Tak já mám 1150GSA, mám tam ca 3 roky starý Wilbers kupovaný přímo k tomuto modelu a zdvih pístnice mám ca 8cm- možná o pár mm víc (měřeno na motorce). Takže za mě potvrzuji, že to tak je a že to je samozřejmě průser... No a nabízí se otázka, jak je to na zadním tlumiči... Zkusím to změřit přes víkend...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Tak jsem to byl přeměřit v garáži od oka.
R1150GS r2000 s tlumičema Ohlins pro Adventure.
Origo přední tlumič má dráhu pístnice asi 6,5cm a Ohlins asi 8,5.
Tak nevím. Origo tlumič je Showa
Našel jsem i fotku, kde jsou vedle sebe a i podle fotky je vidět, že Ohlins má delší pístnici.
stepan přiložený následující obrázek:
[110.36Kb]
Upravil stepan dne 14.09.2018 00:13
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Já nic jiného na porovnání nemám, tak jsem alespoň změřil, co mám k dispozici.
Někdo jinej by mohl změřit origo tlumič na ADV nebo Ohlins pro obyč GS. Tady se ale uvádí, že aftermarket tlumiče mají výrazně kratší chod, než série, tak bych čekal, že Ohlins pro ADV bude mít třeba stejný chod, ale on ho má o dost delší, což jsem vždy považoval za normální. Kolik to ale dělá na vidlici, to je otázka.
Upravil stepan dne 14.09.2018 08:07
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
to stepan: myslim,ze Mr.GS tu porovnava aftermarket tlumice na 1200 GS, mozna,ze se ten problem 1150 GS netyka, treba jsou na ty nase kovadliny vyrabeny spravne vzdy kdyz se u 1150 menil podvozek z normal na ADV, tak se prodluzovaly stojany, nikdy jsem si ale nevsiml, ze by se prodluzovaly stojany na 1200 GS
Upravil jpbmw dne 14.09.2018 08:13
jpbmw napsal:
to stepan: myslim,ze Mr.GS tu porovnava aftermarket tlumice na 1200 GS, mozna,ze se ten problem 1150 GS netyka, treba jsou na ty nase kovadliny vyrabeny spravne vzdy kdyz se u 1150 menil podvozek z normal na ADV, tak se prodluzovaly stojany, nikdy jsem si ale nevsiml, ze by se prodluzovaly stojany na 1200 GS
Bylo by fejn, kdyby jste tady přestali fejkovat
Za1, délka tlumiče nemá nic společnýho s délkou zdvihu. Když je delší tlumič, musí se prodloužit stojan, když je delší zdvih, kterej může být klidně u stejně dlouhýho tlumiče, což jenom tady je popsáno už několikrát, tak se nic prodlužovat nemusí.
za 2, porovnával jsem zatím jenom tlumiče na R1200GSA a ne GS
za 3, 1150 má jiný rozměry kyvky... délka je o cca 1cm větší, ale uchycení předního tlumiče je o 1cm blíž, takže jiná páka, ale přes to zapomeň na to, že u 1150 to bude dosahovat udaných hodnot... můžeš si to spočítat nebo narýsovat sám, místo planných řečí
za 4, plácat se po ramenech jaký máte kovadliny je naprosto zbytečný. Každej realista ví, jak to je. Každá ta motorka má svý výhody a taky nevýhody, ale falešná délka zdvihu nás jaksi spojuje
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
stepan napsal:
Tak jsem to byl přeměřit v garáži od oka.
R1150GS r2000 s tlumičema Ohlins pro Adventure.
Origo přední tlumič má dráhu pístnice asi 6,5cm a Ohlins asi 8,5.
Tak nevím. Origo tlumič je Showa
Našel jsem i fotku, kde jsou vedle sebe a i podle fotky je vidět, že Ohlins má delší pístnici.
adv. má samozřejmě o 2cm vyšší zdvihy, na tom není nic tajemnýho, ale dík za naměřený hodnoty Ten originál se na motorce nedá vůbec změřit, protože pístnice je nahoře a nedá se tam rozumně dostat bez sundání tlumiče.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
vorel napsal:
a já do dneska žil ve stresu, že ten kdo nevyměnit tlumiče jako by nebyl
Dnes jsem změřil originál tlumič s ESA na dvouvačce GS a je to 8,7cm, takže bych nejásal... evidentně i tyto origo tlumiče jsou už značně poddimenzovaný na zdvihu
Upravil Mr GS dne 14.09.2018 09:28
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Medik napsal:
Nedá mě to, ale proč řešíš zdvih? Chceš mít z cesťáka krosku?
Pokud jde o to, že výrobci dávají jitrnici na čelo spotřebiteli, potom to rozhořčení chápu.
Ale jestli má GS 8 a nebo 12 cm zdvih na silnici a šotolině fakt asi nepoznám.
A nebo jsem naprostej ignorant. Což se také nevylučuje
zdvih je naprosto zasadni parametr motorky.. je to hodnota, ktera odlisuje vodpad od kvality.
Dobrovolne se o nej pripravit je naprosty nesmysl.
ad. nepoznas.. si kup RT
jde o to, že když si budeš kupovat jiný tlumiče namísto původních, tak by měli mít nejen stejnou délku, ale i zdvih jako ty původní. (to zní velice logicky)
Ten zdvih asi někteří výrobci zmenšují a tebe tím okradou o kus zdvihu. Pochopitelně se tím výrobci nechlubí, proto se řeší ten zdvih, ne kvůli předělání na krosku.
Sice zadní a na 100GS PD, ale pro porovnání YSS vs Ohlins. Nestihl jsem to řešit měnil jsem před dovolenou a YSS vytekl, ale štve mě to taky, v zimě se to chystám řešit.
DAGR přiložený následující obrázek:
[261.73Kb]
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
DAGR napsal:
Sice zadní a na 100GS PD, ale pro porovnání YSS vs Ohlins. Nestihl jsem to řešit měnil jsem před dovolenou a YSS vytekl, ale štve mě to taky, v zimě se to chystám řešit.
Díky Davide...
Tak toto je krásná ukázka toho ignoranství výrobců, o kterým jsem včera psal, když jsem přijel od Halbicha.
Tady je naprosto patrný (násobně víc, než jinde), jak to tělo tlumiče je dlouhý a absolutně nevyužitý.... co je v těch horních 20cm?! ... hov.no... prostě na to naprosto se.rou
a to bych moc nesázel ani na to, že ten yss umožňuje udávanej zdvih
Tohle si prostě zaslouží zveřejňovat a šířit... neskutečný
Upravil Mr GS dne 14.09.2018 10:54
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Horacio napsal:
Ten zdvih asi někteří výrobci zmenšují a tebe tím okradou o kus zdvihu. Pochopitelně se tím výrobci nechlubí, proto se řeší ten zdvih, ne kvůli předělání na krosku.
mne to nevysvetluj, ja jsem mel temer zaplacene Tractive u TT (celkove asi za 90)... nakonec jsem je nevzal a Zlodej si misto toho koupil Tractive do HP2
nicmene mne to neprijde pochopitelne, ale podvodne a trestuhodne.
Pokud nabizis vyrobek, u ktereho deklarujes, ze ZLEPSUJE funkci podvozku... a on ma sice lepsi tlumici charakteristiku, ale zasadne to ZHORSUJE klicovy parametr moto...
...to je na par facek + zalobu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nicmene mne to neprijde pochopitelne, ale podvodne a trestuhodne.
Pokud nabizis vyrobek, u ktereho deklarujes, ze ZLEPSUJE funkci podvozku... a on ma sice lepsi tlumici charakteristiku, ale zasadne to ZHORSUJE klicovy parametr moto...
...to je na par facek + zalobu...
Přesně... hlavně naprosto nechápu, co tím získají? O co to je levnější? Mě to skoro příjde, že tam tu geometrii snad nikdo nikdy neřeší. Prostě se udělá tlumič a jen se po zednicku změří metrem celková délka, aby to tam sedlo... a lidi pos.erte se, jsem génius
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
stepan napsal:
Tak jsem to byl přeměřit v garáži od oka.
R1150GS r2000 s tlumičema Ohlins pro Adventure.
Origo přední tlumič má dráhu pístnice asi 6,5cm a Ohlins asi 8,5.
Tak nevím. Origo tlumič je Showa
Přední tlumiř TT Tractive 1150 GS dráha tlumiče cca 4,5 cm.
Zajímavý je, že spodní gumový doraz měří cca 3,5cm.
Mr GS napsal:
Přesně... hlavně naprosto nechápu, co tím získají? O co to je levnější? Mě to skoro příjde, že tam tu geometrii snad nikdo nikdy neřeší. Prostě se udělá tlumič a jen se po zednicku změří metrem celková délka, aby to tam sedlo... a lidi pos.erte se, jsem génius
asi to levnejsi bude.. napada mne unifikace dilu se zmrzlinama, RTckama atd...?
Mozna se jim jen nechce delat "special edition" jen pro GS.. ktere ma, pokud vim, ZDVIHY OPROTI KONKURENCI SPISE VYSSI...
nevim.
Ale neverim tomu, ze o tom lide okolo tlumicu nevedi a nevedeli.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Přední tlumiř TT Tractive 1150 GS dráha tlumiče cca 4,5 cm.
Zajímavý je, že spodní gumový doraz měří cca 3,5cm.
musíš to měřit včetně gumového dorazu... je to sice trochu nesmysl, ale řekli by ti argument, že ten doraz tam mít nemusíš... on ti pochopitelně dráhu trochu zkrátí, ikdyž se zmáčkne, ale v rámci velkého optimismu jsem všechny tlumiče měřil BEZ pryžového dorazu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
hicks napsal:
asi to levnejsi bude.. napada mne unifikace dilu se zmrzlinama, RTckama atd...?
Mozna se jim jen nechce delat "special edition" jen pro GS.. ktere ma, pokud vim, ZDVIHY OPROTI KONKURENCI SPISE VYSSI...
to je blbost, GS jezdí nejvíc a navíc ty přední (monoshock) tlumiče má JEN GS... žádná jiná motorka to nemá, takže se to celý dělá jako "extra" jen na tyhle motorky.
Jestli si výrobce zadá objednávku 1000ks pístnic o délce 10cm nebo 1000ks pístnic o délce 15cm na ceně jistě nic nezmění.
Upravil Mr GS dne 14.09.2018 11:30
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ten doraz je součástí tlumiče a pochybuji, že jeho roztažnost při max. stlačení bude více než cca 20%, navíc bez něj už může jít pístníce na doraz uvnitř těla tlumiče.
Jinak přeměřené hodnoty " teoretického" maximálního zdvihu tlumičů TT Tractive na 1150 GS je cca 8 cm, přičemž origo Showa má cca 11 cm rozsah.
Takže hodnoty od stepána jsou také jen čistě dráha pístníce, tj, od dorazu k tělu tlumiče.
Jirik napsal:
bez něj už může jít pístníce na doraz uvnitř těla tlumiče.
to jako myslíš, že by to takhle blbě někdo zkonstruoval, jo?
To je blbost. Je to tam jen proto, aby spodní část nenarazila na spodek pístu. Což pochopitelně chráněný být musí, ale do zdvihu tlumiče se to hold počítá. Že se to nezmáčkne celý nemusíš vysvětlovat mě, ale asi výrobci tlumičů
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Vycházím jen z naměřených hodnot na vnějšku tlumiče a jeho přesnou konstrukci uvnitř neznám, ale mezery mezi závity pružiny jsou cca 2 cm, těch závitů je tam 5 + zakončení pružiny, z toho mi vychází max. možné stlačení pružiny přes 10 cm a tlumič má celý rozsah 8 cm, v tom případě by stačilo 0,5 - 1 cm vysoký gumový doraz na pohlcení zbytkové energi nárazu k ochraně pístnice a těla tlumiče a né jak to má dělaný TT, že doraz má 3,5 cm a zbylý zdvih tlumiče je jen 4,5 cm. Takže pokud v Tractive nejsou ****i, předpokládám, že má takto vysoký doraz chránit vnitřek tlumiče.Pokud ty znáš vnitřní konstrukci tohoto tlumiče tak se rád přiučím
Upravil Jirik dne 14.09.2018 12:24