Tazy,je to diskuze,tak diskutujeme a každej dává k dobru svůj pohled na věc. Z celé té výbojky je jen část v místě,kde se normálně nachází vlákno žárovky,tohle světlo je učiný,zbytek je volně poslán kamkoliv do prostoru před mašinu.
Osobně je mě to jedno,ať si tam cpou lidi co chcou,kdyš tohle potkávám,musím se smát,uplně stejně,jako kdyš si to nacpe nějakej krutopřísnej tuner do stoletýho favorita Samozřejmě že ve světle s čočkou to celkem funguje,ale kdekdo to cpe do klasické parabole,tam to myslím nemá co dělat.
Jen je potřeba v dnešní době taky počítat s tím,že to může byt při bouračce dost velká komplikace.
Tazy - najezdím 50000ročně autem, 5-10000na motce. Setkávám se s ohleduplnými lidmi, kteří mají dopravní prostředky ve schváleném stavu, kutily, kteří si myslí že tomu rozumí a otravují /ohrožují ostatní z blbosti, nebo neznalosti. a bezohledné pitomce, kteří pro vlastní pocit vyjímečnosti ohrožují ostatní. .Můžeš si vybrat která je Tvá krevní skupina.
O xenonech bys měl něco vědět, než je namontuješ. Jsou dvojího typu . Ty s označením R jsou do reflektoru - určeného pro xenon, L (S?) jsou do čoček, určených do reflektorů s čočkami. Do normálních reflektorů jsou určeny HIDky H1, H7, H4, které mají přibližně stejné vyzařování jako žárovky. Problém je dvojí
1/ lom a odraz světla je závislý na vlnové délce - tedy barvě světla. Důsledek je ten, že reflektor svítí jinak, má jiné seřízení, jiné rozložení světla, při svítivosti xenonu to není hlavní problém.
2/ pokud nemáš stabilizaci při pohupování vozidla bliká do očí protijedoucího řidiče 7x více světla, nereagujeme všichni stejně takže většině protijedoucích řidičů se stáhnou zorničky a po Tvém průjezdu se často stává, že protijedoucí řidič vidí pár vteřin kulový. O spoustě věcí rozhodují desetiny vteřin, natož pak celé vteřiny. Jasně, Ty vidíš, jsi king, máš dobrý pocit jak jedeš bezpečně, ale co ostatní?
To že neoslňuješ pořád neznamená, nic, navíc jakési subjektivní hodnocení. Mám doma 2 Rka - kompletní, zkusil jsem je, a zvolil Nightbreakery, svítí velmi dobře , bohatě to stačí, ještě nejsem tak slepej, abych kutil jak Ty.
Tož tak, Představ si, že Tě nabourá autobus amerických právníků, to by byl šupec
Upravil bobGS dne 28.08.2013 19:23
Názory na xenony jsou různý, každopádně já je mám od roku 2003 a zvykl jsem si na to tak, že jsem si ho nechal domontovat i pod masku LTčka. Jak si jednou člověk na xenon na motorce zvykle, těžko se mu jezdí bez něj.
Vždycky jsem je měl udělané tak, aby šly vypnout nezávisle (ne zapnout - zapínají se jen s dálkovým světlem) a ne vždycky je xenon potřeba. Na 1150GSA mám xenon v předělané masce z Revampa a tam je celá parabola jiná (xenon vč. paraboly) a mám jen ten xenon jako dálkové a halogen jako potkávačku. Myslím si, že když jsou xenony v parabole, ve které je třeba v Hella navrhli a dají se vypínat s vypnutím dálkového světla, tak je to v pohodě. Nemyslím si, že by to bylo o něco horší než když někdo jede s autem s bixenony a zapomene ti přepnout na tlumené. Když přepínáš včas na tlumené světlo, tak je to myslím OK. Jsou lidi, kteří mají xenony dva a zapínají si je nezávisle na dálkovém kdy chtějí a to je asi trošku něco jiného. S xenonem vidím povrch silnice, poznám i v noci, jestli na silnici není štěrk nebo něco rozlitého, je to mnohem lepší světlo a považuju ho za bezpečnější než jezdit bez něj. Jen člověk nesmí být prase a musí ho tlumit včas ale to samé platí i o ježdění v autě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ale jo je to bezpečnější otázka je jak pro koho. Taky by se mi líbíly a určitě bych si na ně zvykl, Jen můj pohled je vzhledem k tomu kolik na cestě strávím času poněkud jinej, vím, že na ní nejsem sám. Ale je to každého boj. Howg.
TomasTT napsal:
trošku něco jiného. S xenonem vidím povrch silnice, poznám i v noci, jestli na silnici není štěrk
to potvrzuju ted s LCckovou LEDkou.
vidim sterk. DOBRE.
a ukrutne svitej zvireci woci... mozna jeste vic, nez s xenonem. nevim. uz si na xenon v aute tolik nepamatuju...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
už jsou to starší příspěvky, ale nebyl jsem tady abych se vyjádřil, takže dodatečně:
Spitfire napsal:
Netopyr_tv napsal:
absolutně souhlasím s hicksem - 1000x raději xenon tam kde nemá být i s neostrou hranicí světla, než blbce který jezděj s halogenama s dálkovejma...
Net.
tak snad dalkovy ve dne ti muzou byt ukradeny, ne? Proc by to tedy meli byt blbci?
proč? protože až na vyjímky dálkový oslňují. od mala nosim brejle a jsem citlivej na světlo a když nějaká kokoska neví kde se vypínají dálkový jen proto, aby ON byl vidět... to rozhodně neuznávám.
Schrek napsal:
v autoskole nam taky rikali at jezdime ve dne s dalkovym at nas jde lip videt, jo ale to uz je davno to jeste Xenony nebyly Smile
jediný, kdy uznávám dálkový je, když někdo jede na dálnici opravdu extra rychle - to si ho pak každej všimne v zrcátku a protijedoucí zrovna na dálnici a zrovna ve dne sice taky oslňuje, ale řekněme ... méně... - to je jediná varianta kdy jsem schopen pochopit puštěná dálková... i když to sám nikdy nedělám protože mi to přijde vůči ostatním prasárna.
"dálkaře" v autě vyblikávám a na mašině zásadně nezdravím...
Netopyr_tv napsal:
už jsou to starší příspěvky, ale nebyl jsem tady abych se vyjádřil, takže dodatečně:
Spitfire napsal:
Netopyr_tv napsal:
absolutně souhlasím s hicksem - 1000x raději xenon tam kde nemá být i s neostrou hranicí světla, než blbce který jezděj s halogenama s dálkovejma...
Net.
tak snad dalkovy ve dne ti muzou byt ukradeny, ne? Proc by to tedy meli byt blbci?
proč? protože až na vyjímky dálkový oslňují. od mala nosim brejle a jsem citlivej na světlo a když nějaká kokoska neví kde se vypínají dálkový jen proto, aby ON byl vidět... to rozhodně neuznávám.
Schrek napsal:
v autoskole nam taky rikali at jezdime ve dne s dalkovym at nas jde lip videt, jo ale to uz je davno to jeste Xenony nebyly Smile
jediný, kdy uznávám dálkový je, když někdo jede na dálnici opravdu extra rychle - to si ho pak každej všimne v zrcátku a protijedoucí zrovna na dálnici a zrovna ve dne sice taky oslňuje, ale řekněme ... méně... - to je jediná varianta kdy jsem schopen pochopit puštěná dálková... i když to sám nikdy nedělám protože mi to přijde vůči ostatním prasárna.
"dálkaře" v autě vyblikávám a na mašině zásadně nezdravím...
Net.
a) mam brejle a temer zadnej motorkar mne neoslnuje. Pokud mas nutkavou potrebu koukat jako mura do svetla, je to TEZKY
+ mesto, predjizdeni kolon atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bobGS napsal:
2/ pokud nemáš stabilizaci při pohupování vozidla bliká do očí protijedoucího řidiče 7x více světla, nereagujeme všichni stejně takže většině protijedoucích řidičů se stáhnou zorničky a po Tvém průjezdu se často stává, že protijedoucí řidič vidí pár vteřin kulový. O spoustě věcí rozhodují desetiny vteřin, natož pak celé vteřiny. Jasně, Ty vidíš, jsi king, máš dobrý pocit jak jedeš bezpečně, ale co ostatní?
co mas co wokounet do svetel motorky v protismeru?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Netopyr_tv napsal:
už jsou to starší příspěvky, ale nebyl jsem tady abych se vyjádřil, takže dodatečně:
Spitfire napsal:
Netopyr_tv napsal:
absolutně souhlasím s hicksem - 1000x raději xenon tam kde nemá být i s neostrou hranicí světla, než blbce který jezděj s halogenama s dálkovejma...
Net.
tak snad dalkovy ve dne ti muzou byt ukradeny, ne? Proc by to tedy meli byt blbci?
proč? protože až na vyjímky dálkový oslňují. od mala nosim brejle a jsem citlivej na světlo a když nějaká kokoska neví kde se vypínají dálkový jen proto, aby ON byl vidět... to rozhodně neuznávám.
Net.
mám takový dojem, že sluníčko má vyšší výkon než 55W halogenová H7
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Netopyr_tv napsal:
už jsou to starší příspěvky, ale nebyl jsem tady abych se vyjádřil, takže dodatečně:
Spitfire napsal:
Netopyr_tv napsal:
absolutně souhlasím s hicksem - 1000x raději xenon tam kde nemá být i s neostrou hranicí světla, než blbce který jezděj s halogenama s dálkovejma...
Net.
tak snad dalkovy ve dne ti muzou byt ukradeny, ne? Proc by to tedy meli byt blbci?
proč? protože až na vyjímky dálkový oslňují. od mala nosim brejle a jsem citlivej na světlo a když nějaká kokoska neví kde se vypínají dálkový jen proto, aby ON byl vidět... to rozhodně neuznávám.
Net.
mám takový dojem, že sluníčko má vyšší výkon než 55W halogenová H7
a ty máš slunce krom západu a východu sluníčka cca v ohnisku svých očí - narozdíl od aut co jedou v protisměru?
Netopyr_tv napsal:
už jsou to starší příspěvky, ale nebyl jsem tady abych se vyjádřil, takže dodatečně:
Spitfire napsal:
Netopyr_tv napsal:
absolutně souhlasím s hicksem - 1000x raději xenon tam kde nemá být i s neostrou hranicí světla, než blbce který jezděj s halogenama s dálkovejma...
Net.
tak snad dalkovy ve dne ti muzou byt ukradeny, ne? Proc by to tedy meli byt blbci?
proč? protože až na vyjímky dálkový oslňují. od mala nosim brejle a jsem citlivej na světlo a když nějaká kokoska neví kde se vypínají dálkový jen proto, aby ON byl vidět... to rozhodně neuznávám.
Net.
mám takový dojem, že sluníčko má vyšší výkon než 55W halogenová H7
a ty máš slunce krom západu a východu sluníčka cca v ohnisku svých očí - narozdíl od aut co jedou v protisměru?
a tebe ve dne oslňuje 55W žárovka?
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Mě třeba jo. A to nemluvím o tom, že když mám dávat přednost pitomcovi co jezdí ve dne na dálkový (obdoba jako když někdo s autem v noci nebo ještě hůř v dešti jezdí na mlhovky), tak díky tomu že vidím jen "prasátko" tak mi trvá podstatně dýl než dokážu určit jak rychle jede, čili jestli můžu jet nebo musím počkat.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Já tedy se naučil respektovat motorky s rozsvícenými dálkovými již jako mladý řidič auta.
Taky jsem to zkraje nechápal a vyblikával je, ale brzy pochopil jejich větší zranitelnost a touhu být vidět a přežít.
Dnes to chápu díky nařízení o denním svícení dvojnásob, předtím svítila jen motorka a byla vidět z dálky, dnes svítí vše a motorky zapadají.
Takže zcela chápu motorkáře, co jezdí na dálkové, ve dne to téměř nevadí.
Sám jezdím s dálkovými výjimečně, když moc tlačím na pilu, nebývá to často.
V sobotu jsem si zajel vykoupat se na Šíravu a po cestě se mne pokusili zabít dva řidiči (tedy řidič a řidička).
Možná hlavně v prvním případě, kdy mi řidič nedal přednost, by mne možná s dálkovýma nepřehlédl...
MotoPaja, HonzaGS-SV: Vy mi chcete tvrdit že vás za DENNÍHO SVĚTLA oslňují dálková světla? Jak vám to může tak hrozně vadit při tom, kolik je všude světla kolem vás? Myslím, že to trochu přeháníte.
Mě je to ve dne teda krutopřísnej šumák, navíc si toho mnohdy ani nevšimnu. A když pánbůh dá, tak vidím občas důchodce nebo paničky se zapnutýma dálkama, ale že by mě to stresovalo a musel bych ho agresivně vyblikávat ať tu světelnou rampu vypne, tak to si nemyslím.
A u MOTO to nechápu tuplem!
Nicméně s dalkovýma nejezdím, věřím své reflexní vestě.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Dálkový mi nevadí...xenon mi nevadí...ale ukrutně mně serou dodělávaný denní svícení za 500kč, který absolutně nesvítí a v 90% mu svítí ještě jenom jedno...to když vidim, tak jsem uplně nepříčetnej...
zetor napsal:
Dálkový mi nevadí...xenon mi nevadí...ale ukrutně mně serou dodělávaný denní svícení za 500kč, který absolutně nesvítí a v 90% mu svítí ještě jenom jedno...to když vidim, tak jsem uplně nepříčetnej...
mě to spíš pobaví. Dobré je taky, když jim to problikává. Hned vím, že jak to koupil z Tesca, tak to taky na tom parkovišti na to auto nabastlil.
Upravil Spitfire dne 29.08.2013 08:59
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90