Radosek napsal:
Promiň, není to žádné moralizování, fakt, ne, ale CHKO by mělo zůstat tabu...teda pro mě je... si teda alespoň já myslím...
unás je chko kam se podívášpolní a lesní cesty sou zakázané,tak jak to chceš řešitcesty sou od toho,aby se po nich jezdilo,na chráněná uzemí se necpu,jinak bez problémů,ale jen cesty,max louky
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Vjetrnik napsal:
pokud se i v CHKO nejezdi ve volnem terenu, nemel bych s tim problem...ale opravdu jen po cestach...
Naprosty souhlas.U nas je CHKO vsude a ja se chci taky obcas projet.A lesy jsou prospikovane cestama,kde jezdej traktory,lakatose atd.Samozrejme s rozumem a ne prilis casto.Sam nemam zajem,abych tam neco nicil nebo aby bylo videt,ze jsem tam byl.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jen pro info, ne všude je benevolence k ježdění v přírodě jako v ČR, třeba aby Vás nepřekvapilo nové nařízení v SR, pokud si tam vyjedete někam do přírody jako je CHKO (možná to ani nemusí být CHKO) nebo na pole, tak můžete dostat po novém až rok basy :
- Kto v rozpore so všeobecne záväznými predpismi na ochranu prírody a krajiny alebo so všeobecne záväznými predpismi na úseku lesného hospodárstva neoprávnene jazdí motorovým vozidlom, motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, motocyklom alebo skútrom na lesnom alebo poľnohospodárskom pozemku, potrestá sa odňatím slobody až na jeden rok.
Diskuse na toto téma i odkazy na celý článek zákonu je např.na http://motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=29014
Mně tam kdysi dávno stála tahle sranda odebrání řidičáku, absolvování testů a vyfasování pokuty *pissed*
Jsem přes Vánoce na Slovensku na Oravě. A včera jsem byl jezdit i já s partou nadšenců na půjčené cross hondě 250 na zasněžených polích, oraniště, zkrátka masakr. Půda celkem namrzlá, takže docela klouzačka. Ale na to, že je prosinec SUPER!!! Sníh prašan, cca 20-30cm, někdy jsem měl pocit, že jedu na sněhové fréze :-) Jediný problém - zima na ruce, jauvajky :-) Tam se(na hard enduru) žádné BMW triky s vyhřívanými gripy nenosí :-)
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
Vjetrnik napsal:
pokud se i v CHKO nejezdi ve volnem terenu, nemel bych s tim problem...ale opravdu jen po cestach...
Zakon mluvi jasne. Na jajykoliv cesty, ktery nejsou oznaceny jako verejna komunikace je zakaz vjezdu. At jde o CHKO nebo ne, at je tam zakaz nebo ne.
Dokonce pokud budes vlastnit svuj les, nemas tam s motorovym vozidlem co delat - viz lesni zakon.
Ted je jeste otazka, jaky pravomoce ma myslivec, kterej te bude buzerovat a sedet pri tom v Nive. Taky tam nema co delat, povolenej vjezd ma jedine lesni straz, ale tu v lese asi tezko potkas.
tak jsme dneska zas jeli...190km, na sluníčku příjemně, ale ve stínu dost zima. Z Prahy na Brdy, Příbram, Sedlčany, a přes Benešov zpátky. Jen mi přijde celkem velká spotřeba u 12GS, 7.2l a to nijak neženu.. Vím, že už bylo řečeno všechno ohledně vzduch. filtrů, ale je k něčemu vyměnit původní za K&N ?
Taky jsem si všiml, že spotřeba 12gsa roste s klesající venkovní teplotou. Tedy podle palubního LCD panelu, nijak jinak ji neměřím a ani nepozoruju. V létě na stejné trase 500km, při okolní teplotě cca 30 st C mi to ukázalo spotřebu 5,5-5,7 l/100km při celkem svižné jízdě ve dvou a s 3 hliníkáči.
Při stálé rychlosti 130km/h a jízdímu prúměru 90kmh, a to bylo taky v létě , při plně naloženém stroji se spolujezdcem, 6,2l/100km za 4000km. Nyní na podzim, když okolní teplota byla okolo 10st a níže, tak na stejném úseku 500km bylo na displeji 6,5l/100km, tedy cca 1l/100 navíc oproti první jízdě a to jsem jel jistě pomaleji než-li v létě, a to na přesně stejné trase. Ale opakuji, neřeším to.
Jsem zvědav, zda-li má někdo tu podobné pocity či zkušenosti.
[b] Vím, že už bylo řečeno všechno ohledně vzduch. filtrů, ale je k něčemu vyměnit původní za K&N ?
Na výkonu to asi moc nepoznáš,to je znatelnější rozdíl při výměně origo výfuku za laďák. Ale jde o to,že KN jen vypereš a vrátíš,kdežto pro papírák musíš dojet,koupit atd. A taky když to sečteš,tak po pár výměnách jsi na stejný ceně jako za KN. Jistě záleží jak se ke KN chováš,kde jezdíš atd. Ale to je na dlouhou diskuzi. Taky je výhoda KN když jedeš někam,kde je velká prašnost a nemáš možnost tam koupit papírák. Takhle si jen vezeš čistící sadu. Ale třeba do pouště se používá uplně jinej filtr,než papírák nebo KN.
Je to na tobě.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
...na druhou stranu se rika, ze sportovni filtr (KN) ma vetsi propustnost vzduchu, ale zaroven mensi cistici schopnosti...takze k motoru je mene privetivy...jinymi slovy, nezachyti vsechen bordel...
takze pokud ladit vykon, otevreny filtr by byl az to posledni, co bych menil..prvotne svody a koncovka (cca 30tis. Kc)...bez toho nema KN opodstatneni...
Neni zač.
Já mám oboje KN i laďák. První jsem koupil vejfuk a rozdíl byl fakt znát,potom KN a nic jsem nepozoroval. Ale to bylo z důvodů lenosti abych nemusel pokaždý kupovat papírovej.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
BIGR napsal:
Neni zač.
Já mám oboje KN i laďák. První jsem koupil vejfuk a rozdíl byl fakt znát,potom KN a nic jsem nepozoroval. Ale to bylo z důvodů lenosti abych nemusel pokaždý kupovat papírovej.
12ku mám teďka nově, vlastně první motorka (po 650 GS), a zatím mi teda nepřijde, že bych potřeboval větší výkon nebo lepší zátah, někde jsem tu četl, že u 1100 nebo 1150 po KN filtru se sníží spotřeba..ale to je fuk. Benzín je zatím levný a na spotřebu jezdit stejně nebudu..Celé to řeším vlastně jen kvůli tomu, že stavím často u benzinky, takže to vidím za pár let na verzi Adventure. S bývalou 650kou jsem měl dojezd nějakých 450km a teď už po 200km svítí hladový oko. Nádrž by měla být na 20l a zatím jsem bral kolem 15l. Nevím jak to je s tím ukazatelem...
BIGR napsal:
Neni zač.
Já mám oboje KN i laďák. První jsem koupil vejfuk a rozdíl byl fakt znát,potom KN a nic jsem nepozoroval. Ale to bylo z důvodů lenosti abych nemusel pokaždý kupovat papírovej.
12ku mám teďka nově, vlastně první motorka (po 650 GS), a zatím mi teda nepřijde, že bych potřeboval větší výkon nebo lepší zátah, někde jsem tu četl, že u 1100 nebo 1150 po KN filtru se sníží spotřeba..ale to je fuk. Benzín je zatím levný a na spotřebu jezdit stejně nebudu..Celé to řeším vlastně jen kvůli tomu, že stavím často u benzinky, takže to vidím za pár let na verzi Adventure. S bývalou 650kou jsem měl dojezd nějakých 450km a teď už po 200km svítí hladový oko. Nádrž by měla být na 20l a zatím jsem bral kolem 15l. Nevím jak to je s tím ukazatelem...
Lehce kecá... Ale dá se mu + - věřit. Adventůra má sice větší nádrž,ale je to upně jiná motorka,než R1200GS. Je celkově větší,těžší a i ovládání je jinde. Poptej se těch,co měli obě.
A vejfuk doporučuju. Protože nejde tak o zátah,ale o posun krouťáku níž a celkově jde motor líp do otáček. Nestane se pak,že při podtočení motoru (pod 2500 ot.) se rozklepe plexi a přístrojovka jak vzácnej pes a chvíli se nic neděje,než se motorka vzpamatuje a dostane se do "normálu". Prostě je s tím pak lepší jízda. A nemsíš tak často řadit.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS