Jo to klidně být může. Mě jde o legislativní hledisko... V případě nějakého průseru bych nerad aby např. po mě pojišťovna vymáhala to co za mě zacvakala při plnění povinného ručení.
shimi napsal:
já semsi tam pancíře taky nacpal,mam je v metráži a konce sem tam nandal sám,neni to žádná věda,ale taky to není homologovaný jako jsou hadice s lisovanejma koncema,ale na to moje domácí žvíkání si myslim že nějaký homologace nejsou potřeba , páčka se o dost přitvrdila oproti těm starejm co sjem tam měl,přeci jen už ty hadice najezdili 100tisíc a tak měli nárok a originály vycházej na nesmysl tak proto pancířky
Pánové, dráždíte hada bosou nohou, pamatujte na to, že hrdinů jsou plný hroby, a dlužníkůplný soudy. Ne že to nejde, ale vyhlašovat zde jaká je to sranda je hloupost. Pokud mají vydržet požadované zatížení, je o výrobě potřeba něco vědět, kdyby to byla taková sranda, neexistovaly by firmy jako WITZENMANN. Dokážu vyrobit v dílně leccos, brzdový trubky na auta dělám, ale pancéřovou hadici na brzdy NEE, tam si ji radši koupím s certifikátem, jednak kvůli pojišťovně pokud by se něco náhodou...Představte si, že nabouráte autobus plný amerických právníků
Kluci, trošku moc to hrotíte. Kup si pancéřky třeba od Golfrenu, dělají lisovaný banja a dle typu motorky. Když by jsi boural tak by se muselo prokázat že ty hadice byly příčinou té havárky aby jsi měl průser. V překladu by ti musela ta hadice třeba rupnout a ty by jsi to neubrzdil a nabral třeba auto, v tom případě ano ale pokud by jsi jen nedobrzdil a nebylo to vinou hadice tak by se nic nedělo.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Kluci, trošku moc to hrotíte. Kup si pancéřky třeba od Golfrenu, dělají lisovaný banja a dle typu motorky. Když by jsi boural tak by se muselo prokázat že ty hadice byly příčinou té havárky aby jsi měl průser. V překladu by ti musela ta hadice třeba rupnout a ty by jsi to neubrzdil a nabral třeba auto, v tom případě ano ale pokud by jsi jen nedobrzdil a nebylo to vinou hadice tak by se nic nedělo.
Presne tak Luky!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
HonzaGS-SV napsal:
Jo to klidně být může. Mě jde o legislativní hledisko... V případě nějakého průseru bych nerad aby např. po mě pojišťovna vymáhala to co za mě zacvakala při plnění povinného ručení.
Tak tady mas o certifikacii napsano.http://www.halbic...detail=291... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
LukyGs napsal:
Kluci, trošku moc to hrotíte. Kup si pancéřky třeba od Golfrenu, dělají lisovaný banja a dle typu motorky. Když by jsi boural tak by se muselo prokázat že ty hadice byly příčinou té havárky aby jsi měl průser. V překladu by ti musela ta hadice třeba rupnout a ty by jsi to neubrzdil a nabral třeba auto, v tom případě ano ale pokud by jsi jen nedobrzdil a nebylo to vinou hadice tak by se nic nedělo.
Trochu se mýlíš, pokud na vozidle nejsou díly schválené, není vozidlo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích,, to že tento stav není příčinou nehody musí dokázat vlastník vozidla ( brzdy by měly být v obzvlášť správném stavu), čili důkazní břemeno je na něm=znalecký posudek či několik posudků, nicméně na nezpůsobilosti vozidla to nic nemění, jak to vyhodnotí soud první , druhé či další instance těžko říct. Každopádně pojišťovny hledají prostor k tomu, aby měly aspoň částečné zavinění a mohly část nákladů přesunout na vlastníka vozidla, popř. pokud nabouráš třeba Kalouse, nebo Janečka Známý se takto soudil 5 let. Pokud jde o náklady je levnější si nějakou stovku připlatit za zboží s atestem a mít jistotu. Ale to je na vkusu každého soudruha, nikomu to samozřejmě nevnucuji.
Tie ABM-ka čo som sem daval tak, maju uplne všetke všetke DE certifikaty ktore je len možne mať! Vid.citát z mailu od slov importera: Ano majú TUV aj ABE. U nás to nie je zákonom zatial stanovené, teda to neuvádzam. S pozdravom L.S Myslim si že, to bude stačiť aj tym čo su papežskejši než sam papež.
Upravil JRM66 dne 04.11.2012 19:32
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
LukyGs napsal:
Kluci, trošku moc to hrotíte. Kup si pancéřky třeba od Golfrenu, dělají lisovaný banja a dle typu motorky. Když by jsi boural tak by se muselo prokázat že ty hadice byly příčinou té havárky aby jsi měl průser. V překladu by ti musela ta hadice třeba rupnout a ty by jsi to neubrzdil a nabral třeba auto, v tom případě ano ale pokud by jsi jen nedobrzdil a nebylo to vinou hadice tak by se nic nedělo.
Trochu se mýlíš, pokud na vozidle nejsou díly schválené, není vozidlo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích,, to že tento stav není příčinou nehody musí dokázat vlastník vozidla ( brzdy by měly být v obzvlášť správném stavu), čili důkazní břemeno je na něm=znalecký posudek či několik posudků, nicméně na nezpůsobilosti vozidla to nic nemění, jak to vyhodnotí soud první , druhé či další instance těžko říct. Každopádně pojišťovny hledají prostor k tomu, aby měly aspoň částečné zavinění a mohly část nákladů přesunout na vlastníka vozidla, popř. pokud nabouráš třeba Kalouse, nebo Janečka Známý se takto soudil 5 let. Pokud jde o náklady je levnější si nějakou stovku připlatit za zboží s atestem a mít jistotu. Ale to je na vkusu každého soudruha, nikomu to samozřejmě nevnucuji.
Nechci se hádat ale dle stk je to malinko jinak(ptal jsem se na STK). Vozidlo pokud má nainstalován nehomologovaný doplněk se automaticky tímto nestává nezpůsobilé k provozu jak jsi psal ty ale pouze ten doplněk tam nemá být a souvislost s tou hadicí by to muselo mít pokud bych boural a měl něco platit místo pojišťovny. Ten znalec už je pak "blecha" na prokázání že ty brzdové hadice neměly s bouračkou nic společného apropo to už jdeme do extrémů. Osobně jsem ještě nezažil že by nějakej pojišťovák při bouračce zkoumal brzdové hadice nebo i to zda na autě bylo cokoliv domontováno a s homologací.
Ber třeba kufry na moto, snad žádné homologaci nemají a skoro nikdo to neřeší. Chápu že brzdy sou dost závažná věc na moto ale zatím na obou posledních BMW motorkách jsem měl pancéřovky, na 12ctce origo z fabriky a na jedenáctku jsem je dokupoval u golfrenu a můžu za sebe říct že právě ty brzdové pancéřové hadice motorce jen prospějí. Prostě se s nima líp brzdí, páčka se tak nepromačkává a líp se dávkuje brzdný účinek. Ještě jedna věc, mám řadičku stavitelnou od TT a nevšiml jsem si homologace a to samé třeba s hrazdou na GPS nebo rozšíření brzdového pedálu taktéž homologaci asi mít nebude a jsme u toho že podle tebe by si teď mohl pojišťovák vlastně vybrat jestli ti napaří spoluúčast za hadice nebo za to rozšíření brzdy a nebo taky za tu řadičku a nebo ti to zhrkne za všechny tři věci dohromady
Upravil LukyGs dne 04.11.2012 22:34
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
V žádném případě bych nechtěl být špatným prorokem, ale nepodceňuj pojišťovny. Všimni si statistik, jakým způsobem se jim daří odhalovat pojistné podvody. Vše je jen otázkou času a výše plnění, které bude muset pojišťovna plnit a se znaleckými posudky, bych byl opatrný. Znalec je osoba trestně odpovědna a asi si rozmyslí, co a jaké závěry uvede do znleckého posudku a to ať je znalecký posudek objednám kýmkoli (občan/pojišťovna/soud/...). Všichni vlastníci pojišťoven chtějí vykazovat zisky a je to jen o čase a vynaložení adekvátních nákladů, které budou věnovány danému případu.
Za mne bych volil originál příslušenství, které je schválené pro daný typ moto, samozřejmě má homologaci a mj. u brzd bych byl opatrný.
Nepřu se, je to jen můj názor a jak bylo mnohokráte uvedeno v jiných vláknech, záleží na vůli každého soudruha.
www.jantruhlar.cz
Honza_BMW_VW napsal:
V žádném případě bych nechtěl být špatným prorokem, ale nepodceňuj pojišťovny. Všimni si statistik, jakým způsobem se jim daří odhalovat pojistné podvody. Vše je jen otázkou času a výše plnění, které bude muset pojišťovna plnit a se znaleckými posudky, bych byl opatrný. Znalec je osoba trestně odpovědna a asi si rozmyslí, co a jaké závěry uvede do znleckého posudku a to ať je znalecký posudek objednám kýmkoli (občan/pojišťovna/soud/...). Všichni vlastníci pojišťoven chtějí vykazovat zisky a je to jen o čase a vynaložení adekvátních nákladů, které budou věnovány danému případu.
Za mne bych volil originál příslušenství, které je schválené pro daný typ moto, samozřejmě má homologaci a mj. u brzd bych byl opatrný.
Nepřu se, je to jen můj názor a jak bylo mnohokráte uvedeno v jiných vláknech, záleží na vůli každého soudruha.
Pojistný podvod je ale úplně něco jiného.
Jak už sem psal tak už sem pár bouraček měl... jednu sem zavinil já a další čtyři ostatní řidiči. Nikdy nic pojišťovák krom čísla motoru a karoserie nekontroloval a to ani letos při poslední bouračce kde mě borec naboural u zaparkovanýho auta zadek a oprava byla za 70tis. a ani policajti se nevolali a problém žádnej nebyl.
Jistě nechci homologaci zlehčovat ale máš Ty na motorce vše s homologací? Jukni třeba na ty kufry nebo jiné doplňky. Jistě brzdy sou důležité ale když to dělá firma která se těma pancéřovkama zabývá tak bych z toho zas takovou vědu nedělal. Něco jiného by bylo kdyby si to dělal sám v garáži a ty banja dával nějaký šroubovací místo od firmy lisovaných.
To s tím znalcem bylo myšleno že není problém znalce sehnat, a pokud koupím ty hadice od takto známé firmy tak by neměl být problém s tím že budou průchodností v pořádku a vina tedy nepadá na mě jen k vůli hadicím k čemuž by měl dojít ten znalec.
Navíc pro některé lidi je docela podstatné že ty pancéřovky se dají koupit za poloviční cenu origo gumových BMW
Upravil LukyGs dne 04.11.2012 23:53
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Honza_BMW_VW napsal:
V žádném případě bych nechtěl být špatným prorokem, ale nepodceňuj pojišťovny. Všimni si statistik, jakým způsobem se jim daří odhalovat pojistné podvody. Vše je jen otázkou času a výše plnění, které bude muset pojišťovna plnit a se znaleckými posudky, bych byl opatrný. Znalec je osoba trestně odpovědna a asi si rozmyslí, co a jaké závěry uvede do znleckého posudku a to ať je znalecký posudek objednám kýmkoli (občan/pojišťovna/soud/...). Všichni vlastníci pojišťoven chtějí vykazovat zisky a je to jen o čase a vynaložení adekvátních nákladů, které budou věnovány danému případu.
Za mne bych volil originál příslušenství, které je schválené pro daný typ moto, samozřejmě má homologaci a mj. u brzd bych byl opatrný.
Nepřu se, je to jen můj názor a jak bylo mnohokráte uvedeno v jiných vláknech, záleží na vůli každého soudruha.
Pojistný podvod je ale úplně něco jiného.
Jak už sem psal tak už sem pár bouraček měl... jednu sem zavinil já a další čtyři ostatní řidiči. Nikdy nic pojišťovák krom čísla motoru a karoserie nekontroloval a to ani letos při poslední bouračce kde mě borec naboural u zaparkovanýho auta zadek a oprava byla za 70tis. a ani policajti se nevolali a problém žádnej nebyl.
Jistě nechci homologaci zlehčovat ale máš Ty na motorce vše s homologací? Jukni třeba na ty kufry nebo jiné doplňky. Jistě brzdy sou důležité ale když to dělá firma která se těma pancéřovkama zabývá tak bych z toho zas takovou vědu nedělal. Něco jiného by bylo kdyby si to dělal sám v garáži a ty banja dával nějaký šroubovací místo od firmy lisovaných.
To s tím znalcem bylo myšleno že není problém znalce sehnat, a pokud koupím ty hadice od takto známé firmy tak by neměl být problém s tím že budou průchodností v pořádku a vina tedy nepadá na mě jen k vůli hadicím k čemuž by měl dojít ten znalec.
Navíc pro některé lidi je docela podstatné že ty pancéřovky se dají koupit za poloviční cenu origo gumových BMW
Asi jsem to nenapsal šikovně/neoddělil jsem info.
1/ pojišťovny se věnují čím dál intenzivněji odhalování pojistných podvodů a to se jim daří. Daří se jim to i kvůli tomu, že nakoupili vybavení/SW, vzájemně si propojují databáze, tzn. snaží se eliminovat ztráty.
2/ dalším krokem, může bý snížení vyplaceného pojistného a jak jsem uvedl, je to dle mého jen o čase a výši fin. prostředků, které budou dané problamitice ze strany pojišťoven věnovány a myslím si, že čím více budou muset na pojistném vydat, tím více budou danou situaci zkoumat, věnovat tomu čas/prostředky, apod.
3/ domnívám se, že na moto mám všechny díly originál, tzn. i s homologací, ale o tomto asi tady a teď není.
4/ pokud dojde k průseru, můžeš si sehnat znalce Ty, druhého znalce si sežene pojišťovna a pokud budou závěry uvedené ve znaleckých posudcích odlišné, zadá znalecký posudek u konkrétního znalce soud s jasným zadáním/jasným dotazem a soud následně rozhodne
5/ nezpochybňuji kvalitu různých fy. vyrábějících příslušenství, ale homologaci asi mají mj., že pravděpodobně dodržují kvalitu výroby, jsou za svý výrobky odpovědné, dokáží se příp. postavit ke škodě/plnění, které vznikne chybou/závadou jejich výrobku, atd.. Tady se domnívám, že ze strany BMW by se k tomu možná postavili jinak než menší fy.. Ono u těch brzdových hadic to nemusí být o průchodnosti, ale spíše o pevnosti, pevnosti ve spojích při namáhání při různých telpotách apod., ale nejsem strojař.
Nicméně, nechtěl jsem pochybovat nad rozhodnutím každého jedince, ale spíš jsem chtěl upozornit, na sílu ekonomiky a co dnes možná vypadá jako "zbytečné hrocení problému", může za nějaký čas být naprosto normální.
Nemyslím, tím, že by poj. úplně neplnila, ale bude mít důvod ke zkrácení plnění, tvojí spoluúčasti, apod..
V neposlední řadě může být cena výrobku jedním z faktorů, který rozhodne o koupi potřebného dílu, ale jak píši, je to na zvážení každého. Každý dospělý jedinec je plně odpovědný za své jednání.
www.jantruhlar.cz
2) napsal jsi to správně, dalším krokem MŮŽE BÝT ale zase jsme u té přímé souvislosti.
3) probíhala debata o kufrech a došlo se k tomu že žádnou homologaci nemají ani ty BMW tudíž ani ty by neměli na moto co dělat.
4)s tím znalcem je to jasný, tak nějak jsem to myslel.
5)tu dobrou pevnost a těsnost beru zrovna u Golfrenu jako samozřejmost a proto sem psal už jen průchodnost a v té souvislosti i to že na to by došel i ten soudní znalec že je vše ok.
O tom jak by se k tomu postavilo BMW raději ani neuvažuju protože kolikrát i řádné reklamace jsou problém.
To zkrácené plnění od pojišťovny bych opět přiřadil k bodu 2 a 3
Ne fakt se taky nechci přít, je to konec konců věc každého soudruha jak tu už padlo ale dle mého se to dost zveličuje.
Ještě k těm brzdám, ve čtvrtek mi došly nové brzdové páčky z Honkkongu a nemyslím že mají homologaci. Stály zlomek peněz než páčky co se prodávají u nás, za obě krátké pro ovládání dvěma prsty to bylo i s poštovným 50EUR http://www.ebay.d...3f044e1c3b a ty co jsou u nás a o certifikaci nebo homologaci se u nich také nic nepíše stojí cca 2600kč jedna!! Ty moje vypadají bytelně a nebýt toho že sem věděl kde je vyrábějí tak bych nikdy ani nepomyslel že je to nějaká čína jak mají perfektní spracování a vše sedlo jak plínka na prdel, navíc se perfektně ovládají, lépe než originály. Nemám strach že při bouračce by mi někdo tak důkladně prolézal motorku aby si všiml že nemají homologaci a i kdyby ale to snad ani nehrozí tak pokud by to nebylo zaviněno tou páčkou tak pojišťovna nemá nárok ani na pidikrácení pojistného plnění a ani na moji spoluúčast. Jo holt u BMW sem je stejně nenašel ani v katalogu tak sem hledal na ebay a našel za dobrej peníz a pak to nekup
Upravil LukyGs dne 05.11.2012 02:40
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Ahoj s tou homologací já nevím,kamarád měl loni bouračku má staré CB a má tam pancéčovou hadičku na předku od Goldfrenu (nehodu nezavinil) a ani policije a ani pojišťovám pak po ohledávání motorky nepátral na čem má homologaci a na čem ne,,podobně aj na STK
já měl na TransAlpoj taky zvýšení řidítek bez homologace a panceřové hadičky taktéž na technické vpohodě a když jsem motorku prodal klučina na ní měl nehodu a taktéž jak od PČR tak od pojíšťováku pohoda,
o cizině nemluvím teda no...
To, že se to nesleduje teď neznamená, že se to nebude řešit za dva roky, či např. v cizině... Např. u té pojišťovny to je téměř ložené, že se snaží najít cokoliv jen aby nemusela platit... Když už to kupuju tak bych rád aby to bylo v pořádku po všech stránkách... Takže vzhledem k tomu co má TUV to zatím vidím na Goodridge nebo Touratech.