V práci mám octavii na CNG a po 2,5 letech a 120 000 najetých km pokud by byla kombíková tak bych jí hned odkoupil. Bohužel mám jen sedan. Nicméně výkon dostatečnej, podvozek díky zadku z RS (to má jen CNG verze) skvělej . Za tu dobu jsem benzín tankoval asi tak 20x jinak stále na CNG. Spotřeba 1kč/km ,hned to topí, při dálničních 160kmh o dva řádi méně hlučný než nafta.Minulej tejden se to poprvý rozbilo - praskla žárovka v obrysovce Zkus se někde svézt Passatem CNG.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
j_a_k napsal:
Pokud se s naftou jezdí delší trasy, je to úplně v pohodě. Mám v Octavii ještě staré TDI PD. Aktuálně přes 440 tisíc a na motoru/převodovce se neměnilo vůbec nic. Tedy kromě spojky a setrvačníku ve 425 tisících . Spotřeba oleje nulová, původní DPF (a to je určitě pasivní).
Jasně je to jiná kategorie auta, píšu to jen kvůli tomu dieselu. Jestli jezdíš 120 km denně a ne po městě, vydrží.
Doma mám Touran 1.9tdi s dpf na ježdění manželky 2km na nákup a zpátky, jednou za 2týdny 40km + sem tam 20 km do města a zřídkakdy delší vejlet. Nikdy jsem si za 3roky nevšiml regenerace, výfuk naprosto čistej (dpf tam fakt je). Kupoval jsem to se strachem právě z dpf... jen měním olej , ol.filtr a auto maká suprově.
Pak mám Octavii 1.4 ben+cng asi 2roky. Funguje a jsem spokojenej, ale studený to kvičí jak píchlá svině, nic moc dojezd, blbá síť CNG v zahraničí hlavně na východě. Za 100 tis. odešly tlumiče, brzdy a ložiska v kolech, jinak cajk (u 25 služebáků stejné závady ve stejných km). 2jkové Octavie toto neznaly.Na předjetí mrtvice, co se musí točit do omezovače. Za 2měsíce jde do světa a těším se na naftu, kdy nebudu muset denně 3x tankovat. Už je objednaná v 1.6 combi style. Nafta patří do kamen a do služebáků. Jinak ale 1.4 ben nemůžu v zásadě hanit, ale za svý bych to domu nechtěl.
Po soukr. Touranovi (snad ještě vydrží) bude asi poslední hloupej benzín v aktuální Toyotě Rav4 2.0 vvti bez ekoteroru, turba a asistentů. Samozřejmě v manualu. Ač jezdím hodně, jsem názoru, že automat dělá z řidičů lepáky a potřebuju občas do lesa, což Touran celkem nerad a Toyota to vydrncá.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
j_a_k napsal:
Pokud se s naftou jezdí delší trasy, je to úplně v pohodě. Mám v Octavii ještě staré TDI PD. Aktuálně přes 440 tisíc a na motoru/převodovce se neměnilo vůbec nic. Tedy kromě spojky a setrvačníku ve 425 tisících . Spotřeba oleje nulová, původní DPF (a to je určitě pasivní).
Jasně je to jiná kategorie auta, píšu to jen kvůli tomu dieselu. Jestli jezdíš 120 km denně a ne po městě, vydrží.
Doma mám Touran 1.9tdi s dpf na ježdění manželky 2km na nákup a zpátky, jednou za 2týdny 40km + sem tam 20 km do města a zřídkakdy delší vejlet. Nikdy jsem si za 3roky nevšiml regenerace, výfuk naprosto čistej (dpf tam fakt je). Kupoval jsem to se strachem právě z dpf... jen měním olej , ol.filtr a auto maká suprově.
Pak mám Octavii 1.4 ben+cng asi 2roky. Funguje a jsem spokojenej, ale studený to kvičí jak píchlá svině, nic moc dojezd, blbá síť CNG v zahraničí hlavně na východě. Za 100 tis. odešly tlumiče, brzdy a ložiska v kolech, jinak cajk (u 25 služebáků stejné závady ve stejných km). 2jkové Octavie toto neznaly.Na předjetí mrtvice, co se musí točit do omezovače. Za 2měsíce jde do světa a těším se na naftu, kdy nebudu muset denně 3x tankovat. Už je objednaná v 1.6 combi style. Nafta patří do kamen a do služebáků. Jinak ale 1.4 ben nemůžu v zásadě hanit, ale za svý bych to domu nechtěl.
Po soukr. Touranovi (snad ještě vydrží) bude asi poslední hloupej benzín v aktuální Toyotě Rav4 2.0 vvti bez ekoteroru, turba a asistentů. Samozřejmě v manualu. Ač jezdím hodně, jsem názoru, že automat dělá z řidičů lepáky a potřebuju občas do lesa, což Touran celkem nerad a Toyota to vydrncá.
Plyn patří do kotle a do sporáku, ale v Otto motru nemá co dělat
rubi napsal:
[quote]makec napsal:
Podle kvality nafty - píšeš, že máš svůj zdroj - no jestli je to z bagru, tak si piš, že nevydrží[/quote.
Ty si myslíš že si někdo leje do bagru za tři mega nějakou sračku? Fakt zcestný myšlení ...[/quote
Máš recht, a když ušetří tak to nebude cucat hadicí z nádrže, ale natankuje u stojanu.]
http://biopalivaf...-a-filtry/
nevím, tady píšou že stačí častěji měnit filtry a olej, za mě každopádně moderní diesely jsou na dobrou naftu náročné, u benzínu nic takovýho řešit zaplaťpánbůh nemusím
Upravil Miguel dne 02.03.2018 21:09
pod trvalým dohledem
ne tvl.. nemusis. Akorat si lejes do nadrze 5% ethanol. Pokud teda netankujes OMV 100 oktanu, nebo eurooil.
Benziny bioslozkama dostavaji naprosto zasadni zahul.
-
a ten tvuj link.. OMG... to je jak kdyby psal o prinosu ropy OPEC.
Upravil hicks dne 02.03.2018 21:21
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rubi napsal:
[quote]makec napsal:
Podle kvality nafty - píšeš, že máš svůj zdroj - no jestli je to z bagru, tak si piš, že nevydrží[/quote.
Ty si myslíš že si někdo leje do bagru za tři mega nějakou sračku? Fakt zcestný myšlení ...[/quote
Máš recht, a když ušetří tak to nebude cucat hadicí z nádrže, ale natankuje u stojanu.]
http://biopalivaf...-a-filtry/
nevím, tady píšou že stačí častěji měnit filtry a olej, za mě každopádně moderní diesely jsou na dobrou naftu náročné, u benzínu nic takovýho řešit zaplaťpánbůh nemusím
Tady nikdo o bionaftě nemluvil, pokud vím . Už pár let se i u stavební techniky hraje na euronormy, takže i tam se musí používat kvalitní nafta kvůli railu , dpf atd.
hicks napsal:
ne tvl.. nemusis. Akorat si lejes do nadrze 5% ethanol. Pokud teda netankujes OMV 100 oktanu, nebo eurooil.
Benziny bioslozkama dostavaji naprosto zasadni zahul.
-
a ten tvuj link.. OMG... to je jak kdyby psal o prinosu ropy OPEC.
Jsem kdysi jezdil litrovym AX do prace (koupil jsem ho na jednu zimu za 40litru a ono ne a ne chcipnout). Benzin byl drahej, tak jsem vzal vzdycky plnou, pak ji vyjel do pulky, dolil ethanolem a vyjel do rezervy. A takhle asi 11let a pak jsem ho prodal a potkavam ho dodnes. Ja s nim najel 165tis km, kolik melo pred tim nikdo nevi a doted funguje bez hrabani se v motoru. Takze bych ethanol nevidel tak dramaticky.
Jinak jste chvalili Mazdu 6. V benzinu je to luxus motorizace, spotreba nizka a po svezeni usmev od ucha k uchu. Kam se hrabou koncerny.... Kamos ji ma a je stastnej. Jen to chce peci, bo hnijou spodky. Koupil ji novou a napriklad nad vyfukem byl pry holej plech podlahy bez nateru. Takze novy auto odplastoval, rozebral a dodelal doma, jak embecko pred 50ti lety.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
rubi napsal:
[quote]makec napsal:
Podle kvality nafty - píšeš, že máš svůj zdroj - no jestli je to z bagru, tak si piš, že nevydrží[/quote.
Ty si myslíš že si někdo leje do bagru za tři mega nějakou sračku? Fakt zcestný myšlení ...[/quote
Máš recht, a když ušetří tak to nebude cucat hadicí z nádrže, ale natankuje u stojanu.]
http://biopalivaf...-a-filtry/
nevím, tady píšou že stačí častěji měnit filtry a olej, za mě každopádně moderní diesely jsou na dobrou naftu náročné, u benzínu nic takovýho řešit zaplaťpánbůh nemusím
Tady nikdo o bionaftě nemluvil, pokud vím . Už pár let se i u stavební techniky hraje na euronormy, takže i tam se musí používat kvalitní nafta kvůli railu , dpf atd.
v podstatě jsem asi chtěl říct, že do moderního dieselu ne naftu ze sudu...
pod trvalým dohledem
DPFka se u naft ucpavaly prave na zacatku uzivani v minulosti, kdy byla nevyhovujici nafta (ucpavaly se i prvni common raily), nebyl bezdymovej motorovej olej, aditiva... ). Ted uz to bude asi lepsi, kdyz to davaj i do naftovych stroju a nikdo o tom nevi. Stafetu kurwitek
dpf nyni preberou novy benzinaky.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
toli napsal:
V práci mám octavii na CNG a po 2,5 letech a 120 000 najetých km pokud by byla kombíková tak bych jí hned odkoupil. Bohužel mám jen sedan. Nicméně výkon dostatečnej, podvozek díky zadku z RS (to má jen CNG verze) skvělej . Za tu dobu jsem benzín tankoval asi tak 20x jinak stále na CNG. Spotřeba 1kč/km ,hned to topí, při dálničních 160kmh o dva řádi méně hlučný než nafta.Minulej tejden se to poprvý rozbilo - praskla žárovka v obrysovce Zkus se někde svézt Passatem CNG.
mam trojkovou oktu cng v kombiku a taky spokojenost.. (60tkm najeto)
rubi napsal:
Plyn patří do kotle a do sporáku, ale v Otto motru nemá co dělat
Nesouhlasím. Do velkýho města a na cukání po okolí je CNG v cajku. To si dokážu představit. Hlavně pro šetřílky s klobouky, kteří umí jezdil za 3,2kila s Oct.combi. Jde to, ale to bych raději jel vlakem (když už se nesvezu, tak si dám pivko). Hlavně to ve městě nesmrdí, což je super výhoda a pro mě i jediná přidaná hodnota tohoto výmyslu.
Bohužel za 2roky skončí daňová výhoda a pak se nejspíš srovná provoz s naftou.
Dlouhodobě jezdím za 4,5kilo plynu, tak to po zdražení bude za stejné náklady jako nafta, jen s nevýhodou častého tankování na blbejch místech a omezení parkování.
Není to na cestování a v zahraničí na pumpách, kdy vylezeš z auta a musíš prvně ke kase nahlásit, že chceš zapnout CNG=vyloženě opruz, stejně jako u našich pump, kde se často nemáš kde vych*at a nekoupíš si ani kafe, protože najdeš jen stojan v betonový desce a kolem prd.... A být denně o hodinu dýl na cestě, že hledáš, někam sjíždíš mimo trasu a dlouho dofukuješ plyn…. Děkuji, už nechci. Další nevýhoda je doporučená, někdy i nutná výměna vstřiků, což benzínový a plynový + práce bude minimálně za 50klacků. Pak je úspora fuč. Ale osobně jsem se s tím nesetkal, jen "mechanik povídal".
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Když to tady čtu,tak se jen chechtam. Zlatej starej baworák E39 525i. Koni to má pořát dost,pohodlí taky,bezpeč? a výbava pořád na náš věkovej průměr nadstandartní a nic to po mě nechce. Jednou za 15tisíc vyměnit olej a vobčas šplíchnout benzin do nádrže. Mám to v manuálu a jezdí to v tom šestiválcu za 8,5L/100km,má to krásnej zvuk a dou s tym dělat prasečiny,když člověk chce. Měl sem i naftovou E46,ale bawor v naftě není bawor...
Jo a když to někdo nabourá,nebo ukradne,tak se svět nepose.re. Kamarád ma superba,hlídá to jak oko v hlavě,furt kolem toho něco řeší a jízdně je to tragač proti stoleté plečce za pár kaček.
Nechápu,že někdo vůbec může srovnávat BMW s jakoukoliv škodofkou. Holej nesmysl.
rubi napsal:
Plyn patří do kotle a do sporáku, ale v Otto motru nemá co dělat
Nesouhlasím. Do velkýho města a na cukání po okolí je CNG v cajku. To si dokážu představit. Hlavně pro šetřílky s klobouky, kteří umí jezdil za 3,2kila s Oct.combi. Jde to, ale to bych raději jel vlakem (když už se nesvezu, tak si dám pivko). Hlavně to ve městě nesmrdí, což je super výhoda a pro mě i jediná přidaná hodnota tohoto výmyslu.
Bohužel za 2roky skončí daňová výhoda a pak se nejspíš srovná provoz s naftou.
Dlouhodobě jezdím za 4,5kilo plynu, tak to po zdražení bude za stejné náklady jako nafta, jen s nevýhodou častého tankování na blbejch místech a omezení parkování.
Není to na cestování a v zahraničí na pumpách, kdy vylezeš z auta a musíš prvně ke kase nahlásit, že chceš zapnout CNG=vyloženě opruz, stejně jako u našich pump, kde se často nemáš kde vych*at a nekoupíš si ani kafe, protože najdeš jen stojan v betonový desce a kolem prd.... A být denně o hodinu dýl na cestě, že hledáš, někam sjíždíš mimo trasu a dlouho dofukuješ plyn…. Děkuji, už nechci. Další nevýhoda je doporučená, někdy i nutná výměna vstřiků, což benzínový a plynový + práce bude minimálně za 50klacků. Pak je úspora fuč. Ale osobně jsem se s tím nesetkal, jen "mechanik povídal".
Taky nesouhlasím. Když chceš mít opici, tak musíš mít na banány-když nemáš na benzín, tak jezdi na kole... Plyn nemá v autě co dělat.
rubi napsal:
[quote]makec napsal:
Podle kvality nafty - píšeš, že máš svůj zdroj - no jestli je to z bagru, tak si piš, že nevydrží[/quote.
Ty si myslíš že si někdo leje do bagru za tři mega nějakou sračku? Fakt zcestný myšlení ...[/quote
Máš recht, a když ušetří tak to nebude cucat hadicí z nádrže, ale natankuje u stojanu.]
http://biopalivaf...-a-filtry/
nevím, tady píšou že stačí častěji měnit filtry a olej, za mě každopádně moderní diesely jsou na dobrou naftu náročné, u benzínu nic takovýho řešit zaplaťpánbůh nemusím
Tady nikdo o bionaftě nemluvil, pokud vím . Už pár let se i u stavební techniky hraje na euronormy, takže i tam se musí používat kvalitní nafta kvůli railu , dpf atd.
v podstatě jsem asi chtěl říct, že do moderního dieselu ne naftu ze sudu...
nafta hadici ze sudu nebo z bagru nenapadla tě třeba možnost vlastního stojanu ve firmě autodopravy ? a vzhledem k tomu, ze se tím krmí auta která tě živí, není to žádná sračka
No jasný. Proto bych jako zakladatel tohoto vlákna poprosil o opuštění od tématu nafty a bio složky v ni, politice atd. Naftu mám a chci a proto bych prosil i tipy/zkušenosti v této motorizaci
A co třeba s-max od fordu? Dřív pro mě existoval jen koncern , ale na podzim jsem se zaměřil s- max kvůli rodině, místu , pohodlí a jednoho ojetého v naftě pořídil a nemůžu se nabažit. Podvozkově super, motor taky a vzhledově takový rodinně-dynamický. A i výbavu umí super. Prostě si myslím že to je konkurenční auto se vším všudy.
S-max je určitě super auto pro rodinu, alej sem sám a pro mě je to zbytečně veliké.
Jinak zatím mám půjčené Mondeo r.v. 2012 2.0 TDCI a taky to není úplně zlé