tak jsem dneska prolítal celý brno a ceny ložisek jsou docela vysoký, byl jsem asi v pěti prodejnách a nejlevnější bylo za 450 a nejdražší co mi nabízely za 650 za kus, tak jsem objedna tady http://motokseftb...etail=3794
koupeno, namontováno a ´s prodejcem jsme se zhodli na tom, že jsou to atypická ložiska, takže jsou zvlášť dost drahá, prachovky jsou i s gumou, takže by to mělo líp těsnit
foto jen pro představu i když kvalita se někde zapomněla
DAGR přiložený následující obrázek:
@D-A-G-R
Prosím tě, nenapsal sis přesně ty rozměry a typ? Popř. kontakt na prodejce kde jsi je kupoval. Budu muset taky měnit a už v tom mám dobrý guláš - motorku se mi kvůli shánění a porovnávání nechce rozebírat, tak bych rovnou objednal. Díky
EDIT:
Mohlo by to být tohle ložisko?
http://zbozi.arko...e-skf.html
Upravil geofre dne 18.04.2013 10:02
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
obvolával jsem kvůli tomu strašně moc prodejen ale nikdy se to nevyplatilo kupovat po jednom + ještě jsem nesehnal ty prachovky takže sadu jsem koupil tady http://motokseftb...etail=3794, přesný rozměr ložisek ti napíšu zítra ráno, všechno co měnim si archivuju
a nestaci jenom dotahnout krk? Ja taky plasil, ze musim menit a kdyz jsem se na to chystal, tak jsem zjistil, ze se mi jenom povolil krk a po dotazeni uz to bylo OK:
@Labus
Budu to dělat o víkendu, tak uvidím. Každopádně teď při otáčení řidítek cítím jak mi to u středu přeskakuje.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Nakonec jsem to objednal z toho Motokšeftu. Došlo mi to hned druhý den, jen pošťák zapomněl nechat vzkaz ve schránce a tak jsem vyzvedávalaž koncem týdne. Vše krásně sedlo, největší opruz byl sundat ta stará ložiska.
Díky za tip a i ostatním doporučuji
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
V tom moto ksefte se prodava cela sada tech lozisek (vrchni i spodni) nebo je potreba to objednat 2x? Kdo je uz mate, mate i nejake poznatky co se tyce kvality, jsou v pohode?
mám stejný problém, řízení se uprostřed lehce zastaví - vymačkaný ložiska? takže dík za rady a návod.
nějak už to dopadne. ještě se nestalo, aby něco nějak nedopadlo.
Výměna ložisek krku řízení (82tis. km najeto).
Kolo už se znatelně zasekávalo uprostřed.
Já ten postup trošku zvoral. Napřed jsem sundal kolo a vytáhl vidle. Pak se ale těžko povoluje imbus na krku. Lepší tam nechat kolo a povolit to s ním - držet kolo zepředu mezi nohama.
Nové díly v hodnotě 2tis.Kč
Takhle to vypadá po 82tis. km (pochybuju, že to předchozí majitel někdy měnil). Naštěstí nic zkorodovaného, pouze nečistota. Ven to šlo celkem dobře.
Motorka stojí na centrálu a je vzadu přitažená k podlaze popruhama a řídítka zavěšená na gumicuku ke stropu.
Upravil xHackerM dne 09.07.2014 09:29
taky jsem objevil "chuť" řízení mé 650ky zůstávat ve středové poloze, takže jsem se do toho chtěl dneska pustit, jelikož mi přišla ta sada ložisek. při studování toho videa o údržbě je tam řečeno, že se ložiska mají přimazat "high-temperature" mazivem. studoval jsem servisní manuál, kde jsme se v postupu o žádném jejich přimazávání nedočetl (je samozřejmě možnost, že jsem to neobjevil).
čili můj dotaz - je nutno použít doporučovaný RETINAX EP 2 (případně něco jiného "high-temparature"
nebo stačí použít prostě nějakou vazelínu, co mám v garáži.
Myslím, že ložiska v krku řízení nejsou zatížena vysokou teplotou ani extrémními otáčkami, takže pokud nemají svou náplň de j tam cokoliv, co nemá vlastnosti sovětského Litolu a za rok to nevyschne a nevypadne.
Tedy myslím, že stačí jakékoliv dnes běžně používané „univerzální“ plastické mazivo. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
právě jsem nad tím přemýšlel, proč je tam doporučeno "high-temperature" mazivo. o nějakém teple třením=otáčkám nemůže být řeč a jediné co mě napadlo, že je může hřát je teplo vzlínající od motoru, případně při spuštění ventilátoru by tam mohlo něco fouknout a tepelnou vodivostí cestou motor-rám?
No nevěřím, že by to tam mohlo být tak rozpálený, aby musela být použita seciální vazelína.
I když teplota v oblasti falešné nádrže u malého GS je "slušná" ten krk je trochu jinde.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra