Čau,
já pouzivam standardní RAM držák s ramenem na řídítkach a k tomu držák na telefon co je na fotce. Mám to už několik let a veliká spokojenost. U nás na ježdění po Čechách používám pracovní vodeodolny Samsung S7edge a na dobrodrůžo vypravy levný čínský odolný telefon, aktuálně NOMU S10 PRO. Ten je fakt jenom na navigovani, narvanej offline mapama, případně kupuju místní SIMky a lze použít i online...
Nikomu tohle řešení nevnucuju, ale já sem spokojenej. Ten drzak telefonu je z Aliexpressu za cca. 27USD. Ty ramena lze různé posouvat dle postranních tlačítek na telefonu, už sem to jedno rameno jednou zlomil a prodejce poslal obratem zdarma dvě nový...
Čau,
používal jsem nejčastěji MAPS.ME, ale asi před rokem chtěli přidat online provoz do výpočtu a nepovedlo se jim to a do dneška s tím bojují, takze ty výpočty tras teď moc dobrý nejsou, jinak mapy jsou klasika OSM, ale moc hezky grafický zpracovany... Jinak teď nejčastěji MAPY.CZ a poslední dobou si víc a víc hraju s LOCUS.
To, že si na místě koupím levne SIMku využívám víc a víc, naposledy v Gruzii a na Srí Lance.
Co se týče offroadu, tak každý máme asi jinou úroveň svyho "offroadu". Já když jedu někam dál, tak se rozhodne nestydím, ale zas jedu tak, abych se vždycky vratil a telefon v držáku prostě drží. Ty ramena se nastaví tak, aby z toho šel telefon vyndat, ale za jízdy se mi nikdy nestalo, že by telefon nějak tancoval/pokoušel se vypadnout... Budu s tím na Radarce, tak jestli máte RAM kouli na řídítkach, tak vám to můžu půjčit a můžete si to vyzkoušet, to vám řekne víc, než takhle popisovat... Každopádně telefon se nijak netrese, drží to a pokud je třeba tak se za jízdy v pohodě nakloni/změní úhel kvůli odleskum...
Opravdu bude nejlepší si to sám vyzkoušet, ale za mě spokojenost. Stejně tak ty levný odolný telefony, ceny kolem 100-130USD. 2-3GB RAM, baterky 3000-5000mAh, 32gb ROM+karta, 5palcovy HD displeje za jízdy bez problémů čitelný,... Kromě mého NOMU teď je nový Uhans k5000, za 130USD s velkou baterkou...
Většinou s sebou stejně vozim svůj pracovní telefon a tohle je opravdu jen na navigaci, nebojím se o to, na baterku vydrží hodně, nevím co víc bych od toho mohl chtít, taky sem dřív měl dva Garminy, ale dneska mi tohle přijde smysluplnejsi... Mapy, aplikace na trackovani,...
Elbur. Ta navigace z Aliexpresu vypadá dobře. Jen v testech píšou, že na slunci není vidět nic. Jak je to ve srovnání s telefonem (ten používám doteď)? Je mi jasné, že rozdíl mezi tímto a navigacemi za desítku bude velký, ale mě se právě líbí ta cena. Už jsem zjistil, že obsahuje navigaci iGO, která mi stále přijde nejlepší.
pripojim sak teme....a co Navigarltor 6? ake s tym mate skusenosti??oplati sa do toho investovat???videl som ho uz aj za 650e..niekde na bazari...neodbaleny
Pistolnik - O proti telefonu (používám telefon LUMIA 1520) je to vidět hůře, ale vyřešil jsem to tak, že jsem na sucháč udělal clonu. Funguje to dobře. Já v této navigaci používám především waze.
ČZ 125/516, Yamaha 250YZ, KTM 125EXC, Kawasaki ninja 600, VYX 525, (14 let pauza) a pak BMW r 1150 gs. Jawa 50 typ 20 (Pionýr), BMW r 1200 gs.
Mám zakázané všechny aktualizace androidu a zakázané všechny aplikace které nepoužívám, aby to zbytečně nežralo data. Používám mobilní hostspot mého telefonu.
ČZ 125/516, Yamaha 250YZ, KTM 125EXC, Kawasaki ninja 600, VYX 525, (14 let pauza) a pak BMW r 1150 gs. Jawa 50 typ 20 (Pionýr), BMW r 1200 gs.
No já to mám tak, že na řidítkách mám držák s bezdrátovým nabíjením ve kterým mam strčenej telefon a tak ho vlastně automaticky nabíjím. Když prší, strčím si ho kapsy nebo tank-vaku. Ale musím říci, že i v tomto případě jsem nikdy neměl problém s baterkou u mobilu.
ČZ 125/516, Yamaha 250YZ, KTM 125EXC, Kawasaki ninja 600, VYX 525, (14 let pauza) a pak BMW r 1150 gs. Jawa 50 typ 20 (Pionýr), BMW r 1200 gs.
Mám navigátor VI, kamarád Zumo 595 ... navigátor VI má lepší LCD, komunikuje s LC přes sběrnici, dá se ovládat z řidítek, oproti 595 má míň funkcí, ale to podstatné tam je. funguje přenos tras z navigatoru do zuma. logika navigování stejná. Pokud máš přípravu na moto navigátor, pokud ne tak bych koupil zumo.
Po delším hledání nejvhodnější navigace jsem se rozhodl z mnoha důvodů nakonec využít starý mobil. Navigaci v něm můžu mít jakoukoliv, spousta je jich dnes voděodolných (jako právě můj dosluhující Galaxy S5) a škoda odložit do šuplíku, když může ještě posloužit. Mimochodem, nedávno dobrý mobil stojí v bazaru míň, než nejlevnější navigace (navíc může mít kvalitní displej, výkonnější procesor, paměť, vodotěsný apod.) Problém byl ale ten správný držák, aby mobil někdo kvůli pár korunám třeba neukradl- ne že by to byla katastrofa-ale co pak bez navigace někde na cestě? Hledal jsem, hledal- nic ideálního. Až někdo z vás tady upozornil na drobný inzerát na motorkářích. Přesně to jsem potřeboval-zamykatelný, nastavitelný pro různé velikosti mobilů-až bude jiný mobil, jen se upraví rozteče pomocí šroubků. Pána jsem oslovil, několikrát jsem konzultoval, co potřebuji-super domluva, vyrábí si je sám, upravuje, vylepšuje. Původně je to vymyšleno k držáku RAM, ale ten jsem nechtěl, jsem zvyklý na GSA mít to na hrazdě. Tam ale není moc místa pro vyklápění, pokud je zámek nahoře (je-li to celé na šířku). Dokonce na tento podnět pán vyrobil i výklopný adaptér, který prodlužuje vzdálenost od plexi, ale pokud někomu nevadí, že je zámek dole (tak to mám já), není to ani potřeba- navíc je vše hezky v zorném poli s tachometrem. Jsem z toho nadšený, popisovat dál nemusím- prostě to funguje, jak má (obrázek je se starým HTC Desire). Časem plánuju ještě nějaké otdoorové pouzdro, aby byl mobil chráněnější a "BMW-drsnější" na pohled. Takovýto bytelný držák jsem ještě nikde (a za rozumnou cenu) neviděl, takže všem, co by to chtěli podobně řešit, vřele doporučuju, vše okolo najdete tady: http://moto-drzak...valitne.cz.
Dawid přiložený následující obrázek:
[89.99Kb]
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!
atom napsal:
Zdar borci, dokáže někdo srovnat Navigator V-VI x Zumo 595 ? Něco jsem tady přečetl, ale přímé srovnání jsem nenašel. Díky
zalezi co mas za moto.. u LC mas u Nav 5/6 ovladani na riditkach (zoom atd).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Problém většiny mobilů je v přehřívání, pokud současně dobijíš a naviguješ. Dá se tomu pomoct nahráním "správného" kernelu s možností snížit rychlost procesoru na minimum.
Druhý problém je životnost USB konektoru, vibrace mu neprospívají, dále většinou není vodotěsný při zasunutém kabelu.
Mám GSA2010 a přípravu na navigaci nemám. V případě Navigatoru, bych držák musel dokoupit, ale to se dá sehnat i použité za slušnou cenu. Samozřejmě v případě 595 jsou držáky v sadě, ale přijde mi hodně těžká oproti Navigatoru a nevím co ta hmotnost udělá s držákem plexi.
Francis napsal:
Problém většiny mobilů je v přehřívání, pokud současně dobijíš a naviguješ. Dá se tomu pomoct nahráním "správného" kernelu s možností snížit rychlost procesoru na minimum.
Druhý problém je životnost USB konektoru, vibrace mu neprospívají, dále většinou není vodotěsný při zasunutém kabelu.
Jojo, pravda hřeje se, ale stejně, jako v držáku v autě, i když ve 40st. to problém může být-uznávám. USB jsem vyřešil magnetickým kabelem zaplácnutým do silikonu (na dosedací plochy aby to vodilo ). Takže i vibrace přes USB OK. Cena cca 2 USD.
Jasně, je to pro toho, kdo chce z jakéhokoliv důvodu vozit na moto telefon a nepřijít o něj hned při první zastávce...
Dawid přiložený následující obrázek:
Abych nehaněl co neznám, testuju odolný mobil Nomu S10 Pro, nabíjecí kabel s magnetickým konektorem a zamykací držák. Dojmy byly dobré do dnešního deště. Kapky vody si dělají s ovládáním co chtějí, jednou mi to vložilo průjezdní bod mimo trasu dříve, než jsem to stihnul vrátit na navigační obrazovku. Přepínalo se to náhodně kamkoli, podle toho na které "tlačítko" dříve padla větší kapka vody.
Budu dál "trpět" s Garminem 590[fw595], tam se toto nestává.
Upravil Francis dne 09.06.2018 15:41
Řeší a přidává další problémy:
1) iGO Primo vytažení skryté notifikační lišty často pochopí jako zahájení zadáváno bodu z mapy, zamklo by se to jinde než v navigační mapě.
2) Pro rychlý náhled na celou trasu musím dvakrát poklepat na odemčení, pak vyvolat náhled, pak z něj vyskočit, tahem ve správném místě vyvolat notifikační lištu a tapnutím zamknout. U Garminu jeden klik vyvolá náhled a druhý mě vrátí do navigační mapy.
Když to sečtu, má to víc "much" než užitku :-( Škoda, že to neumí zamknout hw klávesou.
Dotyk v suché rukavici jak kdy, v mokré nebo propocené funguje mnohokrát lépe.
Upravil Francis dne 09.06.2018 18:42