Tryskac napsal(a):
supertenerka mala iba 520 to bolo fakt podimenzované ,túto reťaz výrobcovia doporučujú do cca 600 - 700 ccm.
Mikes v Martine sú stále mladé a pekné baby len ja som už len pekný
Som rád ,že tá reťaz dala o sebe vedieť takým spôsobom. Moja má 23kkm vypadaných cca 10gumičiek ale nie je vyťahaná ale aj tak zo strachu na vypadaných článkoch kontrolujem a premazávam pri každej jazde.
525VM2 je aj mojou favoritkou , skús ked budeš rozoberať pozrieť logo výrobcu rozety
btw: proc tam nechcete dat ZVM2?
Co jsem cetl venku tak psali hlavne o ZVM2..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neviem či mám dobré informácie čítal som katalog did 2007
kde 525 VM boli určené aj pre enduro do 750 až 900 ccm a 525 ZVM2 iba na cestu do 1000 ccm ak sú na oboch rovnaké gumené krúžky ,tak 525ZVM2 by mala byť vhodnejšia lebo je pevnejšia. Ale ak sú tam nejaké iné viacbritové - jemnejšie krúžky,tak pri off by mohli skôr odísť. Nakoľko sa rôzne e stránky rozchádzajú v označeniach a aj parametroch chcelo by to vyjadrenie niekoho od fachu či existujú v súčastnosti krúžky X a X2 a prečo je rozdiel v pevnosti v prospech ZVM2 ked má tenšie platničky /žeby volili iný materiál a spracovanie?/
Ja som menil po cca15tis. pri 5tis. som montoval CLS mazanie , to mi predlžilo život tej CZ-srač.. Montoval som DID X krúžok, žiaľ označenie presné neviem, ale bola určite z týchz lapších. Teraz mám takmer 40tis.reťaz ja v pohode. A to má za sebov aj 3tis.km off-roadu po MNG. takmer bez mazania. Keď som najazdil s DID 15tis.km menil som predné kolečko. Mám pocit že tá reťaz vydrží ešte tak 10tis.km ,no možno sa mílim.
siso napsal(a):
Ja som menil po cca15tis. pri 5tis. som montoval CLS mazanie , to mi predlžilo život tej CZ-srač.. Montoval som DID X krúžok, žiaľ označenie presné neviem, ale bola určite z týchz lapších. Teraz mám takmer 40tis.reťaz ja v pohode. A to má za sebov aj 3tis.km off-roadu po MNG. takmer bez mazania. Keď som najazdil s DID 15tis.km menil som predné kolečko. Mám pocit že tá reťaz vydrží ešte tak 10tis.km ,no možno sa mílim.
takze ted mas 25 tisic na DID? (ZVM2 take?)?
a jeste by mohl 10k vydrzet?
to je super.. ja mam treti retez, 2x original BMW CZ, cca 5 nazpet DID 525 ZVM2
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zdravím,
zajímalo by mě, jestli někdo z vás sledoval / řešil vůli řetězu na rozetě.
Mám originál řetězovku, najeto cca 12,5tis km, řetěz moc vytahaný není, na rozetě zezadu sedí dobře (odtáhnout nejde), ale když s ním skusím pohnout na rozetě do boku, tak má vůli cca 1,5mm, což se mi zdá dost.
Rozeta vypadá furt dobře, zuby má v pořádku, ale přední kolečko už je nahlodané a je na něm vidět, jak je od řetězu vyleštěné.
Je to normální nebo je prostě řetěz po smrti? Já bych tipl, že mě čeká brzo výměna, ale třeba je to u BMW normální stav.
randolf napsal(a):
Ja mam cca 24 tis na originalnim retezu a je uplne vpohode, naposled napinan v cca 10 tis. Mozna ho mam nejaky pokazeny
ten můj se taky tváří spokojeně , jen na můj vkus nějak moc lítá do strany (a obecně je nějaký pružný, když na něj zatlačím zboku), tak by mě zajímalo, jestli to tak má být nebo dělám něco špatně
WALTR napsal(a):
Hicks> jak to napínáš? Pokud jezdíš jako člověk, tak se mi zdají tvé hodnoty minimálně zvláštní. Přijde mi že by měl vydržet víc.
na origo retez na osmikile normalni...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
HonzaTA napsal(a):
Zdravím,
zajímalo by mě, jestli někdo z vás sledoval / řešil vůli řetězu na rozetě.
Mám originál řetězovku, najeto cca 12,5tis km, řetěz moc vytahaný není, na rozetě zezadu sedí dobře (odtáhnout nejde), ale když s ním skusím pohnout na rozetě do boku, tak má vůli cca 1,5mm, což se mi zdá dost.
Rozeta vypadá furt dobře, zuby má v pořádku, ale přední kolečko už je nahlodané a je na něm vidět, jak je od řetězu vyleštěné.
Je to normální nebo je prostě řetěz po smrti? Já bych tipl, že mě čeká brzo výměna, ale třeba je to u BMW normální stav.
na bocni vuli jsem se nekoukal... pokud nezapomenu, overim.
Co Ti doporucuji sledovat je pritomnost gumicek... na origo BMW/CZ retezech maji tendenci mizet...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
HonzaTA napsal(a):
Zdravím,
zajímalo by mě, jestli někdo z vás sledoval / řešil vůli řetězu na rozetě.
Mám originál řetězovku, najeto cca 12,5tis km, řetěz moc vytahaný není, na rozetě zezadu sedí dobře (odtáhnout nejde), ale když s ním skusím pohnout na rozetě do boku, tak má vůli cca 1,5mm, což se mi zdá dost.
Rozeta vypadá furt dobře, zuby má v pořádku, ale přední kolečko už je nahlodané a je na něm vidět, jak je od řetězu vyleštěné.
Je to normální nebo je prostě řetěz po smrti? Já bych tipl, že mě čeká brzo výměna, ale třeba je to u BMW normální stav.
To čo popisuješ " z čítania vyzerá" na normálny stav. Je normálne, že stykové plochy sú oleštené. Bočná vôľa 1,5 mm si myslím, že je tiež v pohode. Nová 525 reťaz má podľa normy vnútornú šírku 7,94 mm , na rozete sa dá tiež odmerať pôvodná šírka - hrúbka na mieste, kde nie je v kontakte s reťazou a tak zistiť opotrebovanie. Ale nemyslím si,že by si to mal zboku zodraté , to by si musel mať mimo os koleso alebo jazdiť iba v náklone. Ako už Hicks napísal sleduj stav okrúžov , maž a rozumne čisti.
Ale aj tak by som chcel vedieť príčinu ako si sa Hicks "prebojoval" k takému rekordu vo výmene reťazových sád.
Bolo to mazaním , čistením alebo napínaním ?
Pokiaľ by to bolo jazdným štýlom, tak to by malo byť priamo úmerné opotrebovaniu zadných pneumatík. Mne to vychádza origoguma+TKC
cca 25 kkm na cz reťaz. Ako ste na tom osemstovkári ?
Individuálnou kvalitou výrobku to nebude lebo si dal dolu asi 2,5 sady ?
p.s. nepíšem to preto aby som rýpal do Hicksa, ale preto aby sme nedopadli podobne.
Tryskac napsal(a):
To čo popisuješ " z čítania vyzerá" na normálny stav. Je normálne, že stykové plochy sú oleštené. Bočná vôľa 1,5 mm si myslím, že je tiež v pohode. Nová 525 reťaz má podľa normy vnútornú šírku 7,94 mm , na rozete sa dá tiež odmerať pôvodná šírka - hrúbka na mieste, kde nie je v kontakte s reťazou a tak zistiť opotrebovanie. Ale nemyslím si,že by si to mal zboku zodraté , to by si musel mať mimo os koleso alebo jazdiť iba v náklone. Ako už Hicks napísal sleduj stav okrúžov , maž a rozumne čisti.
Ale aj tak by som chcel vedieť príčinu ako si sa Hicks "prebojoval" k takému rekordu vo výmene reťazových sád.
Bolo to mazaním , čistením alebo napínaním ?
Pokiaľ by to bolo jazdným štýlom, tak to by malo byť priamo úmerné opotrebovaniu zadných pneumatík. Mne to vychádza origoguma+TKC
cca 25 kkm na cz reťaz. Ako ste na tom osemstovkári ?
Individuálnou kvalitou výrobku to nebude lebo si dal dolu asi 2,5 sady ?
p.s. nepíšem to preto aby som rýpal do Hicksa, ale preto aby sme nedopadli podobne.
viz advrider...
prvni 2 retezy byly z prvni serii osmikil (cca 3-5 2008).. jedna puvodni, druha zkanibalizovana od Jaraxe.
Podobne problemy mel kdekdo... asi meli v CZ retezech ve Strakonicich spatny mesic.
Jinak na zadni pneu jsem najel:
1) orig Anakee -- asi 19k
2) sekund. Battlewing -- 23k az skoro na kord
ze zacatku mozna prehnane mazani, malo cisteni... napnuti snad ok.
Ted vic cistim a mam hlavne DID... zatim najeto tusim 10k... tedy ve 44k najeto mam treti retezofku
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Podľa spotreby gúm, to nevyzerá na nervózne zápestie. Ale ak tá druhá sada bola už behaná tak to môže mať vplyv.
To čistenie je katastrofa hlavne po mazadle castrol. Buď by som minul čistiaci sprej pomaly na jedno použitie alebo to neviem a som lenivý. Takže sem tam to čistím petrolejom a čistič castrol radšej niekomu darujem.
No pár krát som skúšal následný postup, ktorý mojej lenivosti vyhovuje : Ked je motorka už taká špinavá a od blata, že musím použiť vodu a saponáty, tak natriem reťaz prvým olejom čo je po ruke - aj použitým a potom spravím ešte cca 20-30 km. Ten olej jazda krásne vyhádže na moto a aj okolie, ale aj s bordelom a usadeninami z reťaze , ktorá ostane dostatočne mastná na umytie motorky vodou, ale čistá od usadenín. No pred kúpaním moto mi to nevadí. Samozrejme reťaz by sa dala pred kúpaním motorky na sprejovať mazadlom ale zdá sa mi to zbytočné.
Tryskac napsal(a):
Podľa spotreby gúm, to nevyzerá na nervózne zápestie. Ale ak tá druhá sada bola už behaná tak to môže mať vplyv.
tryskaci, jak jsem psal -> cti advrider.com
Utek gumicek je typicky symptom po*rai retezu na osmikilech.
To čistenie je katastrofa hlavne po mazadle castrol. Buď by som minul čistiaci sprej pomaly na jedno použitie alebo to neviem a som lenivý. Takže sem tam to čistím petrolejom a čistič castrol radšej niekomu darujem.
No pár krát som skúšal následný postup, ktorý mojej lenivosti vyhovuje : Ked je motorka už taká špinavá a od blata, že musím použiť vodu a saponáty, tak natriem reťaz prvým olejom čo je po ruke - aj použitým a potom spravím ešte cca 20-30 km. Ten olej jazda krásne vyhádže na moto a aj okolie, ale aj s bordelom a usadeninami z reťaze , ktorá ostane dostatočne mastná na umytie motorky vodou, ale čistá od usadenín. No pred kúpaním moto mi to nevadí. Samozrejme reťaz by sa dala pred kúpaním motorky na sprejovať mazadlom ale zdá sa mi to zbytočné.
jinak ja uz jezdim na motorex.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
WALTR napsal(a):
Hicksi jak se ti projevily první příznaky odchodu řetězovky?
hele mam dojem, ze to prislo rychle.
Pamatuji si, ze nez jsme odjizdeli do IT nevsiml jsem si nejakych problemu s gumickama, mozna jsem ale spatne koukal.
Kdyz jsem se podival v Pise nebo kde to bylo (cca 2000km pote) malem mne tretil slak.
Tak dobra tretina az polovina gumicek byla fuc. ale dojel jsem na tom... jen jsem hodne mazal, jakoby to byl "bez o-ring"...
Ten predchozi jsem diagnostikoval az pri zimni kontrole...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2