měl jsem tuhle https://www.autod...12v-48wh-/ podle srovnávací tabulky náhrada za klasickou a co se dívám má stejné parametry jako ta exide, ale tu skyrich nedoporučuji, sotva nastartovala a jen čerstvě nabitá, po týdnu v garáži v létě nenastartovala
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
namontoval jeden den jezdil, asi na týden odstavil a nenastartoval, tak šlo zpátky olovo
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Výhody: fakt lehká (0,9kg), byla za dobré peníze 1850,-Kč ve výprodeji -50% na BC, má i BT na mobil je info o nabití a stavu článků, ale na to koukne každej 2x do roka
Nevýhody:
Kapacita 4Ah je málo, takže nenechávat zapnutej klíček třeba hodinku, dvě to už nenastartujete,. Trošku sem omezil dobíjení telefonů a podobné havěti ze stojící motorky na kempu.
Co se týče startování, tak do +5°C je to vpohodě, jakmile je méně začínají problémy s malým proudem a je potřeba ohřát baterii nějakým odběrem, světla půlminutky, nebo 2x zastartovat s tím, že motor to neprotočí a nastartujeme až na třetí pokus.
Zaparkovat motorku a nechat 8h v mínusových teplotách už není dobrý nápad, udělal jsem to tak v -3°C no a výsledek je, že jsem startoval asi 10x než se baterka ohřála a byla schopna protočit motor.
To že je parametrově na LC ta moje baterie lehce poddimenzovaná, jsem věděl při koupi, ale cena byla slušná tak proč to nezkusit. Takže z osobní zkušenosti 4Ah / 240A většině lidí bude stačit. Ale sám bych bral větší 5-6Ah s vyšším proudem 270/300A co se tam vleze.
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)
Já mám třeba originál BMW alarm a celkem často ho používám. Nemáte někdo představu, jaký to má odběr? Jak tak čtu, asi to nebude úplně optimální ty 4Ah. Taky často používám motorku jako powerbanku.
Upravil Fojtik Design dne 18.01.2021 19:00
Ham napsal:
Alarm má vlastní zdroj (2x CR123A).
Nízké teploty znatelně ovlivňují výkon. Mám zkušenosti z ekola, při teplotě okolo 8°C klesá výkon až o 20%.
Vlastní zdroj má myslím jen jako záložní. Kdyby byla odpojena baterka. Proto se ten alarm po pár dnech sám vypne. Aby to nežralo šťávu.
schrek napsal:
Kolega ji mam v BMW800GS uz dva roky a je naprosto spokojen, lehke jak pirko oproti klasice
To tu hmotnost té baterie fakt poznáte při manipulaci nebo máte k nákupu lionky ještě jiný důvod kromě toho, že je dražší ?
Nerejpu, jen mne to zajímá
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
schrek napsal:
Kolega ji mam v BMW800GS uz dva roky a je naprosto spokojen, lehke jak pirko oproti klasice
To tu hmotnost té baterie fakt poznáte při manipulaci nebo máte k nákupu lionky ještě jiný důvod kromě toho, že je dražší ?
Nerejpu, jen mne to zajímá
Taky by mě zajímal důvod k nákupu do takového mastodonta jako je GS. Padlo zde poměrně velké množství nevýhod, výhoda je tedy váha.
Dle informací, které mám od člověka prodávajícího baterky ze sebe dokáže baterka při startu rychle vyždímat špičkový proud, ale po 4-5 opakovaných startech bez nějaké delší jízdy, kdy by se dobila už s motorem nezatočí.
Celkově mi to tedy pro použití ve velké a těžké motorce, která nemá problémy se startem s běžnou baterkou nedává moc smysl. Nebo se pletu?
Upravil GeorgPohodar dne 20.01.2021 09:41
....a prodejci normálních olověných baterek nebudou mít co žrát.
Né, vážně. V těchto motocyklech je to naprosto zbytečné.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kromě váhy je výhodou ještě životnost, oproti olovu asi 10x tolik nabíjecích cyklů. Už ani Yuasa není co bývala. Teoreticky by se neměla měnit baterie po průměrných asi 4 letech, ale po 10ti a víc. Uvidíme časem jestli teorie = praxe.
Další výhodou je nulové samovybíjení, když na podzim odstavíš tak na jaře nastartuješ a nemusíš nic dobíjet, u olova co měsíc stání to -20% kapacity.
Pak ještě malá výhoda, že se lithium dobijí mnohem rychleji oproti olovu.
Počet startů než dojde úplně šťáva, jsem nikdy nezkoumal. Matematicky asi 74x když na jeden start počítám 2 sekundy a 200A proudu. Za dobu používání nebyl s počtem startů nikdy problém. Až bude hezky tak můžu vyzkoušet jestli jde třeba 20x po sebě nastartova a chcípnout.
Na 260kg GSu to smysl fakt nmoc nemá, je to prostě pro nadšence, žádnej mainstream v dnešní době. Ale stejně jako LEDky pro svícení nebo Li-ion v mobilu má dneska každej vůl, takže to vidím jako budoucnost a rád se sám přesvědčím o použitelnosti.
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)
Jenom pozor u toho samovybíjení. Tím je myšleno samovybíjení samotného akumulátoru. Ale problém je ten, že motorka ve standby režimu pořád něco žere(3-4mA), a lithiový akumulátor má pětinovou kapacitu, takže je to přesně naopak. S lithiovou po zimě nenastartuješ, pokud nebude připojená na udržovačce.
BTW samovybíjení olověného akumulátoru každý měsíc -20% kapacity není pravda.
Ano lithiové akumulátory se dobíjí rychleji, protože naopak nabíjecí proud musí růst při nabíjení do 100%, jenže ne u alternátoru na bavorácích, ten tuhle charakteristiku neumí.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Ahojte, tak přidám také vlastní zkušenost. K "nové" motorce (2011) jsem dostal od minulého majitele přídavkem tuto LiFePo4 baterii, přede mnou nikdy nenamontovanou, podle ukazatele stavu nabití ve stopro stavu, kupovanou novou na jaře 2021: https://www.louis...a/10036945
Dojezdil jsem s ní sezonu a co mne netěšilo byly pomalé starty, které budily pozornost. Motorka dobíjí typicky na 14,38V. GS jsem v listopadu odstavil a teď při návštěvě garáže už nenatočím vůbec. Zahřívání baterky nepomáhá. Nenapadlo mne, že po 2 měsících odstávky bude vypráskaná. Abych byl objektivní, měl jsem ji odpojit. Ale prostě pro mne tohle není progres. Dám ji dobít, ale na jaře stejně koupím AGM a doufám že baterku nebudu 3 kromě 1 zimního dobytí min. 3 sezony řešit.
zdarr, Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
Dám ji dobít, ale na jaře stejně koupím
pokud nema ochranu, tak je dead.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Když už tady zatracujete starou olověnou baterii,tak jen pro zajímavost. Mám GS 2004 a před týdnem jsem byl nucen PŮVODNÍ BATERKU se slzou v oku vyměnit za novou,protože odešla do věčných lovišť.
Je pravda,že byla při parkování doma od roku 2008 vždycky na nabíječce,ale i tak by měla přijít do muzea.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Rok 05 a stále původní baterka.Mám od r 2013.Pokud nevrčí,tak je na udržovačce.Zbytečně jsem před lety kupoval jinou,když jsem zjistil r.v.na té v motorce a čekal že mě opustí.Teď mám holt už pár let připravenou náhradní....