Ivan napsal:
Jak jsem psal, i ta verze CTEKu bez teplotního čidla má režim pro nabíjení při nízkých teplotách..
To má i ta z lídlu
Ano, ale jen se zvýší krokově z 14,4V na 14,7V...ale postupná regulace chybí...jak bys nabíjel tedy AGM baterii pod nulou venku, když AGM potřebuje za tepla už ten režim vločky, tudíž 14,7V...je to fakt zbytečné téma...kdo nechce pochopit princip, tak ho prostě nepochopí... každou inteligentní nabíječkou nic nezkazíte, ale pokud chcete dopřát Aku to nejlepší, tak zvolte s teplotní kompenzací..to můj názor... Mimochodem mě moc mrzí, že my Češi jsme úplně deb...vé, protože kdokoliv napíše něco odborného, tak laici to odsoudí, protože tomu jen nerozumí. Tady na fóru je tak 5 kvalitních přispěvatelů a zbytek jen tupě komentuje a snaží se některé za každou cenu shodit nebo vyvézt z pravdy ..jsme v Česku..kdo nerozumí ať se zeptá...je fajn že se dá na fóru přijít k informacím, ale někteří přispěvatelé mi připadají velmi zhrzení a kvalitu fóra a informací tady degradují
Nabíječky jsou mi putna,ať si každý nabijí čím chce.Ale ty tupouni,to je slušný výkon,klobouček dolů.
Dum spiro,spero.
Myslím, že psát o zdejších členech jako o tupounech není slušné a spíš to vypovídá o pisateli, než o tom, koho tak nazývá. Ale rád bych se vrátil k tématu.
Já se ptal proto, abych se něco dozvěděl a získal doporučení, v tomhle jsem laik a vítám každý odborný názor. Přiznám, že neumím posoudit důležitost např. teplotního čidla nebo v druhém případě diagnostiky akumulátoru a nabíjecího systému ve vozidle. Umím si představit, že s teplotním čidlem je to lepší než bez něj. A taky že s diagnostikou je to lepší než bez ní. Ale nevím, jak je to zásadní výhoda zrovna pro mé baterie a podmínky, ve kterých nabíjím. CTEK jako renomovaný výrobce nabízí 2 zmíněné modely, ani jeden není již překonaný výprodej. Takže pro někoho je asi výhodnější model s testerem, pro jiného zase s teplotním čidlem. A já se chci dopídit, co bude lepší pro mne. No, nějak se tím prokoušu, zatím díky za doporučení.
Mydlo52 napsal:
Někdo tady dával přednost Optimate že dodává i OEM do BMW, tak CTEK dodává OEM verze do Aston Martin, Lamborghini a Porsche pro zajímavost...
to nectes poradne. Psal jsem, ze BMW prodava brandovanou CTEK jako BMW...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ja mam ten CTEK 5.0 dokoupil jsem adapter do zasuvky a nabijim jak moto tak auto pres zasuvku. Zadny canbus nepotrebuju, snad kazdy ma na moto i jinou zasuvku. Vzdyt pres orig.zasuvku ani kompresorem nenafouknete kolo. U auta jsem vyuzil jednou i recond a OK a nejak nevim co vic bych mel po nabijecce chtit Proste za me muzu doporucit.
Aktualne 1250 GSA HP
Ono vyberat medzi optimate a ctek je taka prijemna cinnost, pretoze obe patria medzi TOP nabijacky a neda sa s nimi spravit chybny krok. Pokial vyuzijes a je pre teba dolezity CANbus, tak nemas nad cim rozmyslat. Ja som dva dni cital rozne fora, recenzie a siahol po ctek mxs 5, pretoze ma pre mna vacsia vyuzitie. Paradoxne na ctek som nasiel viac staznosti ako na optimate(pokazila sa mi, odpalila mi baterku,...). Ak ctek, tak rozhodne tu bez testu - ta s testom nema teplotne cidlo. Ta mxs 5.0 new ma mod moto+agm+recond(na starej sa nedalo). Tato kombinacia sa vsak neodporuca, tak opatrne. Tu nejake testy: https://www.motor...07988.html https://www.toure...e-im-test/
CTEK ma uzasny zpracovani. Ten system na pripojovani adapteru vypada/funguje naprosto vyborne:
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mydlo52 napsal:
Každopádně CTEK CT5Powersport dělá úplně to samé jako model Optimate 4 s can-bus a navíc má možnost přepnout na normální baterii a AGM baterii, ale cena je téměř stejná jako CTEK mxs 5.0...tudíž na uvážení
nemusis mit jednu. Jak mas CTEK konektory, uzijes jich vic.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mydlo52 napsal:
Ale ti co mají Optimate to nechcou slyšet...
ja nejsem proti Optimate.. jenom konstatuju, ze CTEK ma fakt zajimavy a pekny prislusenstvi.
Nicmene velikost naboje nacpaneho/vytazeneho z baterku ukazuje stejne jenom ten Voltcraft.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks - k čemu slouží ten adaptér? Pochopil jsem, že přes něj mohu nabíjet auto i motorky přes cigaretový konektor, pokud je pod napětím i při vypnutém zapalování? Popř. když nedobíjím, ukáže to, v jaké je baterka kondici? Zvládne to nabít přes zásuvku i 1150 R, co má baterku nepřístupnou? Díky.
Už jsem to asi psal, osobně preferuji CTEK i proto, že máme starou americkou dodávku, kterou jsme předělali na obytnou. Máme nástavbovou 180 Ah trakční baterii, která je propojena se startovací a máme vnější přípojku na elektriku. Elektrikář, co to dělal (asi nejlepší v ČR v oboru), do auta zabudoval CTEK MXS 25. Už 2 roky se perfektně stará o obě baterky, přes léto v kempech, kde jsme připojeni na elektriku a přes zimu je auto na elektriku připojeno stále. MXS 25, aspoň podle parametrů, má teplotní čidlo. Co se týká motorek a dalších aut, co máme, přes léto dobíjím jen občas, protože se vším často nejezdíme. Ale v zimě hračky střídavě nabíjím téměř neustále, máme nevytápěnou garáž. Z některých motorek na zimu baterky vyndávám, ale z GS, Dášina eRka a jednoho sezónního auta ne.
Takže se podle vašich rad začínám přiklánět k CTEKu s teplotním čidlem + nějaké to příslušenství, třeba ten adaptér by se asi hodil. Dáša má navíc auto se start/stop systémem a není vyloučeno, že v tuhých mrazech bychom to využili, i když i o modelu s testerem a bez čidla tvrdí, že umí dobíjet AGM..
Ivan napsal:
hicks - k čemu slouží ten adaptér? Pochopil jsem, že přes něj mohu nabíjet auto i motorky přes cigaretový konektor, pokud je pod napětím i při vypnutém zapalování? Popř. když nedobíjím, ukáže to, v jaké je baterka kondici? Zvládne to nabít přes zásuvku i 1150 R, co má baterku nepřístupnou? Díky.
v zasade jo.. tech adapteru maji hromadu.
Ukazuje to v jake je baterka kondici... zelena ok, zluta dobit, cervena = fakt dobit.
Natocim Ti jak mi blika skutar
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
YouTube Video 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
a tohle Mejdlo urcite nema.. gumovy svetrik na CTEKA
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak jsem si teď dal tu práci a stáhnul podrobné příručky k oběma modelům Ctek - MXS 5.0 s teplotním čidlem i MXS 5.0 Test&Charge bez teplotního čidla. Navenek se oba modely liší kontrolkami režimů - kde má 5.0 "AGM", tam má 5.0 T&Ch sněhovou vločku. Co mne zaujalo, že u 5.0 je uvedeno, že pro motocyklové baterie, tj. 1,2-14 Ah funguje standardní nabíjení, ale už ne režimy AGM a Recond (oživení skoro mrtvé baterky). Režimy AGM i Recond jsou uvedeny pouze pro baterie automobilové, tj. 14-16 Ah. To by bylo asi špatně, ale teoreticky se může jednat o tiskovou chybu, protože v následující tabulce už jsou uvedeny parametry jednotlivých nabíjecích fází i pro motocykl a současně AGM či Recond. Nicméně v manuálu pro 5.0 Test&Charge už je uvedeno, že režimy "vločka" a Recond fungují v celém rozsahu kapacit 1,2-160 Ah, tj. pro motorky i auta.
Také mi je divná ještě jedna věc - ve zmíněné tabulce nabíjecích hodnot v jednotlivých fázích nabíjení (je 8 fází) jsou uvedeny naprosto totožné údaje pro režim AGM u 5.0 i pro režim "vločka" u 5.0 Test&Charge. V manuálu k 5.0 se také píše, že režim AGM je pro výkonné baterky AGM jako Optima a Odysey. V manuálu k 5.0 Test&Charge je ovšem u režimu "vločka" přesně ten stejný text, doplněný ještě o nízké teploty.
To vše svádí k hříšné doměnce, jestli kompenzace teploty nefunguje u modelu 5.0 sice automaticky, ale nikoliv kontinuálně, ale má pouze 2 kroky, které u modelu Test&Charge musím nastavit podle okolní teploty manuálně ponecháním normálního režimu nebo nastavením vločky. A pokud budu nabíjet baterku typu AGM, u 5.0 nastavím "AGM" a u Test&Charge "vločku"...
Mydlo52 napsal:
To teda nemám, ale za to jsem si včera udělal radost plechovou tabulkou v Hornbachu :-D
hehe
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
je to super.. kupil jsem to nekde v akci tusim za 150 celkove...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
salem - vím, mám nastudováno...:-). Mně spíš zarazilo toto - tohle je pro MXS 5.0 s teplotní kompenzací. Podle tohoto platí pro malé motocyklové baterie (do 14 Ah) pouze režim motorka, všechny ostatní, včetně Recond, fungují jen pro větší baterie. Tedy pokud je to pravda...
Ivan přiložený následující obrázek:
Zatímco toto je pro MXS 5.0 Test&Charge - zde jsou všechny režimy, včetně Recond, přístupné pro všechny baterie, od malých až do 160 Ah. Pravda, nevýhoda je, že při nízkých teplotách je třeba nastavit manuálně režim "vločka" a když se během nabíjení či udržování teplota změní, tento režim nebo standardní pro vyšší teploty, se nezmění, zatímco MXS 5.0 se přizpůsobí automaticky. Chápu to tak dobře?
Ivan přiložený následující obrázek: