JanVan napsal:
Vyfukový - měrka 0.25 škrtala a 0.30 se tam vůbec nevešla - mám to ještě nechat když ta spodní hodnota tam ještě je nebo už mám vyměnit podložky?
Jestlis to změřil dobře, jsi na spodní hranici, ale ještě v normě.
Je-li u Tvé mašiny ta tendence taková, že se vůle u ventilu zmenšuje, tak bych tam dal podložku o tloušťce o 0.05 mm menší, než je stávající tloušťka - to proto, abys to nemusel zase brzo rozdělávat.
Nebo jestli máš možnost stávající podložku zbrousit na magnetce, tak pár setin uber...
JanVan napsal:
V případě výměny si nevím rady, jak změřit stávající podložky, abych mohl určit velikost nových.
Nejlépe mikrometrem. Ale na podložkách bývá jejich tloušťka vyznačena, tak pokud není rozklepaná (udaný rozměr aktuálně souhlasí), kup si o stupeň slabší podložku. Dělají se zpravidla odstupňované v krocích po 5 setinách mm. Koupíš to buďto v servisech nebo v lepších motošopech i u nás.
Dovi napsal:
Koupíš to buďto v servisech nebo v lepších motošopech i u nás.
Mužeš mi prosímtě dát nějakej příklad servisu, kde by ty podložky mohli mít - jižní čechy/vysočina
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Dovi napsal:
Koupíš to buďto v servisech nebo v lepších motošopech i u nás.
Mužeš mi prosímtě dát nějakej příklad servisu, kde by ty podložky mohli mít - jižní čechy/vysočina
Nejsem z jižních Čech ani z Vysočiny, takže Ti takhle z hlavy nevysypu adresy ve Tvém okolí.
Ale každý lepší auto-motoservis je má buďto skladem nebo je schopen je obratem sehnat. Musíš jim ale říct průměr a tloušťku.
Počítej orientačně s cenou 150-300 Kč za podložku. Nebo za menší poplatek (řekněme 50-100 Kč) Ti budou v některých servisech schopni a ochotni Tvoji podložku (v dobrém stavu) vyměnit za jinou.
Čili nejdříve si přesně zjisti, jakou podložku (jaké podložky) požaduješ, a pak je poptávej.
Nebo si zadej do Googlu vymezovací podložky pod ventily a vyjede Ti určitě pár (nebo pár desítek) motoshopů, kde je vedou.
děkuju za rady dost pomohly. Akorád ty podložky pořád nemůžu sehnat jedná se o průměr 29mm a sílu 2.30mm. Nenašel by se někdo, kdo často navštěvuje renocar nebo jiný bmw servis a byl by tak ochotný mi je koupit a poslat poštou? Kdyby se někdo takový našel ozvěte se prosím...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Mám najeto 43 tkm a ventily dělal asi Ital a to tam bylo najeto jen 29500km,kdy je mám nechat přeměřit nechci něco pokazit poradˇte mám f 650gs r.v. 2004
Upravil michal krtek dne 31.03.2012 20:27
Zanedlouho budu taky řešit ventily, ale začal jsem v tom mít tak trochu hokej, napíšu jek jsem to pochopil, kdyžtak mě prosím opravte
pro 2 svíčku 0,05-0,10mm sací, 0,25-0,30mm výfuk
pro 1 svíčku 0,10-0,15mm sací, 0,25-0,30mm výfuk
Nejvíce mě zajímá ten sací, je tu toho dost, ale většina je na Dakarku a já potřebuju na GS (NÉ DAKAR), nebo můžu počítat s rozmezím 0,05-0,15mm pro sací?
D-A-G-R napsal:
Zanedlouho budu taky řešit ventily, ale začal jsem v tom mít tak trochu hokej, napíšu jek jsem to pochopil, kdyžtak mě prosím opravte
pro 2 svíčku 0,05-0,10mm sací, 0,25-0,30mm výfuk
pro 1 svíčku 0,10-0,15mm sací, 0,25-0,30mm výfuk
Nejvíce mě zajímá ten sací, je tu toho dost, ale většina je na Dakarku a já potřebuju na GS (NÉ DAKAR), nebo můžu počítat s rozmezím 0,05-0,15mm pro sací?
GS i Dakar mají motory shodný. Ty máš asi 04 tak sací má být 0,05-0,1
jawan napsal:
nevite prosim vas o nejakem servise na severni morave ? potreboval bych udelat ventilove vule.A nepiste mi prosim i hodnoty ventilovych vuli jde o tip F650GS Dakar 2004 dekuji
ZKUS MOTOBLB v Havířově tel.607234845 můžu doporučit
Ahoj všem zkušeným mechanikům, můžete mi prosím poradit při seřízení ventilů na Dakar 2004 dvousvíčka? Sací mají mít 0,05-0,10 a výfukové 0,25 - 0,30mm. Na jednom sacím měrka 0,05 lehce projde, 0,10 nejde, na druhém 0,05 projde, ale škrtá, 0,10 nejde - nechat tak, nebo koupit podložky 0 0,05 tenčí? Výfuk první 0,20 projde 0,25 nejde -koupit o 0,10 nebo 0,05 tenčí? Druhý výfuk 0,25 snadno a 0,30 neprojde použít tenčí o 0,05 nebo nechat?
Další dotaz bych měl, zda při skládaní vaček do hliníkové klece (nebo jak se to odborně jmenuje) mazat olejem i styčné plochy (mimo klizné, kde se otáčí vačky), které drží na sobě a hlavou a stahují se šrouby? Nebo právě naopak očistit ať na nich nezůstane olejový film? Možn áse prám blbě, omlouvám se, ale jsem trochu detailista
Včera jsem se pustil do kontroly vůle ventilů. Dle tacho by měla mít motorka najeto lehce přes 40 tis. Jestli je to pravda nebo ne nedokážu posoudit, ale není na pohled tolik opotřebovaná jako bazarovky s udávaným podobným počtem km. Je to dvousvíčka rok 2004. Jestli jsem to pochopil dobře, tak by měla být vůle u dvousvíčky na sacích 0,10-0,15 a na výfukových 0,25-0,30. Výfukové ventily mají oba vůli 0,30 (měrka 0,35 už se nevejde), což by mělo být OK a nebudu to měnit. Ale na sacích není vůbec žádná vůle. Nestrčím tam silou ani 0,05. Pokud povolím klec přes vačky jen o nepatrný kousek (třeba desetina otáčky), tak potom tu měrku 0,05 prostrčím. Mám se obávat že by byly podpálený ventily? Mám to nějak řešit (hlava dolů) a nebo jen nastavit správný vůle? Kompresi jsem ještě neměřil. Zkusím doma najít manometr.
Motorku jsem koupil na podzim a jel jsem na ní jen zkušební jízdu pár km. Je to moje první větší motorka, takže nemůžu objektivně posoudit jestli jede v pořádku, ale přišlo mi, že jede hezky. Ani nemůžu porovnat zvuk s jinou 650.
Upravil lada_k dne 25.01.2016 10:11