rstd napsal:A co jezdím s klukama co mají Afriku nebo KTM tak teď v sobotu dvakrát tankovali a já nemusel
předpokládám, že jsi na tý pumpě stál s níma, takže to bylo vlastně úplně jedno
Jasně že jsem zastavil když jedem spolu ale chtěl jsem poukázat že je rozdíl v tankování
Když pojede dálku tak nemusí myslet jestli má dost paliva
A ovladatelnost s plnou nádrží jsem vůbec nepocitil a to dávám až po víčko
rstd napsal:
A ovladatelnost s plnou nádrží jsem vůbec nepocitil a to dávám až po víčko
pak se verejne priznavas k tomu, ze ses trochu kopyto )
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Plná nádrž je určitě poznat,ale taky je rozdíl jestli máš 60 kg i s postelí nebo 115 kg ve svalovině.Taky jestli je motorka nahatá nebo naložená na cestu na konec světa.
kulisek napsal:
Plná nádrž je určitě poznat,ale taky je rozdíl jestli máš 60 kg i s postelí nebo 115 kg ve svalovině.Taky jestli je motorka nahatá nebo naložená na cestu na konec světa.
Přesně tak, obecně je úplně jedno, jestli tu váhu navýšíš svojí nadváhou, naloženou bagáží nebo plnou velkou nádrží atd. Ze zásady ale platí, že čím lehčí je motorka, tím je ovladatelnější. Není ale nikde psáno, že to každý ocení. Nemusí to být pro každýho priorita. jsou i tací, kteří se sice rádi přepravujou na motorce, ale jsou to spíše turisti než motorkáři. Na tom není nic špatně.
BMMW R1200GS LC 2014
Pamilton napsal:
Přesně tak, obecně je úplně jedno, jestli tu váhu navýšíš svojí nadváhou, naloženou bagáží nebo plnou velkou nádrží atd. Z
to je jedno max na brzdnou drahu a akceleraci.
rozhodne ne v zatackach.. hopsací vs. pevna vaha je zasadni rozdil, sorry.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
co se týče naložené motorky tak jsou určitě znát rozdíly brzdné dráhy,chování v zatáčkách a akcelerace.U plné nádrže nepoznáš akceleraci ani brzdnou dráhu.V zatáčkách to je poznat,ale není to takový rozdíl.Kdo jezdí jen s plnou nádrží?Na prázdnou to nejede!
dotaz byl na rozdíl jízdních vlastností GS a GSA o plné nebo prázdné nádrži nebyla řeč.
Pamilton napsal:
rozhodne ne v zatackach.. hopsací vs. pevna vaha je zasadni rozdil, sorry.
Myslíš odpružená a neodpružená?[/quote]
myslim vahu, kterou muzes pouzivat napr. na presunuti teziste.
to nemuzes porovnavat s pevnou vahou moto.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pamilton napsal:
Přesně tak, obecně je úplně jedno, jestli tu váhu navýšíš svojí nadváhou, naloženou bagáží nebo plnou velkou nádrží atd. Z
to je jedno max na brzdnou drahu a akceleraci.
rozhodne ne v zatackach.. hopsací vs. pevna vaha je zasadni rozdil, sorry.
Myslíš odpružená a neodpružená?
Neodpružená váha je vlastně váha kompletních kol a všeho co je pod pružením. Čím nižší neodpružená váha, tím pružení snadněji udrží kolo na podkladu (kinetická energie kola, které je vykopnuto kolmo vzhůru při najetí na nerovnost, je menší a tím pádem udržet nebo vrátit ho na zem je snažší.) tím pádem je lepší grip.
Neodpružená hmotnost je podle mne všechno ostatní včetně jezdce. všechno co namotorku naložím změní její celkouvou hmostnost. Napevno upevněný věci změní i těžiště, to se pak dál němění ale změní jízdní vlastnosti. Stejně tak jezdec zvedne váho a upraví těžiště, jen to těžiiště se pohybuje s pohybem jezdce ale na enduru toho pohybu při běžný jízdě tolik neni. Vyjímka je když se postavíš do stupeček, přeneseš většinu váhy ze sedačky do stupaček, těžiště tedy výrazně snížíš a motorka je ovladatelnější třaba na průjezd těžším terénem ( v rychlostikdy není překážkou aerodynamika nebo odstředivé síly.
není to taK
BMMW R1200GS LC 2014
Pamilton napsal:
rozhodne ne v zatackach.. hopsací vs. pevna vaha je zasadni rozdil, sorry.
Myslíš odpružená a neodpružená?
myslim vahu, kterou muzes pouzivat napr. na presunuti teziste.
to nemuzes porovnavat s pevnou vahou moto.[/quote]
Na tomhle typu motorky asi nikdo nevysedá...Já jsem si sice kvůli tomu koupil na GS tuhou hladkou, zaoblenou sedačku ale na téhle motorce mi to nebaví a nefunguje.
Ale je pravda, že nějaký pohyb je tam vždy a možná má větší dopad,než bych řekl
Upravil Pamilton dne 20.10.2017 15:45
BMMW R1200GS LC 2014
rstd napsal:
A ovladatelnost s plnou nádrží jsem vůbec nepocitil a to dávám až po víčko
pak se verejne priznavas k tomu, ze ses trochu kopyto )
Proč kopyto
U mě 2 m 100 kg
Jezdím s dvouma helmickama aby to bylo co nejvyšší a připadám si jako bych seděl na zemi
Plego je mi malý
Ale nikdy jsem nepocitil že bych tam měl 30 litrů nebo 10
Upravil rstd dne 20.10.2017 16:55
Pamilton napsal:
to nemuzes porovnavat s pevnou vahou moto.
Na tomhle typu motorky asi nikdo nevysedá...Já jsem si sice kvůli tomu koupil na GS tuhou hladkou, zaoblenou sedačku ale na téhle motorce mi to nebaví a nefunguje.
Ale je pravda, že nějaký pohyb je tam vždy a možná má větší dopad,než bych řekl[/quote]
prenaseni vahy dela kazdej.. a ja vysedam a to jsem vyzranej jak bytče
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rstd napsal:
Jezdím s dvouma helmickama aby to bylo co nejvyšší a připadám si jako bych seděl na zemi
Plego je mi malý
Ale nikdy jsem nepocitil že bych tam měl 30 litrů nebo 10
poznat bys to stejne mel, nicmene s temahle rozmerama to trochu chapu.
ty si ani nic jinyho nez ADV koupit nemuzes
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rstd napsal:
Jezdím s dvouma helmickama aby to bylo co nejvyšší a připadám si jako bych seděl na zemi
Plego je mi malý
Ale nikdy jsem nepocitil že bych tam měl 30 litrů nebo 10
poznat bys to stejne mel, nicmene s temahle rozmerama to trochu chapu.
ty si ani nic jinyho nez ADV koupit nemuzes
Ale jde to i na GS. Mám obdobné rozměry a pár deka navíc oproti kolegovi. Rozhodně bych ani na ADV nemusel řešit jestli dosáhnu na zem. Pevně na ní stojím.
Ale vyhovuje mi více pro zábavnější jízdu právě GS. Motorka je u nádrže štíhlejší, takže na ní člověk nemusí sedět tak zeširoka. Lépe se mi s tím pak projíždí zatáčkovité cesty.
ADV bych bral kdybych chtěl dělat větší výlety. Ale pro jezdění po Evropě - Alpy atd. GS stačí.