mě naštěstí nic a klučina sbíral na pažoutovi kolo a motor. Od té doby, pokud možno,tak jen bezpečnějším autem s dětma. Jinak do města je ideální Smart,né po bezpečnostní stránce ovšem
Upravil LukyGs dne 30.10.2015 14:11
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
To patrol: ja porovnaval auta v realnem rozpoctu. Verim ze dalsi verze bude lepsi.
Me to prvni Acko proste hrozne zklamalo. Ale kamarad je invalida a potreboval neco levneho v automatu a hlavne s rovnou podlahou bez prahu. Ma omezenou hybnost na leve strane a z normalniho auta nemuze vyndat nohu. Pred tim mel p406 a do dnes je mu po tom mekkem podvozku smutno.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
To patrol: ja porovnaval auta v realnem rozpoctu. Verim ze dalsi verze bude lepsi.
Me to prvni Acko proste hrozne zklamalo. Ale kamarad je invalida a potreboval neco levneho v automatu a hlavne s rovnou podlahou bez prahu. Ma omezenou hybnost na leve strane a z normalniho auta nemuze vyndat nohu. Pred tim mel p406 a do dnes je mu po tom mekkem podvozku smutno.
No vidíš a mne to Áčko zase mile překvapilo. Je to prostě individuální. A nemůžeš čekat od autíčka s malým rozvorem,že bude pohodlný jako velká limuzína...
A za ty peníze je tam dost muziky. 6x airbag,klima,centrál,el okna a zrcátka,protiprokluz a stabilizace,ABS,dešťovej senzor atd. Pro ženskou dost věcí,který jí usnadní ovládání a zpříjemní jízdy. Navíc je to stejně velký jako Opel Corsa (taky ho ještě mám doma) a místo na parkování se taky líp hledá jak na SUV.
jak se tu už psalo ať se pani posadí do několika aut a uvidí sama...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Pokud ma zena problem s tim ze si neni jista s rizenim tak ji kup automat, s nim si bude o 50% jistejsi
A potom je nejdulezitejsi aby se v aute citila dobre ona, aby mela dobrej vyhled a aby se ji libilo
Carpe diem
Před 2 roky jsem řešil stejný problém. nakonec jsem manželce koupil Forda Fiestu 1.3i z roku 2002 (model 02-05) a jsme oba spokojeni. Za ty dva roky jsem na něm dělal pouze těsnění pod víkem ventilů, které v zadní části ztvrdlo- díl za pár stokorun a 45 min práce a pak výměnu výfuku, což stálo asi 2800,- za oba díly a hodina práce.
Fiesta má nádherné a bezpečné jízdní vlastnosti a můžu říct, že když jedu někam po městě tak si vezmu právě ji a ne ostatní auta, přestože je z nich nejslabší. Prostě je radost ji řídit. Výbava je rozumná- 4x airbag, el. okna, klima, ABS, el. vyhřívané čelní sklo. Tehdy stála 50 tis. kč, dovoz z D, koupeno v bazaru a pak přihlášeno v ČR.
Na začátku jsem také koukal po Ačku, ale nenašel jsem žádný kus který by stál za ty peníze. Většinou to byla značně odlítaná auta, která rezla, nebo byly neodborně opraveny po nehodě. Když jsem pak zjistil jejich servisní náročnost, díky netypické konstrukci a ceny některých dílů, rychle jsem od malého mercedesu opustil a šel cestou obyčejnějších aut, jako je Corsa, C1-C3, Fiesta, Punto atd. Škodovky jsem vyloučil, mám na ně averzi.
Upravil berka dne 30.10.2015 22:13
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Automatu se trochu bojím co se opravy týče. Když se po... tak se nedoplatíme.
Upřímě mě se zamlouvá taky nej Mercedes, ale uvidíme co na něj řekne naživo.
Jak je jinak na tom s servisem? Co jsem četl tak má trochu dražší díly.
Tuším že cenově je to tak rok 99-03
3/6 Marines SEMPER FI
Automatu bych se nebal, nema se na nem co po.... Ja jezdim s automatama cca 20 let a nikdy jsem s nim nemel problem a ani neznam nikoho ze by s automatem resil problem. Driv ti umre motor nez automat. V 90letech mi spousta lidi kdyz zjistili ze mam automat tvrdili ze je to na ho... A ze by to nikdy nechteli a kdyz jsem se jich zeptal jestli s tim nekdy jezdili tak vsichni rekli ne, ale nechtel bych to dnes v mem okoli jezdi s automatem temer vsichni a kazdej ti rekne ze by uz manual nechtel
Carpe diem