Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 3 z 3:   1    2    3  
 
Li-Ion pro 1200GS/A
walda
#41 
Přidané 18.01.2021 15:22

Příspěvků: 419
Registrace: 10.04.10
měl jsem tuhle https://www.autod...12v-48wh-/ podle srovnávací tabulky náhrada za klasickou a co se dívám má stejné parametry jako ta exide, ale tu skyrich nedoporučuji, sotva nastartovala a jen čerstvě nabitá, po týdnu v garáži v létě nenastartovala
nemít GS, stojím tam ještě dnes
https://www.motor...uid=344094
 
Fojtik Design
#42 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 18.01.2021 15:30
Avatar člena


Příspěvků: 679
Registrace: 25.09.19
walda: Jak dlouho jsi s ní jezdil? Jednu, dvě sezóny?
 
walda
#43 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 18.01.2021 16:43

Příspěvků: 419
Registrace: 10.04.10
namontoval jeden den jezdil, asi na týden odstavil a nenastartoval, tak šlo zpátky olovo
nemít GS, stojím tam ještě dnes
https://www.motor...uid=344094
 
Fojtik Design
#44 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 18.01.2021 16:46
Avatar člena


Příspěvků: 679
Registrace: 25.09.19
Uff. Tak to teda nic moc! Ja tu exide asi vyzkouším. Ze zvědavosti. Pak poreferuju Smile
 
atomix
#45 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 18.01.2021 16:48

Příspěvků: 38
Registrace: 12.05.17
od října 2019 mám SHIDO LTZ10S CNT https://www.batte...61509.html
12V / 48Wh / 4Ah / 240A startovací proud.

Výhody: fakt lehká (0,9kg), byla za dobré peníze 1850,-Kč ve výprodeji -50% na BC, má i BT na mobil je info o nabití a stavu článků, ale na to koukne každej 2x do roka

Nevýhody:
Kapacita 4Ah je málo, takže nenechávat zapnutej klíček třeba hodinku, dvě to už nenastartujete,. Trošku sem omezil dobíjení telefonů a podobné havěti ze stojící motorky na kempu.

Co se týče startování, tak do +5°C je to vpohodě, jakmile je méně začínají problémy s malým proudem a je potřeba ohřát baterii nějakým odběrem, světla půlminutky, nebo 2x zastartovat s tím, že motor to neprotočí a nastartujeme až na třetí pokus.
Zaparkovat motorku a nechat 8h v mínusových teplotách už není dobrý nápad, udělal jsem to tak v -3°C no a výsledek je, že jsem startoval asi 10x než se baterka ohřála a byla schopna protočit motor.

To že je parametrově na LC ta moje baterie lehce poddimenzovaná, jsem věděl při koupi, ale cena byla slušná tak proč to nezkusit. Takže z osobní zkušenosti 4Ah / 240A většině lidí bude stačit. Ale sám bych bral větší 5-6Ah s vyšším proudem 270/300A co se tam vleze.
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)
 
Fojtik Design
#46 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 18.01.2021 17:37
Avatar člena


Příspěvků: 679
Registrace: 25.09.19
Já mám třeba originál BMW alarm a celkem často ho používám. Nemáte někdo představu, jaký to má odběr? Jak tak čtu, asi to nebude úplně optimální ty 4Ah. Taky často používám motorku jako powerbanku.
Upravil Fojtik Design dne 18.01.2021 19:00
 
Ham
#47 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 19.01.2021 12:33

Příspěvků: 36
Registrace: 24.10.13
Alarm má vlastní zdroj (2x CR123A).
Nízké teploty znatelně ovlivňují výkon. Mám zkušenosti z ekola, při teplotě okolo 8°C klesá výkon až o 20%.
 
Fojtik Design
#48 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 19.01.2021 23:30
Avatar člena


Příspěvků: 679
Registrace: 25.09.19
Ham napsal:
Alarm má vlastní zdroj (2x CR123A).
Nízké teploty znatelně ovlivňují výkon. Mám zkušenosti z ekola, při teplotě okolo 8°C klesá výkon až o 20%.

Vlastní zdroj má myslím jen jako záložní. Kdyby byla odpojena baterka. Proto se ten alarm po pár dnech sám vypne. Aby to nežralo šťávu.
 
stepan
#49 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 09:02
Avatar člena


Příspěvků: 3723
Registrace: 05.06.07
schrek napsal:
Kolega ji mam v BMW800GS uz dva roky a je naprosto spokojen, lehke jak pirko oproti klasice


To tu hmotnost té baterie fakt poznáte při manipulaci nebo máte k nákupu lionky ještě jiný důvod kromě toho, že je dražší ?
Nerejpu, jen mne to zajímá
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black

http://kouzelnyzi...
https://www.faceb...zelnyzivot
 
http://kouzelnyzivot.cz
servisak
#50 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 09:19
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Ne to je z duvodu usetreni hnotnosti kdyz naseres na motorku x nesmyslu treba od touratechu
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
GeorgPohodar
#51 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 09:40
Avatar člena


Příspěvků: 439
Registrace: 14.08.11
stepan napsal:
schrek napsal:
Kolega ji mam v BMW800GS uz dva roky a je naprosto spokojen, lehke jak pirko oproti klasice


To tu hmotnost té baterie fakt poznáte při manipulaci nebo máte k nákupu lionky ještě jiný důvod kromě toho, že je dražší ?
Nerejpu, jen mne to zajímá


Taky by mě zajímal důvod k nákupu do takového mastodonta jako je GS. Padlo zde poměrně velké množství nevýhod, výhoda je tedy váha.

Dle informací, které mám od člověka prodávajícího baterky ze sebe dokáže baterka při startu rychle vyždímat špičkový proud, ale po 4-5 opakovaných startech bez nějaké delší jízdy, kdy by se dobila už s motorem nezatočí.

Celkově mi to tedy pro použití ve velké a těžké motorce, která nemá problémy se startem s běžnou baterkou nedává moc smysl. Nebo se pletu?
Upravil GeorgPohodar dne 20.01.2021 09:41
 
Tonda
#52 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 10:44

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
....a prodejci normálních olověných baterek nebudou mít co žrátWinkGrin.
Né, vážně. V těchto motocyklech je to naprosto zbytečné.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
atomix
#53 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 15:59

Příspěvků: 38
Registrace: 12.05.17
Kromě váhy je výhodou ještě životnost, oproti olovu asi 10x tolik nabíjecích cyklů. Už ani Yuasa není co bývala. Teoreticky by se neměla měnit baterie po průměrných asi 4 letech, ale po 10ti a víc. Uvidíme časem jestli teorie = praxe.

Další výhodou je nulové samovybíjení, když na podzim odstavíš tak na jaře nastartuješ a nemusíš nic dobíjet, u olova co měsíc stání to -20% kapacity.
Pak ještě malá výhoda, že se lithium dobijí mnohem rychleji oproti olovu.

Počet startů než dojde úplně šťáva, jsem nikdy nezkoumal. Matematicky asi 74x když na jeden start počítám 2 sekundy a 200A proudu. Za dobu používání nebyl s počtem startů nikdy problém. Až bude hezky tak můžu vyzkoušet jestli jde třeba 20x po sebě nastartova a chcípnout.

Na 260kg GSu to smysl fakt nmoc nemá, je to prostě pro nadšence, žádnej mainstream v dnešní době. Ale stejně jako LEDky pro svícení nebo Li-ion v mobilu má dneska každej vůl, takže to vidím jako budoucnost a rád se sám přesvědčím o použitelnosti.
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)
 
Spitfire
#54 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 18:52
Avatar člena


Příspěvků: 1269
Registrace: 05.06.12
Jenom pozor u toho samovybíjení. Tím je myšleno samovybíjení samotného akumulátoru. Ale problém je ten, že motorka ve standby režimu pořád něco žere(3-4mA), a lithiový akumulátor má pětinovou kapacitu, takže je to přesně naopak. S lithiovou po zimě nenastartuješ, pokud nebude připojená na udržovačce.

BTW samovybíjení olověného akumulátoru každý měsíc -20% kapacity není pravda.
Ano lithiové akumulátory se dobíjí rychleji, protože naopak nabíjecí proud musí růst při nabíjení do 100%, jenže ne u alternátoru na bavorácích, ten tuhle charakteristiku neumí.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
 
servisak
#55 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 20.01.2021 19:13
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
no asi tak pokud nejsi ultramega nadšenec pro moderní technologie je to uplně k HOVNU
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Melizoy
#56 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 10.01.2022 19:31
Avatar člena


Příspěvků: 841
Registrace: 23.04.10
Ahojte, tak přidám také vlastní zkušenost. K "nové" motorce (2011) jsem dostal od minulého majitele přídavkem tuto LiFePo4 baterii, přede mnou nikdy nenamontovanou, podle ukazatele stavu nabití ve stopro stavu, kupovanou novou na jaře 2021:
https://www.louis...a/10036945
Dojezdil jsem s ní sezonu a co mne netěšilo byly pomalé starty, které budily pozornost. Motorka dobíjí typicky na 14,38V. GS jsem v listopadu odstavil a teď při návštěvě garáže už nenatočím vůbec. Zahřívání baterky nepomáhá. Nenapadlo mne, že po 2 měsících odstávky bude vypráskaná. Abych byl objektivní, měl jsem ji odpojit. Ale prostě pro mne tohle není progres. Dám ji dobít, ale na jaře stejně koupím AGM a doufám že baterku nebudu 3 kromě 1 zimního dobytí min. 3 sezony řešit.
zdarr, Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
hicks
#57 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 10.01.2022 20:01
Avatar člena


Příspěvků: 16425
Registrace: 09.07.08
Melizoy napsal:
Dám ji dobít, ale na jaře stejně koupím


pokud nema ochranu, tak je dead.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
BIGR
#58 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 15.01.2022 06:58
Avatar člena


Příspěvků: 3103
Registrace: 30.12.07
Když už tady zatracujete starou olověnou baterii,tak jen pro zajímavost. Mám GS 2004 a před týdnem jsem byl nucen PŮVODNÍ BATERKU se slzou v oku vyměnit za novou,protože odešla do věčných lovišť.Sad
Je pravda,že byla při parkování doma od roku 2008 vždycky na nabíječce,ale i tak by měla přijít do muzea. Grin
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
 
paja1
#59 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 15.01.2022 08:13
Avatar člena


Příspěvků: 2074
Registrace: 02.02.09
To Bigr
Já vyhodil originál baterku po 10 letech z preventivních důvodu.
Vidím že to možná bylo unahlene. secret
Nová yuasa ale zatím drží moc pěkné.
Pája
 
Jarda Smid
#60 
Li-Ion pro 1200GS/A
Přidané 15.01.2022 19:58

Příspěvků: 111
Registrace: 09.04.12
Rok 05 a stále původní baterka.Mám od r 2013.Pokud nevrčí,tak je na udržovačce.Zbytečně jsem před lety kupoval jinou,když jsem zjistil r.v.na té v motorce a čekal že mě opustí.Teď mám holt už pár let připravenou náhradní....
 
Strana 3 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 87
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.69 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI